Sehol nem használják az akku teljes kapacitását, nem csak troliban, nem csak közlekedésben. Itt is elhangzottak már értékek, egy esetben talán max. 80%, min. 40%.
a tychy-iek kifejezetten jelezék, hogy akksi kímélés miatt a 60-80 kilométernek csak egy részét használják ki, mindig újratöltenek.
Troliknál (akár itthon, akár máshol) ez hogy van, ha tud önjárni X kilométert akkor ez az akkupakk teljes kapacitása? Vagy ezen felül megvan még a kapacitás alsó-felső 20%-a amit nem lehet elhasználni?
Az üzemszerűen (hűtés/futes, világítás,stb) megtehető táv ha 15-20km egy teljes feltöltéssel önjáró módban, az már kellően ki tudja egészíteni a meglévő vezeték szakaszokat.
Es valóban, olcsóbb azon akksik cseréje, mint a 300-500kmkapacitásúaké.
Persze nyilván nagyobb összeget jelent egy teljes elektromos busznál a csere, de azért az IMC-s troliknál sem elhanyagolható költséget jelent, főleg ha tényleg 7-8 évente kell akksit cserélni, hogy fenntartsa az ember a kívánt kapacitást. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy nálunk mikor cserélik majd a proto troliét, bár nyilván ki tudják vele húzni hosszabb ideig is sima trolivonalra kiadva, de egy idő után ott is látványosan fog csökkenni a teljesítmény.
más a volumen h 300 km-re való akksit kell e cserélned vagy 60-80 km-nyit. no pláne, hogy a tychy-iek kifejezetten jelezék, hogy akksi kímélés miatt a 60-80 kilométernek csak egy részét használják ki, mindig újratöltenek. Valószínű ez is egy fontos elem.
A gazdasági mutatók határozták meg a trolibuszok jövőjét. Üres kincstárba futott be az eredeti elképzelés, hogy legkésőbb 2035-ig elektromos buszokra és villamosokra cseréljék a fosszilis tüzelésű buszokat és trolibuszokat. Tanulmányok kimutatták, hogy a felsővezetékek javítása során felmerülő költségek ellenére a trolibuszközlekedés olcsóbb alternatívája lesz az elektromos autóbuszoknak, amelyeket többet kellene vásárolni, és ahol a tervezett töltőállomások helyein új elektromos csatlakozások kiépítésének költségei. óriásinak bizonyultak.
Várhatóan a trolibusz infrastruktúra javítás és megfelelő karbantartás után még 50 évig szolgálhatja a várost, ami nem túlzó becslés. Ezzel nem tudják majd felvenni a versenyt az elektromos buszok drága akkumulátorának cseréjéért. „A trolibuszokról lemondani butaság lenne” – mondta a médiának a már idézett Vlagyimir Svet alpolgármester, hozzátéve: „Megvan az infrastruktúránk, a karbantartásával és a jármű karbantartásával kapcsolatos tapasztalatunk, mindezt a szemétbe dobni kár lenne.” Ezzel kapcsolatban nehezményezte, hogy néhány évvel ezelőtt a város azonnal hozzálátott a megszüntetett vezetékek felsővezetékeinek felszámolásához: "Ma már sokkal könnyebb lesz rekonstruálni."
A troliknál mindig azt mondják a fanok, hogy kétszer annyit bírnak, mint a buszok (ezzel persze lehet vitatkozni), de a debreceni flotta teljesen alacsonypadlós, viszonylag keveset futott és az első példányok jövőre lesznek 20 évesek, amire én azért nem mondanám, hogy vállalhatatlan helyzet... Ha pár éven belül elkezdődik a csere, az OK, csak ne a topic címe váljon megint aktuálissá.
Ez örvendetes, szép és jó! De vajon a háttérdolgokat is fejlesztik hozzájuk? Gondolok itt a telep áramellátására. Úgy tudom, már most csúcsra van járatva, épp hogy bírja az SST-k nagy áramfelvételét. nem hogy plusz 160Db-ét .
Nem nagyon tudok olyan környékbeli ország "vidéki" trolis nagyvárosát, ahol olyan kevés járműbeszerés valósult volna meg mint idehaza.
Szegeden az állomány 80%-a cserére szorulna. És nem több száz kocsi, "csak" ~50. Debrecen? Ha nincs is hálózafejlesztés, azért igazán nem nagy tétel lenne 20-25 új troli beszerzése. Remélem a "most a vidék jön" és Debrecen 700 mrd-os feltúrbózásából 4-5 mrd jut ilyen huncutságokra is. Elég gyászos ami vidéken megy...........................
Törökország nem releváns, mert nyakra-főre építik a metrókat, villamosokat ahol van értelme. Egyedül Isztambulban van egy BRT vonal, ami ennyi erővel villamos vagy metró is lehetne, mint a 20 másik.
Nem ír sajnos arról, hogy milyen átalakítást igényeltek az új akksik, igényeltek-e több helyet, vagy hogy milyen költsége volt a cserének, esetleg hogy a hatótáv hogyan változott (nem feltétlen az eredetihez, hanem a 6 év utáni ténylegeshez képest), pedig ezek is érdekes szempontok lennének.
A keretmegállapodás összesen 160 db trolibuszra szól - szólók és csuklósok együtt - min. 15 km. vezetéknélküli önjárással.
Az alapmennyiség 40 db (16 db szóló és 24 db csuklós), ezután minden lehívásnál legalább 10 db trolibusz (5 szóló, 5 csuklós) megrendelése szükséges, valamint 10 db hajtásrendszeré.
"„A HÉV járműcsere átkerülne a később záruló IKOP program projektei közé, míg onnan a helyreállítási alap fejlesztései közé sorolnák át a fővárosi villamos- és trolibeszerzést, hálózatbővítést” – magyarázta a
lapnak Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes.
A főváros 54 milliárd forint uniós forrásból vásárolja meg a járműveket, további 23 milliárdból fejlesztenék a villamosinfrastruktúrát, és még 10 milliárdból a trolibuszhálózatot. A projektek Kiss szerint elő vannak
készítve, így a 2026-os határidő előtt befejezhetőek."