Keresés

Részletes keresés

gallo Creative Commons License 2024.02.22 -3 0 106153

"Sehol nem használják az akku teljes kapacitását, nem csak troliban, nem csak közlekedésben"

 

De igen. Számtalan olyan -akkuról működő- eszköz létezik, ahol a 0-100% valóban annyi. 

Előzmény: paca664 (106151)
Citadis Creative Commons License 2024.02.22 0 0 106152

Idén 17 évesek, 2007-es szállításúak.

Előzmény: trizs77 (106148)
paca664 Creative Commons License 2024.02.22 -1 1 106151

Sehol nem használják az akku teljes kapacitását, nem csak troliban, nem csak közlekedésben. Itt is elhangzottak már értékek, egy esetben talán max. 80%, min. 40%.

Előzmény: toto92 (106150)
toto92 Creative Commons License 2024.02.22 -1 0 106150

a tychy-iek kifejezetten jelezék, hogy akksi kímélés miatt a 60-80 kilométernek csak egy részét használják ki, mindig újratöltenek.

 

Troliknál (akár itthon, akár máshol) ez hogy van, ha tud önjárni X kilométert akkor ez az akkupakk teljes kapacitása? Vagy ezen felül megvan még a kapacitás alsó-felső 20%-a amit nem lehet elhasználni?

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106144)
7-es troli Creative Commons License 2024.02.22 0 4 106149

Az üzemszerűen (hűtés/futes, világítás,stb) megtehető táv ha 15-20km egy teljes feltöltéssel önjáró módban, az már kellően ki tudja egészíteni a meglévő vezeték szakaszokat.

Es valóban, olcsóbb azon akksik cseréje, mint a 300-500kmkapacitásúaké. 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106144)
trizs77 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 106148

Az első duplacsuklós trolik hány évesek Zürichben?

 

 

Előzmény: Citadis (106147)
Citadis Creative Commons License 2024.02.22 0 0 106147

Persze nyilván nagyobb összeget jelent egy teljes elektromos busznál a csere, de azért az IMC-s troliknál sem elhanyagolható költséget jelent, főleg ha tényleg 7-8 évente kell akksit cserélni, hogy fenntartsa az ember a kívánt kapacitást. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy nálunk mikor cserélik majd a proto troliét, bár nyilván ki tudják vele húzni hosszabb ideig is sima trolivonalra kiadva, de egy idő után ott is látványosan fog csökkenni a teljesítmény.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106144)
zsig Creative Commons License 2024.02.22 0 8 106146

Igen, várható egy új, méretes, további fejlesztéseket is kiszolgálni tudó áramátalakító a telepen. 

Előzmény: Wankes (106137)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.22 0 5 106145

kicsit kezdek ilyen általános iskolai fizika tanár bácsi lenni, elnézést. cipőpertli után egyenes vs csökkenő fűrészfog

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106144)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.22 0 4 106144

más a volumen h 300 km-re való akksit kell e cserélned vagy 60-80 km-nyit. no pláne, hogy a tychy-iek kifejezetten jelezék, hogy akksi kímélés miatt a 60-80 kilométernek csak egy részét használják ki, mindig újratöltenek. Valószínű ez is egy fontos elem.

Előzmény: Citadis (106142)
7-es troli Creative Commons License 2024.02.22 0 1 106143

Egyértelmű! Igen!

Előzmény: Citadis (106142)
Citadis Creative Commons License 2024.02.21 0 0 106142

Viszont ez a megállapítás csak rendes trolibuszokra érvényes, az IMC-s troliknál már megint ott van plusz költségként az akkucsere.

Előzmény: 7-es troli (106141)
7-es troli Creative Commons License 2024.02.21 0 4 106141

Nagyon fontos mondatok a cikk netes fordításãból:

 

A gazdasági mutatók határozták meg a trolibuszok jövőjét. Üres kincstárba futott be az eredeti elképzelés, hogy legkésőbb 2035-ig elektromos buszokra és villamosokra cseréljék a fosszilis tüzelésű buszokat és trolibuszokat. Tanulmányok kimutatták, hogy a felsővezetékek javítása során felmerülő költségek ellenére a trolibuszközlekedés olcsóbb alternatívája lesz az elektromos autóbuszoknak, amelyeket többet kellene vásárolni, és ahol a tervezett töltőállomások helyein új elektromos csatlakozások kiépítésének költségei. óriásinak bizonyultak.

 

Várhatóan a trolibusz infrastruktúra javítás és megfelelő karbantartás után még 50 évig szolgálhatja a várost, ami nem túlzó becslés. Ezzel nem tudják majd felvenni a versenyt az elektromos buszok drága akkumulátorának cseréjéért. „A trolibuszokról lemondani butaság lenne” – mondta a médiának a már idézett Vlagyimir Svet alpolgármester, hozzátéve: „Megvan az infrastruktúránk, a karbantartásával és a jármű karbantartásával kapcsolatos tapasztalatunk, mindezt a szemétbe dobni kár lenne.” Ezzel kapcsolatban nehezményezte, hogy néhány évvel ezelőtt a város azonnal hozzálátott a megszüntetett vezetékek felsővezetékeinek felszámolásához: "Ma már sokkal könnyebb lesz rekonstruálni."

 

https://www.cs-dopravak.cz/obrat-v-tallinnu-mesto-hodla-poridit-40-parcialnich-trolejbusu/

torqmatic Creative Commons License 2024.02.21 0 5 106140

A troliknál mindig azt mondják a fanok, hogy kétszer annyit bírnak, mint a buszok (ezzel persze lehet vitatkozni), de a debreceni flotta teljesen alacsonypadlós, viszonylag keveset futott és az első példányok jövőre lesznek 20 évesek, amire én azért nem mondanám, hogy vállalhatatlan helyzet... Ha pár éven belül elkezdődik a csere, az OK, csak ne a topic címe váljon megint aktuálissá.

Előzmény: 18-09 (106136)
jonas65 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 106139

és akkor valszeg dízeleknek out.

Előzmény: Wankes (106137)
király2644 Creative Commons License 2024.02.21 0 0 106138
Wankes Creative Commons License 2024.02.21 0 0 106137

Ez örvendetes, szép és jó! De vajon a háttérdolgokat is fejlesztik hozzájuk? Gondolok itt a telep áramellátására. Úgy tudom, már most csúcsra van járatva, épp hogy bírja az SST-k nagy áramfelvételét. nem hogy plusz 160Db-ét . 

Előzmény: Törölt nick (106126)
18-09 Creative Commons License 2024.02.20 0 10 106136

4db... és ennek is örülni kell. 

 

Nem nagyon tudok olyan környékbeli ország "vidéki" trolis nagyvárosát, ahol olyan kevés járműbeszerés valósult volna meg mint idehaza. 

 

Szegeden az állomány 80%-a cserére szorulna. És nem több száz kocsi, "csak" ~50. Debrecen? Ha nincs is hálózafejlesztés, azért igazán nem nagy tétel lenne 20-25 új troli beszerzése. Remélem a "most a vidék jön" és Debrecen 700 mrd-os feltúrbózásából 4-5 mrd jut ilyen huncutságokra is. Elég gyászos ami vidéken megy........................... 

Előzmény: 7-es troli (106135)
7-es troli Creative Commons License 2024.02.20 0 3 106135

Mivel ide még senki nem tette be.

Hamarosan érkeznek a Sor trolik Szegedre.

 

https://www.facebook.com/100044098211047/posts/pfbid026o29qt1CdrMoVBzHKfLVjNN9NNXcyR8mvCuMAqgMVfmaPyM5U6QAaqVzRehEM6ydl/?

18-09 Creative Commons License 2024.02.20 0 3 106134

Temesvàron lesz a gyártó villamosa.

 

Már jár az a 22 darab, sőt lehívtak az opcióból még 17db-ot amelyek akkupakkal lesznek szerelve....

 

+fut egy tender 8 szóló és 25 csuklós troli beszerzésére 

 

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106133)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.20 0 0 106133

On topik Bozankaya termék.

Lassan csak a határig kell menni ilyesmit látni,

Temesvàron lesz a gyártó villamosa.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106132)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.20 0 0 106132

ez is bíàrti aus Türkiye

 

https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Tramb%C3%BCs

Előzmény: paca664 (106131)
paca664 Creative Commons License 2024.02.20 0 1 106131

Törökország nem releváns, mert nyakra-főre építik a metrókat, villamosokat ahol van értelme. Egyedül Isztambulban van egy BRT vonal, ami ennyi erővel villamos vagy metró is lehetne, mint a 20 másik.

Előzmény: torqmatic (106095)
paca664 Creative Commons License 2024.02.20 0 0 106130

Pótos szerelvény, a pontozott részeken közvetlen kocsiként, a BAH-csomópontnál autóbusz-pótkocsi rendezőpályaudvarral.

 

=)

Előzmény: Grgabácsi (106093)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.02.20 0 2 106129

"valamint 10 db hajtásrendszeré."

Ez mit jelent? Hülyén van megfogalmazva az, hogy üres járműkasztnit csak 10+1 jármű beszerzése esetén lehet venni?

Előzmény: Törölt nick (106126)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.20 0 0 106128

kifejezetten érdekes szempontok.

tapasztalatom szerint ezeket akkor tudod meg ha személyesen elmész az üzemhez egy konzultációra.

ami idő energia pénz.

Előzmény: fberci (106127)
fberci Creative Commons License 2024.02.20 0 1 106127

Nem ír sajnos arról, hogy milyen átalakítást igényeltek az új akksik, igényeltek-e több helyet, vagy hogy milyen költsége volt a cserének, esetleg hogy a hatótáv hogyan változott (nem feltétlen az eredetihez, hanem a 6 év utáni ténylegeshez képest), pedig ezek is érdekes szempontok lennének.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (106124)
Törölt nick Creative Commons License 2024.02.20 -1 9 106126

Kiírták a trolitendert:

https://ted.europa.eu/hu/notice/-/detail/106330-2024

 

A keretmegállapodás összesen 160 db trolibuszra szól - szólók és csuklósok együtt - min. 15 km. vezetéknélküli önjárással.

Az alapmennyiség 40 db (16 db szóló és 24 db csuklós), ezután minden lehívásnál legalább 10 db trolibusz (5 szóló, 5 csuklós) megrendelése szükséges, valamint 10 db hajtásrendszeré.

1047 005-2 Creative Commons License 2024.02.19 0 3 106125

https://hvg.hu/itthon/20240219_Lazar_Janos_tobb_szazmilliardos_osszegu_alkut_kotott_a_fovarossal

 

 

 

 

"„A HÉV járműcsere átkerülne a később záruló IKOP program projektei közé, míg onnan a helyreállítási alap fejlesztései közé sorolnák át a fővárosi villamos- és trolibeszerzést, hálózatbővítést” – magyarázta a

 

lapnak Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes.

 

A főváros 54 milliárd forint uniós forrásból vásárolja meg a járműveket, további 23 milliárdból fejlesztenék a villamosinfrastruktúrát, és még 10 milliárdból a trolibuszhálózatot. A projektek Kiss szerint elő vannak

 

készítve, így a 2026-os határidő előtt befejezhetőek."

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2024.02.19 0 1 106124
Előzmény: torqmatic (106123)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!