Gützold/Piko BR75 restaurálás projektemet folytatom és elakadtam. Motor kipucolva, újrazsírozva, érintkezők letakarítva, fogaskereket letakarítva újraolajozva, dekóder beépítve. A mozdony futása nagyon szép lett, gyönyörű lassú menete van, de egy problémája van. A mozdony áramszedése borzalmas. Egyenesben egész jól megy, kanyarokban már neccesebb, de ha váltón kell átmenjen akkor szinte biztos, hogy megakad. Van egy tippem hogy mi okozhatja mégpedig a kerekek. Töltök fel pár képet róluk:
Kicsit olyan mintha a kerekek külső fém rétege elkezdett volna lekopni. Elsőnek kosznak néztem de nem az sajnos. Van valami tippetek, hogy lehetne megmenteni? Esetleg valami felületi kezelés, csiszolás+ polírozás segítene, vagy csak rontana rajta? Örülnék ha menthető lenne, még nagypapámtól örököltem.
Használt már valaki közületek Dr. Tillwich termékeket régóta álló mozdony feltámasztására? Elsősorban a B 52-es zsír, és a 3-5-ös szintetikus olaj hatása érdekelne.
Ugyanaz, az nem lett cserélve. Viszonylag sokat ment a pályán, utána nem indult, viszont mozdonykerékhez érintve működött a trafo, ezért néztem meg a csatlakozásokat.
Lehet egyszerű kérdés Nektek, de én nem vagyok szakember. A kisfiam Piko pályája egyszer csak nem működött, a sín áram csatlakozó meleg lett, és igen büdös. Szétugrasztottam, és a benne található ellenállás(?)ból jön a szag. Ha ezt kiforrasztom, megy a mozdony. Kérdésem, hogy ennek mi a szerepe, és a hiánya tud e kárt okozni?
Nem tudom, ismertek-e valaki olyan modellező társat, aki "arra szakosodott", hogy a modellek apró alkatrészeit (ha jól tudom : "fittingjeit...") felszerelje ? Magam a lapát kezemmel ezeket a műveleteket - pl. egy szélvédőtörlőt feltenni - egyenesen REMÉNYTELENNEK tartom, csipesszel elugrik a szoba legtávolabbi sarkába - nem is látom...
Jó, persze futtatott modellre nem kell mindent felrakni - de pár "alapvető szerelvényt" azért igen.
Lelki beteg vagyok, ha észreveszem, hogy valami leesett a modellről, és megtalálom a szőnyegen
(Ha megtalálom...)
Na szóval ismertek ilyen "jó szemű és biztos kezű szakembert ?
E-bayen lőttem ezt az AC Fleischmann 4162 BR38-ast, ami hirdetés szerint csak előre megy, és nem világít. Amint a képen látható, rendkívüli igényességgel alakítottak váltóáramúra. Elöl a hosszkazán és füstszekrény adott otthont az irányváltónak, ami miatt még az izzó foglalatából is kireszelt hősünk, hogy elférjen, a szerkocsiban sem végzett félmunkát, nem csak az izzó hátsó érintkezőlapját távolította el, hanem -bár erre semmi szükség nem lett volna- az izzót és annak a rögzítőkeretét is. Nem foglalkozok Märklin rendszerrel, de érdekes ez a dobozka, mert a google keresések közt még csak hasonló irányváltót sem láttam, mind vagy csupasz, vagy zsugorcső/fólia van rajta, ez meg ki van öntve ilyen tömbbé.
Igen találkoztam már ilyennel, a leírtak alapján arra tippelek, hogy valószínüleg körtüzes lett a motorja. Ha idei vásárlás, akkor vissza a boltba, gariban javítani vagy cserélniük kell.
A következő problémával kapcsolatban kérném segítségeteket. Júliusban vásárolt ACME 90112 Gigantom hajtása borzalmas hangot ad, illetve olykor a dekóder is letilt.
A mozdony megvásárlás után rendesen be lett járatva, nyáron 2 hetente használva volt, majd október elejétől egészen mostanáig dobozban pihent. Összesen csupán kb. 3-5 órát ment a mozdony és nincs fél éves sem, úgyhogy nem igazán értem ilyen korán, hogy lehetnek ilyen problémái. Karácsonykor mikor újra elő lett véve kb. 45 percet ment kisebb pihenőkkel probléma nélkül, majd egyszer csak mintha letiltott volna a dekóder. A funkciókra reagált, irányt váltott, de a motort nem vezérelte. Miután levettem a feszültséget a pályáról, a mozdony újra tökéletesen ment, aztán néha újra letiltott. Mindig csak hosszabb menetek közben tiltott le, akkor még túlmelegedésre gondoltam. A két ünnep között többször is volt így használva, de ha nem 15 percig ment megállás nélkül, nem volt ilyen probléma. Tegnap, úgy, hogy pár napja nem volt használva elkezdett a videóban is hallható borzalmas hangot kiadni, illetve láthatóan akadozik a hajtást. A videó legvégén a hirtelen megállást szintén a dekóder letiltása okozta.
Kérdésem a következő lenne: Találkozott-e esetleg valaki hasonló problémával, illetve mi lenne rá a megoldás? Ha jól tudom egy évig garanciás a modell, hacsak nem valami egyszerűbb javítás, akkor inkább garanciálisan javíttatnám/cseréltetném. Gondoltam elsőnek itt megkérdezem.
UI.: Mozdonyban Digitools DigiDrive 4.5 dekóder van, z21 Start vezérli, pálya rendszeresen tisztítva, semelyik másik mozdonynak nincs ilyen problémája.
Egy számomra, és talán mások számára is tanulságos kísérletet végeztem.
A múltkor vettem 2 ősrégi PIKO kocsit, amiből az egyik különösen romos volt. Az egy dolog, hogy a maszkok az egyik forgóvázon hiányoztak, az 1 darab ütköző hulladék volt, tető összefirkálva, tető rögzítőcsonkjának vége a menetnél szétnyílva, sérült tetővég és végfal, de az egyik végen a mellgerenda erősen csorba volt.
Első szándékom szerint vagy a roncsok közé szántam, esetleg a szemetesbe, de aztán elkezdett matatni bennem a gondolat, hogy nem lehetne-e valahogy megcsinálni? A műanyag pótlás nem jöhetett számításba, mert ez még bakelitből készült. De ha ragasztóval rögzítek oda valamit, az úgyis rövid úton letörik.
Itt jött az, hogy az építőiparban ilyen esetben jön a tüskézés. Próbáljuk ki, 0,6-os lyuk, 0,5-ös kemény rézdrót (felületi durvítással) beragasztva:
Az ütköző csonkját faragasztóval rögzítettem, mert ezt utólag könnyű kifúrni. Meg mutatja is a pontos helyet.
A zsaluzatot vékony rézlemezből (fotomaratás széle, hulladék, amit korábbról gondosan megőriztem, "hátha jó lesz még valamire") készítettem, maszkoló szalaggal rögzítettem. Természetesen a zsaluzatot a rögzítés előtt nagyon vékonyan bezsíroztam, hogy a ragasztó ne tapadjon oda. Az építőiparból vettem itt is az ötletet: ott leválasztó olajat használnak.
A zsaluzat közé felváltva került szódabikarbóna és folyékony pillanatragasztó - rétegesen. Persze ez nem sikerült tökéletesen, mert itt-ott mélyedések, zárványok keletkeztek, de ugyanezekkel az anyagokkal a javítás is megtörtént az üregek kikapargatása után.
Nyersen ilyen lett:
Persze ezek után síkba kellett reszelni, majd még majd polírozni is fogom, hogy minél kevésbé látszódjék a javítás. A tető és a kocsivég gittelése csak ujjgyakolat volt.
Aztán belepróbáltam 4 ütközőt, meg egy másik kocsi forgóvázát, és lábra állítottam. Azt még később fogom kitalálni, hogy az oldalán látható dombornyomott (hamis) pályaszámnak megfelelő személykocsinak állítom helyre - matricázva a hiányzó feliratokat, vagy a MITROPA feliratot rajzolom majd meg. (Az előző hozzászólásomban szereplő csapágylemezt ehhez a kocsihoz szeretném majd használni.
Az aktuális készletinfót tartalmazza, árakkal együtt. Ami cikkszám ebben Lieferbar néven fut, az 99%-ban van is nekik. Már belefutottam olyanba, hogy cikkszám liferbar volt, de a Tillignél mégsem volt...
Tragikus hirtelenséggel elhalálozott a Roco 63397 M62 230 mozdonyom világítása "A" irányba. Mi a fene történt vele? Mi szállt el benne? Egyébként hibátlanul működik, kipróbáltam benne egy másik dekódert is de azzal is ugyan ezt a hibát produkálja.
Úgy rémlik az a középen lévő pöcköt kell kihúzni. Valami erősebb csipesszel lehet megfogni, esetleg oldalról valami éles pengével óvatosan alányúlni, feszegetni, "megindítani". Nagyon régen szedtem ki ilyet.
T.Fórumozók ! Mint régi motoros keresek - fogyó optimizmussal - V43 Fuggerth Szili kapaszkodókat. Mint tudjuk, igen törékeny darabok, sajnos a tartalékaim is elfogytak. Köszönettel, kalivas
- a 100 km/h-nak megfelelő arányos sebesség modellben 32cm/s-nak felel meg körülbelül
- a 120 km/h-nak megfelelő arányos sebesség modellben 38cm/s-nak felel meg körülbelül
A képlet: valós sebesség / 87 / 0,036 és így megkapod a cm/s-ban mért sebességet. Pl.: 160/87/0,036=51cm/s, ennyivel kellene mennie maximális sebességen a TRAXX-nak. Ha digitális a rendszered, akkor a CV beállításokkal szépen össze tudod hangolni ezeket.