Keresés

Részletes keresés

sosiforda Creative Commons License 2024.02.02 0 0 942

https://kanyargo.paty.hu/Tajekoztatas/18-even-aluliak-szamara-ingyenes-szolgaltatas

 

Örömmel számolunk be róla, hogy Páty Képviselő-testülete úgy határozott, hogy 18 éven aluliak számára ingyenessé teszi a KanyarGo busz használatát február 1-jétől.
Az önkormányzat vállalja a már megvásárolt bérletek időarányos árának visszafizetését, ehhez a hivatal pénztárába szükséges személyesen befáradni, pénztári nyitvatartási időben.

A Diák / Nyugdíjas bérlet továbbra is kínálatban marad, mert vannak olyan végzős diákok, akik már betöltötték a 18. életévüket, illetve vannak olyan nyugdíjasok, akik még nem töltötték be a 65. életévüket. Kérjük, azon kedves utasainkat, akik ebbe a korosztályba tartoznak, hogy bérletüket ne felejtsék el megvásárolni.

MSandor23 Creative Commons License 2024.02.02 0 1 941

Hétköznap az 1-es, 3-as vonalakon megy az MXF-056/-058 meg az AE-FH-991 és az AE-IK-980, -981. 

A 2-es vonalon megy az AE-FH-992, AE-IK-979, A 20-ason pedig az NKW-686, régen az NTK-703 volt.

 

Hétköznap egyszerre 5 jármű van kiadva (van mindenhez pontos fordám, ha érdekel), hétvégén 1.

Előzmény: bz79 (940)
bz79 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 940

Mennyi a kiadás ebből munkanap?Hétvéén 1,ha jól gondolom.

Előzmény: MSandor23 (939)
MSandor23 Creative Commons License 2024.02.02 0 3 939

Dunaharaszti járműveinek listája:

 

MXF-056 - Hispano Habit (2002)

MXF-058 - Hispano Habit (2002)

NKW-686 - TS City Max (2006)

NTK-703 - Irisbus Daily (2007)

AE-FH-991 - Iveco-Feniksbus FBI83 (2023)

AE-FH-992 - Iveco-Feniksbus FBI83 (2023)

AE-IK-979 - Iveco-Feniksbus FBI83 (2023)

AE-IK-980 - Iveco-Feniksbus FBI83 (2023)

AE-IK-981 - Iveco-Feniksbus FBI83 (2023)

 

.BPO-346. Creative Commons License 2024.02.01 0 0 938

RIB-620

Tehát a 617 állt le.

Előzmény: .BPO-346. (937)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.01.25 0 1 937

AE BB-464 és 465 Dunakeszi helyisek lettek, ott van még velük az SGY-922 és a RIB-613 is, tehát még egy kocsi biztosan megy a RIB-617 és 620 közül. Az AA EF-723 megállt elvileg.

Előzmény: trizs77 (935)
LSU 106 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 936
Előzmény: trizs77 (935)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.25 0 0 935

Szép-szép ez a rendszám mánia de leírnád magyarul is mi váltott mit ?

 

 

Előzmény: Törölt nick (934)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.25 0 1 934

Az AE BB-464 hivatalosan is Dunakeszi helyi lett, tegnap jelentették be 2 új busz érkezését a polgármester és az alpolgármester oldalán. Tippelnék hogy a 465 a másik új busz, de a polgármesternél csak 464-ről van kép, az alpolgármesternél pedig a 464-ről és az SGY-922-ről. 465-öt eddig egyébként csak a JSZP-ben láttam. 

MSandor23 Creative Commons License 2024.01.19 0 1 933

Íme egy térkép a terelés útvonaláról:

Előzmény: sosiforda (931)
sosiforda Creative Commons License 2024.01.19 0 0 932
sosiforda Creative Commons License 2024.01.16 0 1 931
Előzmény: MSandor23 (923)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 2024.01.14 0 0 930

Pedig már egy pár hónapja szóba került a fórumon is. :D

Előzmény: Törölt nick (928)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.01.13 0 0 929

723-mal mi lett?

Előzmény: Törölt nick (928)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.13 0 1 928

Az egyik Setra az AA EF-723 helyett van. A másiknál kérdés hogy nem az előző Setrát váltotta-e pár nap után, mert azt szerződéses járatról szedték le. Egyébként a 465 annyira újdonság hogy az oroszok sem ismerik.

Előzmény: .BPO-346. (927)
.BPO-346. Creative Commons License 2024.01.12 0 0 927

AE BB-465 is megjelent, ma láttam először menetben Dunakeszin, szintén fehér Setra. Láttam mozgásban az SGY-922-t és a TCN-977-est is, tehát azok tuti maradtak, mik mehettek helyettük? RIB-613, 617, 620, AA EF-723?


Előzmény: Törölt nick (924)
424 215 Creative Commons License 2024.01.04 -1 0 926

Olvasom Vitézy szerint mostantól országosan nyomon követhetők a buszok is!

Nem igaz,mert Tökölön jártam és ott ez nem működik!!!

.BPO-346. Creative Commons License 2024.01.04 0 0 925

Ide akartam írni, csak oda ment :D 

Néztem nagyot, amikor a temetőnél jött szembe A4-es papírral 3-ra táblázva :)

Előzmény: Törölt nick (924)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.04 0 0 924

Az AE BB-464 felbukkant Dunakeszi helyiben.

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166074600&t=9215778

Kérdés hogy csak ideiglenesen szedték le a szerződéses járatáról kocsihiány miatt vagy végleges a dolog.

MSandor23 Creative Commons License 2024.01.03 0 0 923

Dunaharaszti helyijárataira még három új Iveco midibusz fog érkezni, nem tudom, hogy kiváltják-e a Hispanokat.

November 13. óta az 1-es vonalra egyszerre csak egy Hispano van kiadva, lehet idő múlva már egy darabbal sem...

 

 

sosiforda Creative Commons License 2023.12.21 0 0 922

Biatorbágyon ingyenes lesz a helyi buszközlekedés:

 

https://www.facebook.com/Viabusz

 

"Örömmel számolunk be róla, hogy Biatorbágy Önkormányzata úgy döntött, hogy 2024-től minden kedves utasunk jegy, illetve bérlet megváltása nélkül, ingyenesen utazhat a ViaBusz járatain, ezzel is elősegítve a városi mobilitást és bátorítva a közlekedőket arra, hogy gépkocsi helyett buszra szálljanak. 

A képviselő-testület arról is döntött, hogy azok számára, akiknek éven átnyúló bérlete van, az időarányos részt kérésre visszatéríti."

MSandor23 Creative Commons License 2023.12.16 0 0 921

Nem. :) Az MXF-056 e hópihés egész évben matricával járt, nyáron volt érdekes.

Előzmény: seadxdx (920)
seadxdx Creative Commons License 2023.12.16 0 0 920

A matrica le lett véve előző év óta a gépről? Hónapokig azzal járt

Előzmény: MSandor23 (919)
MSandor23 Creative Commons License 2023.12.16 0 7 919

Fénybusz Dunaharasztiban:

December 6-án indult el a fénybusz, sajnos nem sokan fotózzák, így beküldöm ide a képet, hogy legyen róla valami.

trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 918

köszönöm.

Előzmény: Snake-Mojzi (915)
18-09 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 917

A BKK-s térképen is rajta vannak amúgy :)

 

https://bkk.hu/downloads/map/171/

Előzmény: trizs77 (914)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2023.12.15 0 0 916

Rendszámkedvelőknek:

A két Transit: PKZ-348 és RBT-572, a harmadik (régebbi) rendszámát nem tudom.

A Master: NDP-970

Az ex-büki: PHB-414

A Lion's Regio: RKC-365

A pátyi kölcsönkocsi: SUP-955

Előzmény: Snake-Mojzi (915)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2023.12.15 0 0 915

A törökbálinti helyit hagyományosan az OMI Kft. üzemelteti. Az évek során folyamatosan mentek össze a járművek, egy-két éve már csak 1-1 db 17 és 9 fős Ford Transit járt, egy harmadik pedig tartalék volt. Most a hirtelen utasszámnövekedés miatt vegyes a felhozatal, van egy viszonylag új, ~20 fős Renault Master, az ex-büki Coman MultiRider, MAN Lion's Regio, kölcsönkérték a pátyi helyijárat tartalékkocsiját is (MAN-Mercus TGE City).

 

Térképeket a 911-es hozzászólásban találsz.

Előzmény: trizs77 (914)
trizs77 Creative Commons License 2023.12.15 0 0 914

283B, 285 és 286B

 

Ezeket a járatokat melyik cég üzemelteti ?

Milyen típusú buszokkal?

Térkép van az útvonalukról?

 

Előzmény: Snake-Mojzi (913)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2023.12.15 0 2 913

A tegnapelőtti közgyűlés előterjesztése szerint nem várt sikert hozott a törökbálinti bővítés:

sajnos az oldal sajátos szerkeze miatt nem lehet normálisan belinkelni

 

"Helyzetelemzés

 

2023. szeptember 1-jétől indultak be teszt jelleggel az iskolás járatok 283B, 285 és 286B viszonylatjelzéssel. Az eredeti tervek szerint Annahegy, Rudák-telep, Pistály és Tükörhegy felől közlekedtek volna az iskolás járatok a Zimándy Ignác és Bálint Márton Iskolákhoz, ami plusz 1 járművet igényelt volna, ám ez képviselői indítványozásra kiegészült Idamajorral és a Bunth-oldallal. – Költséghatékonyság miatt, egy nagyon szűkre szabott, így rendkívül zavarérzékeny menetrenddel, a plusz két terület bekapcsolása csak +1 busz bevonásával került bekapcsolásra a hálózatba.

 

Bár az iskolákkal történt egyeztetésen elhangzott, hogy már „az is siker, ha Tükörhegyről 10 gyerek buszra vált”, ezt a limitet szerencsére sokszorosan sikerült túllépni, és naponta közel 200 gyermek közlekedik immár a buszokkal az iskolákba, az autók helyett.

 

A 283B jelzésű autóbusz Annahegy és Rudák-telep irányából reggelente jellemző lett, hogy 70-75 gyermeket szállít az iskolák felé, de az utóbbi időben már 80 feletti utasszámokat lehet mérni. Ebből kb. 45 gyermek a Zimándy Iskolához, míg 30-35 gyermek megosztva a Bálint Márton Iskolához megy.

A 285-ös jelzésű buszon Idamajor és Érd felől változó utasszám tapasztalható, de jellemzően 6-16 gyermek veszi igénybe a reggeli órában a szolgáltatást, de már volt 18-20 fős utasszám is, azonban az egyértelmű, hogy ezen az új területen lassú, de folyamatos növekedéstapasztalható. Ugyanakkor a viszonylat Bunth-oldali ágán a kezdeti napokban 1 gyermek vette igénybe a szolgáltatást, aki mára inkább a 283-as busz Lovarda megállójától közlekedik az iskolába. A Bunth-oldali ágon naponta pár utas közlekedik a Munkácsy Mihály utca és a Yettel között, ahol rendelkezésre áll a 88-as autóbusz is. Az Idamajor felé tapasztalható egyirányú igénybevétel és a Nyárfasor utca felé tapasztalható zérus közeli kihasználtság miatt,a viszonylaton Idamajor felé részleges, a Bunth-oldal felé teljes igény vezérelt közlekedés került bevezetésre. A 285-ös buszon bár folyamatosan nő az idamajori utasok száma, ennek ellenére az utasok döntő többsége érdi.

 

A 286B jelzésű autóbuszokon reggel jellemzően 60-65 gyermek közlekedik az iskolák felé. Közülük kb. 10-12 gyermek a Zimándy Iskolához, a többi gyermek a Bálint Márton Iskolákhoz közlekedik tovább. Az iskolás járatok az alap 286-os buszok mellett, sűrítőjáratokként jelentek meg. Ennek hozadékaként, nem csak az iskolás gyermekekkel nőtt a 286-os buszok forgalma, hanem további utasszámnövekedés is megfigyelhető lett, ami egyszer köszönhető a csúcsidőben sűrűbb járatkövetésnek, illetve a munkanapokon felfüggesztett igény vezérelt közlekedési rendnek. – Szeptember 1-je óta csak hétvégén és a karácsony közlekedési rend szerint kell a buszokat telefonon hívni.

 

Kisméretű 18-22 személyes buszokkal indult meg a forgalom, ám pár napon belül nagyobb méretű buszokat kellett forgalomba állítani a csúcsidőszakokban. – Az utasszámok alá is támasztják a nagy méretű buszok szükségességét.

 

A járatok beindításának köszönhetően jelentősen csökkent a forgalom nagysága elsősorban a Diósdi úton, a Kápolna utcában, a Munkácsy Mihály utcában és a Dózsa György utcában is, bár még mindig vannak szülők, akik autóval viszik inkább gyermekeiket az iskolába, de a közösségi közlekedést használók aránya a fejlesztéseknek köszönhetően jelentős mértékben nőtt. A Diósdi úton mérhető leginkább a forgalom csökkenése: Itt korábban a Liliom utcáig volt tapasztalható a forgalom torlódása, ami most jellemzően a Diósdi út buszmegállónál lévő zebráig redukálódott, sőt a legtöbb napon egyáltalán nem tapasztalható forgalmi torlódás, sokesetben 10-15 percről csökkent le a torlódásban való várakozás maximum 1 percre. Ezt két tényező együttes hatása okozza: Egyrészt eleve kevesebb gépjármű közlekedik az iskolákhoz Annahegy felől, másodsorban Pistály és Tükörhegy felől is csökkent a forgalom, így könnyebb a kihajtás is a Diósdi útról.

 

A fejlesztéseknek köszönhetően összességében megállapítható, hogy nem csak az iskolásokkal nőtt az utasszám, hanem a központban lévő új megállónak köszönhetően is. Egyre többen veszik igénybe a buszokat a piachoz, a Szanatóriumhoz és a Városházához is.

 

Megfigyelhető ugyanakkor, hogy sok esetben esős reggeleken több szülő mégis autóval viszi a gyermekét iskolába, ám ezeken a buszmegállók megfelelő kiépítésével, és fedett utasvárók kihelyezésével lehet segíteni.

 

Megoldandó problémák

 

Sajnálatos módon a Bálint Márton Iskola Köztársaság téri épületénél nem sikerült kellő mértékben csökkentetni a gépjármű forgalmat. Ennek oka abban keresendő, hogy itt csak és kizárólag alsós diákok tanulnak, akiket eleve a legkevésbé engednek el a szüleik egyedül az iskolákba. Ugyanakkor az a visszajelzés érkezett, hogy a legkisebbeknek több időre lenne szükségük ahhoz, hogy beérjenek az iskola épületébe, és reggel „akklimatizálódjanak” az első órához, és számukra nem elegendő, ha a becsengetés előtt 12-15 perccel érkezik meg a busz.

 

Felmerült ötletként, hogy a buszok emiatt előbb közlekedjenek a Köztársaság térhez, és csak utána a másik két iskolához, ám ez több okból sem megvalósítható: a többi iskola tekintetében a siker pont annak köszönhető, hogy a buszok a legrövidebb úton érik el az iskolákat, így egy ilyen jellegű útvonalmódosítás jelentős számú utasszám csökkenést eredményezne a többi iskola tekintetében, de ha ez nem történne meg, akkor pedig nem férnének fel a gyermekek a buszokra, tekintve azok 100% körüli kihasználtsággal közlekednek jelenleg, illetve városszerkezetileg is mind Tükörhegy, Pistály, Annahegy és Rudák-telep felől is a szakmaisággal ellent mondana egy más irányú útvonal meghatározása, és a gyerekek jelentős részét felesleges többlet buszozásra kényszerítené, ami csökkentené az iskolás járatok vonzerejét. E tekintetben megoldást jelenthet, egy újabb viszonylat beindítása, csak és kizárólag a kisiskolások igényéhez igazítva Tükörhegy és Törökbálint belső területei felől a Bálint Márton Iskola Köztársaság téri intézményéhez. – Ezt kísérleti jelleggel lenne szükséges beindítani januártól, a többi viszonylat véglegesítése mellett. Ennek a viszonylatnak csak tanítási napokon napi két menetet kell teljesítenie, tekintve a Bálint Márton Iskola Köztársaság téri épületében minden diákot délután egyszerre engednek haza. –Megjegyzendő, hogy fajlagosan egy ilyen szolgáltatás a legdrágább!

 

A Bálint Márton Iskola Köztársaság téri épületénél probléma, hogy bár eredetileg nem 12 méteres buszok voltak tervezve, de azok váltak szükségessé az utasszám miatt, de jelenleg ezek a buszok reggel a szabálytalanul kialakított parkolók miatt, nem tudnak befordulni a Köztársaság térre, így a Blaha Lujza utcán kénytelenek letenni a gyermekeket. – Biztonsági kockázat ugyan ebben nincs, tekintve a gyerekeknek nem kell kocsiúton átmenniük, de a probléma megoldása azért is szükséges, mivel az iskolásokért érkező különjáratok sem tudnak az iskolához bemenni, és immár a Széles utcában sem várakozhatnak.

 

Szintén a nagyobb buszméret miatt vált problémává a reggeli időszakban az Átkötő út – Patak utca – Szent István utca útirányon át való közlekedés. Mind a szolgáltató, mind az Önkormányzat részéről felmerült, hogy ezek a buszok a Dióskertben forduljanak, és a Művelődési Ház előtt vagy a Művelődési Ház buszmegállóban álljanak meg. – Ez némi többletmenetidőt eredményez, de a forgalombiztonság miatt, januártól a bevezetése mindenképp javaslandó.

 

Folyamatosan problémát jelent, hogy bár volt rá ígéret, a Zimándy Ignác Iskola hátsó kapuja nem kerül kinyitásra a délutáni órákban, így a gyermekeknek körbe kell sétálniuk a piac mellett lévő végállomáshoz, így a tervezett indulásokat a diákok rendre lekésik. Itt szükséges, hogy az iskola tartsa megát a szóban történ megállapodáshoz!

 

Problémát jelent továbbá, hogy nagyon sok esetben a gépjárművek beparkolnak a buszmegállókba, és ilyenkor a buszok nem tudnak szabályosan megállni a megállóikban. Emiatt már több vita is volt, leginkább az ok-okozati kérdés értelmezését illetően. Problémát jelent, hogy a buszmegállók nem kerültek kiépítésre, így nagyon sokan a mai napig nem tudják, hogy egyáltalán van az adott területen buszjárat, illetve bizonytalanságot okoz, hogy hol kell egyáltalán felszállni a buszokra, valamint a fel- és leszállás is kevésbé biztonságos, mintha lenne legalább egy egyszerű peron.

 

Javasolt módosítások 2024. január 1-jétől

 

A 283B és 286B jelzésű autóbuszok útvonalának módosítása úgy, hogy a reggeli csúcsidőben a Városközpont megálló helyett, a Művelődési Ház megállóban állnak meg.

 

A 285-ös busz Bunth-oldali ágának felhagyása. Bár ezzel költség nem takarítható meg, ugyanakkor a törvény által előírt kötelező pihenőidők könnyebben kiadhatóvá válnak, csökken a viszonylatok zavarérzékenysége, és a 283-as viszonylat esetében szükséges sűrítés is megvalósíthatóvá válik, többlet költség nélkül.

 

A menetrendeken kisebb hangolások szükségesek, a megszerzett tapasztalatok alapján. Jellemzően a reggeli csúcsidőben az iskolás járatokat 3-4 perccel célszerű korábban indítani, továbbá a 283-as viszonylat esetében a délutáni csúcsidőben vált szükségessé némi sűrítés, amit a 285-ös busz Bunth-oldali kapacitásából lehetséges pótolni.

 

A Köztársaság téren lehetővé kell tenni, hogy az utasszám miatt indokolt 12 méteres buszok is be tudjanak fordulni a Köztársaság térre, és az eredeti terveknek megfelelően a buszmegállót az iskola főbejáratához kell helyezi a jelenlegi hátsó kiskapu helyett.

 

A beszámolóban leírt kisebb gondok ellenére úgy gondolom, a szolgáltatás tovább működtetése indokolt."

Előzmény: Snake-Mojzi (911)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!