Keresés

Részletes keresés

szimizso1 Creative Commons License 2016.01.22 -2 0 9451

Egy gerek-kori barátom cégénél működik ez a futárszolgálat. Nem értem, hogy mi történhetett. Holnap utánakérdezek, hogy mi van a csomaggal, és felhívlak!

Előzmény: Demetero (9450)
Demetero Creative Commons License 2016.01.22 0 2 9450

Központfúró megoldotta :)  Milyen futárral küldted a cuccot ? Még nem jött :(

Előzmény: szimizso1 (9448)
gekkoka Creative Commons License 2016.01.22 -1 2 9449

Persze, a rugó ereje is számít, hiszen az adja a kinetikus energiát. Csak az a helyzet, hogy az a rugó igen siralmas sebességgel préselné ki a lövedéket, ha pl egy ultrakönnyű műanyag dugattyú lenne rá szerelve. A dugattyú a légpuskában, pont hogy a tehetetlensége miatt képez akkor nyomást, amire szüksége van.  Ez nem egy robbanómotor, elég rossz példát hoztál fel. A Lövedék a csőben mozdulatlan marad, majdnem a dugattyú becsapódásának pillanatáig. Csak az utlsó pár mm-en indul meg és gyorsul fel. Ugyanis a mögötte lévő levegőt nagyon össze kell préselni. (és gyorsan)  A rugót simán megfogná az összepréselődött levegő. A felgyorsult dugattyú tömege és tehetetlensége az ami a levegőt akár 60-100-bar ra préselve kilövi a lövedéket.

 

Az igazság az, hogy finoman össze kell hangolni a dugattyú tömegét és a rugóerőt. Ezek milyensége függ a cső hosszától, a lövedék súlyától, a puska kívánt erejétől.

Nehéz dugattyúval a puska erősebb lehet, de lehet hogy túl keveset fékez rajta az összesűrűsödő levegő, (pl könnyű lövedék, rövid cső, kis sűrítő tér) és rugótörést okoz.

Vagy csak szimplán túl nagyra nő a visszarúgás és rezonancia.

 

Ha túl könnyű a dugattyú, a puska nagyon elgyengülhet. Szerintem a legjobb módja egy rugós puska gyengítésének, ha a rugóerővel nem tudsz játszani. (mondjuk nem kapsz hozzá való rugót) Az meg hogy teflonzsírral kenegetjük hogy erősebb legyen...  Nyilván kell kenése legyen egy rugós légpuskának. De a kenés megváltoztatja a karakterisztikáját. Hol erősebben, hogy gyengébben lövi majd ki a lövedéket. Mikor milyen a kenés.  A kenőanyagot minimalizálni kell. A rugós légpuska nem robbanómotor! nem percenként 3-4000X mozog benne a dugattyú. A mozgás nyilván súrlódással jár, és hőt termel, valamint kopik a dugattyú tömítése.  De egyetlen ciklus túl rövid ideig tart, hogy az anyag annyira felmelegedjen, hogy a műanyag, vagy a bőr jelentősen kopjon. Nem éled meg szőrös fejjel, míg elkopik egy kemény modern műanyag tömítés.

 

Csak minimális kenőanyagra van szükség. Nincs jelentősége a "gyorsító zsírnak" Az már rég rossz, ha a dugattyú "leragad a zsírba"... A sűrítő térnek tisztának kell lennie, minimális felületi kenőanyaggal.

Előzmény: WC . (9423)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.22 -2 0 9448

Naugye, hogy ki lehet fúrni! :-)

Előzmény: Demetero (9446)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.22 -2 0 9447

Talán nem.... bár a munkahenger egy vékony acél lemezből van mélyhúzva, de a tömszelence dobhat a súlyán. Igazából a megvezetés miatt lett a végzáródugóba betekerve a gázrugó szára.

Előzmény: remenyikr (9445)
Demetero Creative Commons License 2016.01.22 0 2 9446

Kifúrtam az LP dugatyút :)

 

remenyikr Creative Commons License 2016.01.22 -1 1 9445

Nameg a gázrugónak a dugattyúszára nagyobb tömegű szerintem.

Előzmény: szimizso1 (9437)
Demetero Creative Commons License 2016.01.22 0 2 9444

A hosssz horony az sarokcsiszolóval gondoltam az sima de az akazstó részt? csak sima 8mm es furat ?

Előzmény: chato0078 (9443)
chato0078 Creative Commons License 2016.01.22 -2 0 9443

Egy LG dugattyú kifúrásában,vagy kimarásában,semmi misztikum nincs.

Megfelelő szerszámot kell választani hozzá.

Demetero Creative Commons License 2016.01.21 0 2 9442

Van egy dugattyúm amit már valaki egyszer megpróbált fel heggeszteni az akasztó résznél és arra gondoltam azt ki könnyitem ugy hogy szemben kiképzem a hossz hornyot is és az akasztó részt is

Előzmény: szimizso1 (9441)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.21 -2 0 9441

Semmi baja sem lesz az anyagnak, ha szakszerűen végzik. Egyébként azt a csövet cementálják, ami annyit tesz, hogy csak pár század milliméter mélyen edzhető! Alatta puha az anyag, tehát sima fúróval is fúrható. Én 3-as fúróval fúrtam elő minden furatot, és utána több lépcsőben értem el a 13mm-es átmérőt. Az első furat a necces. Utána már könnyen átmegy minden nagyobb fúró. Én az esztergagépben fúrtam ki a függőlegesen állítható állvány segítségével gépsatuban.

Előzmény: Demetero (9440)
Demetero Creative Commons License 2016.01.21 0 2 9440

Gondolom de még én nem furtam . És szerintem a kilágyitás majd ujra edzés  nem gondolnám hogy jót tesz az anyagnak és házilag nem is egyszerű,

Előzmény: szimizso1 (9439)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.21 -2 0 9439

Az üveget is lehet fúrni! Én már csak tudom, mert sokat fúrtam 4-50mm átmérőig. :-)

Előzmény: Demetero (9427)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.21 -2 0 9438

Az a baj, hogy a léghenger nem 100%-os kőr keresztmetszetű, és a kismotor dugattyúja/gyűrűje nem feküdne fel kőrkőrösen a légtár falán. Gondoltam már arra, hogy feldörzsárazom a légtárat, de eddig még nem akadt a kezembe egy alkalmas szerszám sem erre a célra. Jó ez a bivalybőr tömítés, és a dugattyú-gázrugó kombináció. Ha találnék egy gyárilag köszörült hidraulika henger darabot, biz isten kicserélném a légtár csövét! :-)

Előzmény: Demetero (9432)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.21 -1 0 9437

Van benne ráció abban amit írtál, de vedd figyelembe, hogy a gázrugónak nincs perisztaltikus mozgása, mint a spirálrugónak. Ezzel a lendítőtömeggel kompenzálták a légpárna visszaható ellenállását. Ezzel szemben a gázrugó elindul, és megy mint a magzatvíz koppanásig! :-D

Előzmény: Onkel Joe (9422)
szimizso1 Creative Commons License 2016.01.21 -1 0 9436

Ez egy gyári dugattyú csövéből lett készítve. MC. kartárstól kaptam, vagy vettem már nem emlékszem pontosan :-) Minden esetre valahonnan a hó alol ásta ki, mert jó rozsdás volt, és a dugattyú feje hiányzott. Legott esztergáltam neki egy új fejet, és felheggesztettem a csőre. A cső maga nincs beedzve, ezért jól fúrható volt. Az akasztó részénél azért beedzettem, hogy ne kopjon olyan hamar el az a része :-) A gyári dugattyúkat is ki lehetne fúrni, csak előtte ki kell lágyítani a csövet. De mondjuk sokkal egyszerűbb egy új dugattyút esztergálni alumíniumból, persze a kellő helyeken edzett acél betéttel. Ha kész lesz a prototípus majd felteszem ide. Természetesen a gázrugóhoz készül majd az új dugattyú.

 

Off. A régi Lada motorokhoz készítettek kovácsolt acél dugattyúkat is, és rövidebb hajtókarokkal szerelték a motorokat. Pesten a VI. kerületben volt/még talán van egy gépműhely, ahol mindenféle nyugati autóhoz, és motorhoz gyártottak túlméretes dugattyúkat-gyűrűket, és a hengerperselyeket szabályozták fel, illetve hónolták párba illesztve. Ugyan itt a hajtókarokhoz is öntöttek csapágyakat, és dugattyúcsapszeg perselyeket illesztve a dugattyúkhoz....

 

remenyikr Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9435

Köszi!

 

Előzmény: szimizso1 (9417)
WC . Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9434

Egyénileg öntötték. Egy szerelő intézte.

Előzmény: lexhighand (9433)
lexhighand Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9433

Ez érdekel engem. Milyen dugattyúkra cserélted le?

Előzmény: WC . (9425)
Demetero Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9432

Szimizso  barátom ha te tudsz ilyen dugattyút csinálni  , nem néztél még szét  nincs valamelyik modell motornak  hasonló átmérőjü dugattyúja a gyürük miatt lehet rá lehetne tenni valamilyen kis motorét. Kompresszió gyűrű

 

WC . Creative Commons License 2016.01.21 -1 0 9431

A nyomaték nő nem a ford.szam

Előzmény: WC . (9430)
WC . Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9430

A fordulatszám növekedésével arányosan egy ideig nő a fordulatszám aztán csökken.

De kinyúlik ez a tartomány  és pörgős lesz a motor.

Előzmény: glazier (9426)
Demetero Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9429

Igy  érthető :) És az akasztó része fogja bírni?

Előzmény: glazier (9428)
glazier Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9428

Gyártott dugattyú, nem gyári. ;-)

Előzmény: Demetero (9427)
Demetero Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9427

Az rendben  de milyen szerszámmal lett ? Mert ami nálam van dugattyúk mint az üveg  olyan kemény

Előzmény: bando53 (9421)
glazier Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9426

Ja nőtt a fordulat csak csökkent a nyomaték. :-D Óvatosan kell bánni a könnyítéssel. 

Előzmény: WC . (9425)
WC . Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9425

Nagyon átvitt értelemben: Miért könnyítik a versenyautók dugattyúit? A nagyobb fordulatszám elérése miatt a könnyebb mozgó tömeg elérése céljából. Pedig ott aztán egészen más nyomásviszonyok vannak... :-D

Lásd: Anno nekem is volt Ladám melynek a dugattyúit kicseréltettem az eredmény pedig káprázatos volt.

(ez egy pl. volt de maradjunk az eredeti témánál a légfegyvereknél) OFF.

Előzmény: glazier (9424)
glazier Creative Commons License 2016.01.21 0 1 9424

De mivel a munkahengerrel növelte a mozgó tömeget, ezért van értelme a dugattyú könnyítésnek.

Előzmény: Onkel Joe (9422)
WC . Creative Commons License 2016.01.21 -2 0 9423

Ezt bizony alaposan megcáfolom. A nagyobb tömegű dugattyú az bizony lassú mozgású.

(Lassan csap) szaknyelven fogalmazva, és nagyobb lesz a rezonancia is illetve puska rúgása.

Pont ellenkezőleg szokták pont könnyítik a dugattyút pl. könnyített anyagból gyártottra.

Sokszor még szokták alapos fegyvermesterek un. gyorsító zsírt is használni ilyen pl. a TEFLONOS ZSÍR

amely még gyorsabbá teszi a dugattyú mozgását az által hogy még kevésbé "ragassza" bele a zsírba a dugattyút. Pont ellenkezőleg van minden ahogy írtad kolléga. A sűrítés erősségét nem a dugattyú tömege produkálja hanem a rúgó erőssége ill. a gyorsasága. A cél pont a minél kisebb tömeg elérése a fegyver nyugodtabb viselkedése.

Előzmény: Onkel Joe (9422)
Onkel Joe Creative Commons License 2016.01.21 -1 2 9422

Csak jó tanács, mielőtt mindenki dugattyú furkálásba kezdene. A dugattyú tömege adja meg a sűrítés erejét. Minél kisebb a tömeg, annál kisebb a sűrítés. Kis tömeg – lövéskor – könnyen "visszapattan" a lövedék és a dugattyú közé beszorított levegőről. A kisebb tömegű dugattyú sebességingadozáshoz is vezethet. Érzékenyebb lesz a lövedék méretére, súlyára stb.

Ami a gázrugót illeti, ott annyi a bibi, hogy nem a munkahengert kell ütköztetni a dugattyúval, hanem a rudazatot. Nem kötelező megfogadni. Az idő majd mindent megold. Nekem ez utóbbiból kevés van, úgyhogy be is fejeztem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!