Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
Mindazon téma, ami a magyar légfegyverekbe nem fért be: adás-vétel, alkatrészek, javítás-tuning, ötletek, fortélyok, praktikák,gyártás-történet ..és minden ami légpuskás, ami kapcsolódó és másutt off..
Egy gerek-kori barátom cégénél működik ez a futárszolgálat. Nem értem, hogy mi történhetett. Holnap utánakérdezek, hogy mi van a csomaggal, és felhívlak!
Persze, a rugó ereje is számít, hiszen az adja a kinetikus energiát. Csak az a helyzet, hogy az a rugó igen siralmas sebességgel préselné ki a lövedéket, ha pl egy ultrakönnyű műanyag dugattyú lenne rá szerelve. A dugattyú a légpuskában, pont hogy a tehetetlensége miatt képez akkor nyomást, amire szüksége van. Ez nem egy robbanómotor, elég rossz példát hoztál fel. A Lövedék a csőben mozdulatlan marad, majdnem a dugattyú becsapódásának pillanatáig. Csak az utlsó pár mm-en indul meg és gyorsul fel. Ugyanis a mögötte lévő levegőt nagyon össze kell préselni. (és gyorsan) A rugót simán megfogná az összepréselődött levegő. A felgyorsult dugattyú tömege és tehetetlensége az ami a levegőt akár 60-100-bar ra préselve kilövi a lövedéket.
Az igazság az, hogy finoman össze kell hangolni a dugattyú tömegét és a rugóerőt. Ezek milyensége függ a cső hosszától, a lövedék súlyától, a puska kívánt erejétől.
Nehéz dugattyúval a puska erősebb lehet, de lehet hogy túl keveset fékez rajta az összesűrűsödő levegő, (pl könnyű lövedék, rövid cső, kis sűrítő tér) és rugótörést okoz.
Vagy csak szimplán túl nagyra nő a visszarúgás és rezonancia.
Ha túl könnyű a dugattyú, a puska nagyon elgyengülhet. Szerintem a legjobb módja egy rugós puska gyengítésének, ha a rugóerővel nem tudsz játszani. (mondjuk nem kapsz hozzá való rugót) Az meg hogy teflonzsírral kenegetjük hogy erősebb legyen... Nyilván kell kenése legyen egy rugós légpuskának. De a kenés megváltoztatja a karakterisztikáját. Hol erősebben, hogy gyengébben lövi majd ki a lövedéket. Mikor milyen a kenés. A kenőanyagot minimalizálni kell. A rugós légpuska nem robbanómotor! nem percenként 3-4000X mozog benne a dugattyú. A mozgás nyilván súrlódással jár, és hőt termel, valamint kopik a dugattyú tömítése. De egyetlen ciklus túl rövid ideig tart, hogy az anyag annyira felmelegedjen, hogy a műanyag, vagy a bőr jelentősen kopjon. Nem éled meg szőrös fejjel, míg elkopik egy kemény modern műanyag tömítés.
Csak minimális kenőanyagra van szükség. Nincs jelentősége a "gyorsító zsírnak" Az már rég rossz, ha a dugattyú "leragad a zsírba"... A sűrítő térnek tisztának kell lennie, minimális felületi kenőanyaggal.
Talán nem.... bár a munkahenger egy vékony acél lemezből van mélyhúzva, de a tömszelence dobhat a súlyán. Igazából a megvezetés miatt lett a végzáródugóba betekerve a gázrugó szára.
Van egy dugattyúm amit már valaki egyszer megpróbált fel heggeszteni az akasztó résznél és arra gondoltam azt ki könnyitem ugy hogy szemben kiképzem a hossz hornyot is és az akasztó részt is
Semmi baja sem lesz az anyagnak, ha szakszerűen végzik. Egyébként azt a csövet cementálják, ami annyit tesz, hogy csak pár század milliméter mélyen edzhető! Alatta puha az anyag, tehát sima fúróval is fúrható. Én 3-as fúróval fúrtam elő minden furatot, és utána több lépcsőben értem el a 13mm-es átmérőt. Az első furat a necces. Utána már könnyen átmegy minden nagyobb fúró. Én az esztergagépben fúrtam ki a függőlegesen állítható állvány segítségével gépsatuban.
Az a baj, hogy a léghenger nem 100%-os kőr keresztmetszetű, és a kismotor dugattyúja/gyűrűje nem feküdne fel kőrkőrösen a légtár falán. Gondoltam már arra, hogy feldörzsárazom a légtárat, de eddig még nem akadt a kezembe egy alkalmas szerszám sem erre a célra. Jó ez a bivalybőr tömítés, és a dugattyú-gázrugó kombináció. Ha találnék egy gyárilag köszörült hidraulika henger darabot, biz isten kicserélném a légtár csövét! :-)
Van benne ráció abban amit írtál, de vedd figyelembe, hogy a gázrugónak nincs perisztaltikus mozgása, mint a spirálrugónak. Ezzel a lendítőtömeggel kompenzálták a légpárna visszaható ellenállását. Ezzel szemben a gázrugó elindul, és megy mint a magzatvíz koppanásig! :-D
Ez egy gyári dugattyú csövéből lett készítve. MC. kartárstól kaptam, vagy vettem már nem emlékszem pontosan :-) Minden esetre valahonnan a hó alol ásta ki, mert jó rozsdás volt, és a dugattyú feje hiányzott. Legott esztergáltam neki egy új fejet, és felheggesztettem a csőre. A cső maga nincs beedzve, ezért jól fúrható volt. Az akasztó részénél azért beedzettem, hogy ne kopjon olyan hamar el az a része :-) A gyári dugattyúkat is ki lehetne fúrni, csak előtte ki kell lágyítani a csövet. De mondjuk sokkal egyszerűbb egy új dugattyút esztergálni alumíniumból, persze a kellő helyeken edzett acél betéttel. Ha kész lesz a prototípus majd felteszem ide. Természetesen a gázrugóhoz készül majd az új dugattyú.
Off. A régi Lada motorokhoz készítettek kovácsolt acél dugattyúkat is, és rövidebb hajtókarokkal szerelték a motorokat. Pesten a VI. kerületben volt/még talán van egy gépműhely, ahol mindenféle nyugati autóhoz, és motorhoz gyártottak túlméretes dugattyúkat-gyűrűket, és a hengerperselyeket szabályozták fel, illetve hónolták párba illesztve. Ugyan itt a hajtókarokhoz is öntöttek csapágyakat, és dugattyúcsapszeg perselyeket illesztve a dugattyúkhoz....
Szimizso barátom ha te tudsz ilyen dugattyút csinálni , nem néztél még szét nincs valamelyik modell motornak hasonló átmérőjü dugattyúja a gyürük miatt lehet rá lehetne tenni valamilyen kis motorét. Kompresszió gyűrű
Nagyon átvitt értelemben: Miért könnyítik a versenyautók dugattyúit? A nagyobb fordulatszám elérése miatt a könnyebb mozgó tömeg elérése céljából. Pedig ott aztán egészen más nyomásviszonyok vannak... :-D
Lásd: Anno nekem is volt Ladám melynek a dugattyúit kicseréltettem az eredmény pedig káprázatos volt.
(ez egy pl. volt de maradjunk az eredeti témánál a légfegyvereknél) OFF.
Ezt bizony alaposan megcáfolom. A nagyobb tömegű dugattyú az bizony lassú mozgású.
(Lassan csap) szaknyelven fogalmazva, és nagyobb lesz a rezonancia is illetve puska rúgása.
Pont ellenkezőleg szokták pont könnyítik a dugattyút pl. könnyített anyagból gyártottra.
Sokszor még szokták alapos fegyvermesterek un. gyorsító zsírt is használni ilyen pl. a TEFLONOS ZSÍR
amely még gyorsabbá teszi a dugattyú mozgását az által hogy még kevésbé "ragassza" bele a zsírba a dugattyút. Pont ellenkezőleg van minden ahogy írtad kolléga. A sűrítés erősségét nem a dugattyú tömege produkálja hanem a rúgó erőssége ill. a gyorsasága. A cél pont a minél kisebb tömeg elérése a fegyver nyugodtabb viselkedése.
Csak jó tanács, mielőtt mindenki dugattyú furkálásba kezdene. A dugattyú tömege adja meg a sűrítés erejét. Minél kisebb a tömeg, annál kisebb a sűrítés. Kis tömeg – lövéskor – könnyen "visszapattan" a lövedék és a dugattyú közé beszorított levegőről. A kisebb tömegű dugattyú sebességingadozáshoz is vezethet. Érzékenyebb lesz a lövedék méretére, súlyára stb.
Ami a gázrugót illeti, ott annyi a bibi, hogy nem a munkahengert kell ütköztetni a dugattyúval, hanem a rudazatot. Nem kötelező megfogadni. Az idő majd mindent megold. Nekem ez utóbbiból kevés van, úgyhogy be is fejeztem.