Ez engem is erdekelne. Az egyik ismerosomnek van Pesten Booking.com-os lakasa. Akkor elvileg a kozmu fogyasztasa nem lakossagi fogyasztas lenne, hanem a gazdasagi fogyasztasnak szamit?
Szállásadókat kérdeznék: Egy horvátországi kis apartmanról van szó. Alsó kategóriás de tengerközeli. Érdemes lenne bookingon hirdetni? Mennyi a booking sarc? Úgy tudom 18% Vagy inkább Airbnb? Lehet mindkettőn?
Nem igazán értem a Bookingos fizetési rendszert. Van egy foglalásom Horvátországba, EUR-ban van az ára megadva.
A visszaigazoló e-mail szerint egyrészt: "A fizetés a szálláshely helyi pénznemében (HRK), a fizetés napján érvényes árfolyamnak megfelelően történik."
És szintén a visszaigazoló e-mail szerint: "Ütemezett fizetést állított be ehhez a foglaláshoz, a kártyájáról automatikusan levonjuk majd az összeget. 2022. aug. 9. VISA •••• 0098 Ütemezett € 455"
Most - ha jól értem - augusztus 9-én a Booking meg fogja terhelni a kártyámat a szállás 455EUR költségével? De miért, ha készpénzben kel majd fizetnem horvát kunában a fizetés napján esedékes árfolyamon EUR-ból átszámítva?
Segít valaki ezt tisztázni, hogy én is megértsem a logikát?
Sziasztok, valaki esetleg tudja hogy a rezsi változtatás érinti a Booking és Airbnb lakásokat? Ezek most kereskedelmi célúúak vagy marad a magánszemély és akkor a lakossági rezsi mérték? Az én logikám alapján ha magánszemélyként adja ki az ember akkor az lakossági felhasználás.
Törölték a foglalásodat és pénzt akarsz visszaszerezni? Sajnos nem nagyon találtam erre vonatkozóan semmit, hogy mi van akkor, ha a szállásadó mond le olyan szállást, ami már ki van fizetve a Bookingon. Mondjuk az tény, hogy én közvetlenül a Bookingnak fizetek. Tehát ők ezt továbbítják a szállásadónak valamikor. Ha csak simán le lehetne nyúlni a pénzt, az rengeteg visszaélésre adna lehetőséget.
a bookingra ne számíts,én napok óta zaklatnám őket egy foglalásom miatt,de még az ÜSZ-ig se jutottam el írásos formában,hanem lepasszolnak a szállásadónak,aki egy g., ja és a szállásnak még emailcíme sincs,ígérget a bookingon keresztül és nem tartja be,de a booking szarik az egészre
Booking-os kérdésem lenne, kíváncsi vagyok a tapasztalatokra ezen a téren. 5 hónappal előre foglaltam egy szállást. Fizetni online (kártyával) kell, foglaláskor nem volt kötelező, de legkésőbb az utazás előtt 5 nappal ki kell fizetni. A lemondás eddig az időpontig ingyenes, magyarán ha valamiért meggondolom magam, visszakapom a pénzt. Jó értékelései (9.7-es átlag) vannak a szállásnak, bár nem olyan sok (21 darab, igaz 2022 tavaszi azt első). Mivel jó áron foglaltam, azon gondolkodok, hogy kifizessem-e előre most. Akkor talán kevésbé valószínű, hogy meggondolja magát a szállásadó, hogy emeljen az áron, vagy csak úgy lemondja valami hülye indokkal (nyilván így is előfordulhat, hogy ő mondja le, de kisebb valószínűséggel, hiszen ha valaki kifizette a teljes árát, ami egy nagyobb összeg, az már komolyabb szándékot jelent).
Azonban többen megyünk, 5 éjszakára, több szobát foglaltam, így azért érzékenyen érintene, ha elbuknám a pénzt. Elvileg ilyen nem lehet, hiszen ingyenes a lemondás. De mi van akkor, ha esetleg törli magát a Booking-ról a szállásadó? Vagy esetleg kitiltják stb.? Tudom nélkülözni azt a pénzt 5 hónapig, de nyilván nem akarok elbukni, rizikózni nem akarok.
Szerintetek tényleg nem kockázatos előre fizetni a Booking rendszerében? A gyakorlatban mennyire védik a vendéget a rendszerben ilyen téren?
Bookingon foglaltam egy szállást december végére. Foglaláskor nem kellett fizetni, de a lehetőség adott. Érkezés előtt néhány nappal kell legkésőbb kfiizetni. Mivel igen jó áron van, így be akarom magam biztosítani (előfordult már, hogy a szállásadó meggondolta magát és valami hülye indokkal kért meg, hogy töröljem a még ki nem fizetett foglalásomat, szinte biztos, hogy árat akart emelni). Ha ki van fizetve, akkor talán kisebb valószínűséggel akarja lemondatni velem. Azonban sok minden történhet még addig. A lemondás december közepéig ingyenes elvileg, ha már ki van fizetve, legalábbis a Booking ezt írja. Milyen kockázata van, ha most kfiizetem? Mi van akkor, ha a szállásadó eltűnik a Bookingról, azaz törli a szállást az oldalról? Visszakapom a pénzt?
Nyaralás foglalásnál érdemes cashback oldalakon keresztül vásárolni, ha booking.com-on vagy hotels.com-on, flixbus, bravofly-on foglaljátok az utazást. 2-4%-ot a foglalás árából visszakapsz a bonusway oldalon keresztül Háromezer forint után utalnak vissza. Nyaralással az könnyek összejön, de sok webshoppal is működik. Itt tudtok regisztrálni: https://www.bonusway.hu?r=6919180
A Booking.com a világ legnagyobb szállásfoglaló oldala, gondolom már egyetlen gyakori utazó számára sem ismeretlen a weboldaluk. A céget 1996-ban alapították Hollandiában, és kezdetben csak ebben az országban lehetett szállást foglalni rajta keresztül. Azóta hatalmas fejlődésen ment keresztül a cég. Jelen pillanatban 43 különböző nyelven érhető el a weblapjuk. Több egyéb között magyarul is. A Booking.com saját állítása szerint több mint egy millió szállást biztosít minden nap. Személy szerint ez az én kedvenc szállásfoglaló oldalam. A vélemények a szállásokról a legtöbb esetben autentikusak és az oldal a legkönnyebben átlátható keresővel rendelkezik. Igaz, az árak nem minden esetben náluk a legolcsóbbak, de legalább nem kell a szálláshelyen extra kiadásokkal számolnia az utazóknak. Ráadásul léteznek olyan apróbb trükkök a Booking.com weboldalon, amelyeknek köszönhetően az árakból még egy kisebb összeget le is lehet faragni. Sokan ezeket a trükköket nem ismerik, pedig gyakran akár 10-20 százalékot is meglehetne velük spórolni. Pár egyszerű kattintás csodákra képes, mutatom mit kell ehhez tennetek foglalás előtt.