Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Először is köszönöm a gratulációt, hogy tetszik az összeállításom kivitelezése! :-)))
Másodszor: Rátapintottál, célom volt az eredeti alkatrészek megőrzése a barna rakoncásnál, valóban igyekszem megkülönböztetni a pótlásul készített alkatrészeket az eredetiektől. Jól láthatóan elkülönül a kiegészítéshez felhasznált réz rakonca, amivel szerintem teljes esztétikai élményt nyújt, hűen a PV vonat megmentése szellemiséghez. Ez a darab még "munkában" van, furkálnom kell egy kicsit, és kiegészíteni a hiányzó láncokat. Meghagyom a kopottas feliratokat is, próbálom valamivel konzerválni a jelenlegi állapotot. A vagon eléggé lepusztult és hiányos volt, remélem sikerül esztétikailag és fizikailag is "játszhatóvá" tennem.
Harmadszor: A fekete rakoncás egy replika, helyenként PV részekkel. Ő egy teljesen rozsdás PV alváz felhasználásával, szintén rézből készült rakoncákkal, lánc pótlással kiegészített "hobby" alkotás. Elkészítése jó alkalom volt a PV-s irodalom tanulmányozására, különös tekintettel a PV-vonat "Pénzverdei játékvasút" nagyszerű enciklopédiára! Jó pár begyűjtött fotót kellett elemeznem, hogy az alkatrészek méretarányosak, pontosak legyenek. A később beszerzett rakoncások mérései igazolták, hogy sikerült teljesen azonos méreteket adnom az elkészült daraboknak. A réz részeket nem fogom lefesteni, ez volt az eredeti elképzelésem is.
Negyedszer. Az utolsó vagon egy PV4-es rakoncásítása. Ezt így gyűjtöttem be. Nekem tetszik. Ez egy teljesen amatőr kialakítás. Tükrözi a PV-s játékkorszak hangulatát, amikor az összetevőknek igen szűk volt a beszerezhetőségi lehetősége, az amatőröknek meg voltak változatossági igényei. Gondolom így született a rakoncásított PV4, mint az egyéniesített PV korszak egyik alkotása. :-)
Remélem, még belefutok néhány ilyen jól sikerült alkotásba, ez egy külön területe lehet a PV gyűjtésnek.
Ötödször: A korábbi húsvéti fotómon egy nagyon jó állapotú PV1-es látható. A Pénzverdei Játékvasút enciklopédia szerint rövid korlátos, és még ott van a hosszú korlát furata. Köszönöm PV-vonat, nagyszerű összeállítás, alapmű ez a blog. :-))) Sok információt tudhat meg az oda látogató érdeklődő.
Nagyon-nagyon-nagyon tetszik, hogy a rakoncapótlás rézből van, és festetlen! Szépen kiemeli, hogy mi az eredeti, és mi a pótlás. Saját ötlet/ kivitelezés, vagy már így jutottál hozzá? Mindenesetre, ha most lenne kalapom, megemelném!
Szépek a restaurációk és replikák is, de az én szívem igazán az eredeti darabok fogják meg, még ha picit rozsdásak is. Sőt, akkor talán még jobban is. (Na persze van az a kategória, amiért nem kár, gondolok itt "szörnyellára").
Kérdés: Aki felújítást, átalakítást csinál, az aláírja / dátumozza a művét? Szerintem az igazán jópofa és korrekt dolog.
örülök, hogy tetszik! Ha remélhetöleg majd véglegesen hozzám kerül a szerelvény, akkor biztos igyekszem majd szoknyás izzókat is szerezni hozzá. Nekem is úgy az igazi egy Elöre mozdony.
Szia Flash_PV! Üdv a fórumon! A vöröses árnyalat az én Pannónia mozdonyomon csak látszat, a mellette álló piros kocsi miatt tűnhetett annak. A Te mozdonyodon festékfolt van. Én is szoktam 1-es és 2-es jelölést csinálni de csak "karbantartás" előtt festőszalagra, hogy összetakás után is jól passzoljanak az alkatrészek. Pl: a Pannónia mozdony teteje stb. A fényjelző pedig gyári fekete. Az is csak a fényviszonyok miatt tűnik világosnak. Elkezdtem dolgozni egy hiánypótló PV projekten, ami nagyon bízom, hogy ütős lesz. kb 3. hónap lesz a kivitelezési idő előreláthstólag. Apránként.... ahogy sikerül majd. Üdv, Ádám
A PAN - EL motorról: A forgórész beállítása igen rafinált. Úgy csináltam, hogy teljesen összeraktam mindent a forgórész kivételével. Ezután a szénkefe tartó bakelitet és azon az oldalon a kerékáramszedőt kivettem. Bebillentettem a forgórészt a helyére és visszaraktam a kivett alkatrészeket. A szénkefetartó bakelit csavarjait nem húztam meg teljesen. A kerekeket forgatva beállt a forgórész az optimális helyzetbe. Ezután meghúztam a csavarokat.
Szívesen! Szeretek fotózni, videókat is csinálok. A Kékmadárról is van felvételem, csak nem tudom hogyan kell feltölteni a netre. Ezen még dolgozom.
Azért teszek ide egy karácsonyi képet, hogy milyen környezetben volt akkor. A próba sikerült, bár a végleges kialakítás még nem készült el.
A futása szerintem nagyon kedvező, a mozdony hangja is egészen PV-s. Jó a súlya is a motornak, és a csiga hajtás miatt egyenletesen erős, stabil a húzása. Egy labor tápegységgel hajtottam, azzal jól ellenőrizhető az áramfelvétel.
A fotón éppen pihenőben van, igazság szerint ekkor még nem ő volt a sztár, mivel dolgoztam még rajta.
A sebessége is jól szabályozható, hála a tápegységnek.
Egy dili körrel ionizáltam a levegőt, ha már a viasz gyertya kiment a divatból. :-)))
Köszönet a sok képért, színesíti (kékíti) a fórumot! Esetleg videót meg tudsz osztani a mozdony futásáról? Nagyon érdekelne, mit tud egy "ablaktörlőmotor"!
Tényleg szép ez a szerelvény. Azon nem gondolkodtál, hogy szoknyás izzót teszel a mozdonyba? Ízlés kérdése, de nekem jobban tetszene úgy.
Ami ilyenkor mindig szemet szúr nekem, hogy valahogy az Előre mozdony és a személykocsik magassága nem passzol egymáshoz. De persze ez nem ennek a modellnek a hibája. Szép fotó!
Következő hozzászólásodban bemutatod néhány alkotásodat. Jó pár átalakítást megcsináltál már, nagyon jól sikerültek. Szépek a korai magyar vonatokat megidéző munkáid, gratulálok hozzá.
Hasonló átalakításhoz van néhány alap alkatrészem, mint a mellékelt fotón látható PV személyvagon felépítmény, előre motor fogadására előkészítve.
Nekem legjobban a PANEL motor elkészítése tetszik. Több képet is közreadtál róluk, ez késztetett arra, hogy magam is készítsek ilyen motorokat. Az alap alkatrészek már megvannak, néhány még elkészítésre vár, külön tekintette la forgórész központos tájolására. :-))) Ez még el fog tartani egy darabig.
További sikeres alkotást kívánok, várom a szép képeket!
Bár Ádámnak szólt a kérdés, azért válaszolok rá. Nem eredeti a jelzés. Sőt a szemafor lámpa homloklapjának fehér színe sem. Eredetileg feketének kellene lenni.
Mindig csodálattal nézem a gyűjteményedet, és azt a kitartó munkát, amit a PV szerelvények felújításán végzel.
Sok újdonságot fedezek fel a felújításaid kapcsán, ezáltal is gyarapszik PV-s ismeret táram.
Nagyon tetszik a Pannónia mozdonyokkal végzett restaurációd is, igen kreatív vagy a megvalósításban.
Le a kalappal!
Amiért most írok Neked az a következő:
Van egy korai PV Pannónia mozdonyom, (amit egyébként nagyon szeretek,) :-))). Mindig furcsáltam rajta, hogy az elején van egy nagy piros 1-es. Nem tudtam eldönteni, hogy ez gyári, vagy amatőr ráfestés? Eltávolítsam, vagy hagyjam rajta? Sok dilemmát okozott, de eddig ott maradt.
Erre nemrég feltettél egy nagyszerű képsorozatot a gyűjteményedről, és nini! A Pannónia mozdony orrán ott a piros 1-es!
Ugyan úgy mint az enyémen.
Ez a Te szuper képed a Pannónia mozdonyról:
Vagy ez csak optikai csalódás? Tükröződés? A képről nem tudom eldönteni.
Nagyon szeretem a fotós hozzászólásokat,utánuk más szemmel nézem a saját dolgaimat is. Lassan már ez olyan lesz, mint a bélyeg gyűjtés. Van posta tiszta, forgalmi, meg fogazott és vágott, stb. Az ember meg egyszer csak észreveszi, hogy begyűjt dolgokat, mert olyan még nincs, vagy rendezi a sorokat és rájön, hogy jé, ilyen is van. :-)
Mint pl. ez a kéknek tűnő mozdony vagon átalakítási kísérlet is. A képeket szintén a fórumon találtam:
Ha jól látom még működő képes is lehet. A fiókomban meg van egy ilyen kezdemény a kacatok között. Talán egyszer össze is rakom, a korábbi gazdája félbe hagyta. A kefetartó helyét már kifúrta. Majd csinálok róla fotót is. Bár egy jó vagon alvázat nem szívesen vágnék szét, mozdonyos meg van.
köszi az érdekes fotókat, üdv a "kék klubban"! A különféle standard kék Elöre kocsik relative gyakoriak, de nem egyszerü hozzájuk "pontosan" passzoló kék mozdonyt festeni.
Ami az általam fotózott kék szerelvényben érdekes, hogy színében egységes és hogy a használt kék festék nem azonos a szokásos gyári árnyalatokkal, felületi jelleggel. Engem sokkal inkább a Tóth féle kék teherkocsik színére emlékeztet. Ha lehetöségem nyílik rá, akkor majd közelröl is össze fogom hasonlítani öket.
Nagyon jó a kék szerelvényed, szép, egységes a kialakítása. Jól adja ki a PV vonat arányait, inspirálva másokat is, hogy így is lehet PV-t menteni, egy újra gondolt formában.
Az én összeállításomban a mozdony teljesen újra gondolt, míg a két szerelvény gyári kivitelű. Ez most akkor már a negyedik kék vonat, de lehet, hogy a négy és feledik, mert korábban feltettél egy USA fotót, ahol a zöld mozdony után két különböző korból származó kék vagon van kötve.
Szórakoztató és tanulságos ezeknek a régebbi hozzászólásoknak a böngészése. :-)))
Ez meg a PV színes korszakából való, amikor csupa különböző színű, keret festés nélküli vagont gyártottak. Ezeket azért szeretem, mert az első, karácsonyra kapott készletem ilyen vagonokból állt. A vagonok teljesen gyári állapotúak, nem lett változtatva rajtuk semmi. Erre a vagonra kíváncsiságból tettem szürke tetőt, hogy jobban passzoljon az előző kocsihoz.
Ahogy olvasom a fórumon, a színek sok mindent elárulnak a vagonok gyártási koráról, a szériában elfoglalt helyükről. Még az értékesítési körülményekről is mesélnek, készletben árusították, vagy darabonként lehetett megvenni. Külön történet az alkatrészenkénti értékesítés, a korai csináld magad mozgalom számára lehetővé tett vonat összeállítást.
Sokat olvastam a fórumot, rengeteg információ került fel a PV-k történetéről. Mindenki tudott egy kisebb vagy nagyobb morzsát hozzá tenni a történethez. Külön gratulálok azoknak, akik egy enciklopédia alaposságával tártak fel tényeket a PV vasút történetéből. Megdöbbentő, mennyi információ gyűlt össze, és szerintem ez még bővülni is fog. Magam is látom, hány formában jelenik meg ez a mára már kultusz tárgy, és még mindig mennyit lehet vele játszani.
Ha jól sejtem, ez a vagon valamikor a PV gyártás középső korszakából származik, amikor azzal festettek, amivel éppen lehetett, mert a színe eltér a korábbi zöldes árnyalatú hasonló keret festésű vagonokétól.
PV fun lettem, nagyon tetszenek az ide felrakott képek, történetek, ajánlások. :-)))
Szép ez a kék szerelvény, és arra gondoltam, hogy egy kicsit körül nézek a polcomon. Nekem is összejött egy kék sor, különböző kocsikból. A mozdony erős PV fantázia, csak a felépítmény lemez anyaga eredeti, a többi az alkotói fantázia műve. Én csak befejeztem, megoldottam a világítást, felraktam a kapaszkodókat. A hajtás teljesen más, már volt szó a fórumon az ablaktörlő motoros, csigás, fogaskerekes megoldásról. Ebben egy ilyen zümmög, kiválóan. Gyönyörűen megy, jól húz.
Fogadjátok szeretettel, mert a PV világ egy kis megmentett darabjáról van szó! :-)
A festés vagy átfestés teljesen profi munka, föleg az ablakkeretezést, csíkozást tekintve. A kicsit kalapácslakkra emlékeztetö, régies festék ugyanaz mind a mozdonyon, mind pedig a kocsikon, egyértelmüen egy helyen, egyszerre készültek.
Kedvelem a régi Csepel és Pannónia motorokat. Amikor megláttam, hogy csokis csomagoláson kiadtak egy "Legendás Magyar motorok" sorozatot, rögtön tudtam, hogy a csomagolások szép kiegészítései lesznek a pénzverdei gyűjteményemnek. (Beszereztem, hát amit tudtam, ezzel némileg megemelve a vércukor szintemet.) A grafikák nagyon szépek, a kor szellemében kiegészítik egymást a vasutakkal. Üdv, Á