Keresés

Részletes keresés

Pekkarin Creative Commons License 2011.08.08 0 0 158

Egy-két EN12 is beférne, mert megérdemeljük! :)

Előzmény: Dante001 (157)
Dante001 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 157

Azért hard lenne Pesten 400 BN12 meg 300 BN18 :)))

Előzmény: Pekkarin (156)
Pekkarin Creative Commons License 2011.08.08 0 0 156

Az LE-kialakítás szerintem sem előnyös, de a NABI elég jól gazdálkodott a hellyel,illetve a méretekkel, lényegben egész jó kocsi született. Több nagyvárosban is közlekednek ehhez hasonló típusok, anno a Credo is LE busszal akarta bevenni Budapestet. Azt gondolom, hogy a gyártó levonja majd a megfelelő konzekvenciákat, nehéz még előre megjósolni, hogy sikeres-e ez a felfogás.

Előzmény: Dante001 (155)
Dante001 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 155

Eleve ezt a változatot kellett volna elsőnek elkészíteni, szerintem az LE nem alkalmas városi forgalomra...ennek így annyi előnye volt hogy a LUM-nál gyűjtött tapasztalatokat be tudták építeni az új kocsiba. Amúgy bejövős.

Előzmény: Pekkarin (154)
Pekkarin Creative Commons License 2011.08.08 0 0 154

Az a típustól is függ. De nem akarok most offolni. A volán-társaságoknak tartott bemutató nyilván arra volt jó a NABI részéről, hogy elhúzták a mézes-mazdagot. Az, hogy a helyközi jött, nem véletlen, egy ilyet látott volna szívesen a piac. Folytathatták volna a csuklóssal is, de nem tették, ha lesz realitás rá, majd megteszik.

 

Előzmény: Dante001 (153)
Dante001 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 153

Ismerik. Üzemeltetői szempotból sok baj nincs velük. Vagy csak mi vagyunk ilyen szerencsések?

Előzmény: Pekkarin (152)
Pekkarin Creative Commons License 2011.08.08 0 0 152

:) Hanyagoljuk ezt már.

 

Ár függ az adott mennyiégtől/felszereltségtől is. Credo is ezt szajkózta.

 

Azt a referenciát pedig ismerik a volánok. :)

Előzmény: Dante001 (150)
Pekkarin Creative Commons License 2011.08.08 0 0 151

Tehát akkor honnan az infó?

 

Milyen "zsebbe nyúlásról" van szó?

 

Az odavezető BKV buszon sikerült végig hallgatnom a szakértelmeteket, a pletykaérzékenységetekről nem is beszélve. Nagyon érdekelne tehát, mi alapján ír le ilyet egy közlekedés fan. :)

Előzmény: petiteto (149)
Dante001 Creative Commons License 2011.08.08 0 0 150

Amennyiben a volánoknál továbbra is az ár a döntő (már pedig az) addig a credo mellett nem sok esélye van. Ráadásul a credora van azért referencia.

Előzmény: Pekkarin (148)
petiteto Creative Commons License 2011.08.08 0 0 149

Örülök, hogy egy amúgy igen pozitív hangvételű írásban (rosszat ha akartunk se nagyon tudtunk volna írni a buszról) csak ennyibe tudsz belekötni.

Előzmény: Pekkarin (148)
Pekkarin Creative Commons License 2011.08.08 0 0 148

1. Nem értem miért irogatjátok, hogy nem tudtátok kipróbálni a légkondit, mikor az Auchan-parkolóból menet visszafele be volt kapcsolva. Szó szerint ment mint az állat. De, ha szóltok a sofőrnek, amúgy is bekapcsolta volna.

 

 

2. "A kérdés az, hogy mennyire tud elterjedni a típus hazánkban, ugyanis a Sirius-ért a leendő üzemeltetőnek viszonylag (a potenciális ellenfelekhez mérten) mélyen a zsebébe kell nyúlnia. A pletykák szerint a Kapos Volán szívesen frissítené a NABI újdonságával a járműparkját a bemutatóbuszon túl is."

 

- Ezt a baromságot honnan szedtétek? Mármint, hogy mélyen zsebébe kell nyúlnia? Egy BN 42 milka forint között van, a NABI Sirius pedig ( darabszám, felszereltség függően) 40-50 millió között mozog. Vagy ez nektek már mély?

 

 

Előzmény: petiteto (142)
SmallG Creative Commons License 2011.08.05 0 0 147

Fogyott EN12, nem is kevés. Hajdúságot is teletették. Többek közt a Kisalföld Volánt, és a Kunság Volánt is kihagytad.

 

"Szerintem a buszbeszerzések még ha nem is végtelenségig, de 1-2 évre jegelve lesznek."

 

Max 1. Hidd el, ki fog borulni a bili ha majd felkapja a témát a média. Na meg 1 év alatt csak le tudnak csapni a pénzre...

Előzmény: Törölt nick (145)
SmallG Creative Commons License 2011.08.05 0 0 146

Mert ha a Solaris csinált villamost az biztos olyan hű de jövedelmező...

 

A NABI-nak simán nincs rá meg az anyagi háttere...

Előzmény: Feri BPO-576 (144)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.05 0 0 145

Mostanság bármilyen buszbeszerzés kétséges.

 

"Körülbelül az ár azonos lesz egy EN12 árával. Azt pedig sok volán vett. (Sajnos.)"

 

Ezért fognak inkább olcsóbb Credo IC/EC 12-t venni a volánok. EN12-t azért nem sokan vettek idáig (Bács Volán, Hajdú Volán, Hajdúböszörmény...)

 

"Az autóbuszbeszerzések nem lesznek a végtelenségig tiltva. Ez olyan hülye elmélet"

 

A hülye elméletet Fónagy "minden MFB hitelt adjunk a MÁV-nak motorvonatok és IC-kocsik beszerzésére" János eszelte ki. Szerintem a buszbeszerzések még ha nem is végtelenségig, de 1-2 évre jegelve lesznek.

Előzmény: SmallG (143)
Feri BPO-576 Creative Commons License 2011.08.05 0 0 144

Villamost a NABI-tól?

Érdekes lenne....

Előzmény: Törölt nick (141)
SmallG Creative Commons License 2011.08.05 0 0 143

Ha olvastad volna a fórumot eddig arról volt szó hogy a Kapos Volán rendel pár tucat helyközi NABI-t. Igaz, ez most derült ki hogy kétséges, de akkor is.

A NABI-nak már sikerült exportra termelni.

Körülbelül az ár azonos lesz egy EN12 árával. Azt pedig sok volán vett. (Sajnos.)

Az autóbuszbeszerzések nem lesznek a végtelenségig tiltva. Ez olyan hülye elmélet. Addig pedig a teszbuszok futnak, jönnek a tapasztalatok.

Előzmény: Törölt nick (141)
petiteto Creative Commons License 2011.08.05 0 0 142
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.05 0 0 141

Talán egy troliváltozat még elkészülhet. De nem véletlen a pesszimizmusom. A jelenlegi álláspont ismeretében a NABI jobban jár, ha villamosfejlesztésbe fog. Vagy bármilyen jármű fejlesztésébe, aminek nincs gumikereke. Nem véletlen, hogy minden buszgyár egy BKV-tenderre vár. Nekik (és Pécsnek) ugyanis engedélyezett a buszbeszerzés a kritikán aluli állapotok miatt. Más kérdés, hogy a BKV-nak csak ebay-buszokra van pénze, Pécsnek még arra se, és a BKV már nem fog új buszt venni, csak valamelyik mostani vagy leendő alvállalkozó.

Ezért is néztem ezt a NABI-premiert kicsit keserű szájízzel: szép-szép az új elővárosi NABI és biztosan jó is - de minek.

Előzmény: Törölt nick (140)
Törölt nick Creative Commons License 2011.08.05 0 0 140

Mi bajod van már megint?

Előzmény: SmallG (128)
Bp-tömegközlekedés Creative Commons License 2011.08.05 0 0 139

 

További képek a NABI SIRIUS bemutatóról:

 

www.bptomegkozlekedes.gportal.hu

SmallG Creative Commons License 2011.08.04 0 0 138

-

 

Megbízhatóság, kiépültebb szervízhálózat.

 

Idén még nem jött infó, de a Vértes nosztalgiák 80%, mivel a Vértes Volán Zrt. a Vértes Expó egyik támogatója. Általában ez az ingyenes helyijáratot szokta jelenteni az 5-ösön. Így a Vértesnek mindig van egy szabad placc. Tavaly például a személyautó tulajdonosoknak tartottak kisbemutatót a bioetanolos meghajtásról. Kocsi átszerelése, miért jó, hol lehet tankolni a közelben... Bármit meg lehetett kérdezni, nagyon felkészültek voltak. Na szóval lényeg hogy a VV mindig képviselteti magát, és erre felhasználja a nosztalgia buszait is. Gondolom a sorozatos érdeklődések miatt bérelték ki a többi buszt a szervezők, az EN9,5 meg lejött mert reklám a Credonak. Itt megjegyezném hogy a buszok éjszaka is ottmaradtak a rendezvény helyszínén, és igaz hogy volt őr, de nem volt kerítés sem, és nem volt semmi rongálás. Hál' Istennek.

 

Ha értékesítő hálózat nincs is, MAN szervízhálózat az van. Az iho-n meg azt írták ott lehet javítani. Mondom, elég pár darabot eladni belőlük, nem kell sokat. Én mindenesetre sok szerencsét kívánok. :)

Előzmény: Pekkarin (137)
Pekkarin Creative Commons License 2011.08.04 0 0 137

Igazad van, ha legalább azokat megfordítják, már  jobb. Mindegy részletkérdés, komolyan ennyi baj legyen.

 

Az EN-ben Iveco bázis van, nem tudom miért, de valahogy az MAN népszűbbnek tűnik  az üzemeltetők körében. :)

 

Nem voltam még a Vérteses Expón, milyen buszok lesznek most kinn?

 

A mai nap után azt tudom mondani, hogy bármelyik országban megállná a helyét, de azt hiszem a NABI-nak nem erőssége egyelőre az európai értékesítői hálózat. :(

 

Előzmény: SmallG (136)
SmallG Creative Commons License 2011.08.04 0 0 136

Viszont ha az alacsonypadlón lévő üléseket fordítod meg akkor már nincs probléma. Tudom, tudom, a magyarok utálnak háttal utazni. De amikor előre utaznak akkor is van hátuk. A másik meg hogy a 60 éves Erzsike néni akkor is le fog ülni ha az az utolsó ülőhely a buszon.

 

Az EN12 meg 42,5 milla körül mozog.

 

A Vértes Expón tavaly volt a Kaposos 55-ös, a Kisalföldes 55-ös, a magán 66-os a Kisalföldről (mint tájegységről), egy pozsonyi veterán Karosa, a Vérteses 55-ös, és a Vérteses 30-as. Plusz a veteránok mellé betársult a nagyközönségek akkor bemutatott Credo EN9,5. (Először csak a gyárban mutatták be.)

 

Lehet hogy a Kaposos kérdéses, de még ott van egy csomó volán, egy csomó magán, és az export lehetősége is. Szerintem elég lesz eladni egy pár darabot a románoknak/szlovákoknak/lengyeleknek, és hamar híre megy hogy hú, meg hű, meg aztaaa.

Előzmény: Pekkarin (133)
balakaa Creative Commons License 2011.08.04 0 0 135

"Ezen a képen látszik hogy a dobogóra helyezett üléspár után alacsonypadlós részen van a következő üléspár. Itt mit lehet látni?"

Kb azt, amit az ARC alacsonyan elhelyezett székéből: a háttámlát. Kérdés, hogy míg a 127/134-eseknél téli, latyakos időben oldalra se tud nézni a retektől, a NABI-nál hogyan sikerült a kerékív, ill. a sárvédő.

Összefoglalva a képek alapján rendkívül tetszik a busz. Ütős a fényezés, a design. Apró szálka a szememben, hogy a STER-nek ezen ülései kerültek bele. Minimum egy fejtámlát elbírt volna.

Előzmény: SmallG (126)
Pekkarin Creative Commons License 2011.08.04 0 0 134

Köszi! :)

Előzmény: Airider (131)
Pekkarin Creative Commons License 2011.08.04 0 0 133

Ez az amit a cikk is kiemel, hogy kicsit kellemetlen. Ettől függetlenül jó a dobogó kialakítása, de zavaró lehet, ha a két üléspárt bámulod. Az is igaz, hogy ha meg a visszafordított üléseket látnád akkor ha valaki szoknyában ül ött, egyenes a benézés. :)

 

A busz elvileg 40-50 milka között van, szerintem egy EN-t utcahosszal ver. :)

 

Vértes Expóra nem megy, nem tudok róla, nem hiszem passzolna a kiállítás profiljába a téma. :)

 

Ha jól hallom, akkor a Kaposos több tucat NABI egyelőre  még kérdéses.:(

 

 

Előzmény: SmallG (126)
Macs31 Creative Commons License 2011.08.04 0 0 132

Jóvolt a mai NABIs tesztkör:-D

Itt vannak képeim rólla:

 

http://ap.gportal.hu/gindex.php?pg=34425743

Airider Creative Commons License 2011.08.04 0 0 131

Lájk!! :)

Előzmény: Pekkarin (125)
HGS212 Creative Commons License 2011.08.04 0 0 130

Szép nagyon :)

KHZ-884 Creative Commons License 2011.08.04 0 0 129

Üdv!
Köszönöm a programot a NABI-nak.
  

 

 

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!