Keresés

Részletes keresés

andrispa Creative Commons License 2022.11.17 0 2 1135

Vitrinem legújabb lakója

 

zetaman Creative Commons License 2022.11.05 0 0 1134

Ezek nagyszerűek, köszönöm.

Előzmény: von Smallhausen (1133)
von Smallhausen Creative Commons License 2022.11.04 0 1 1133

Talán ezek a segítségedre lehetnek:

https://www.prototypy.cz/

 

http://www.strojvedouciplzen.cz/

Előzmény: zetaman (1132)
zetaman Creative Commons License 2022.11.04 0 0 1132

Köszönöm, érdekes, de nem pont ilyesmit keresek.

 

A motorvonatok csak szólóban vannak, ott érdekel igazán a korabeli tényleges kinézet (összeállítás): motor + különböző pótok vagy személykocsik.

Előzmény: Geronimooooo (1131)
Geronimooooo Creative Commons License 2022.11.04 0 1 1131

A vagonweb pont jo erre, raadasul cseh honlap, magyarul is forditott sokmindenben. Sok kocsinak a fotos linkjere lehet valtani a vonatosszeallitasban az adott kocsi adatainal, bar altalaban a legujabb festest idezik a fenykeppel.

 

https://www.vagonweb.cz/razeni/

Előzmény: zetaman (1130)
zetaman Creative Commons License 2022.11.04 0 0 1130

Van valakinek ismerete (nekem a csehszlovák nyelv nem igazán ismerős) olyan fotós oldalakról, ahol - főleg régebbi - vonatösszeállítások láthatók?

 

Köszönöm, ha linkeltek.

andrispa Creative Commons License 2022.10.15 0 3 1129

Sziasztok! 
Igaz, "apróság", de nekem annál nagyobb öröm a piko új szettjének megérkezte!

G368 Creative Commons License 2022.10.02 0 2 1128
Sz. G. Á. Creative Commons License 2022.09.12 0 0 1127

köszi, igen, őrá gondoltam.

Előzmény: SÜNÖCSKe (1126)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2022.09.09 0 0 1126

Ha a PIKO 51394-re gondolsz, akkor nem. Azok a cseh-osztrák határátmenetben dolgoznak.

Előzmény: Sz. G. Á. (1123)
pakilaci#69 Creative Commons License 2022.09.09 0 0 1125

A 340-esre gondolsz?

Előzmény: Sz. G. Á. (1123)
Geronimooooo Creative Commons License 2022.09.09 0 1 1124

Ide is bemasolom hatha a Gorilla kerekek kaphatoak naluk:

 

Essemme S.r.l. – Milano                           www.essemmemodel.com

 Fermodellismo Gilli – Brescia                    www.fermodellismogilli.it

 

http://www.acmetreni.it/accessoriericambi/index.php?lang=it

 

Előzmény: hotto (1122)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2022.09.05 0 0 1123

...meg tudná valaki nekem mondani, hogy a mostanság megjelent "vegyes" festésű CD Cargós laminátka az a valóságban volt-e magyarországra bejárós?

hotto Creative Commons License 2022.08.24 0 0 1122

Egy kis segítségre lenne szükségem:

ma hozzá jutottam egy ACME 60332-es Gorillához. Szerintem 1 métert nem futott korábban, most tettem bele a dekódert. Nagyon szép, meg jó..., de két kerék is excentrikusan van a tengelyen. Borzasztó kacsázós a járása.

 

Van ötlet a javításra/cserére?

Tudott már élő ember ACME pótalkatrészhez hozzájutni (pláne több éve gyártott mozdony esetén)?

 

zetaman Creative Commons License 2022.08.23 0 0 1121

Folytatom a kisúlyozást. most az M296-ok lesznek soron.

 

Ugyanaz a bajuk, mint az AB/BBmotnak (a hírek szerint, olyanom nincs): a hajtott forgóvázon van a tömeg legalább 80%-a, a másik pillekönnyű, siklásveszélyes.

 

Az M230-cal nincs ilyen probléma, jóval rövidebb a gép.

 

Ahogy elnéztem, az M296-os 3 pár körmét óvatosan szétnyitni nem lesz egyszerű.

zetaman Creative Commons License 2022.08.18 0 0 1120

Igen, emiatt kerültek súlyok az ülések alá is, ahogy írtam.

Próbáltam figyelni mindkét irányú egyenletes tömeg kialakítására.

Előzmény: RhB (1119)
RhB Creative Commons License 2022.08.18 0 0 1119

Ennél arra kell vigyázni, hogy mivel az akkuládák rendszerint nem egyenletesen vannak elosztva, sokszor csak az egyik oldalon vannak, könnyen "megdőlhet" a kocsi. Szóval játszani kell a kiegyensúlyozással.

Előzmény: zetaman (1118)
zetaman Creative Commons License 2022.08.16 0 0 1118

Nos, mindkét személykocsiba tömtem némi horgászólmot az ülések alá, az akkuládák lyukaiba és az átjárók közötti folyosókba. Érezhetően súlyosabbak lettek, mérni nem mértem, de biztos, hogy jobb lesz a futásuk.

Előzmény: Ikarus 242 (1114)
Geronimoooo Creative Commons License 2022.08.12 0 1 1117

Ráadásul az egyik szakaszból kispórolták (vagy lemaradt, de akkor milyen a meo?)

 

Pontosan. MTB meo: nincs.

Előzmény: zetaman (1116)
zetaman Creative Commons License 2022.08.12 0 0 1116

Szétszedtem. Nos, ebben lótüdő sincs, nem hogy hely a súlyoknak vagy a világításnak. Ráadásul az egyik szakaszból kispórolták (vagy lemaradt, de akkor milyen a meo?) a négy darab kettes ülést ... :-(

 

Talán nagyon apró (1-2 mm-es) söréttel ki lehet tölteni a beragasztott ülések lábterét és az akkuládácskákat.

 

Aztán a világítás megoldása van még. A tetőn belül van 3 hosszborda középtájon, arra fekszenek fel a szakaszelválasztó panelek.

Előzmény: Ikarus 242 (1114)
zetaman Creative Commons License 2022.08.11 0 0 1115

Még nem szedtem szét egyiket sem, a hétvégén belekukkantok, mit és hogyan lehet(ne) megoldani benne.

 

Köszönöm a tippeket.

Előzmény: Ikarus 242 (1114)
Ikarus 242 Creative Commons License 2022.08.11 0 0 1114

Nem ismerem az adott modelleket, de két ötletem van:

Belső berendezés alá ólomszalag, vagy ha úgy van öntve a berendezés, hogy az ülések alulról üregesek, akkor azokba az üregekbe lehet tenni ólomdarabokat. Esetleg ha lehetséges, akkor a gyári, sokszor csak vaslemez súly ólomra cserélése.

Előzmény: zetaman (1113)
zetaman Creative Commons License 2022.08.11 0 0 1113

Mivel egyre kevesebb a magyar témájú, engem érintő modell, elkezdtem fejleszteni a csehszlovák (nem elírás) állományt.

 

Az MTB-nél minden egyes alkalommal az zavar betyár módon, hogy a személykocsijai pillekönnyűek, hozzájuk képest egy egykori Schicht kocsi valóságos nehézsúlyú versenyző.

 

Van valakinek valamilyen módszere, eszköze, bevált gyakorlata ezen kocsik (nem túl feltűnő, de érdemi) súlyozására?

 

Köszönöm.

Törölt nick Creative Commons License 2022.04.27 -2 1 1112

És milyen jól döntöttem, mostanra összejött hozzá egy Metropolitan EC féleség is, nagyon jól néz ki az asztalon a Tillig és Roco kocsik ellenére is: https://youtu.be/s0W37a_J7XE

Előzmény: Törölt nick (1111)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.12 -1 1 1111

Azért, hogy teljes legyen a sztori, és ne csak egy mondat legyen kiragadva, ezt itthagyom:

Sz. G. Á. topiktárs véleménye billentett át a dolgon, és jutottam dec 26-án arra a döntésre, hogy akkor beteszem a kosaramba.

 

Ettől függetlenül nem a legjobb ár-érték-kidolgozottság arányú gépem, és tényleg csak annak tudom őszintén ajánlani, aki a videóban is felsorolt/kiemelt hibákkal meg tud békélni, mert szerintem más, nagyobb elvárásokkal induló modellező szinte biztos csalódni fog (olyanok pl. akik a társtopikokban egy-egy mozdony korlátjainak vastagságán, meg a szélvédő sarkának lekerekítésén kotlanak heteket).

 

U.i.: olyan nagy örömódát azért nem zengtem róla. A verdikt ugye kb. az volt, hogy szépen hozza az eredeti gép hangulatát, viszont részleteiben elnagyolt.

Előzmény: Troll-hattan (1109)
felisut Creative Commons License 2022.01.11 0 0 1110

A Rivarossi új 2022 katalógusa is megvan. Egy rendelhető cseh szereplő kb 2022 végére/2023 elejére:

https://it.rivarossi.com/products/cd-cargo-effishunter-1000-light-bluedark-blue-livery-dcc-sound-hr2899s

 

Troll-hattan Creative Commons License 2022.01.11 -1 1 1109

Teljesen mindegy a minőségi részletek kérdése. A Trix eléggé jó ahhoz. Az egyedüli ilyen mozdony a piacon ,tehát ha szntimentálisan vonz ( mint említetted, laza emlékezetemből: “látom minden nap, a kertem végében húz el”) akkor kellett neked végül is. A Roco visszalépett pont ugyanabban az évben amikor a Trix megjelentette. Nincs tehát más opció, nincs más gyártó. Csak vigyázzon az ember amikor leir idő előtt egy terméket a közösségi medián mert 'savanyú a szőlő' és utána nem sokkal ünnepli miután birtokba vette. Szerencséd van hogy kifutás előtt sikerült megszerezned a gépet.

Előzmény: Törölt nick (1108)
Törölt nick Creative Commons License 2022.01.11 -1 1 1108

Nézd, évekkel ezelőtt láttam a megvétel előtt a boltban, mindenfajta kontextus nélkül a pulton. Aztán nézegettem külföldi unboxing videókat, talán egy Lengyel srácé maradt meg bennem nagyon, ő eléggé lehúzta a gépet.

 

Amikor végül megrendeltem, akkor pontosan tudtam, hogy mire számítsak, ahhoz képest viszont élőben, a terepasztalra feltéve, és mögéakasztva a Cseh EC kocsikat, vagy a Hungária EC-t, én pozitívat csalódtam. Nem dobtam egy hátast, de kellemes csalódás volt, meg tudtam kötni a kompromisszumomat.

 

Azt viszont továbbra is tartom, hogy ha valaki ilyen gépet szeretne, az nagyon nézze meg a boltban, vagy a videón (direkt ezért csináltam nagyon közeli képeket is), mert bizony aki komolyabb elvárásokkal indul neki a mozdonynak, az csalódni fog, így nekik nem ajánlanám a mozdonyt (helyette inkább akkor egy ACME Gorillát, Ászt vagy Piko Laminátkát, ezek kidolgozásban szerintem messze jobbak a 109E-nél).

Előzmény: Troll-hattan (1106)
xabi75 Creative Commons License 2022.01.10 0 1 1107

Nincsen ebben semmi különös. Én a mai napig "agyalok" egy ide OFF modellen (ACME Gigant), mert jót és rosszat is hallottam róla. Ha majd megjelenik az V. korszakos belőle, meglátjuk... soha ne mondjad azt, hogy soha... és ezért mást sem itéljél el :)

Előzmény: Troll-hattan (1106)
Troll-hattan Creative Commons License 2022.01.10 -4 4 1106

STModell - 2021.09.02:

"Nagyon nem ajánlanám senkinek a TRIX mozdonyt, borzasztóan elnagyolt, gyakorlatilag egy Piko Hobby küllemmel rendelkezik 90 ezer forintért. Többször szemeztem már vele, de nem vitt rá a lélek, hogy ennyit kiadjak érte."

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=159247622&t=9128101

 

STModell - 2022.01.09:

"...Nekem nagyon jól visszaadja az eredeti mozdony jellegzetességeit..."

“Nagyon picit elmarad (a kidolgozásban)...vállalható kompromisszum...abszolut jól használható mozdony...“

 

Maga a video jó, de a fényt egy kicsit alacsonynak találom a mozdonyra esve. Talán a hófehér háttér miatt lett alulexponált.

Előzmény: Törölt nick (1105)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!