A vagonweb pont jo erre, raadasul cseh honlap, magyarul is forditott sokmindenben. Sok kocsinak a fotos linkjere lehet valtani a vonatosszeallitasban az adott kocsi adatainal, bar altalaban a legujabb festest idezik a fenykeppel.
ma hozzá jutottam egy ACME 60332-es Gorillához. Szerintem 1 métert nem futott korábban, most tettem bele a dekódert. Nagyon szép, meg jó..., de két kerék is excentrikusan van a tengelyen. Borzasztó kacsázós a járása.
Van ötlet a javításra/cserére?
Tudott már élő ember ACME pótalkatrészhez hozzájutni (pláne több éve gyártott mozdony esetén)?
Folytatom a kisúlyozást. most az M296-ok lesznek soron.
Ugyanaz a bajuk, mint az AB/BBmotnak (a hírek szerint, olyanom nincs): a hajtott forgóvázon van a tömeg legalább 80%-a, a másik pillekönnyű, siklásveszélyes.
Az M230-cal nincs ilyen probléma, jóval rövidebb a gép.
Ahogy elnéztem, az M296-os 3 pár körmét óvatosan szétnyitni nem lesz egyszerű.
Ennél arra kell vigyázni, hogy mivel az akkuládák rendszerint nem egyenletesen vannak elosztva, sokszor csak az egyik oldalon vannak, könnyen "megdőlhet" a kocsi. Szóval játszani kell a kiegyensúlyozással.
Nos, mindkét személykocsiba tömtem némi horgászólmot az ülések alá, az akkuládák lyukaiba és az átjárók közötti folyosókba. Érezhetően súlyosabbak lettek, mérni nem mértem, de biztos, hogy jobb lesz a futásuk.
Szétszedtem. Nos, ebben lótüdő sincs, nem hogy hely a súlyoknak vagy a világításnak. Ráadásul az egyik szakaszból kispórolták (vagy lemaradt, de akkor milyen a meo?) a négy darab kettes ülést ... :-(
Talán nagyon apró (1-2 mm-es) söréttel ki lehet tölteni a beragasztott ülések lábterét és az akkuládácskákat.
Aztán a világítás megoldása van még. A tetőn belül van 3 hosszborda középtájon, arra fekszenek fel a szakaszelválasztó panelek.
Nem ismerem az adott modelleket, de két ötletem van:
Belső berendezés alá ólomszalag, vagy ha úgy van öntve a berendezés, hogy az ülések alulról üregesek, akkor azokba az üregekbe lehet tenni ólomdarabokat. Esetleg ha lehetséges, akkor a gyári, sokszor csak vaslemez súly ólomra cserélése.
Mivel egyre kevesebb a magyar témájú, engem érintő modell, elkezdtem fejleszteni a csehszlovák (nem elírás) állományt.
Az MTB-nél minden egyes alkalommal az zavar betyár módon, hogy a személykocsijai pillekönnyűek, hozzájuk képest egy egykori Schicht kocsi valóságos nehézsúlyú versenyző.
Van valakinek valamilyen módszere, eszköze, bevált gyakorlata ezen kocsik (nem túl feltűnő, de érdemi) súlyozására?
És milyen jól döntöttem, mostanra összejött hozzá egy Metropolitan EC féleség is, nagyon jól néz ki az asztalon a Tillig és Roco kocsik ellenére is: https://youtu.be/s0W37a_J7XE
Azért, hogy teljes legyen a sztori, és ne csak egy mondat legyen kiragadva, ezt itthagyom:
Sz. G. Á. topiktárs véleménye billentett át a dolgon, és jutottam dec 26-án arra a döntésre, hogy akkor beteszem a kosaramba.
Ettől függetlenül nem a legjobb ár-érték-kidolgozottság arányú gépem, és tényleg csak annak tudom őszintén ajánlani, aki a videóban is felsorolt/kiemelt hibákkal meg tud békélni, mert szerintem más, nagyobb elvárásokkal induló modellező szinte biztos csalódni fog (olyanok pl. akik a társtopikokban egy-egy mozdony korlátjainak vastagságán, meg a szélvédő sarkának lekerekítésén kotlanak heteket).
U.i.: olyan nagy örömódát azért nem zengtem róla. A verdikt ugye kb. az volt, hogy szépen hozza az eredeti gép hangulatát, viszont részleteiben elnagyolt.
Teljesen mindegy a minőségi részletek kérdése. A Trix eléggé jó ahhoz. Az egyedüli ilyen mozdony a piacon ,tehát ha szntimentálisan vonz ( mint említetted, laza emlékezetemből: “látom minden nap, a kertem végében húz el”) akkor kellett neked végül is. A Roco visszalépett pont ugyanabban az évben amikor a Trix megjelentette. Nincs tehát más opció, nincs más gyártó. Csak vigyázzon az ember amikor leir idő előtt egy terméket a közösségi medián mert 'savanyú a szőlő' és utána nem sokkal ünnepli miután birtokba vette. Szerencséd van hogy kifutás előtt sikerült megszerezned a gépet.
Nézd, évekkel ezelőtt láttam a megvétel előtt a boltban, mindenfajta kontextus nélkül a pulton. Aztán nézegettem külföldi unboxing videókat, talán egy Lengyel srácé maradt meg bennem nagyon, ő eléggé lehúzta a gépet.
Amikor végül megrendeltem, akkor pontosan tudtam, hogy mire számítsak, ahhoz képest viszont élőben, a terepasztalra feltéve, és mögéakasztva a Cseh EC kocsikat, vagy a Hungária EC-t, én pozitívat csalódtam. Nem dobtam egy hátast, de kellemes csalódás volt, meg tudtam kötni a kompromisszumomat.
Azt viszont továbbra is tartom, hogy ha valaki ilyen gépet szeretne, az nagyon nézze meg a boltban, vagy a videón (direkt ezért csináltam nagyon közeli képeket is), mert bizony aki komolyabb elvárásokkal indul neki a mozdonynak, az csalódni fog, így nekik nem ajánlanám a mozdonyt (helyette inkább akkor egy ACME Gorillát, Ászt vagy Piko Laminátkát, ezek kidolgozásban szerintem messze jobbak a 109E-nél).
Nincsen ebben semmi különös. Én a mai napig "agyalok" egy ide OFF modellen (ACME Gigant), mert jót és rosszat is hallottam róla. Ha majd megjelenik az V. korszakos belőle, meglátjuk... soha ne mondjad azt, hogy soha... és ezért mást sem itéljél el :)
"Nagyon nem ajánlanám senkinek a TRIX mozdonyt, borzasztóan elnagyolt, gyakorlatilag egy Piko Hobby küllemmel rendelkezik 90 ezer forintért. Többször szemeztem már vele, de nem vitt rá a lélek, hogy ennyit kiadjak érte."