A földút is közút de végülis mindegy, rallyzni nem jó, nem terep gépek, max a végsebességét lehet növelni egy fojtatlan cdi-vel de erősebb nem lesz csak a vége nő meg, ereje sosem lesz. ha terepezni, rallyzni, pályázni akarsz vele, meginta csak azt tudom mondani hogy add el és vegyél valami értelmesebbet. Ha zavar a manuális váltó, lehet megfelelő robogó is bár az idomjai miatt nem terepre valóak, esetleg lepucolod az idomokat és jól elteszed hogy vissza szerelhesd ha el akarod adni. Yamaha bws, piaggio typhoon esetleg, kicsit nagyobak és ballonosabbak ezeknek a kerekei, gyorsabbak és erősebbek is, igaz esznek is 3-4 litert, de ha nem közlekedésre kellenek akkor ki lehet bírni.
Sya igazából nem közútra használnám. Természetesen arra van egy másik. Tehát gyakorlatilag nem forgalomba kellene. De köszi a tanácsot igazad van. Viszont ha esetleg valaki tudja mégis hogy lehet a folytást megoldani az jó volna.
Vegyél egy rendes robogót ha van jogsid, ha nincs, akkor meg ne piszkáld a fojtást, megvághatnak annyira amennyiből már letennél egy segédmotor jogsit (kb 100000 forint) . A zt 35 árán kapni rendes olasz vagy japán robogót is, lehet 4t is ha fontos a fogyasztás, az én 2t scarabeom elvan 3 literrel plusz 1 liter olaj kb 1200 km-enként, helyből felmegy a gátoldalon, kb 90 kiló a motor, én meg 85 és 60-al a világ végére is elmegy szinte.
ELEKTROMOS KERÉKPÁRRA KELL-E JOGOSÍTVÁNY ÉS SISAK?
AZ UTÓBBI IDŐBEN ELÉG SOK ROSSZUL ÉRTELMEZETT HÍRESZTELÉS KAPOTT LÁBRA AZ ELEKTROMOS KERÉKPÁROK É S A SEGÉDMOTOROK VONATKOZÁSÁBAN ÚGY FELHASZNÁLÓK, MINT FORGALMAZÓK JÓVOLTÁBÓL! EZZEL KAPCSOLATBAN SZERETNÉK A Z-TECH TERMÉKEK FORGALMAZHATÓSÁGÁVAL KAPCSOLATBAN INFORMÁCIÓVAL SZOLGÁLNI!
Az elektromos kerékpár meghatározása:
Az Európai Parlament és a Tanács 168/2013/EU rendelete ( 2013. január 15. ) 26/2016. (VII. 22.) NFM rendelet a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről EGT-vonatkozású szöveg értelmében:
“Kerékpár az a jármű, amely külső, folyamatos 0,25 kW névleges teljesítményű elektromos motorral rendelkezik, amelynek teljesítmény-leadása fokozatosan csökken és megszűnik, amint a jármű eléri a 25 km/ó sebességet, vagy előbb, ha a kerékpáros abbahagyja a pedál hajtását” Maximum 48V-os rendszerrel szerelt.
Tehát gázkar, tolattyú, kapcsoló, tempomat bármi olyan eszköz mellyel a motort rásegítés lehetőségét biztosítja a pedál forgatása nélkül azt tilos használni!
A Z-tech Bike álltál forgalmazott kerékpárok e jogszabálynak megfelelően kerülnek értékesítésre! Termékeink ennek megfelelően rendelkeznek CE tanúsítvánnyal mely a MSZ EN15194:2009+A1:2012/ MSZ EN15194:2018 EU engedélyszámmal rendelkezik, termék megfelelőségi nyilatkozattal igazolni is tudjuk.
A másik témakör azok a segédmotorok melynek legnagyobb gyári sebessége Max 25km/h na itt is van nagy félremagyarázása a jogszabálynak. Itt azokról az Európai hivatalos típusvizsgálaton átesett segédmotorokról van szó melyek rendelkeznek (Certificate of conformity) COC igazolással melyben 25km/h maximális sebesség van rögzítve.
De csak is kimondottan azok, amelyek ezzel a típusbizonyítvánnyal rendelkeznek!!!!
A közlekedési hatóság ezt az ő adatbázisukban le is tudja ellenőrizni. Nyilván ez egyszerűbb lesz akkor, ha már Magyarországon is kötelező lesz a segédmotorra is a rendszám, ami információm szerint a közeljövőben ez bevezetésre is kerül!
Ezekhez a típusokhoz nem kell vezetői engedély (sisak és biztosítás igen) itt vannak félreértések a közvéleményben mert ezt a szabályozást próbálják alkalmazni azokra a gázkarral felszerelt kerékpárokra is de ezekre ez nem alkalmazható!
ZT-20 robogó az egyetlen olyan elektromos robogó, amely rendelkezik típustanusítvánnyal, így sisakkal, biztosítással, de jogosítvány nélkül vezethető
De az új szabályozás a közlekedési szabályok módosításáról szól itt meg a diszkúrzus arról folyik,hogy az szköz valójában minek minősül. Elég nagy szemétség lenne ha az eddig robbanó motoros kerékpárnak minősített eszközöket átminősítenék. Mondjuk nem lepődnék meg amilyen idióta vezetés van jelenleg.
A zt35 jelenleg nem kapható sehol, nem véletlen, mert a ztech jelenleg nem is forgalmazza egy jó ideje, minden ztech-es hírdetés tárgytalan, csak polymobilnak nevezett valamik kaphatóak amikre meg valamiért elfelejtik feltűntetni hogy polymobil, talán köze sincs a cégnek hozzá, esetleg nem meri felválalni, vagy csak spórol, ki tudja.
Révész Máriusz kerékpározás és az aktív kikapcsolódás fejlesztéséért és népszerűsítéséért felelős kormánybiztos a hirado.hu-nak elmondta, hogy elkészült a civil szervezetek és szakértők bevonásával egy javaslatcsomag a KRESZ módosítására, amelyet továbbítottak a Belügyminisztériumnak és az Információs és Technológiai Minisztériumnak, ahol szintén foglalkoznak a témával, és folyamatban van javaslatok kidolgozása. Reményét fejezte ki, hogy a módosítások 2020-ban a kormány asztalára kerülnek.
„A baleseti statisztikákban az európai átlag elérésével évente 150–160 ember életét lehetne megmenteni” – fogalmazott.
A KRESZ-módosítás javaslatainak kidolgozásakor kézenfekvő volt, hogy az az elektromos mobilitási eszközökre is kiterjedjen. Révész Máriusz szerint nagy szükség van ezeknek az eszközöknek a közlekedésbe történő integrálásába és a hosszú távon működő szabályozók kialakítására. Szerinte nem jó, hogy ha 30 km/h-val száguldoznak, de a sebesség szabályozásának lehetőségei adottak.
Az én gépem okmányán amivel vettem nincs köbcenti és rajta van,hogy robbanómotoros kerékpár 2015- ben vettem akkor még az volt én nem szereltem át segédmotoros kerékpárnak szóval a papírja alapján az az okmányhamisítás meg bűncselekmény.
Jogosítvány kell az elektromos és robbanómotoros kerékpárok, rollerek használatához
Ezt erősítette meg a hét eleji közmeghallgatással egybekötött nemzetiségi beszámolók alkalmával Kothencz Zoltán r.alezredes, a Balesetmegelőzési Bizottság ügyvezető elnöke is, aki a jelenlévő kiskőrösi lakosok figyelmét igyekezett felhívni arra, hogy azok a járművek, melyek bármilyen motorral rendelkeznek segédmotoros kerékpárnak minősülnek. Ez esetben pedig vezetői engedéllyel és kötelező felelősségbiztosítással kell rendelkezniük az illető személyeknek, valamint bukósisakot is kell használniuk.
Szia! Ha még aktuális. Ha nem tettél bele új tengelyeket, akkor valószínűleg csak az alátéteket kell csereberélni, ha valamelyik tengelyt cserélted, akkor marad a méricskélés, nálam is ez volt, tengellyel együtt adták a fogasereket, viszont a zégergyűrű nútja máshol volt így plusz két 1mm alátét bekerült a tűgörgő alá, illetve egyet a nagy csapágy alól ki kivettem (mert szorult). +36 304886169
Nem minden az aminek látszik. A Kiskunahalsi Rendőrkapitányság friss közleménye az elektromos kerékpárok besorolásáról. 2 perctől kezdődik.A lényeget itt is elmondták, hogy max 300W motors segítheti a pedálozást, önálló hajtásra nem lehet képes, mert az már nem kerékpár...b