A nehézkes cím azokat a digitális, mikrofonnal ellátott hangrögzítő eszközöket jelöli, amelyek hangminőségben a gyengécske mp3-játszók/diktafonok illetve a drága stúdióberendezések között helyezkednek el.
Ha nem lennék ilyen lusta, valahogy áttenném meghallgatásra a "nagy" rendszerre! De annyira idegesítő számomra már a megszólalás is az aktív fülöpszökön, hogy itt meg is álltam...
Ella and Oscar LP-m nincs, de az önálló produkcióikból akad egypár. Elkövettem a végzetes hibát, néhányba belehallgattam, úgyhogy inkább kihagynám a digitalizált változat minősítését. (Nem akarok csúnyát mondani..:P)
Nem ismerem az eredetit, de szerintem ez inkább masterelési problémának (vagy koncepciónak?:) tűnik, mert leginkább nagyobb hangtömegeknél jelentkezik. Hacsak nem a dac csinál ilyent, de 3 különböző kütyüvel dolgozva ez nem valószínű.
Sok igazság van abban amit leírtál. Így utólag meghallgatva (az eredetit is) nem volt túl szerencsés a zene választás. PS lemezein általában eléggé agresszíven szólnak a hangszerek.
bevallom, nem hallgattam végig egyiket sem, mert mindhárom fárasztóvá válik abban a pillanatban, ahogy a zenekar is beindul. Mindegyik keményen, agresszíven szól, ez leginkább a zongorának nem használ, időnként krampácsolva kiordít a zene szövetéből...
Ha kiegyenlítem a hangerő vagy kivezérléskülönbségeket, akkor az A tűnik a legzeneibbnek, ebben van a legtöbb részlet is, bár ez a legszutykosabb is, lehet, hogy a szutyok elfedi a krampácsolást és sziszegést;)
Kénytelen voltam "kockáztatni", hogy ne kelljen semmiféle utómunka. Nem akartam, hogy az esetleges hangerő különbség döntsön. Sajnos eléggé pontatlanok a szintmérők. Csak az egyik típus írja ki számokkal is a csúcs értékét.
Valahogy így. Naná, hogy más, analóg bemenetről. Más felvevőerősítő, más A/D. Az azonos kivezérlést talán egy mérőjellel lehetne rendesen beállítani és én nem mentem volna -3dB csúcsszint fölé.
Igen analóg bemenetről készültek. Igyekeztem a csúcsokat -0,5 dB-en tartani. Nem hiszem, hogy a plafont elérték volna, az látszott volna, a túlvezérlés ott marad a ribizli soron. Majd holnap privátban megírom, hogy melyik betűhöz milyen gép társult. Hátha más is rászánja az időt. A Te sorrended BCA?
Hát persze. Még a hullámformájuk sem egyforma. Az A kissé nyers, a B lágyabbnak tűnik (tűnik - valahogy kisebb a kivezérlése is, de nullát el-el éri), a C a leghangosabb érzetű, de a hullámformája is sűrűbb. Analóg bemenetről?
A leglátványosabb persze a C. De én mégis B-t választanám valamiért. Ha digitálisan készültek volna, tök egyformának kéne lenniük a hullámoknak. De majd felhomályosítasz.
Köszönöm szépen a gyors és kielégítő választ! (Amúgy azalatt mit értesz pontosan, hogy "a mikrofon objektíven hall"? Bocs, de nem értek ezekhez a dolgokhoz, viszont annál inkább érdekel. (-:)
Konkrét számértéket nem lehet adni. Úgy állítsd be a felvételi szintszabályozót, hogy a hangerő csúcsai kb. -6dB-en legyenek (a felvételt jelző piros LED éppen ne villogjon). Igyekezz olyan helyre menni, ahol jól szól a koncert hangosítás! Ne feledd, a mikrofon objektíven hall!