Keresés

Részletes keresés

Hernyofan Creative Commons License 6 napja 0 1 57938

Amúgy - csak, hogy meglegyen a vágyott szegecsszámlálás is - a tető középső része a trafószellőző dobozzal ezen a gépen biztosan kék volt? Nem szürke? 

Előzmény: Hernyofan (57937)
Hernyofan Creative Commons License 6 napja 0 3 57937

A gyártónak ehhez nincs köze, nagyon szép munkát végzett ( benne is van a hozzászólásban ennek elismerése ). Nem kell beledőlnie semmibe.

 

Az más kérdés, hogy ha ez a mozdony egy sima, hétköznapi festéssel jött volna ki, arra sokkal könnyebb még akár otthoni körülmények között is felvinni ezeket a cicomákat annak a pár embernek, aki konkrétan erre vágyik, mint leszedni róla őket ( valószínűleg ehhez kompletten újra kell festeni ). De ezt meg nem a gyártónak köszönhetjük. 

Sajnálom, mert itt úszkálunk egy Szili tengerben, roskadoznak a boltok tőlük, de még mindig nincs egy sima MÁV-os, kék Szilink, pedig ez a kivitel jó alap lett volna rá. Abból pl. nálam kettő is elférne, egyiket átszámozva. Aki meg akarja, elviszi a kedvenc kisszériásához, aztán összefehérezteti vele ilyenre.

Előzmény: Bad Schandau (57935)
Bakterbisztro Creative Commons License 6 napja -1 3 57936

Kicsit össze keversz két dolgot bocs. Az egyik a szegecs számlálás a másik meg ízlés dolga. Ha valaki a teljes pontosságra és élethűsegre törekszik egy modell esetében az total objektív dolog, ha viszont nem tetszik a sok cicoma az nem a modell hibája hanem szubjektív dolog. Valószínűleg akkor az eredeti mozdony sem tetszik de ez sem a gyártó hibája ha pontosan megjeleníti ugyanezt a modellen.

Ízlésen vitatkozni meg ugyebár...

Előzmény: Bad Schandau (57935)
Bad Schandau Creative Commons License 6 napja 0 15 57935

És a gyártó most dől bele a kerdjába. Eddig szegecsszámláló lovagjaink folyamatosan keresztes hadjáratot folytattak az úgymond pontatlanságok miatt, méghozzá pályaszámra lebontva fényképalbumokkal alátámasztva. Most meg az a baj, hogy olyan mint amilyen az eredeti ? :)

Előzmény: Vaskerekű (57933)
kozma555 Creative Commons License 6 napja 0 2 57934
Vaskerekű Creative Commons License 6 napja -5 3 57933

Titkon reménykedtem benne, hogy a katalógusképpel ellentétben nem képeznek le minden cicomát és jobban fog hasonlítani egy mezei IV. korszakos masinára, de sajnos kiváló munkát végeztek és pont olyan csiricsáré lett, mint az eredeti... :/

Előzmény: cyber12 (57932)
cyber12 Creative Commons License 6 napja -1 8 57932

G368 Creative Commons License 6 napja 0 3 57931

Ha valaki majd esetleg jövőbeni tapolcai kirándulóst akarna barkácsolni/festegetni, és nyer a lottón: https://mck-h0.dk/kategori/test-overkategori/dsb-me/

Zolivonat72 Creative Commons License 6 napja 0 0 57930

Akkor akinek kell az siessen, mert ha jól tudom Albert 100 db-os szériában gyárt csak. A bolti átvételkor én is találtam kettő hibásat. 

Előzmény: Dash 9 (57929)
Dash 9 Creative Commons License 2024.06.05 0 2 57929

Üdv!

 

Valóban változó a kocsik minősége. ma az elsőre kihozott három Rgs kocsiból az egyiknek egy tengelye szorult, a másiknak a váza volt megcsavarodva, ezért billegett. ezek helyett másikat kértem, azok már jók voltak.

A kidolgozottságukra szerintem nem lehet panasz.

Előzmény: Zolivonat72 (57923)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.06.05 0 0 57928

Köszönöm!
lehet, hogy könnyen, és én vagyok béna :), de én az utóbbi egy hétben melóhelyen főleg azzal kummantottam, hogy kifejezetten gabonás tehervonatokat nézegetek youtubon, de csak nem akart szembe jönni video ilyen kocsival.

Előzmény: Richardo79 (57927)
Richardo79 Creative Commons License 2024.06.05 0 3 57927

Ja és egy ilyen videóra is könnyen rá lehet találni a témában: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=juu91YUqgyE

Előzmény: Sz. G. Á. (57924)
Richardo79 Creative Commons License 2024.06.05 0 5 57926

Én lassan 20 éve gyűjtök gabonás kocsikat. Szerintem az egyik legjobb téma. Ezek az új modellek mindenképpen hiánypótlóak. Az új megjelenésekhez párhoz pedig Albert itthon készült fotói adtak alapot. Csak még ki kell deríteni melyikekhez. :-)

 

De az interneten keresve is gyorsan lehet találni képeket a kocsikról. Az elsőt talán az Iho oldalán találtam. A másodikat pedig valahol a neten. Előre is elnézést a forrásmegjelölés hiányáért.

 

 

Előzmény: Sz. G. Á. (57924)
G368 Creative Commons License 2024.06.05 0 2 57925

http://t-fukuda.xsrv.jp/UIC-FC/T/Tapps-87.html - Az első meg az utolsó kép Kelenföldön készült.

Előzmény: Sz. G. Á. (57924)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.06.04 0 0 57924

Ha már Albert: nemrég kerültek fel elrőendelhető Albert kocsik, múlt hétne traisnepora prosi is felkerült róluk: formaújdonság, Francia ömlesztett cucc szállíótó nyitahtó tetejű...

Én mostanában HO teher témában pont a gabonaszállító vonatokra vagyok (kissé túlságosan is) rácsúszva... hazai vonatkozása ugye elég erős, szemesterményszállító elegyek látványa midnennapos, amikor szezonja van...

azt sajnos nem is tudom, hogy ilyen kocsival szemes terményt mennyire szokás szállítani (vagy inkább sűrűbb, granulált dolgokra való), de nem emlékszem, hogy élőben tehervonatban valaha láttam volna ilyen kocsit. Pedig néha még egész egzotikus gabonás kocsik is fel-felbukkannak egy-egy szerelvényben, pl keskenyebb szerkesztésű csalagutaztatható meg kompoztatható változatok... és egyébként töménytelen ex-SNCF kocsi fut... na de pont ilyet nem rémlik, hogy bárhol láttam volna...

Szóval a kérdésem, hogy látott már valaki ilyen kocsit itthon?

Zolivonat72 Creative Commons License 2024.06.03 0 7 57923

Na, beszereztem és is az Albert Rgs vagonokat ( SÜNÖCSKe kedvéért vogonokat 🙂). A modell kidolgozására tényleg nem lehet panasz, mert rengeteg apró részlet kidolgozásra került ezért nem is lehet nagyon fikázni. És kicsit sem. Az egyik pl. olyan finoman gurul a pályán, mint egy Roco vagon, de a másik már nem, de azért nem vészes. Ezzel a hullámzó minőséggel már találkoztam több Albert modellnél is. A padló kidolgozása engem nem zavar, de ahogy Te is írtad ez ízlés kérdése.

A rakoncákkal kapcsolatban: véleményem szerint felesleges volt le-fel hajthatóra csinálni, mert van amelyik könnyen mozog, 1-2 szorul, és 3 meg sem mozdul a 16-ból. Ezeket nem merem feszegetni, mert annyira vékonyak a csapok benne, hogy könnyen törnek. Úgy marad.

Csomagolás: meglepődtem amikor megláttam, de legalább helytakarékos, viszont a modellt tartó műanyagra én nem rakom vissza a külső szoknyát, mert attól elég rendesen beszorul a dobozba. 

Előzmény: Sz. G. Á. (57920)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.06.03 -1 14 57922

"Van esetleg tapasztalata már valakinek ezekkel a vogonokkal?"

 

A költészetüket ismerem, az elég gáz... :D :D :D

 

"Ó, pirsönő morgolosta

Vizelevényeid mint a

többözös rejtjeméh hátán a szederjes gennyekély.

Huss, fohászom száll feléd

kedvelátos zümmögényem!

Abroncskodón körbesarj suhogó pettyeleveddel,

mert szétmarcangolom takonybibircsókjaidat

pacagánycsökömmel, meglásd!"

 

/Prostatikus Vogon Jeltz, vogon tisztviselő/

 


https://hu.wikipedia.org/wiki/Vogon_költészet

Előzmény: Zolivonat72 (57919)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.06.03 -1 3 57921

Hungrana-logós tartálykocsi készülhet TT méretben, ha érkezik rá elegendő megrendelés:

 

https://vasuttmodell.blog.hu/2024/06/01/igenyfelmeres_gatx-hungrana_tartalykocsi

Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.06.01 -1 5 57920

a héten kb az első dolgom volt elhozni őket :D
játszani nem tudtam még velük, csak nézegetni kézben.
nem nagyon tudnék érdemben mit mondani, simán lenyűgöző részletesség, ahogy már megszokhattuk, de ezek a katalógusfotókból is egyértelműen láthatóak.
A rakoncákat ugyanúgy lehet fel-le hajtogatni, mint az igazin.
Esztétikailag egyedül a padló kidolgozásával nem értek teljesen egyet, de ez inkább ízlésbeli kérdés (énszerintem ebben a léptékben nem kellett volna ennyire görcsösen megpróbálni megjeleníteni a faerezetet... ez a részlet emiatt nekem kicsit cartoon networkos).


Ezeknél a kocsiknál is rettenetesen imponáló, hogy több változat van apró sajátságokkal, tábla itt, tábla ott, három küllős meg négyküllős kézifékkerék... de aki látott már albert kocsit, annak ez sem újdonság igazából...

(Egyébként nem a megszokott tégla dobozban adják, hanem ilyen családi kiszerlelésű fogkrémesdoboz formátumúban, szvóal kisebb helyen elfér, így lehet belőle nyugodtan sokat venni :) )


De onnan is lehet sejteni, hogy eléggé rendben vannak, hogy senki nem állt neki fikázni még...

Előzmény: Zolivonat72 (57919)
Zolivonat72 Creative Commons License 2024.06.01 0 0 57919

Az Albert Rgs vagonokból vett már valaki? Van esetleg tapasztalata már valakinek ezekkel a vogonokkal?

rm40 Creative Commons License 2024.05.30 -1 3 57918

Mivel IV. negyedévre ígérik és még csak grafika van a képen, szerintem megfelelő indoklással jelezve feléjük nem reménytelen, hogy változtassanak, ha tényleg szükséges (nem ismerem az eredetit).

Előzmény: Contini (57914)
rm40 Creative Commons License 2024.05.30 -1 4 57917

Az általad felsoroltakon kívül szerintem a Bzmot 332 és a Piko M61 008 is az általad keresett "tiszta" V. korszakos, ezen kívül az M&H V. korszakosként, szintén MÁV-os cégjellel kiadta az M44 134-et és a Piko M61 002-t is, melyek szerintem szintén beleférnek a "tucatjármű" alzsánerbe.

Egyébként a IVb-V crossoverre megfelelő pályaszámválasztással volna lehetőség, ott volt pl. a Roco M62 129 (sajnos csak V. korszakosként). Talán nem volna elvetemült dolog a példányszám optimalizálására egy nagyobb mennyiséget legyártatni IVb-re és egy részükön idehaza kis szériában lefestetni a vörös csillagot: a legtöbb típusnál volna erre akár több megfelelő pályaszám is, fényképpel dokumentálhatóan.

Előzmény: Hernyofan (57915)
Sz. G. Á. Creative Commons License 2024.05.30 -1 1 57916

(poznaniból sima mezei kettő van, abból egy kék és egy fehér psz, mindkettő Heris... de IC-ből cserébe mindhárom gyártó megcsinálta a magáét...
...a papagáj meg tényleg elég különleges választás, mert pontosan így ebben a festés-feliratozásban nem sokáig mehetett...
én speciel egyáltalán nem rajongok a térben és időben csak nagyon szűken fellelhető különcségekért, kísérleti festésekért, prototípusokért, werbelokokért.
De bizonyára vannak, akik meg igen, akik molinóval díszitett Nohabra meg kék feljáróajtós konfortkocsira, véletlenül fordítva föltstencilezett máv logókra és hasonlókra izgulnak...
nyilván a papagáj szili ettől még egy pillantig nem lehetett kérdés hogy kell-e, főleg hogy én az V és VI korszakot is gyűjötgetem, de egy Startosnak valószínűleg mégjobban örültem volna... )

Előzmény: Hernyofan (57915)
Hernyofan Creative Commons License 2024.05.30 -1 12 57915

"Tisztában vagyok vele, hogy a IV. korszak a gyártók/boltok számára fontossági sorrendben a VI. és V. mögött helyezkedik el"

 

Furcsa, hogy én meg pont az 5. korszakról gondolom ezt: kiadnak egy rakás modellt, de pont a leghétköznapibb, 5. korszakos járművekből nem lehet kapni, amit több okból sem értek. Mondom, mire gondolok:

1, Kijött egy rakás Gigant. Negyedik korszakosból kettő is, máig ott figyel a Medikerben mindkettő. Kijött még két érdekes, ami mondjuk 5. korszakos, de nem félpantográffal, illetve az egyik UFC forgóvázas. És akkor kihozták a 152-est, ami olyan igazi átlagos Gigant lehetne ( Krupp forgóváz, félpantográf ) - de pont olyat sikerült választani, amin világít ez a ronda neonsárga. Miért nem lehetett öt Gigantból egy olyat kiadni, ami csak úgy simán a Gigant?

2, Piko Szili. Csodálatos modell. Eddig megjelent négy, hamarosan jön az ötödik. Na de melyik 5. Korszakos? Ez a Papagáj. Az 1282-es már Trakciós, van belőle egy GySEV 6. korszakos, egy 3. korszakos, és lesz ez a kicsicsázott 4. korszakos változat belőle. De itt sincs egy olyan igazi, sima, hétköznapi, anno minden bokorban megtalálható Szilink az 5. korszakból ( az 1282 áll hozzá legközelebb, illetve a festést leszámítva ez a most megjelenő a kis lámpákkal és az áramszedőivel ).

3, Lengyel kocsik. Egy kupac jelent meg belőlük három gyártótól. Még az IC feliratos is megjelent két esetben is. Negyedik korszakos, narancs vagy szürke ajtós, fehér tetős, Startos, minden van. De nincs egy sima, mezei, szürke tetős, kék feliratos, 5. Korszakos belőle, pedig ilyen formában év(tized?)ekig járt gyakorlatilag mindenhol és mindenben. Talán a legelején a Heris adott ilyet ki.

4, Szintén igaz ez a különböző Rába-utánzat kocsikra is: a Tillig a javított sávval csak Startosat adott ki, a Roconak régebben volt ilyesmi, azóta Startos ( még több elcseszéssel ), meg most a retro jött ki. Az is tény, hogy ezek mindegyike a játék kategória.

5, Piko Szergej, Nohab: ezekben is a sötétszürke főkerettel, forgóvázzal bíró változatokat keresném, de 5. korszakosban ilyenek nem kerültek kiadásra. 

 

Szóval én pont az 5. korszakból hiányolom azt, hogy a legátlagosabb, legjellemzőbb "tucatjárművek" nincsenek kiadva valamiért. Azért sem értem, mert egy ilyen gép cipőkanállal belefér a 4. végébe, vagy a 6. elejébe is.

Ebben egyébként az MTB jó volt a 2182-es Csörgővel ( de fura, most esik le, hogy a Piko Szili meg 1282, véletlen lenne?.. :) ), meg a 148-as Bobóval. Ezek ilyen átlag mozdonyok. Kellett rajtuk dolgozni, de nagyon szeretem mindkettőt.

Ha az MD-t egy Csörgő szintjén sikerül megcsinálni, és kiadják majd az előbb említettekhez hasonló festésben, azt is meg fogom venni, ugyanis akkoriban is húzott bármit. Bár igazából normális személykocsik hiányában sok választás nincs - de ez igaz erre a 6. korszakosra is. 

 

 

Előzmény: rm40 (57912)
Contini Creative Commons License 2024.05.29 0 2 57914

Kár, hogy a MÁV Gzr kocsit tévesen Gze-nek iratozták fel. 

Előzmény: rm40 (57913)
rm40 Creative Commons License 2024.05.29 -2 2 57913

III. korszakosok örömére a Roco egy hatkocsis teherkocsiszettet ad ki az OPW 60. évfordulója alkalmábóll:

https://www.roco.cc/rde/produkte/wagen/wagensets/6600098-6-tlg-set-jubilaum-60-jahre-opw.html

Nemcsak a MÁV-os kocsi, de az OPW működéséből fakadóan mindegyik, akár tartósan előfordulhatott a hazai síneken.

rm40 Creative Commons License 2024.05.29 -2 5 57912

Szerintem félreértesz.

Tisztában vagyok vele, hogy a IV. korszak a gyártók/boltok számára fontossági sorrendben a VI. és V. mögött helyezkedik el (s ha csak a IVb-t nézem, akkor még sokkal inkább underdog). Ami bosszant, hogy a régebbi (II-III-IV, sőt lassan már az V. is) korszakot még akkor is háttérbe szorítják, ha a megjelenő forma alapvetően ezekben a korszakokban volt jellemző. Ugyanígy nem tetszene, ha pl.:

- a 242 sorozatú gőzös modelljét a mai, elrontott áramvonalas burkolattal hoznák ki, csak mert az VI. korszak;

- a gyönyörű, autentikus III. korszakos V43-at az utolsó pillanatban az anno úgy-ahogy visszafestett V43 1145 '90-es évekbeli állapotára térítették volna el;

- ha Bz-ben az MTB a VI. korszakot letudná az egyetlen pirosra visszafestett példány kiadásával és a mai színtervben még hosszú évekig nem adná ki.

Nem fogok venni, de együtt örültem/örülök a VI. korszakosokkal ha kapnak új Taurust, Vectront, meg-még-tucatnyi-magánszolgáltató-küldöldi-eredetű-mozdonyait és az ACME-tól CAF-kocsit, IC2-szetteket, Brawa-halbit és sajnálom őket, hogy évek óta nincs mai kivitelű Flirtjük, Desirójuk. Pedig nem hogy nem az én gyűjtői korszakom, és ezekből értelme sem lenne utóbb IV. korszakost pingálni.

Azt is teljesen megérteném, ha az MDa-t az V. korszakkal kezdték volna el (mert ahogy mások is írták, életük felét akkor szolgálták, tehát a típus az "övék" is) és várnék a soromra a IVa vagy korszak IVb korszakosra. Így viszont az V. korszakosok is várhatnak a sorukra és az nem túl bíztató előjel, hogy a retró Csörgő befulladása óta nem jött ki új M41-es. Nem csak IV., pláne nem GySEV-es, de még csak "rendes" narancs VI. korszakos sem. Az MTB magyar témában láthatóan csak azzal csipkedi magát, ahol van konkurencia.

 

Ha már bevett dolog, hogy valaki makróval figyeli az egyes modellek pontosságát, akkor ne számítson már úri huncutságnak, ha valaki "korszaktisztán" szeretné a modelleket gyűjteni.

Előzmény: Sz_TOMek (57909)
Wolf27 Creative Commons License 2024.05.29 0 0 57911

Remélem, pirosra festett By már nem lesz kiadva...

Azt én is...!
:-)

Előzmény: rm40 (57910)
rm40 Creative Commons License 2024.05.29 -1 6 57910

Ha megnézed az MTB személykocsi árazását, kb. 100Euro/kocsi! Te vennél 38000Ft-ért egy kb. Tillig minőségű Bx kocsit?

 

Erről az a mém jut eszembe, amikor a kiscsaj felteszi a kérdést, hogy soknak számít-e, ha négy követője van. A válasz pedig rá, hogy attól függ, hogy a négy követő az instán van, vagy egy sűrű, sötét erdőben.

A 100 euró egy PIKO/Roco tömeggyártott négytengely kocsijaihoz viszonyítva nyilván sok. De ha a kínálat teljes hiányában,  kényszerből megvett Fuggerth Quabla Bhv árához hozzáadsz egy szett Posch-forgóvázat és egy kocsinyi belső berendezést, plusz az összeszerelés (inkl. belső öntecs lecsiszolását) óradíját, melynek nyomán még mindig egy '90-es évekbeli, szörnyű kinematikájú járműhöz jutsz, már nem annyira. Másik végletként meg ott van (amúgy csak szettben elérhető) kétségkívül gyönyörű Robo poznani egy kocsira vetített ára. A kéttengelyes Bzx mellékkocsi szintén jól fogyott, noha ára elektronika nélkül is közelíti a harmincezer forintot.

 

Ezek alapján a 100 euró arányosnak mondható. Nyilván nem lesz high-end (miért maga az MDa az lesz?), de ha akár azon szinten visszaadja az eredetijét, mint a Bzx vagy mondjuk a lengyel Ganz mellékkocsijuk, akkor miért ne? Ha lesz Cak, az is legalább ennyiért lesz, de akkor végre-végre lesz. Kocsi szinten is jó lenne átlépni a XXI. századba.

Remélem, pirosra festett By már nem lesz kiadva...

Előzmény: Wolf27 (57907)
Sz_TOMek Creative Commons License 2024.05.29 0 2 57909

Azért mert te csak is kizárólag IV. korszakban tudsz gondolkodni, nem jelenti azt hogy más is. Szerintem sokan mindenevőek, magyarul ami tetszik azt megveszik, és nem korlátozzák be magukat egy adott korszakra. Értem hogy te ezt a IV.-et nagyon szereted, de nem minden ekörül forog.

Előzmény: rm40 (57906)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!