A saját járgányomhoz még 1996-ban szereztem egy tartalék szélvédőt , itt őrzöm a tárolóban . Ilyesféle kasztnim , mint amilyen most neked kellhet akkoriban volt egy , de mivel a járgányt nem tudtam forgalomba helyezni a motorját megtartva eladtam az egészet kompletten alkatrésznek . Annak semmije nem egyezett meg az én Ape220-asommal .
Nincs róla képem ( akkor még nem volt digitális gépem ) csak pár évvel később jártam annál akihez került , ez a sárga plató maradt belőle -- akkor se azt fotóztam , hanem azt Kispolszkival házasított Ape-t :
Idegen hajtomu beepitesnel elsore megoldando problemanak latom, hogy a kupingas haromszog lengokaros konstrukcioban a lengokar maga a vazhoz rogzitett iranyvalto hazbol, kicsuszas ellen biztositott feltengely. Feltengely nelkul a jarmu mozgaskeptelen. Az autoiparban jellemzoen hasznalt barmilyen feltengely csuklo, szet tud csuszni. Elsore nem tunik egy hasonlo muvelet egyszerunek. Ha nem rendelkezunk a videoban lathato kert vegi rozsdakupaccal, a koltsegeket osszevetve, csokken a kulonbseg a gyari es barkacs kialakitas kozt. Egy komoly problema van a hasznalt vasarlassal. Ez a jargany is dugattyu szorulas miatt lett kivonva a forgalombol. Aztan most azon kapjuk magunkat,hogy nem is jo az iranyvalto. Emiatt is szivesebben uzletelnenk megbizhato markatarssal.
Az Ape motoros járgányokhoz minden kapható nálunk is , a Sulkyk egy részében -- így abban is , amiről Zoli írt -- Ape hajtáslánc van . Gond legfeljebb az árakkal lehet ...
Itt a videó ,így kell összeépíteni. Elég egyszerű. mondjuk a videóban lada samara váltót használnak de használhatsz bármilyen ehhez hasonló váltót https://youtu.be/6vDkRyZ6FUU
Koszonom az otletet! Egyenlore meg kivarunk. Valaki most erzi magaban,hogy nem horcsogol tovabb 4iranyvaltot Ebay iranyaban is vannak lehetosegek realis aron, de egyenlore tamogatnank a magyar ipart
Ezekhez nincs már alkatrész. Lehetséges bevált működő alternatíva ként javaslom: " gokart olajos kuplung "- al szerelt " állómotor " összeépítve Trabant 601 sebességváltóval.
Ape 50 irányváltót keresnék. Nagyreményű Sulky projektünk, váratlan akadályba ütközött. Elvileg motor, féltengely nem szükséges, ha mégis ilyen tartalmú lehetőség van, egyeztessünk!
A BeSun épp hogy teljesíti az előírásokat, 65 cm "hosszú" a platója...
A vontatás izgatná még a fantáziámat, mert nyerges vontatónak szuper lenne. Most csak rá van akasztva a függesztési pontokra a felépítmény, a megengedett tengelyterhelés erősen korlátozza a túlnyúlást, de ha vontatmány lehetne, jóval nagyobbra is lehetne tervezni a bódét. Kíváncsi lennék az NKH reakciójára, ha bevinnénk honosításra egy Ape Pentarot...
Ez elvileg 2013-as keltezésű , hogy mikor lépett hatályba azt nem tudom .
A megengedett össztömegre vonatkozó jogszabály a 6/1990-es KÖHÉM B. függeléke , de abból nekem csak a régi szöveg van letöltve , mi még 4 kW-ot eleget és 350 kg-ot . De valami olyasmi dereng , hogy azt ( mármint a 6/1990-es KÖHÉM-et ) nem is frissítették .
A B. Függelék B/9. számú melléklete a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelethez)1288
A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok tömegére és méreteire vonatkozó követelmények
4.2. Legnagyobb tömegek:
4.2.1. A kétkerekű jármű üres tömege a gyártó által megadott, műszaki szempontból megengedett legnagyobb tömeg.
4.2.2. A három- és négykerekű jármű üres tömege legfeljebb az alábbi lehet:
4.2.2.1. háromkerekű járművek:
segédmotoros kerékpár: 270 kg,
motoros tricikli: 1000 kg.
Elektromos meghajtású járművek esetén nem kell számításba venni a meghajtáshoz szükséges akkumulátorokat.
4.2.2.2. Négykerekű járművek:
négykerekű könnyű járművek: 350 kg,
négykerekű személyszállításra szolgáló motoros triciklik: 400 kg,
négykerekű teherszállításra szolgáló motoros triciklik: 550 kg.
Elektromos meghajtású járművek esetén nem kell számításba venni a meghajtáshoz szükséges akkumulátorokat.
4.3. A gyártó által meghatározott teherbírás három- és négykerekű járművek esetén legfeljebb az alábbi lehet:
háromkerekű segédmotoros kerékpárok: 300 kg,
négykerekű könnyű járművek: 200 kg,
négykerekű személyszállításra szolgáló motoros triciklik: 300 kg,
teherszállításra szolgáló motoros triciklik: 1500 kg,
négykerekű olyan gépjárművek, amelyek személyszállításra szolgálnak: 200 kg,
négykerekű olyan gépjárművek, amelyek teherszállításra szolgálnak: 1000 kg.
4.4. Két-, három- vagy négykerekű járművek számára engedélyezhető a gyártó által megadott olyan teher vontatása, amely nem haladja meg a jármű üres tömegének az 50%-át.
olyan járművek, amelyeket kizárólag áruszállításra terveztek, és amelyek nyitott vagy zárt, csaknem sík, vízszintes rakfelülettel rendelkeznek, amely megfelel az alábbi követelményeknek:
a) rakfelület hossza x rakfelület szélessége >= 0,3 x jármű hossza
vagy
b)
a fentivel egyenértékű rakfelület, amelyet gépek és/vagy berendezések felszereléséhez használnak továbbá
c)
olyan rakfelület, amely merev válaszfallal határozottan el van különítve a járműben tartózkodó személyeknek szánt tértől továbbá
d)
a raktér alkalmas legalább egy 600 mm élhosszúságú kockának megfelelő térfogatú teher szállítására
Te jobban képben vagy az aktuális szabályokkal mint én, szerinted mennyi most az L6e-BP kategóriában a teljesítmény limit? A 2014-es Ligieremnél 6 kW szerepel a francia forgalmiban, de úgy rémlik az még belefér. Mondjuk a tömeg adatoknál is 950-1200 kg közötti számok vannak, ami jóval több mint amit a mopedautóknál megszoktunk. De a 2012-es Ligierem össztömege is 1005 kg, és belefért az L6e-BP kategóriába.
Kérdés hogy az álló hengeres szuzuki blokk felújítása lenne vagy kicserélése nagyobb kccm-re az első eset nehéz lesz mert szinte semmi alkatrész idehaza ahhoz a blokhoz se felújító, se új alkatrész még a japán oldalakonse annyira kifutott széria, másik blokk esetében ha maradna az 50ccm akkor állóhengeres minareli, vagy honda/peugeot ezek szintén alsóbekötéses blokk ahonda létezik 100 és 125ccm ben is 2 űtemben elméletileg ezek ninimális átépítéssel beszerelhető minden más esetben a modernebb nagyobb köbcentis robogóblokkok fekvő hengeresek és akkor már kell legózni hasonló fejtegetés már volt az oldalon lentebb olvashatsz róla
Igen , csak azzal , vagyis A-s jogsival vezethető egy 3 kerekű motorkerékpár , mégha teljesen autószerű is a kezelőfelülete -- a kormányzásnak nincs jelentősége , csak a besorolás számít , amit viszont főként a kerekek száma határoz meg .
Érdekes , de az A1-es jogsinak két kerék esetében 125 cm3 és 11 kW a limitje , míg tricikli esetében nincs köbcenti határ és a teljesítmény felugrik 15 kW-ra . Vagyis a 422 cm3-es dízel háromkerekűt ( ApeMAX D ) lehet A1-gyel vezetni . Külön csavar a dologban , hogy a jogszabály a négykerekűeket is triciklinek tekinti , vagyis az L7e kategóriás "nagy" mopedautót ( 4 személyes Aixam 500 ) vezetni lehet a 16 évesen megszerezhető kategóriával . Ha valakinek előtte már 14 éves kora óta volt AM-je akkor nem számít már kezdő vezetőnek ( életében az ember csak egyszer lehet kezdő , amikor a legelső -- akármelyik -- kategóriát megkapja ) vagyis 16 évesen vihet 3 utast . Viszont a "kis" mopedautóban (L6e) 17 éves koráig továbbra sem ...
A gyakorlatban ez azt is jelenti , hogy A1-gyel szinte bármelyik kvad vezethető , akár motorkerékpárként , akár mezőgazdasági vontatóként helyezték üzembe . A motoros négykerekűeknél teljesen általános a 15 kW-os limit , egyetlen kategóriában engedi a jogszabály az ennél nagyobb motorteljesítményt (L7e-B1) , de ez kizárólag kvad kivitelű ( tehát szarvkormány , motorkerékpáros kezelőszervek , nyeregülés , nyitott felépítmény , vezetőn max. 1 utas ) jármű lehet . Arra vagy B-s jogsi kell , vagy magasabb szintű ( teljesítménytől függő , de legvégső esetben : korlátlan ) A-s .
Így nézve szerencse , hogy kormányzással keveset vesződnek , mert ugye van háromkerekű is , négykerekű is autókormánnyal is , és motorkormánnyal is ...
Nem egyszerű eltalálni a motoros 3 és/vagy 4 kerekűek dzsungelében .
Igen , kétszemélyes -- nekem volt ilyen , de nagyon kényelmetlen a középen levő , áttétel nélküli közvetlen kormányt forgatni egy ilyen nehéz járgányt irányítani . Ha ült mellettem utas akkor nagyon nehéz volt oldalról belekapaszkodni a szarvba . Annyi előnye van ennek a megoldásnak , hogy olyan személy is vezetheti akinek nincs jogsija ( csak 'A'-s , legalább A1-es jogsikkal vezethető , B-vel nem ) mert élő ember nem tudja megmondani , hogy a fülkében ülő személyek közül ki vezetett . Főként , mert az egyetlen pedál ( fék) a jobb oldalon , vagyis az utas előtt van .
Charly moped autóba keresek motorblokot ,jelenleg szuzuki idi van benne. Szeretnék eredetit ,vagy megközelitöleg bele valót. Mit javasoltok,hogyan lehet megoldani,hogy müködjön?
Ez nem egyértelmű . Az eredetiséghez ragaszkodsz , vagy a használhatósághoz ? Ha valami képeket tennél föl akkor talán lenne tippünk a megoldásra , mert ezeket a háromkerekű retteneteket többféle konstrukcióval készítették .
Ez kétszemélyes? Néha látok egy hasonlót, és abban ketten szoktak ülni.
Most én is egy 3 kerekű járgányt építgetek éppen, egy 1954-es Lambretta Lambro hasonmása lesz, ha sikerül. Az a különlegessége, hogy egy IFA utánfutóból lesz kialakítva. Ha egy távolabbi rendezvényre kell fagylaltot vinnünk, akkor csak felakasztom a horogra az utánfutót, a helyszínen meg rácsatolom az első villát. A motor az első kerékben van, tulajdonképpen egy kerti traktor lesz belőle.
Üdv tagok! Charly moped autóba keresek motorblokot ,jelenleg szuzuki idi van benne. Szeretnék eredetit ,vagy megközelitöleg bele valót. Mit javasoltok,hogyan lehet megoldani,hogy müködjön? üdv Imre!
Ismét az amica, a fész robogós adok veszek oldalon van egy 4 kerekű eladó amica abban 180ccm piaggio blokk van, illetve a tulajnak van még egy ami gyárilag a 50ccm piaggio typon blokkos, de arról is volt már értekezés itt régebben
Egyetértek Bakancs kollégával, szerintem kisebb költség a suzuki blokk gatyába rázása mint a szintén koros tl blokk beépítése, amihez alkatrész azért még található, halkan megjegyzem hogy a kínaiak ezt is gyártják Lifan és egyéb neveken.A suzuki kicsi önindító nem fogja megforgatni a 125ccm-t ezek a kicsi motorok sokszoz a tuning 70es hengert sem bírják, ha leáttételeznénk akkor meg nem lesz fordulatszám és nem csinál kompressziót nem lesz mit berobbantani a gyertyának persze lehet próbálkozni. Szivesen segítek, ha tudnám hol laksz esetleg közeli robogóbontot is tudnék javasolni ha nem uj alkatrészekkel kívánnád megjavítani a suzuki blokkot illetve lehet hogy a TL-t beszámítanák egy nagyobb köbcentis bontott robogmotorba.
Szerintem egyszerűbb lenne a Suzuki blokkot működőképessé tenni ; a görgők és a szíj , illetve gyaníthatóan a kuplung pofái könnyebben pótolhatók , mint egy teljesen új rögzítést konstruálni a másik blokknak -- majd önindítót fakasztani bele .