Budaörsön lakom. Kb. 10 éva kaptam tőled (remélem, nem baj, hogy tegezlek) egy tervrajzot, és akkor kezdődött minden, az alapján építettem meg az első hajómat, melyet még mindig alakítgatok. Íme:
Szóval ezúton is hálás köszönetem a múltbéli segítségért, nagyban hozzájárultál egy gyerekkori álom valóra váltásához.
Azóta sem tudom abbahagyni...mindig jön egy újabb ötlet, egy újabb izgalmas modell, amit meg kell építeni.
Mint lentebb írtam, most a Tupolve A-3 Aerosant néztem ki, egyelőre még infókat gyűjtök, gondolkodom, hogyan lenne érdemes megépíteni.
Pár éve vágtam bele én is, és jó pár modellt készítettem. Mostanában elsősorban 3D nyomtatással (is).
Pár kép a modellekről:
Tervezem egy újabb különleges vizijármű építését, a Tupolev A-3 Aerosant néztem ki. Találtam is rá egy lelkes kezdeményezést még 2007.-ből az rcmodell.hu forumán (http://forum.rcmodell.hu/showthread.php?7747-Mocs%C3%A1rj%C3%A1r%C3%B3-Fan-Club-), de ott nem kapok választ semmire, elakadt a téma már régen. Esetleg valakinek van anyag ehhez a modellhez? Bármilyen kezdetleges terv vagy dokumentáció? Előre is köszönöm a segítséget.
:D Kicsi a világ.... Tudod, Citroën már nincs (összetolta egy Caddy fékezés nélkül). A repülés szakmára folyamatosan rossz idők járnak évek óta. A hajómodell/makett viszont gyerekkori szerelem. Az első. Mondhatnám, édes a visszatérés, bármilyen reménytelen. Azért választottam a 303-ast, mert mondom újrakezdéshez jó, mert bár látványos, szép, ritka, messze nem olyan bonyolult, mint az örök szerelmem (Cutty Sark), és emléket állít egy típusnak, amit ki tudja, meddig látunk vizen.
Pillanatnyilag - bár már többen kínáltak és adtak innen segítséget - a konkrét típusról nincs rajz, csak rengeteg fotó. Most épp azon gondolkodom, hogy álcázzam magam 20 éves bögyös szöszinek, hogy beengedjenek a BAHART-hoz. Minden is kell: átépítések, mérések, még fotók, hangok, ...... hány éves a kapitány... :D
Hát Trikó, te sem vagy semmi. Segíteni max egy "Hajrá Kovács néni!" szintjén tudok, de ne aggód, ez sem lehet nagyobb szopás, mint hidrós Citroeneket üzemben tartani. :-)
Rettentőenpiszoknagy projektbe fogtam, a 303-as vizibuszok hazai példányai kapcsán. 1:20-as léptékű teljesen élethű RC modellként szeretném megépíteni valamelyiket a kettő közül, ám rajz nemigen akar lenni. Fekecs főmérnök urat ugyan megtaláltam, mesélt is sokat a hajóról, de úgy tudja, az iroda felszámolásával a rajzok elvesztek. Van már fél tonna kép, amio a mai állapothoz mondjuk jó, de bármiféle rajz nélkül megépíteni (újratervezni) a hajót némileg macerásnak tűnik. Találtam viszont a http://www.balatonihajok.hu/old/index.html oldal Vizibusz menü alatt egy pindurka rajzot, ami Kádár Zoltán munkája, ezért őt szeretném megtalálni nagyobb/több rajz vagy forrás reményében.
Kérem, hogy akinek kapcsolata van felé, vagy össze tud vele kötni, tegye meg.
Hát, most, hogy elolvastam, mi van ráírva, sokkal világosabb lett. :-) De viccen kívül: ez nem 18650-es, ez valami kisebb, spéci LiPo akksi. Ilyesmi lehet. A linkelt adatlapon levő méreteket mérd meg a csomagodon, és nézd meg, beférne-e még egy ugyanilyen csomag a hajóba, mert akkor simán párhuzamosan kötöd az elsővel, és rögtön dupla kapacitásod van. Amikor vásárolnál, ne dőlj be a kínaiak által ajánlgatott csodáknak, ez a méret ennél lényegesen nagyobb teljesítményű nem lehet, egyszerűen a technológia korlátos, nem lehet több "teljesítményt" bepréselni egy csomagba. Vagy ha van helyed, és nem akarsz barkácsolni, veszel egy nagyobbat, valami ilyet.
Mindez arra érvényes, ha nem sebességet, hanem kapacitást akarsz növelni. A lényeg, hogy feszültséget ne növelj, mert sem az elektronika, sem a motor nem arra van méretezve.