Mindenesetre jeleztem a VB ügyfélszolgálatnak, hogy "igen kellemetlen napoknak nézünk elébe az ingyenesen osztálykirándulgatni akaró kölykös csoportok " miatt. Kíváncsi leszek a válaszra!
Teljes ingyenesség...Akkor omlik össze a közöségi közlekedés teljesen. Kíváncsi leszek pl 50 fős bajai, pécsi vagy kecskeméti pályás távolsági járatra hogy fog 1000-1500 ember felpréselődni? Mert akkor tényleg a világon senki se fog autóval járni!
Elég szomorú hogy 0-14 éves korig így is teljesen ingyeé, 14.26 éves korig meg a vicc kategóriába tartozó 1890 forintos fillérbérlettel utazgathatnak a kötsög diákok keresztül-kasul az országon!
Én meg azt vewzetném be, hogy a 90 százalék kedvezményes OB CSAK A LAKÓHELY ÉS AZ ISKOLA KÖZT LEGYEN ÉRVÉNYES!! Ha utazgatni akarnak a kölkök, tessék megvenni a teljes árút!
Sziasztok, itt nálunk székesfehérváron az a hír járja hogy le tettek pár darab helyközis szólót és csuklóst, amit majd osztanak szét az országban, ez hiteles infő vagy csak pletyka? Itt nálunk még a KHA meg a JXF rendszámú csuklós conectók üzemelnek de így hogy közeleg nekik a műszaki senki se tud biztosat hogy selejtezik e
Hozzá kell szokni, vagy nem kel hozzászokni de célszerű hozzászokni, hogy haladunk a teljes ingyenesség felé.
Értem ezt akkor is ha - egyelőre -- a szakmai tanácsadók, különböző közl.statisztikai és teljesítmény adatok (tervezési alapok) miatt azt javasolják a mai döntéshozóknak, hogy ne terjesszék a teljes ingyenességet, hanem valamilyen jelképes összeget azért kérjenek el az igénybe vevőktől.
Előbb utóbb általános lesz a 90-95%-os közpénz felhasználás a hazai közösségi közlekedésben.
Ez nyilván felvet majd :
- finanszírozási,
- kapacitás,
- operatív beavatkozási,
- és más
problémákat.
Az sem meglepetés, hogy az állam nem kívánja a jelentkező utazási igényeket minőségi szinten kielégíteni.
Mivel a közlekedési eszköz beruházás drága, ezért a mindenkori kormány a felkínált kapacitás csökkentésével fog válaszolni.
- rövidebb vonat,
- kisebb busz.
Ez növeli a zsúfoltságot a kényelmetlenséget és az egyéni közlekedés felé tereli az utazó közönséget.
Európában - egyelőre - jól állunk.
Nagyon jól.
Magyarországon a legkisebb vagy majdnem legkisebb az egyéni közlekedési eszközök használatának aránya.
Arra gondolok, hogy a szolgáltatók tavaly május óta gazdaságilag ellenérdeletek a színvonal emelésében, vagy akár csak tartásában. Nekik az üres busz jobban megéri, mint a teli busz, de legjobb, hogy el sem kell indítaniuk a buszt.
És ez a hét elején bevezetett útdíjsarc óta fokozottan igaz.
Nem is annyira a teljes árú vármegye és országbérletekkel látom a problémát, hanem a díjmentes utazások további kiterjesztésében, illetve az 1890 Ft-ért megvásárolható tanuló országbérletben. Jó lett volna egy 50 % kedvezményű bérletcsoportot is csinálni. A diákok ilyen bérlettel, az ingyen utazásra jogosultak meg a 90%-os bérlettel utazhatnánk.
"Megnéznék amúgy egy statisztikát a fillérbérlet előtti és utáni utasszámokról" Azt meg hogy? Rengeteg VB-on nem igazán működik a telepített leolvasó (talán a papír alapúnál legkevésbé). Rengeteg sofőr ilyenkor már meg sem nézi a bérletet, hanem int hogy menjél nyugodtan. De még ha működik is a leolvasó, azt sem lehet megállapítani, hogy valaki csak 1 megállót utazik, vagy végig utazza a több mint 3 órát egy távolsági járaton? De ugyan ez vonaton... Sok esetben az indulási hely sem megállapítható, hiszen nem egyből jön a jegyvizsgáló kalauz, a leszállási helyed meg már a kutyát nem érdekli. WTF!
Meg mertem volna esküdni pedig, hogy egybecseng az üzemanyagra kivetett még magasabb adó bevezetése és az ezzel szinte egy időben történő tarifaváltás. Megnéznék amúgy egy statisztikát a fillérbérlet előtti és utáni utasszámokról, de vélhetően ilyen nem lesz, meg hát nehéz is lenne, amikor szinte mindenki ingyen utazik. Na mindegy, végső soron ez a bérletrendszer tényleg jó (mármint az utasoknak - a cégnek, gondolom, garantált a rekordmagas veszteség), de osztálykirándulásos és fesztiválszezonban alighanem gyakori lesz az anyázás.
Nem te találtad fel a spanyolviaszt a problémával kapcsolatban, mielőtt azt hinnéd...ha ennyire zavart a viselkedésük, akkor miért nem szóltál először a kísérő felnőtteknek aztán a buszvezetőnek, hogy zavarják az utazásodat és másokét is? Ott miért nem nyitottad ki a szádat, miért csak ide borítod be a frusztráltságodat?
Mit csináljon a VB jelen helyzetben, adnál rá megoldást is?
Tagadja meg az utazásukat, hogy jót tegyen a lelkednek vele?
Ilyen feltételeket hoztak létre, ennek kell megfelelni. A díjszabás mellé az útdíj is rá fog tenni egy lapáttal még igen ehhez.
És sokadjára mégegyszer: nem azzal van a baj amit mondasz, de ahogy előadod magadat és megjelensz itt, azzal vered ki a biztosítékot mindenkinél jogosan.
De kéne ezen változtatni: nem írsz ide 1 hónapig és élőszóban adod ki a frusztráltságodat a környezetednek, aztán beszámolsz róla milyen tapasztalatokat szereztél, milyen visszajelzések kaptál... oké?
Mert akkor lehet hogy észrevennéd, hogy a stílusod egyedül megy szembe a forgalmas egyirányú utcában.
A meghirdetett járatok a jármű férőhely-kapacításáig kötelesek csak utast felvenni,ezt Trizsbá pontosan tudja pár évtized munka után a közlekedésben.Nem gondolom hogy akkora hisztit rendezne mint te itt.
Azt már meg sem említem, hogy a drágalátós kölkök a buszon viselkedtek tegnap is. Nem elég hogy végig a h.. e telefonjaikon bömböltették a zenét, ordítva pofáztak és még végig is zabálták az egész utat Pesttől. Azért kellemes iskai év végi hajának nézünk elébe, ha ezt a Volánbusz hagyni fogja...
Ismeretlenül is köszönöm, amit ide leírtál és elismerted legalább te, hogy NEM KIS PROBLÉMÁK LESZNEK ITT hamarosan az ingyenesen osztálykirándulgató kölkök miatt!! De majd a saját bőrükön tapasztalják a kedves minuszolgatók, amikor ott hagyja őket a busz, mert fel se fognak férni rá!! Mivel ma már csak annyi utas utazhat a távolsági járatok nagy részén, ahány ülőhely van!
A mondandód másik részéhez is írok: nekem is hobbi a kirándulás, beleértve a buszozást (a vonatot is használom, de ritkábban) Én már eljutottam odáig, hogy minden buszozós napom úgy tervezem meg, hogy csak olyan járattal utazom, amelyre az indulási állomáson szállok fel, és oda is legalább 30-40, de Budapesten 60 perccel előbb kiállok a kocsiálláshoz, hogy én legyek az első :)
Még egyszer köszi hogy elismered amit JOGOSAN leírtam! A többiek meg majd koppannak májusban...
Ahogy látom, nem leszek népszerű, de ennyi olvasás után már nekem is kényszeresen bele kell szólnom valamiért, mivel kicsit igazságtalannak érzem ezt a rengeteg mínuszt.
Egyrészt, bár itt nem esett szó róluk, de én azt tippelem, ez a nagy ellenérzés és a kolléga reflexszerű mínuszozása innen eredeztethető: valóban rettentő unalmas a megállás nélküli köpködés a Tourlinerekre. Én mostanában utaztam párszor velük; szerintem még kéne vagy 100 ilyen. Igen, fotótéma szempontjából végtelenül ingerszegények, de talán nem ez az elsődleges szempont járművásárlásnál. Viszont tök őszintén, eltekintve az indulatoktól túlfűtött stílustól: biztos, hogy semmi igazság nincs abban, amit leírt? Az ténylegesen teljesen rendben van, hogy az ovis-iskolás csoport tök ingyen, bejelentés nélkül felözönlik a buszra, a többi utasjelölt meg megy a következővel - illetve azzal sem, mert arra ugyanúgy nem fog felférni? Ti nem morognátok amiatt, ha egy ilyen akciónak hála tervezhetnétek újra az egész napotokat, netán a napi egyetlen eljutási lehetőségetek ugrana, ha esetleg az ország másik végében éltek? Úgy gondolom, totál mindegy a kérdés szempontjából, hogy hobbiból utazik valaki, vagy kötelességből, vagy mert olcsóbb, mint otthon fűteni, vagy mert rokont látogat az ember, vagy mert szépen süt a Nap, vagy mert... csak. Az ilyen csoportok számára célszerű lenne kötelezővé tenni, hogy jelezzék előre utazási szándékukat, ellenkező esetben megtagadják a felszállást, mert rohadtul nincs felkészülve erre az utasáradatra a Volán (meg a MÁV sem).
Én is vettem különben március közepén teljes árú országbérletet, úgyszintén hobbiból. (Minden szabadnapomon ki is használtam, és nem érzem magamat miatta önzőnek vagy en bloc rohadéknak.) Azt tapasztaltam, hogy messze zsúfoltabb volt minden eszköz, mint pár (na jó, 7-8) éve, amikor még egyetem miatt ingáztam. Azóta kimaradt néhány év, amíg autóval jártam. Sok minden megváltozott ennyi idő alatt, de arra nem számítottam többek közt, hogy a 100-as vasútvonalon például szinte minden utamon állnom kell (mondjuk amikor valaki humorfelelős szóló FLIRT-tel adja ki a csúcsidei Cívist is, akkor nem csoda), de a feláras járatok is koppra megtelnek rendre. Ami amúgy érthető, hiszen a megfizethető, korlátlan bérlet hatására szerintem sokan áttérnek a buszra-vonatra a luxusszámba menő autózás rovására -én személy szerint szívből kívánom, hogy rohadjon a kutakra a 640 Ft-os benzin-, és feltételezhetően a politika is célirányosan terelgeti a tömegközlekedés felé az embereket, ami pedig már csak a környezettudatosság jegyében is pozitív. Csak hát mindezzel pont szembemegy az, hogy minden erejével azon van a MÁV-Volán-összeborulás, hogy a vonatai rövidebbek legyenek, az ősidők óta csuklós buszos vonalakra pedig ráerőltessék a szóló kocsikat. És tényleg nem feltétlenül van szükség ilyen körülmények mellett nagy létszámú, bejelentés nélküli kiránduló csoportokra, legyenek azok gyerekek, túrázók, nyugdíjasok, vagy hót mindegy, kik.
Aztán majd egy szép májusi hétköznap amikor osztálykiránduló kölkökkel lesz dugig a busz és téged otthagy, akkor jusson eszedbe neked is, amiket tegnap leírtam!
Nem tudom, mennyire ON a kérésem, így csak bizakodom, nem offolok nagyon :)
Vasútmodellezési szándékkal keresek nemzetközi utakon is megforduló magyar buszokról fotókat. Elsődlegesen Eurolines érdekelne 2008-ból (plusz-mínusz 1-2 év). Modell-piaci felhozatalt tekintve alapmodellnek MB-k, Neoplanok, MAN-ok jöhetnek számításba. Sajnos, hiába kis hazánk terméke, az Ikaruszok érdektelenek. :/
Publikus emilemet legnagyobb lelki nyugalommal meg lehet szórni fotókkal, infókkal. Ha csak rendszám áll rendelkezésre, az is segítség.
Aha... Állj végig pl egy Bp-Baja vagy Pécs vagy gyakorlatilag bármilyen távolsági 200 km-t egy szép májusi pénteken, amikor elindul a felelőtlen tancsinéni a 40 poronttyal kirándulni csak mert ingyé van.. . Feltéve ha felfersz és elvisz a sofőr. Akkor is felháborító és kész!
Arról nem is beszélve, hogy a maszek buszos vállalkozóknak innentől roló le! Mert az iskolák hülyék lennének százezreket kifizetni útiköltségre, ha hála a szuper kormányunknak, ingyen is megtehetik!! A normális utasok (mint pl én) kárára!