Nincs,csak a sokból könnyebb kigurítani legalább 1 kanyarra valamit.
"1354 amúgy mivel is állt meg?"
Passz,tipp fvcs.
"Inkább fordítva csinálnák, ha már az a magasabb pályaszámú."
Mivel az említett Északis látogatás okán magasabb könyvszerinti értékű a 431 230 és 431 354-re rengeteget kellene költeni így nincs választási lehetőség.
"Na meg például az 1283 fvcs-jét nyomatnák inkább,"
Ne tegyék,nincs rajta klíma!(Jobb helyen van a 431 010-en.)
"az még legalább használható gép is lenne... "
Eben guba a használhatóságuk,de a 431 283 5 évi állása biztos nem tette üzembiztosabbá,a levegős rendszere annak is befalcolhatott,mint a társaié,pld.:az ez miatt selejt 431 128-é.
Ez is volt már egyszer V4-ezve 2009 elején, akkor meg minek kell előkaparni, ha már hosszú évek óta csak áll.. Évek óta csak azt hallani, hogy abból már semmi nem lesz, csak selejt. Ennyire géphiány van még mindig(?) A szétégett 1231-et nem akarják akkor már esetleg előkukázni? :)
1354 amúgy mivel is állt meg? Inkább fordítva csinálnák, ha már az a magasabb pályaszámú. Na meg például az 1283 fvcs-jét nyomatnák inkább, az még legalább használható gép is lenne...
Jó, de azokat még így kapták Győrből (ha az 1272-74-76 trióra gondolsz, előbbin aztán vissza is rakták az Afp-t). Az 1354-57 duó meg már nincs is forgalomban. Más magas pályaszám-tartományú gép meg nincsen itt. Hacsak nem még az egykori - eredetileg is szegedi - 121X/2X gépeket is ide számítjuk, amiknek szinte teljes egészénél legkésőbb a V4-es nagyjavításaiknál leszedték róluk a pantográfot, és jelenleg már jó ideje csak az 1212-nek és 1223-nak van felemás szedője).
"Újabban megint ilyenekre cserélik a sérült/hibás áramszedőket többnyire, vagy egyszerűen inkább csak ezekből van inkább raktáron a régi, kiselejtezett (elsősorban a miskolci 0-ás) gépek jóvoltából?"
Nincs ilyen összefüggés,a 431 010 is AOp-vel jött ki az utolsó nagyjavításáról az Északiból,a mostani talpraállításakor meg 25 év után AFp-ket kapott.
Számomra inkább érdekesebb az, hogy mióta lettek (újra) Aop szedői? Amióta az eszemet tudom ennek már félpantográf volt, de még tavaly is mintha azokkal láttam volna a 140-en.
Újabban megint ilyenekre cserélik a sérült/hibás áramszedőket többnyire, vagy egyszerűen inkább csak ezekből van inkább raktáron a régi, kiselejtezett (elsősorban a miskolci 0-ás) gépek jóvoltából?
Mondjuk számomra ez csak jó hír, mert ha már még mindig a mindennapi forgalomban kell járniuk ezekek a szerencsétlen 60 éves kohószökevényeknek, legalább külsőre ezerszer esztétikusabbak az Afp-nél, ha lehet így mondani.
" A körtűzérzékenység és a fokozatkapcsoló hibák viszont végigkísérik a mozdonyt az első húsz éves élettartama folyamán. Évekig vizsgáltuk magunk, javítással foglalkozók,kutató intézet, főiskola, de érdemi
megállapítást nem sikerült tenni, így kiküszöbölni sem..........................
Az sw motor kommutátor határra van méretezve, egy a legkisebb szennyeződés, kefepor, sorja, méreteltérés azonnal körtűzhöz vezet. Ez a két hiba váltotta ki a legtöbb vitát, garanciális javítási igények
Az első húsz igen sokszor megfordult a járműjavítóban (20 év alatt 5-6-7 db nagyjavítás 15-30 db futójavítás,8-10 db forgóvázcsere mozdonyonként.)"
"Az Északi V43 Járműjavítóban felújított, GySEV-nek átadott villamos mozdonyokért a MÁV 7 db GySEV M4l-est kapott, továbbá 5 db új V46-ost is vásárolt a MÁV részére."
Sziasztok! Kérdezni szeretném, hogy a Szolnokon pusztuló 431 356-os mozdonyt a V-Híd nem tervezi esetleg megvenni és felújítani? A minap láttam róla egy képet, igaz vannak rajta sérülések, de nem tudom a vezérállás, géptér milyen állapotban lehet.
Nagy eséllyel csak fehér számok voltak készleten, mivel alatta a H-START felirat is fehér matricával lett felragasztva, az olvashatóság javítása érdekében kaphatott fekete hátteret megint a pályaszám.