*Ez lehet az indítómotorhoz köthető probléma már, vagy csak egyszerűen a kicsi méretű akksi reggel, hideg hőmérsékleten nem szolgáltat elég áramot a starternek?
kb. 1.5 hónapja vettünk egy 2011.11. évjáratú 1.4-es Jazz-t. Nemrég mikor már voltak ezek a hidegebb reggelek, feltűnt, hogy indítás során az indítómotor elég "csörgős" hangot ad ki, amikor már lényegében beindult a motor ( túl sokáig zár a mágneskapcsoló?). Azt hittem első körben, hogy az akksi már a végét járja s emiatt nincs elég kakaó indításkor az indítómotornak. Ezért le is cseréltem megy újra az akksit. Viszont ez a csörgő-zörgő első indítás reggelente megmaradt, napközbeni indításoknál már nincs ez a hang. Ez lehet az indítómotorhoz köthető probléma már, vagy csak egszerűen a kicsi méretű akksi reggel, hideg hőmérsékleten szolgáltat elég áramot a starternek?
Illetve még az tűnt fel, hogy amikor felváltok 4-esbe 40-45 km/h körül s gyorsítanék tovább egy kicsit erőteljesebben, szintén egy zörgő hangot ad ki a motor ( vagy talán mintha rezonálna vmi ), s kb 65 km/h-nál eltűnik ez a hang. Nyílván ez a 1.4-es 99LE-ős motor sem egy erőgép, de ennyire nem ízlene a motornak egy erőteljesebb gyorsulás?
Mekkora áramfelvétele lehet az autónak (2006-os Jazz 1.2), mérte valaki már? Van egy keveset futkározó járgányunk, és 30 mA-s terhelést mérek az akkun. Gyári rádió, viszont van egy riasztó az autóban (méréskor, meg úgy általában nincs élesítve a riasztó). Köszi
- mk1-es (2007) Jazzben némi erőlködés(hűvös) után kifingott a légkondi. Eddig sem muzsikált valami fényesen épphogy némi hűvöset tudott csinálni, de most már semmi különbség nincs ha ki vagy bekapcsolom a légkondit. Talán a motor teljesítményre sincs hatással. Van tippetek, mi lehet? Illetve ha teljes légkondi regenerált akarok, az kb. mennyibe fájna?
- mk2-es Jazzben rükverc és 5. akad. Ezzel lehet valamit csinálni? Egy szerelő megnézte, aki szerint olaj rendben, egyébként meg nem lehet vele mit csinálni. Emlékszem, hogy az mk1-nél is itt-ott akadt, de vhogy idővel meg is szűnt ez...
Hát mivel nem teszel képet, ezért elnézést ha félrevezetlek.
Ugye így néz ki a motortér? (asszem wastegate korábbi képe, elnézést a lenyúlásért)
Ha igen, akkor azt az "élvédő" vastagabb gumitőmítést (a tartályok felett, ami a szélvédő alatti borításon van, amre a lezárt motorháztatő támaszkodik) egyszerűen le lehet húzni.
Majd a tartályok feletti ki zártabb panel (ahol nincsenek lyukak) simán kipattintható. Így sokkal könnyebb a tartályokhoz férni.
A héten ránéztem a fékfolyadékra és a mellette levő tartály tartalmára. A fékfolyadék hozta a várt látványt, cseréltettem nem régen , de a másik tartály folyadék minősége már nem nagyon tetszett.
A gépkönyv szerint ez a kuplung hidraulika folyadéké. Néztem hogyan férhető hozzá, elég nehezen elsőre látásra.....
Esetleg tudtok a kuplung hidraulika folyadék cseréhez tanácsot adni, esetleg hogyan lehet hozzáférni a legegyszerűbben a leszivásához, leengedéséhez...
Elhoztam a radiátort, simán befért! Köszi még egyszer.
Úgy csináltam, ahogy mondtad, gond nélkül ment. Szerintem 2 méter hosszig bármi berakható kényelmesen a Jazzbe olyan 70-80 cm szélesség mellett. Egy biztos: praktikumban és megbízhatóságban tényleg klassz autó a Jazz. Aki nem autóbolond, aki nem a vezetési élményt és/vagy a szépséget keresi, annak tökéletes és tartós megoldás városba, agglomerációba (mondjuk a motor lehetne erősebb, de városban többnyire elég...)
A hátsó üléstámlák ledöntésével 170 cm hosszú tárgyat tudsz elhelyezni. A 60 cm szélesség miatt a 180x60 cm-es tárgy itt átlósan nem fér el. A jobb első üléstámla hátrahajtásával berakható.
Mindenki magából indul ki. Kaptam már teljesen épkézláb és működő, segítőkész választ is. Persze nem vagyunk egyformák. (És nem egy fórumon, hanem egy topicban.)
Köszi a pazar tippet, eddig én is eljutottam, nyilván nem kérdeztem volna, ha meg tudnám kóstolni a pudingot.
A Jazz messze van tőlem, nem tudom kipróbálni, mert a bolt is messze volna, ahova mennék, így tehát előzetesen szeretném megtudakolni a dolgot, hogy ne kelljen kétszer menni (ti. ha a helyszínen derülne ki, hogy mégsem fér bele a radiátor).
Egy kis segítséget szeretnék kérni a topictársaktól. Egy VOGEL & NOOT FLORES - 600 x 1800-as csőradiátort kellene elhoznom egy Jazz-zel (Mk1-es széria).
Szerintetek beférne? Én úgy saccolom, hogy átlósan, az üléseket lehajtva még pont beférne, de nem vagyok teljesen biztos.... szerintetek?