Keresés

Részletes keresés

7-es troli Creative Commons License 2024.01.16 0 0 57503

ITE:

az Ikarus legutóbbi sajtóközleményében megemlítik, hogy az új önjáró elektromos alvázukra hazai érdeklődő is van, mert alváz beszállítási nehézségekkel küzd. Nem tudom, itt az ITE-re gondolhattak-e.

Lehet egy, az e-citaro hoz képest olcsóbb, akár LE kialakítású elektromost hoznának létre. Akár pont a meglévő dízeles vãzát applikálva az önjáró alvázra.

persze mindez csak találgatás részemről. Majd látjuk.

Előzmény: torqmatic (57497)
mc figyelo Creative Commons License 2024.01.16 0 0 57502

-Az Ikarus legutóbb állította, dízel buszt is gyárthat. Kinek? Kell még a hadseregnek büntetőknek?

 

-Mióta karosszál, vagy gyárt eCitarokat az Inter Traction Electrics?

 

-Az Credot nem féltem, az idei e-busz értékesítési kilátásokról szóltam.

 

-Magyar buszokról írtam a magyar buszok fórumon.

Előzmény: torqmatic (57497)
Aron_son Creative Commons License 2024.01.16 0 1 57501

A 2023-as évben realizálódott értékesítésekről vagy átadásokról írtam. 

 

6 120e: 2 Klosok, 2 Meiningen, 2 Werner.

Előzmény: mc figyelo (57496)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.16 0 2 57500

Na végre.

 

Többször írtam már, hogy 1978-ban vettem egy ROBUR autóbuszt amit Szegeden gyártottak, nem az NDK-ban.

Kerestem róla fotót de nem találtam.

Most véletlenül találtam meg az oldalt ami amúgy inkább a GAZ-66 alvázra készített autóbuszokról szól, több száz db Szegedről.

 

https://magyarjarmu.hu/ipar/amg/

 

Mellesleg említik meg, hogy készült AUTOFER 76.21 típusszámmal hasonló busz ott, Robur 3000 alvázra.

Nos abból a kicsi sorozatból került egy hozzánk.

 

Fotó most sincs, de a katalógusban van egy kép ami valószínűleg egy helyi újságból való és 4-5 db ilyen Robur buszt ábrázol félig hátulról.

 

Mindenről maradt fenn fotó Magyarországon de erről a hazai készítésű buszról még egy fotót se láttam.

Nbbarcs Creative Commons License 2024.01.15 0 0 57499

"A Credót szerintem nem kell félteni, a csuklósra is "lecsapott" egyből a Volánbusz"

 

Erről lehet egyébként tudni, hogy milyenek az üzemeltetői tapasztalatok? Utasszemmel nekem elég korrektnek tűnik a csukló  Next, egyedül az üléssorok távolságával nem vagyok kibékülve, de lassan el kell fogadnom, hogy nekem vannak hosszabb lábaim, mint amivel a gyártók számolnak...

Előzmény: torqmatic (57497)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.01.15 0 1 57498

Megvolt ott a know-how komplett buszra is.

Még a management buyout is lehetőség lett volna, csak senki  nem bízott a kormányban, meg ott lihegett a Varga lieblingje aki aztán el is süllyesztette.

Előzmény: torqmatic (57495)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.15 0 0 57497

- Az Ikarus dízel buszt nem gyárt

- Az ITE-nél nem igazán látom, hogy mi értelme lenne az eCitaro mellé egy saját elektromos buszt kifejleszteni

- A Credót szerintem nem kell félteni, a csuklósra is "lecsapott" egyből a Volánbusz

- a BYD-t kihagytad, abból is vettek közel 50-t tavaly

Előzmény: mc figyelo (57496)
mc figyelo Creative Commons License 2024.01.15 0 0 57496

A 6 normál Ikarus 120e úgy jött ki, hogy:

 

-Szczecinek 5 példányt rendelt 2024 júliusi szállítási határidővel

 

-Németországban az egyik demópéldányt kicserélték egy korábbira, - ami visszatért? - de akkor ez új értékesítés?

 

A "villanybusz" jövő sem rózsás:

 

-az Ikarus, ha jól értjük itthon már nem gyárt elektromos buszt, dízelt meg nemigen tud eladni.

 

-az Inter Traction Electricsnél - a név meg az ígéretek pedig köteleznék - a látóhatáron sincs e-busz,

 

-a Credobusnak is nehéz lesz értékesítenie két elektromos hajtású még be sem mutatott újdonságát.

Előzmény: Aron_son (57485)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.15 0 0 57495

"Érdemi buszgyártás" alatt az üres vázakat, az Excel végszerelést vagy azt a két prototípus Siriust érted?

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57491)
torqmatic Creative Commons License 2024.01.15 0 1 57494

Mármint kinek és mihez képest?

Előzmény: trizs77 (57487)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.01.15 0 0 57493

Buy American Act.

Előzmény: TorzónBorzAlom (57492)
TorzónBorzAlom Creative Commons License 2024.01.15 0 1 57492

Mi akadályozta a NABI-t abban, hogy USA piacra gyártson?

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57491)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2024.01.15 -2 0 57491

Ha hagyják a NABI-t élni, akkor talán lenne érdemi buszgyártás.

Előzmény: mc figyelo (57488)
Aron_son Creative Commons License 2024.01.15 0 0 57490

Kiegészítés:

 

1 db Swimbus 12.01H (kétéltű hibrid busz)

Előzmény: Aron_son (57485)
mc figyelo Creative Commons License 2024.01.15 0 1 57489

Ja, és hogy alakult volna az összkép a több, mint 6 000 normál méretű buszt üzemeltető Volánbusz sokáig (a végsőkig) halogatott, de beindult nagyszabású flottafejlesztési beszerzései, a hazai pálya előnye nélkül?

Előzmény: mc figyelo (57488)
mc figyelo Creative Commons License 2024.01.14 0 1 57488

Igen.

 

De mi lett volna itt kaotikus viszonyok közepette Nemzeti Autóbusz(gyártási) Stratégia, Széles és Kossa úr tervei és útmutatása nélkül?

Előzmény: trizs77 (57487)
trizs77 Creative Commons License 2024.01.14 0 1 57487

283 db normál méretű autóbusz.

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

nagyon sovány eredmény egy évre.......................:-(((

mc figyelo Creative Commons License 2024.01.14 0 1 57486

Köszönjük Aron-son olvtárs!

 

Az első pontosításod jogos, az Ikarus csömöri és németországi  "értékesítéseire", de nem értelemszerűen "forgalomba helyezéseire", továbbá egyes gyártók "saját kockázatra" történő gyártási gyakorlatára tekintettel.

 

Eszerint nyilvános adatok szerint a 3 gyártó részéről 2023-ban "értékesített" összesített volumen:

 

-200+30 db dízelhajtású szóló

-47 db dízel hajtású csuklós

-6 db elektromos hajtású szóló

 230 d-szóló + 47 d-csuklós + 6 e-szóló= 283 db normál méretű autóbusz.

 

trizs77 olvtárs esetleg?

 

 

Előzmény: Aron_son (57485)
Aron_son Creative Commons License 2024.01.14 0 1 57485

Értékesítés alatt értve a további pénzügyi konstrukciókban (lízing, tartós bérlet, stb.) üzemeltetésre átadott buszokat (nem bizonyosan egyeznek a cégek 2023-as gyártási volumenével):

 

Credobus

 

- szóló: 200 db Econell 12
- csuklós: 47 db Econell 18 NEXT

 

Ikarus

 

- szóló: 6 db Ikarus 120e V3

 

Inter Traction Electrics

 

- szóló: 30 db REFORM 501LE (saját tulajdonban maradtak, az Úszó Nemzet Programba kerültek)

 

Goldi Mobility: n/a

 

GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft.: n/a

 


Ha kihagytam vagy elfelejtettem valamit, egészítsétek ki.

Előzmény: mc figyelo (57484)
mc figyelo Creative Commons License 2024.01.14 0 0 57484

Most, hogy lehúztuk a redőnyt 2023-ra, van valakinek becslése,  netán pontos adata a magyar buszgyártók (Credobus, Ikarus, Inter Traction Electrics, Goldi Mobility, stb) tavalyi szóló és csuklós értékesítéséről?

7-es troli Creative Commons License 2024.01.05 0 1 57483

Sajnos nem jött át az irónia…

Ign, elhangzik h minden Kínában készül :(

 

Előzmény: kristoof (57482)
kristoof Creative Commons License 2024.01.05 0 2 57482

Háát, gyakorlatilag ki lett mondva, hogy minden buszt és az alvázakat is Kínában gyártják. Nem tudom ezen mit kell eldönteni... 

Előzmény: 7-es troli (57481)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.05 0 0 57481

Újabb cikk az Ikarusrol.

Mindenki döntse el, hogy mennyire magyar ezután bármelyik V4 típus, vagy akár majd a sorozatban gyártott önjáró alváz. a cikk szerint százas nagyságrendBen érkezett már megrendelés, sőt egy hazai gyártó is lat benne fantáziát a saját alváz beszállítójanak nehezsegei Miatt. Gondolom az ITK lehet az a huszgyár. Ha így van/lesz, lehet jóval több magyar hozzáadott értek lesz benne, mint az Ikarus buszaiban.

 

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2024/01/05/premium-buszgyarto-szeretne-lenni-az-ikarus/

Előzmény: kristoof (57475)
7-es troli Creative Commons License 2024.01.04 0 1 57480
Előzmény: kristoof (57479)
kristoof Creative Commons License 2024.01.03 0 0 57479

Azt hazudják, hogy ezek új buszok. A gond csak az, hogy már nincs aki legyártsa a vázmodulokat. 

 

Ráadásul meg is kerestek, hogy miért gyűlölöm ennyire a buszukat. Deja vum van... :-( 

Előzmény: Törölt nick (57478)
Törölt nick Creative Commons License 2024.01.03 0 1 57478

Dunaszerdahelyen a tegnapi nappal forgalomba állt két, a színe alapján eredetileg Pécsnek készült Modulo:

https://dunaszerdahelyi.sk/uj-buszok-uj-menetrend

https://evidencia-dopravcov.eu/zoznam?iddopravce=2386&trakce=elektrobus&znacka=M%26I&ntyp=Modulo&typ=Modulo%20SK080ES

Dante001 Creative Commons License 2023.12.09 0 0 57477

Kb mindenki azt használja itthon, mert olcsóbb..

Előzmény: nemeza (57476)
nemeza Creative Commons License 2023.12.09 0 0 57476

Az elektromos ajtók halkabbaknak tűnnek, és talán a mechanika is lehet egyszerűbb bolygóajtó esetén.

A Kravtex és az ITK is pneumatikus ajtókat használ, igaz?

Előzmény: Zahnrad (57474)
kristoof Creative Commons License 2023.12.08 0 0 57475

Erről az emberről süt, hogy nem ért ahhoz, amiről beszél, de a semmit jól előadta:

 

https://autopro.hu/gyartok/csak-magyar-tervezesu-e-buszt-gyart-az-ikarus/1023194

Zahnrad Creative Commons License 2023.12.03 0 2 57474

Azért lenne pár észrevételem:

 

- Az ide citált értékek aszinkron motorral mért értékek, ugye? Ha az iparban azt látom, hogy az aszinkron motort akár egy veniltáronál, akár egy szivattyúnál vagy akár egy állandó nyomatékigényű italgyári pályahajtásnál lecserélve 30-40, az előbbieknél pedig 35-50%-os energiamegtakarítás jön ki, akkor egy járműhajtás terén 10-20% közötti megtakarítás egy újabb technikával akár hihető is lehet. Hiszen ez is fizika, nincs forgórészveszteségem, az állórészveszteség és légrésveszteség is kisebb.

 

- Az akkutechnika fejlődik. Míg egy trolibusznál van mögöttes hálózat, ami felveszi a visszatáplált energiát (ugye ez sem mindig), addig egy akkumulátoros busznál nagyon nem mindegy a vezetési stílus, vagy akár a forgalom dinamikája. Lehet van olyan töltőáram érték, ami már nem megy vissza az akkuba, hanem belép a légfék. Mennél újabb az akku, annál nagyobb tölrőáramot tud elviselni.

 

- Az iparban a sűrített levegőt ha lehet kerülik, mert nagyon energiaigényes. Pl. a győri Audiban van egy csapat, aki a sűrített levegő szivárgás felderításével (is) foglalkozik. Ha lehet, akkor inkább szervomotor. Szerintem mérhető különbségnek kéne lennie a sűrítettlevegős ajtómozgatás és a tisztán elektromos energiafogyasztása között. Talán ők sem véletlenül kezdtek ebbe bele:  https://www.sustainable-bus.com/components/hubner-hydropneumatic-suspension-busworld-europe/

 

Plusz átgondolva: egy pár kW-os aszinkron motorral hajtott légkompresszornak milyen hatásfoka van? 0,86*0,68(?)= 0,58, az nem túl jó, és ez még csak nem is szíjhajtásos, az még ilyen sincs. És a légrendszer (ami biztos tömített) plusz a munkahenger még csak ez után jön.

Előzmény: John Howard (57464)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!