Keresés

Részletes keresés

Bobbin Creative Commons License 2024.05.03 0 1 31582

Rossz irányba megy a világ - erre szokták mondani. Pedig tehetnénk ellene, csak a józan ész hiányzik azoknál, akik tehetnének ellene.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31581)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.03 0 2 31581

OFF:

Érdekes, hogy ez az egekig felfutó házhoz-szállítás mizéria (no meg a háború) NEM szennyezik a környezetet, csak a tehénfing, meg pont a te autód.

Saját nagykorú gyerekeimre is tudok haragudni, hogy 3 pólót megrendelnek a halálfaxáról, - házhoz... Majd felpróbálás után kettő nem tetszik és küldjük vissza! Ahelyett, hogy elmenne a ruházati bótba.

Persze hogy tele vannak az utak GLS-sel, UPS-sel, stb.

 

Szóval, ha "üzlet van benne", akkor nem számít az ökölógiai lábnyom. (Mert nyilván nem a gyerekeim találták fel pl. az ÖBÁUTJÚ-t.)

Előzmény: Bobbin (31580)
Bobbin Creative Commons License 2024.05.03 0 0 31580

Nem. Azért írtam azt, hogy már indulásnál. Kb. az 1/3-át használják ki a csomagtérnek.

Ha színültig megpakolná, sosem találná meg... Minden megálláskor át kéne bogarásznia a csomagot.

 

Az, hogy sietnek, elfogadom, mert egyrészt tapasztalni, másrészt dudál amikor megérkezik a címre. A szomszédomhoz naponta 3X is jönnek, innen tudom.

Előzmény: még.mindig.én (31579)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.05.03 0 0 31579

Az a terepjáró inkább SUV. Most az a divat, el kell fogadni.

A GLS futárnál meg valószínűleg azért látsz kevesebb csomagot, mert a többit már kézbesítette...

Van kapcsolatom velük, rengeteg csomagot kell kivinniük, ezért is hajtanak úgy, mint az állatok, mert szorítja őket a határidő 

Előzmény: Bobbin (31578)
Bobbin Creative Commons License 2024.05.03 0 1 31578

Ezért nem neheztelek a nagyobb gépjárművekre -kamion busz, teherautó, puttonyos szgk- ha nem mondanak le az elsőbbségükről, és látszólag kierőszakolják azt, mert többet ártanának vele mint hasznot hoznának. 

Mostanában sok a terepjáró a városokban. (Nem tudom minek, de ezek szerint "fussa" rá...) Piszok nehéz tőlük kilátni, ezért sem szeretem őket. Elég az is, ha csak előttem megy, teljesen kitakarja a forgalmat, későn veszek észre mindent miatta. 

 

Vagy a másik a furgon. GLS és egyéb futárok. Nem látni mögűlük jóformán semmit sem. Ha pedig belenézel a csomagtérbe, az a mennyiség amit szállít, bőven elférne kisebb gépkocsiban is már induláskor is. Semmi sem indokolja ezt a nagy méretet, csak hát ezt kapni.

 

A motoros képzést pedig szigorúbban kéne venni. Nagyon sok galibát csinálnak.

Bobbin Creative Commons License 2024.05.03 0 1 31577

Egyértelmű...

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31576)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.03 0 1 31576

A második mondatodban (is) tök igazad van, azonban a Toyotás videón - mivel nem volt látható a számára a motoros, - annyit lehetett volna tenni, hogy kihajt a kamerás elé ÉS MEGÁLL ("hátha jön egy motoros" alapon). És ÁLL, és ÁLL, és ÁLL... és.... És? Mert mihelyt elindul, máris jöhet egy motoros, aki "hengerbucskázik" majd a motorháztetőn, ui. az észlelésére - onnan - csak a motoros féktávján belül van esélye.

Szóval még csak nem is őrült módon rongyolt ki, csak kidugta az orrát. Ezt mikor kellett volna megtennie (azok között a pillanatok között, amikor konstans semmit sem lát)?

Hasonló helyzetben - a kiengedő jármű pozíciójából - egyértelmű kézjelekkel szoktam segíteni, hogy jöhet, vagy nagyon ne! (Mert én látom azt, amit ő nem láthat.)

Előzmény: ÁsítóSárkány (31570)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.03 0 2 31575

Ezt én is akartam kérdezni.

 

Vezetéstechnikailag: messze nem mindenhol okos és ajánlatos dolog előzni, ahol a KRESZ szerint lehetséges.

Előzmény: Mr Reacher (31573)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.03 -1 0 31574

Ezt már kitárgyaltuk, nem akarok újra mélyebben belemenni. Mindenestere annyi kifejezett hasonlóságot látok a két eset között, hogy "nem elég becsületesnek lenni, annak is kell látszani" / nem elég elsőbbségben kedvezményezettnek lenni, annak is kell látszani (egyáltalán LÁTSZANI/ láthatónak lenni nem ártalmas.) Ezt mindkét esetben fenntartom.

Itt talán nyilvánvalóbb, nem is csoda, hogy többen emellé az álláspont mellé állnak. 

Nem olvastam végig a YT hsz-okat, de ameddig jutottam, maguk a motorosok is ezt hangoztatják. Talán annyi különbséget elfogadok (a futó nőhöz képest), hogy egy motorosnak ezzel - a mindennapokban - jobban tisztában kell(ene) lennie. Egy gyalogtól talán(?) kevésbé elvárható.

 

Amúgy én is jártam pár hete hasonlóan: sötétben, fekete ruhában, világítás nélkül "ezerrel" érkezett egy rolleres a zebrához / illetve lassítás nélkül át előttem a zebrán (balról, részben a többi jármű takarásából). Közben jobb oldalam felől a járdáról tolatni kezdett egy jármű (f)elém. Feleségem kiálltott, hogy "vigyázz", ami totálisan a tolató jármű felé terelte a figyelmemet. (Meg voltam róla győződve, hogy amiatt figyelmeztet...) Közben majdnem elcsaptam a hülye rollerest. Zebrán "kihozzák" ártatlannak, miközben qvára nem látszott + egy csomó követelménynek nem felelt meg.

 

Azt is fenntartom, hogy üresnek látszó (és elvileg belátható) zebra előtt normális ember nem lassít. Majd akik ideírják, hogy "de", azoknak ajánlom, hogy figyeljék jobban a saját közlekedésüket és strigulázzák, hogy üres zebránál hányszor lassítanak <25 km/h-ra.

Előzmény: ÁsítóSárkány (31570)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.05.03 0 1 31573

Mit takar a párhuzamos közlekedés elve?

Előzmény: Bobbin (31572)
Bobbin Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31572

Megsértette a párhuzamos közlekedés elvét. Akárcsak majdnem minden motoros. Utána meg néznek, ha életben maradnak. 

Előzmény: még.mindig.én (31567)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31571

Ezzel én sem vitatkozom... de a topik a másik részről szól a címe alapján.

Előzmény: még.mindig.én (31567)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31570

A villogó zöld már lelépéshez képest egyértelműen reflexidőn belül volt neki, és a szembeforgalom kényszerítette kitérésre a zebrán kívül.

 

Elsőbbségadásra kötelezettként egy közlekedésben résztvevő takarásában potenciálisan érkező elsőbbséggel rendelkező résztvevőre számítani kell. Ilyen egyszerű.

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31563)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.02 -2 0 31569

Arról nem is beszélve, hogy a KRESZ ábrák, nemcsak hogy túl sematikusak, de egy több nagyon lényeges körülményt kihagynak: nem mindegy, hogy az "A, B, C, D, stb." járművek közül melyik a kalapos-Skodás, fekete-Audista, pizzafutár, fehérfurgon, nyomulós-motoros. Vannak néha meglepik, a sablonos előítéletekhez képest (múltkor úgy "tolta neki" egy öregúr valami régi Opellel, hogy csak lestem..., vagy pl. egyszer már engedett ki is a sűrű forgalomban, vagy pl. motorost (sőt kerékpárost!) is láttam már szabályosan, normálisan közlekedni, de nem túl gyakran ;)

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31566)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31568

Én még az autópályán is gyanakszom, ha valaki a leállósávban van. 1000-ből 999x tempomattal 140< nel simán eldöngethet az ember mellette. De mi van, ha azért állt meg, amiért neked is meg kell majd? Öcsém járt így pár éve: leszakadt komplett kipufogó, keresztben az M5-ösön, éjjel.... A végén libasorban álltak vészvillogóval a defektes, sérült járművek. :(

Szóval, ha a forgalomban valaki lassít, megáll, az első tisztázandó, hogy MIÉRT? Nem biztos, hogy azért, hogy téged, a Fittipaldit elengedjen.

Előzmény: még.mindig.én (31567)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31567

Mondjuk, én biztosan nem így közelíteném meg a kereszteződést, mint a motoros, hiába van elsőbbségem

Jobb óvatosnak lenni

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31566)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31566

Erről beszélek én is. A jog szerint oda kell képzelni.   Mint a futó csajt ;)

Előzmény: még.mindig.én (31565)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31565

Kizárt dolog, hogy látod az ott jövő motorost! 

Főleg, ha nagy sebességgel jön

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31562)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31564

konfliktust

Előzmény: Hattori Hanzo69 (31562)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31563

Vigyázat! Én is megkaptam a futó nőnél, hogy arra is számítani kell, ha takarásból, akár nem is a zebrán fut át / már villogó zöldnél... ;)

 

Tehát mindenre (is) számítani kell, ha alárendelt vagy - elsőbbségileg. Ufóra is.

Előzmény: még.mindig.én (31556)
Hattori Hanzo69 Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31562

Jól mondják - mindjárt az első 2-3 kommentben - maguk a motorosok is: elvileg az autós a hibás, gyakorlatilag a motoros inkább a fax.

 

 

(Hozzátenném, hogy szerintem kicsit az elengedő jármű vezetője is. Gyakran mondogatom, hogy az udvariaskodással ne csinálj nagyobb bajt és galibát (pláne ne okozz balesetet), mintha asszertíven tovább haladtál volna. Tudom, hogy ott nagyon xar kihajtani, de udvariasság előtt mindenképpen tükörbe néznék és ha sietős motoros jön, akkor előre lehet sejteni a "konfliktus". "Ne csald le a gyalogost!" mintájára: "ne üttesd el a motorost". Az elsőbbségről lemondás egy meglehetősen csúszós téma. Biztosan meglepődnétek, hogy én mennyire jófej, udvarias, be- és kiengedős vagyok a közlekedésben, de azért nem minden helyzetben. Olyanban biztosan nem, ha bekavarok vele mindenki másnak.)

Mr Reacher Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31561

Ez mind okés, de mit írnánk a motoros fejfájára? "Elsőbbsége volt."

Előzmény: ÁsítóSárkány (31560)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31560

Az alárendelt útról érkező jármű látja a kanyarodó vagy elsőbbségéről lemondó járművet, aki kitakarhatja a főútvonalon haladó, előzést, párhuzamos közlekedésben elhaladást vagy kitérést végrehajtó járművet.
Mivel látja azt a járművet, ami potenciálisan kitakar, fel kell készülnie erre az esetre.

Előzmény: még.mindig.én (31559)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31559

Ki lát kicsodát?

A kanyarodó jármű pont nem láthatja a motorost

Előzmény: ÁsítóSárkány (31558)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31558

A kanyarodó járművet látja, és innen számítania kell arra, hogy a jármű takarhat.

Előzmény: még.mindig.én (31556)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31557

A KRESZ 34. § (8) bekezdés e) pontja miatt releváns: a motoros előzése akkor szabályos, ha főútvonalon haladt, vagy ha volt útkereszteződés alárendelt út tábla: főútvonalon haladt.

 

A Közúti Jelzési Egyezményt a KRESZ nem írhatja felül, annak alapján a főútvonaal tábla azt jelzi, hogy útvonal elsőbbséggel rendelkezik a főútvonal vége tábláig. (az egyezmény magyar fordítása "elsőbbséggel rendelkező út", de a táblakép megegyezik). Az egyezmény szerint a főútvonal táblát szabad megismételni (akár a kereszteződések előtt vagy után), és a főútvonal vége tábla használata kötelező az előtt a kereszteződés előtt, ahol az elsőbbség megszűnik -- ezt szabad hamarabb kitenni és a kereszteződésben ismételni.

 

Előzmény: Mr Reacher (31555)
még.mindig.én Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31556

Nekem alapvetően az a problémám ezzel, hogy a kanyarodó autónak még arra is számítania kellene, hogy az álló kocsisor mellett elhúz egy motoros?

Azt ugyanis nem láthatja, hogy a távolból jön egy előző motoros...

Előzmény: Mr Reacher (31555)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31555

Kereszteződés után nem kellene megismételni? Egyébként irreveláns, mert előzni tilos tábla, záróvonal, gyalogátkelő nincs, a keresztező úton viszont macisajt van. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (31554)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31554
Előzmény: Mr Reacher (31553)
Mr Reacher Creative Commons License 2024.05.02 0 0 31553

Lehet, hogy vak vagyok, de nem látok főútvonal táblát.

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (31552)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!