Lehúzott ablak/klímahasználat/csomagolások mellől silica gel-ek összegyűjtése kis dobozba és kocsiba helyezése. :)
Csapadékosabb idő van hetek óta és hidegebb reggelekkel, ennek velejárója a párásodás. Kílma se viszi le? Mert akkor az probléma, ha nem szárítja a levegőt.
mk2 1.6benzin mostansag mintha jobban parasodna. talalkozott vki evvel a hibaval? neztem a tuzfalnal, ablaktorlolapatnal az esocsatornat. nincsenek falevelek, beragadva. mas otlet?
Sziasztok! Adott egy 2013-as focus mk3 1.0 automata klímás. Ha bekapcsolom a fűtést egy picit recsegősebb lesz a motorhang, és araszolás közben amikor csúsztatom a kuplungot kattogó hang jön a motor felől.Kikapcsolt fűtésnél semmi gond. Valakinek volt esetleg hasonló tapasztalata?
Létezhet olyan típushiba ford focus 2014-1016-közt, hogy nagy esőben, vagy mosás után beázik valamelyik elektronika, mondjuk a bal dobbetét mögötti vezérlő, vagy a szintén baloldalon a motortérben a biztitábla egység? Egy ilyennel szenvedünk, a jelenség, hogy minden hibátlan addig míg le nem mossák (nagynyomásúval), akkor fogja magát és úgy 2 órán át baxik beindulni. Előre is köszi ha van valami érdemi infótk erről.
Előfordulhat a korábbi rossz üzemeltetésből fakadóan az olajfogyás is, de nem írtad a mértékét és azt sem, hogy milyen olajat használsz. 5W-30 kell az MK2-höz gyári specifikációnak megfelelően. (pl. Ford Formula F 5W-30)
Ha már kipufogónál jelentkezik az olaj, akkor idő kérdése, hogy mikor fog füstölni és a motor még jobban elhasználódni. Meg kéne bontani és megnézni, milyen állapotban van az égéstér, szelepek, dugattyúk.
Ha nem megfelelően volt előtte karbantartva, rossz olaj volt használva, akkor simán előfordulhat.
Álló helyzetben a ventilátornál büdös tud jelenteni: elhullott állatot a motortér alatt, klíma kivezető csöve eldugult és berohadt a víz vagy nem megfelelő klímahasználatot, de az is, ha a kipufogó rendszer valahol már lyukas és ereszt és onnan jön be a büdös a légtérbe.(ami ugye szén monoxidot is jelenthet, nem csak égett olajat...)
Egy szerelővel érdemes volna rendesen utánajárni és a motortérben belül is és alulról megnézetni azt a kocsit.
Sziasztok. Mk2 1.6 ti-vct motornál figyeltem meg olajfogyasztást, álló helyzetbe a kipufogó maga alá prüszköli az olaj pöttyöket. Az emissziós vizsgálaton nagyon rossz adatokat mutatott. Ez nem újdonság egy 200000km futott motornál? A motor viszont nem füstöl, szépen megy.
Nagy lehet a baj?
A másik problémám, nem tudom mikor-miért, általában meleg motornál, de nem mindig;
Álló helyzetbe ha fujatom be a levegőt, nem is feltétlen kipufogó szagot mondanám, hanem égett olaj, nagyon büdös szag jön be. Néha ilyen szag van, nagyon büdös, néha semmi. Ha elindulok az autóval, levegő átjárja a motorteret, és már nem érezni.
Ez az érdekessége, hogy egyszer erezni, egyszer nem.
"Látszik néhány helyen - amikor a kocsit alulról néztük -, hogy nem tiszta a motor, egy helyen még akár olajcsepp is lehet kialakulóban, de semmi több, a kocsi meg 22 éves, szóval nem vártam jobbat...
Lehet a szerelőnek igaza?"
Ha voltál a kocsi alatt, és nem láttad, hogy "csupa olaj lenne minden", akkor miért nem hiszel a szemednek?Ráadásul ha nincs nyoma olajnak a kocsi alatt sem, akkor miért kételkedsz???
Üdvözlet. adott egy 2010 foka mk2.5. a kerdesem az lenne hogy a kulsö es belsövilagitas pislog . annyi eszrevetelem van mikor az elöfutes üzemel akkor jobban pislakol . generator, aksi feszszabajzo esetleg az elofutesnek vamilye okozhatja a gondot? elore is köszönöm a segitseget.
Meg volt a diagnosztika,nincs hiba se hiba kód minden jó. Adatok lettek nézve gyujtàson,alapjáraton, és élő adat minden fokozatban ki gyorsítva tehát kocsikáztunk. És semmi. Lambda szonda, fojtoszelep,map szenzor,motor hőfok, hőmérséklet jeladó,főtengely jeladó, vezermutengely jeladó lett nézve és minden ok. Porlasztók jók. A feszültségek is jók generátor akku jó.
Következő lesz a manuàlis vizsgálat,fojtoszelep tisztítás,és benzin cső nyomàsmérés AC pumpa mérése.
most te akkor szerelőhoz hordod a verdád vagy egy pékhez? mi az hogy nem találja a hiba okát? gyujtás rendben? vezerles nem maszott el? szivooldalon minden ok? katalizator? kipufogorendszer? hibakod?
Segítség kellene, a beteg egy 2003. 1.6 16v benzines kombi focus , a városi fogyasztásom 7.3-ról 8.7-re emelkedet kb 2 hónapja, autópályán sem megy 8 alá, az autó rendszeresen karban van tartva szerelő által. Észrevétel nem húz az autó rendesen 4.és 5.-ben. mi lehet a baj? Padlozóm és alig gyorsul.
"A szerelő azt mondja, hogy mindenhol olajat lát, még a futóművön is, Te pedig azt hogy nem. Hogy döntsük el, hogy kinek van igaza? De önmagában egy ennyi idős autón, ha van olajfolyás az még nem jelent gondot. Ha eszi az olajat az rosszabb. A JSZP-n lekérdezted az előéletét? Megnézted hátul, hogy füstöl? Ha igen indításkor, vagy utána, milyen színnel, kék vagy fekete? stb. Egy tömítést ki lehet cserélni, de ha pl. egy gyűrű törött, akkor inkább kuka az autó. Ha az apósod fuvaros ismernie kell a dízel problémákat."
Én tapasztalataimat írtam. Az, hogy az olajszint látható mértékben nem változott, az tény. Nem kértem, hogy megállapítsa valaki, hogy kinek van igaza, a kérdésem lényege az volt, hogy ha nem fogy az olaj, lehet-e igaza a szerelőnek, azaz van-e ellentmondás? Minimális olajfogyás nézhet-e ki olyan rondán, ahogy a szerelő lefestette? (létezhet-e, hogy mindenütt van olaj?)
A JSZP-n lekérdeztem, amire az visszalát, nem tűnt fel semmi. Az utolsó 11 évben, amióta behozták (állítólag Olaszországból), a harmadik tulaj vagyunk. Vételkor ellenőriztettük, azt mondták egy állapotfelméréskor, hogy a korához, futásához képest jó állapotban van. Mondjuk számomra leginkább a fék, futómű, karosszéria volt a kérdés. Akkor a hangot nem hallottuk. Ha nem jelent olyan hibát, ami balesetveszélyes vagy mást tönkretesz, bár idegesítő, de megtanulunk együtt élni vele.
Nem füstöl sem indításkor, sem később, szerintem dízelhez képest szép hangja van, jól megy, jól fogyaszt (5,5-6 harmada város, jellemzően Pécs környékén, tehát hegyes-dombos terep).
"A másik kérdésednél,ha fordulatszámfüggő a zaj,vagyis ha minden sebességben ugyanannál a fordulatszámnál jelentkezik, akkor az nem futómű, hanem motor."
Harmadikban és felfele nem tapasztaltam. Az alsó kettőnél sem "normál használatban", csak ha nagy nyomaték kellett. Ugyanakkor harmadikban 12%-os emelkedőn erőteljesen gyorsítva, az említett fordulatszámnál sem.
Nem tudom, hogy mit lehet erre mondani. A szerelő azt mondja, hogy mindenhol olajat lát, még a futóművön is, Te pedig azt hogy nem. Hogy döntsük el, hogy kinek van igaza? De önmagában egy ennyi idős autón, ha van olajfolyás az még nem jelent gondot. Ha eszi az olajat az rosszabb. A JSZP-n lekérdezted az előéletét? Megnézted hátul, hogy füstöl? Ha igen indításkor, vagy utána, milyen színnel, kék vagy fekete? stb. Egy tömítést ki lehet cserélni, de ha pl. egy gyűrű törött, akkor inkább kuka az autó. Ha az apósod fuvaros ismernie kell a dízel problémákat.
A másik kérdésednél,ha fordulatszámfüggő a zaj,vagyis ha minden sebességben ugyanannál a fordulatszámnál jelentkezik, akkor az nem futómű, hanem motor. Ha a futóműnek van baja akkor annak nincs köze ahhoz, hogy mekkora a fordulatszám. Ha futómű problémád van az üresben gurulva is hallod, és lehet fék is.
Ha motortartó bak, azt is ki tudod szűrni, de azt a szerelő biztosan látta volna, mert a belső kettőt látod, ha beszakad, és a motor is nagyon beremeg.(ez esetleg lehetne fordulatszámfüggő a rezonancia miatt, de akkor állóhelyzetben is berezonál.) A 3.-at is meg tudod nézni, ha felemeled, de miilyen szerelő, ha nem nézte meg? Nagyon nehéz így bármit is mondani, mert nagyon sok minden lehet az elmondásod alapján.
Ford Focus MK1 kombi 1.8 TDci 115 LE majd 350 e km-rel. (3 hónapja és 3 e km óta a mienk, az egyik barátom szerint "ledobható" autóként.)
A szerelő szerint okádja az olajat a motor, azt emelte ki, hogy még a futóművön is van belőle.
A kocsi alatt a ház előtt (mindig ugyanott állunk) nincs egy észrevehető olajcsepp sem. 2000 km-rel ezelőtt volt olajcsere, érdemi mennyiség az olajból nem hiányzik, aránylag szép tiszta az olaj.
Látszik néhány helyen - amikor a kocsit alulról néztük -, hogy nem tiszta a motor, egy helyen még akár olajcsepp is lehet kialakulóban, de semmi több, a kocsi meg 22 éves, szóval nem vártam jobbat...
Lehet a szerelőnek igaza?
Más: meredek utcában felfelé (nagy terhelésnél), első és második fokozatban 1500-as, 2000-es fordulat környékén jobbról elölről furcsa, talán leginkább recsegéshez hasonló (de más szerint morgó) hang jön. Ha nincs ilyen terep, normál használat mellett nálam nincs hang, de ki lehet provokálni belőle. (Helyben járatva nincs hang, akármilyen a fordulatszám.) A szerelők érdemi dolgot nem tudtak mondani, egy trapézgömbfejet cseréltek, más futóműhibát nem látnak.
Az apósom fuvarozó ősidők óta, tehát nem szerelő, de azért tapasztalata van. Szóval szerinte a motortartó bak lehet a hang forrása.
Sziasztok! Ford Focus MK3 DYB kombi (2012) kulcsnélküli rendszerrel a mai napon az alábbi hibát produkálta.Indultam volna a parkolóból vásárlás után, Távirányítóval központi zár nyit, beül, majd start gombra semmi. Nem ad gyújtást sem.Gondoltam leveszem az aksisarut. 10 perc seta. Vissza a kocsihoz. Rápróbáltam újra, és a kocsi indul.Valakinek esetleg tipp,ötlet hogy mi lehet a gond?
Sziasztok! Lassan 4 hete van szervizben a kocsi, most megkértem őket, hogy irják és foglalják nekem össze, hogy mit diagnosztizáltak és csináltak eddig, hogy meg tudjam kérdezni neten, hátha van ötlet. Lehet hogy nem tökéletesen irok le mindent, nem igazán értek autószereléshez.
Az alábbi problémával szembesültem egy 2017es Focus 1.0 ecoboostos kocsival (86.000km van benne):
Egy parkolóban vettem észre, hogy nem fog (elég jól a fék), hiába nyomom nincs elég fékerő, és keményedik is. Szerencsére közel voltam otthonhoz, és van is egy szerviz pár sarokra odáig elgurultam vele.
Kiderült, hogy a vákuum időnként (alapjárat körül) nem elég erős, de magasabb fordulatszámon tök jó, erős a vákuum.
Kicseréltek benne egy váltó szelepet (igy irták le nekem). Aztán a vakuumszivattyún van egy visszacsapó szelep (ezt is igy irták le nekem) azt is kicserélték. Ha jól értettem ez egy olyan dolog, amit önmagában nem gyártanak, valahonnan a világ végéről rendeltek egyet, az 2 hét volt, mire megjött, beszerelték, de igy sem jobb a helyzet, 2. 3. fékezésre ismét felkeményedik.
Azt mondták, hogy egy teljes vákuumszivattyú csere az 200.000 pénz (van gagyibb 140.000ért is), ami azért elég massziv lenne, elkerülném, ha egy mód van rá. Most az az ötletük van, hogy megnézik bontóban. De állitólag még a vákuumdob is probléma lehet.
Találkozott már valaki ilyen hibával? Ha van valami gondolatotok, ötletetek bármiféle más megoldára, azt előre is köszönöm!
Mi lehet a gond, és hol keressem?A következő jelensegvan,hogy csukott autóknál világít a nyitott ajtó visszajelző a műszerfalon. Az összes érzékelőt végig ellenőriztem az autóknál. Ott nem talaltam hibát, a motorháztetőnél sem.MK1 2003 évjárat.
Ford focusnál (MK1) nehezebb tekerni a kormányt jelenleg mint korábban. Autószerelő ismerős aki régebben még javított autót de ma már nem azt mondta hogy nehéz kisakkozni mi lehet a baja . Valószínű kicserélik ha szerelőhöz viszem a szervoszivattyút aztán vagy megjavul vagy nem.
Találkoztatok már olyan jelenséggel, hogy a hátsó ablakmosó gumicsöve a csomagtartó lecsukásnál hozzáér belül kasztnihoz, és kidörzsöli azt? (Focus II.) Most fényeztettem azt a részt újra, és mivel friss volt még a festék, lecsukásnál kidörzsölte, és újra kellett festeni.
Ki tudja dörzsölni a kasztnit a gumicső, ha mondjuk már idősebb, és már keményebb?
Sokan kérdezik, hogy is pl. sokáig működik leállítás után is a hűtőventillátor. Na olyankor regenerált. Ilyenkor nem árt kimenni autópályára és még menni vele egyenletes sebességgel, amíg megy a ventillátor.