Tascam DA-98HR-nél van 16-24 Bit-es üzem mód amit a menüjében tudsz kiválasztani,a 24 Bit-es üzemmódnál világít egy zöld led ez jelzi a HR üzemet mind felvételnél mind lejátszásnál.A készülék 8mm-es kazettával működik,16 Bit 44,1 kHz vagy 16 Bit 48 kHz felvételre tökéletesen megfelelnek a HI8 videó kazetták vagy az úgynevezett 8mm cartridge számítógépes adat kazetták!
Bal oldalon Imitation nevű 8mm Cartridge kazetta látható,a kép jobb oldalán már egy DTRS kazetta láthaó.
Cartridge kazettába 112méternél hosszabb kazettát nem szabad használni!Ez is megfelel 8-sávnak kb 116percen keresztül,ki kell fúrni a nyillal jelzett reteszelő nyílást hogy elfogadja a DTRS magnó!HI8-as kamera kazettánál ez ki van gyárilag fúrva,ott nem kell ezzel foglalkozni!Ezek a kazetták csak 44,1 vagy 48 kHZ 16 Bites felvételek rögzítésére jók,jobb minőségnél DTRS kazettát kell használni:
Nagyon kényes a jó minőségű szalagok használatára a TASCAM DA-98HR!
A képeken látható BASF és SONY kazetták csak 16 és 24 Bit 48kHz -ig jók szigorúan,ez 8-sáv felvételét jelenti (én 2 x 4 sztereó sávot rögzítek rájuk).Erre tökéletesek,de már itt is fel léphetnek Bit hibák amit gyönyörű szépen kijelez a Tascam A és B fejeknél.Ha ez a kép látható üres kockákkal lejátszás és felvétel közben akkor kifogtunk egy jó kazettát,ahogy a szalagot megtöltjük sztereó sávokkal úgy szépen előjöhetnek a Bit hibák felvétel közben.Ha megunja a magnó akkor letilt jelzi hogy kuka a kazetta,vagy ne vegyél rá több sávot!
A megoldás az egészre a Fuji DPD vagy HHB vagy Quantegy DTRS kazetta!Ezek a legjobbak,a pálmát magasan a Fuji viszi hihetetlenül jó minőségű kazetta Bit híba mentes!
24 Bit 96 kHz-nél már csak négy sávot tudunk felvenni, 24 Bit 192 kHz-nél pedig csak két sávot. A játék idő a kazettáknál nem rövidül - feleződik mint a normál DAT magnóknál 24 Bit 96 kHz-en(pl: Tascam DA-45HR),ezeknél a gépeknél a szalag sebesség megduplázásával oldották meg a jobb minőségű felvétel lehetőségét!A Tascam DA-98HR-nél meg a sávok csökkentésével van megoldva a minőség javulása!
A kis srác most lesz két éves!Van saját DAT kazettája (szalagot kioperáltam belőle,mielőtt ő tenné).A kazettát úgy hívja hogy "BE" mivel mindig azt látja hogy apa be teszi a magnóba,hozza is rendszeresen hogy hallgassuk meg!Oda kell rá figyelni mert már több gép kezelését elsajátította (próbálom a készülékeket minél magasabbra tenni).Megtudja különböztetni a DAT magnót a szalagos magnótól,szalagos magnó neve DADÓ, DAT magnóé DAT beleértve a DTRS gépeket is...A szalag rajta a BE,lemezjátszót is DADÓ-nak hívja,rajta a lemezt BE-nek...Még csak két éves tetszik neki egyenlőre érdekli...
Kazettáknál kell valamire figyelni?Vannak különbségek a típusok között?Rögzítési formátumok ilyesmi. Ha van ilyen....Bocs a kérdésekért,de most próbálom tanulni:-)
Nyilván a DAT rendszer alapból tudta a 16bit/44,1 kHz rátát, mert a műsoros DAT kazetták ezzel a rátával készültek. Valszeg ez a felvételi üzemmód szoftveresen volt letiltva a készülékben.
A CD-ről digitális felvételt készíteni nem nagy kunszt. Ha viszont annak volt olyan kimenete, amiről konverzió nélkül tudtál 44,1/16-os felvételt készíteni, az már valami.
Nekem egy Sony TCD-D3-asom volt. Nagyon szerettem, jó hangú szerkezet volt. Lehetett vele CD-ről digitális felvételt csinálni. Az írható lemezek megjelenésével leáldozott neki. Nagy volt a fogyasztása is.
Azért jó páran vagyunk még szerintem akik használják kedvelik a DAT vagy DTRS rendszerű magnókat,többek között jómagam is közéjük tartózom...Ettől függetlenül van pár orsós gépem és szeretem és használom is őket!Dat magnóba otthoni felhasználásra készült agyon nyúzott széttekergetett gépeket nem szabad megvenni!Ami jó az a stúdió technikában használatos 4DD mechanikás gépek,persze egyre nehezebb jó állapotú gépekhez itthon hozzájutni!A legjobb hangú gépem Tascam DA-98HR ez tud felvenni DTRS kazettára 24 Bit 48kHz 96kHz és akár 192kHz is!Csak egy pár kép a ma is használatos és hibátlanul működő gyűjteményemből:
Nemcsak itthon kedvelik. Nemzetközi viszonylatban is, nagyon sok filmhang készül vele. 48kHz/24bit-en már bitang jól szól! Ott van az igazi minőségi ugrás! Kétségtelen, hogy vannak nála jobbak is, de ennyi pénzért nagyon odavág a konkurenciának. Ár/minőség mutatója verhetetlen.
Van neki vonal bemenete is. Az alap kérdés az volt, hogy MD vagy DAT. A H4N annyit mindenképpen tud, mint azok (pl. az EXCELIA). Csak kisebb, jobb és univerzálisabb. A pénz beleölés relatív kategória.
Mostanában jelenik meg a H6, 400euro körülire igérik az árát, akár 6 csatornára rögzít egyidejűleg. Egy rápattintható mikrofonpár benne van az árban, de akár 6 külső mikrofonnal is használható.
Sok helyen a DAT magnókkal próbálták kiváltani az orsós technikát. Arra a nyüstölésre, amire azokat -akár a Revoxokat is- nap mint nap használták. Erre gondoltam. Ami ezt tudja.