Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Doro66 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 71402

Köszi FeZ_ a gyors választ! Gondolom a tengely miatt váltó bontás lenne ?! 

Megpróbálom mindenképpen! Aggaszt amít a keményebb anyagról írtál, mert ismerem a megmunkálás nehézségeit.

 

 

Előzmény: FeZ_ (71398)
5bdc Creative Commons License 2024.04.11 0 0 71401

Nekem a váltással semmi gondom nincs :-)

Nekem SXII 16V van,de láttam ugyanilyen autót multi kormánnyal is.

 

5bdc

Előzmény: Doro66 (71400)
Doro66 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 71400

Nagyon kellemetlen számomra. Nem tudom pontosan mennyit lóg, de gázos nagyon. Odafigyeléssel tudok pontosan váltani, egyébként nem veszi a sebességet. Utcán is hallható, hogy váltok….

 

 

Nem tudod véletlenül melyik Xsara típusban van multikormány? Lenne egy eladó és megvenném ha simán berakható. Köszi a gyors reakciót!

Előzmény: 5bdc (71399)
5bdc Creative Commons License 2024.04.11 0 0 71399

Neked mennyire lötyög?

Az enyém kb.+- 5-7mm.

~15 éve lötyög,én már megszoktam.

Együtt lehet vele élni :-)

 

5bdc

Előzmény: Doro66 (71395)
FeZ_ Creative Commons License 2024.04.11 0 0 71398

Én a helyén csináltam, de nyilván típus és váltófüggő, hogy elfér-e a menetfúró és a kezed.

 

Előzmény: Doro66 (71395)
Doro66 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 71397

Doro66 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 71396

Kép: 

Doro66 Creative Commons License 2024.04.11 0 0 71395

Sziasztok! 

FeZ_ írta korábban megoldásként:

 

Jobbra-balra lötyög a kar a tengelyen ?

Ha igen, egyszer egy ilyet úgy javítottam meg, hogy kiszedtem a rögzítőcsapot (31) és menetet vágtam a karba és a tengelybe is. (Ezekben lógósodik ki a furat, azért lötyög a csap az egészben) Elég szívás volt, mert a tengely izmos anyagból van. Ezután egy menetrögzítővel bekent csavart tettem a csap helyére. Állt utána, mint Katiban a gyerek.  :-)

 

 

Ki kell venni hozzá a váltót  ? Nekem ilyen gondom van, ezért kérdezem. 

köszi szépen! 

WilliamN2o Creative Commons License 2024.04.10 0 0 71394

Köszönöm megnézem ahogy néztem lemaradtak a képek 

Előzmény: toji76 (71393)
toji76 Creative Commons License 2024.04.10 -1 0 71393

- Szélvédő ragasztás engedett

- ablak törlő tengely tömítés

Előzmény: WilliamN2o (71392)
WilliamN2o Creative Commons License 2024.04.09 0 0 71392

Sziasztok , 

 

Segitsegeteket szeretnem kérni. Ázik a csomagtartom és nem tudom mitől lehet. A jobb oldalon a guminal gyulik a víz és eztán ez befolyik a csomagtérbe. Valahonnan a csomagtarto autóból jön . Mert vizes a carpet is. kiszedtem a középső lámpát de a tomito gumi jól nez ki. nem látok lyukat a csomagtarto ajtaján levő kábel védő gumin sem. Volt valakinek ilyen problémája ? Csatolva a kep hogy hol gyűlik a víz (fentről a csomagtartót illetve bentről a csmagtartot lehet látni) köszönöm az ötleteket köszi  

Doro66 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 71391

Köszönöm a válaszokat! 

Üzemanyagszűrő miatt lehet rendellenes hang? 

WilliamN2o Creative Commons License 2024.04.07 0 0 71390

Szia, ugyanez a problémám van sikerült rájönni hogy mi volt nem találtam a válaszok között semmit. Köszönöm 

Előzmény: zimurgy (61665)
5bdc Creative Commons License 2024.04.07 0 0 71389

Szervusz.

 

Én FBS ragasztót használtam.

Három éve ragasztottam,tart rendesen de ha valamiért bontani kéne

nem jelent problémát.

 

5bdc

Előzmény: Doro66 (71387)
toji76 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 71388

Nekem a szilopaci már 3 éve beton keményen fogja a helyén

Előzmény: Doro66 (71387)
Doro66 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 71387

Kimaradt:

utolért engem is a díszrács probléma. Milyen ragasztót ajánlotok a króm-embléma visszatételéhez? Kinek mi vált be ? 

Köszi előre is! 

Doro66 Creative Commons License 2024.04.07 0 0 71386

Sziasztok! 

Az üzemanyagszűrűnél, a tank mellől olyan hangot hallok, mintha gyengén kifújna valahol a kipufogó. Tegnap ez sokkal hangosabb volt, a kocsi mellett is hallottam. Ma ezért is néztem alá, hogy mi a helyzet a kipufogónál, de mással van a gond. Milyen hibajelenséget jelez a hang? 

Köszönöm! 

toji76 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 71385

Azt mindenképpen ellenőrizd, hogy a tartály tetején lévő kis csőből folyik-e a víz, ahogy beindítod ott azonnal meg kell indulnia a víznek. Ez az auto légtelenítő - nyomás kiegyenlítő cső.

 

Mivel vékony előfordul hogy eldugul és nem a cső, hanem a tartály csatlakozó csöcsöt kell átfúrni, a motor rendben és itt dugulás van akkor túlnyomás lesz a rendszerben.

 

Nekem ez már több autónál is előjött

Előzmény: Bandika151 (71384)
Bandika151 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 71384

Köszönöm válaszod! Hengerfejtömítésnél meg is lett síkolva gépműhelyben és akkor nyomáspróbázva is volt. A hűtőfolyadékot nem láttam fogyni csak akkor ha reggel kimegyek és az egyik bilincsnél csöpögött a víz a nyomástól. Kiegyenlítőtartály kupakját is cseréltem, de valamiért az új kupak sem ereszti el a nyomást. Ha a pumpa, ha nem forgatja rendesen a vizet annak milyen jelei lehetnek? Az is okozhat túlnyomást?

Előzmény: FeZ_ (71382)
trakee Creative Commons License 2024.04.05 0 0 71383

A hűtő el tud tömődni! Ezzel én megjártam!

Az enyém 1,9 TD, és bizony nyáron nagy melegbe fel tudott kúszni a hűtővíz hőmérséklete. Az érdekes az volt, hogy utána nemigen akart visszamászni. Ezt úgy kell érteni, ha felmászott közel 100°C-ig, akkor hiába jött lejtő, alig terhelés, nem hűlt vissza. 

A dolog odáig fajult, hogy Bledbe kirándultunk, és melegedett, jött a STOP felirat az autópályán. Hazafele 100-110, pláne a dombokon soknak tűnt neki, meledett, és vissza se hűlt. Egy parkolóban kiszedtem a termosztátot, nem javult. A csövek nem voltak kemények, hengerfejesség nem tűnt valószínűnek. Hazajöttünk (finoman, néha fűtöttünk) itthon ki akartam mosni a hűtő rendzsert. Gyári '99-es Valeo hűtő, az alsó felében a csöveken nem folyt át a víz! Kb a felébe csak pangott. Vettem bele újat, azóta nyári hőségben sem kell aggódni, hogy melegszik! Fel se kúszik addig a hőfok, és azonnal visszahűl. 

Előzmény: Vandark (71379)
FeZ_ Creative Commons License 2024.04.03 0 1 71382

Az, hogy meghengerfejeztétek, még nem jelent semmit, mert sokszor csak a tömítés csere nem segít: a hüvely alsó tömítések cseréje is szükséges. Anélkül lehet feleslegesen is hengerfejezni. Aztán ritka esetben a hengerfej- vagy hüvelyrepedés is előfordulhat. Meg elvetemedett, nem sík hengertömb is. Nyilván messziről nem tudom mi a gond nálad, de ez is lehet. Egy indikátorfolyadékos vizsgálattal ellenőrizhető, hogy kerül-e bele égéstermék a hűtőfolyadékba.

A hengerfejességen kívül, ha fogy a hűtőfolyadék és emiatt levegősödik a rendszer, az is okozhat túlnyomást, valamint a hibás kiegyenlítőtartály zárósapka is, de ha nem forgatja rendesen a hűtőfolyadékot a pumpa, akkor is. Persze vannak kisérő jelenségek, ezeket az autó mellett lehet vizsgálni, kizárni.

 

Előzmény: Bandika151 (71381)
Bandika151 Creative Commons License 2024.04.03 0 0 71381

Sziasztok! Egy olyan problémával fordulok hozzátok hátha találkozott már valaki hasonló hibával. Citroen Xsara 2004 1.4 motor kiegyenlítő tartályában túlnyomás keletkezik. 3 éve küzdök a probémával előszőr szétnyomta a hűtőradiátort, majd a csöveknél kezdte el nyomni a vizet. Autószerelő javaslatára hengerfejtömítést cseréltünk, mert elvileg csakott tud bedolgozni a kipufogó gáz a rendszerbe, de sajnos nem oldotta meg a problémát. Esetleg valakinek nincs ötlete mi okozhatja ezt az állandó túlnyomást? Előre is köszönöm a segítséget!

toji76 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 71380

Az nagy valószínűséggel a hengerfej tömítés lesz.

Előzmény: Vandark (71379)
Vandark Creative Commons License 2024.04.02 0 0 71379

Sziasztok!

Van némi gond. A hűtővízben megjelent az olaj. Odáig fajult a dolog, hogy már egy párszor kigyulladt a STOP lámpa is és a rádió fölött is megjelent az üzenet, hogy a motor hőmérséklete túl magas. Lehet hogy a trutymó már eltömte a hűtőt? Ahogy nézem a víz nem folyik az olajba, nincs kávé színű trutymó az olajbetöltő sapkán és a nívópálcán. Kérdés, hogy a hengerfejnél szokott-e lenni az áteresztés ilyen hibánál, vagy van valahol egy olaj-víz hőátadó (olajhűtő/fűtő) elem? A gép 2004-es, 1.4i 75Le KFW motorkód. Ez egy ritka hiba, vagy látott már ilyet a világ?

Köszi az infókat!

Doro66 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 71378

Köszönöm a gyors választ! 

Igen, körbezárt furatban van a jeladó. 

Előzmény: FeZ_ (71377)
FeZ_ Creative Commons License 2024.04.02 0 1 71377

Ha körbezárt furata van a csonkállványban a jeladónak (már nem emlékszem rá milyen), akkor a külső körből ki szoktam fűrészelni egy nagy darabot, hogy csak 2/3 részen ölelje körül a jeladót a fém. Úgy talán-talán van esélyed kiszedni épen, de még így sem biztos a siker. Ettől függetlenül a bevágást meg szoktam ejteni, mert a következő jeladó kevésbé szorul be úgy, viszont tartani eléggé tartja a 2/3 kör és a csavar. Persze ha kijön a régi, a furatot rozsdamentesíteni szoktam kis gépi csiszolókoronggal, hogy az új könnyedén mozogjon benne. Amúgy meg ki szoktam faragni belőle a régi jeladót és újat teszek bele. 

Előzmény: Doro66 (71376)
Doro66 Creative Commons License 2024.04.02 0 0 71376

Sziasztok! 

Van valakinek tippje, jól bevált módszer az ABS jeladó kivételéhez? Egész csonkállvány tiszta rozsda és hát 22 év megmutatkozik rajta. 4WD & féktisztító duó nem működik nekem. Köszönöm! 

 

Doro66 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 71375

Köszi szépen a gyors segítséget! 

Előzmény: FeZ_ (71374)
FeZ_ Creative Commons License 2024.04.01 0 0 71374

Az csak egy puha műanyag slag-szerűség, amit ráhúznak a rugó utolsó menetére, hogy az alsó rugótányérra a rugó ne a fém a fémen feküdjön fel. 

Előzmény: Doro66 (71373)
Doro66 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 71373

Én rúgótörést látok az enyémnél: 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!