Egyébiránt ha az ember a GTE mellett voksolna, elképzelhető, hogy egy csomó benzint meg vesződséget megspórolna magának?
Gondolom a külcsín u.a., az 1.7-es moci ha jól tom 100 le, szal kicsit gyengébb meg nehezebb, de nyílván hosszabb élettartamú.
És ha a turbó feelinget nem is adja vissza, azért nyomatékos, gondolom egy I.golf gti szinten lehet menetteljesítményeket illetően...
GTT phase1 175/60R13 ill. opcionalisan 195/55R13
phase2 azt hiszem mar csak az utobbival.
Mindketto eleg draga, az olcso alternativa a 185/60R13, de hat az egy kicsit magasabb profilu.
Mellesleg GTE az a tipus, ami futomuvileg ugyanaz mint a GTT. Hatul dupla torzios rud, tarcsafek mindenhol.
AX GT egyebkent szinten nepszeru gep, biztos nem alaptalanul, meg csinos is.
Es ketsegtelenul a Citroen neve nem cseng mostanaban jol, szerintem alaptalanul.
Ami en talatam rola aszerint 708kg(!) es 86 le, a gyorsulasa viszont csak 9.2, ezt nem nagyon ertem, de mindegy. Max kb. 190 km/h. Nem rossz.
Azt mondod, 5-6 k-ért már egész barátságosat lehetne megcsípni?
Egyébként ha el is gondolkodom alaposabban, akkor is csak a 95 lovas jönne szóba.Az 1.3-as?
A kocsi összsúlya 7xx kg ugye?
Előző munkahelyemen a munkatársamnak volt 1.9 D BX-e, és autószerelő létére + hónapig!! csinálta a hidraulikát, pedig májer a faszi.Utána el is adta.
Annyit mondott, hogy marha bonyolult, egy körön van a kormányszervóval, és 3 hóna alatt heti 1 szerelés mellett is kb. 40 liter hidraulikaolajat nyomott bele.( Amúgy az olaj ingyen volt :))))
Ráadásul ha elmegy az olaj, leül a segge, és max 20-szal lehet menni vele betonon, mert szétb..sz mindent.
Elvitte civilben "úrvezetőként" más szerelőhöz, de valami spec. bánata volt a gépnek, ott sem jöttek rá.
Amit írtam,Ő mondta...
Én még csak a hidraulikájukat hallottam fikázni, ráadásul azt nem is egy embertől, és elég keményen!
De az AX nem hidraulikus szintszabályzású, ha jól tudom
Rozsdasodni nem nagyon szokott, csak ha trehanyul javitjak, vagy ha elhagyjak a kuszob dugoit. A 91 utaniak meg abszolut nem szoktak. Olcsobb,mint az R5, es szvsz tud annyit(a csomagtere kisebb). Ja, es a 95 LE szivomotorbol jon. Maga szerkezet tartos, elektromos hibak szoktak az ember idegeit nyuni. Ki kell probalni mind a kettot, es aztan lehet donteni(en roppant elfogult vagyok AX ugyben, ram nem szabad kizarolagosan hagyatkozni:)) Ha az ember talal egy jo 4x4-est, az az igazi. De az nagyon ritka. Viszont a 75 loereje erzetben kozelit a frontosak 95 loerejehez... Ja, a hamus az AX-ben vvan meseszeru helyen. De tenyleg:)
megfejtés:
1. le kell szokni
2. elefántfülön kihamuz, csak csikket rejt tartóba
3.gumiszőnyegen eltapos
4.gumiszőnyeget felhajtva elrejti a taposólemez alatti rozsdalyukak egyikébe
Az 1. lenne a legjobb.
Mellesleg nemá hogy ilyen vékony anyagból van az AX.
Legalább rendesen galvanizált? A 90 körüliek akár már kezdhetnének rozsdaszirmokat is bontogatni ennyi erővel.
Akkor a konyhafőnök ajánlata a R-5 ?
176 cm, 72 kg, szal egy nagyobb gépben lötyögnék.
De míg a kocsim műszakira készült, és a tesóm kisfityójával nyomultam, elég gáz volt még nekem is.
A bagót meg az öngyuszit a kalaptartóban tároltam!Pedig fater szokta mondani, hogy az egész család akkora,mint a kutya ülve /fater alacsonyabb/
8-)))
On
Tényleg elgondolkodtattál.
Csak az a gond, hogy nem nagyon találkozni eladó AX-ekkel :(
Legalábbis nálunk heti autópiacon fehér holló.
De most előveszek 1-2 régebbi bazárt, hátha találok iránymutató árakat.
Legkondit utolag lattam, de nem raktak bele. Az 550 a 90 koruliek normal ara. A GT -k 75 vagy 95 loerosek, a kivagott kerekivesek altalaban erosebbek. A Gti az 1,3sportra szokott felrva lenni, de igazan nincs gti. Ugy tudom, a sport tenyleg annyi, de csak ket evig keszult, utana jott a GT. Az uj kasznisok dragabbak, de nagyjabol ugyanazt nyujtjak.
Hat: fogyasztas, az ugy 7 liter korul, de 6-nal nem kevesebb. A valtoja nagyon jol illik a motorhoz. A megbizhatosagaval sok gond nem volt, az abs rendetlenkedett egyszer, meg a kerekcsapagyak, igaz, csak vagy 20ezret ment nalam. Ja, feltengelycsere is volt, de mar rossz feltengelyekkel vettem. 1,2 millioert adtam el, 95-os volt, nagyon jol felszerelt, es tenyleg toresmentes. A masik, az meg a regi volt(egyebkent mind a ketto GT, a GTI az 1,3 sport masik neve), 90-es semmi baj sem volt vele 5000 km alatt. Jol megy, kicsit erdekes a futomuve, azt szokni kell, de kevesbe billegos, mint a normal AX. Ez utobbi 550 ezerert kelt el, de volt mar serulve oldalrol.
Hat, nem csereltem le... AXem mar regota van, sokfele volt, GTI is. Ez a mostani dizel, es igy nekem belfoldi forgalomra tokeletes. A Clio kesobb jott, es azzal jartam ki dolgozni, mert gyorsabb es csendesebb volt. Aztan osszetort, es amig a biztositoval verekszek, az AX-et hasznalom kulfoldre is...