amennyiben szivo 13B egi-rol beszelunk (usa valtozat), akkor nem kell semmit modositani a motorban kb 250-260LE-ig (szerkezetileg), ahhoz, hogy elbirjon egy turbot....lasd.: Aaron Cake :)
Abszolút támogatom, hogy a másik fórumot használjuk, már csak nagy ritkán nézek ide, de ezek a kérdések nem kerültek át a másik fórumra, úgyhogy itt reagálok rájuk de én is megköszönném, ha ott folytatódna tovább.
Elég összetett kédés, hogy létezik-e ( és itt pontosítsunk!!!) 12A-hoz (gyk:1979-1984, 1st gen., SA, SA22, FB ) turbo kit. Létezett a Bae gyártott ilyrt, ill. volt még egy-két angol mahufaktura is, de ezeket már csak használtan lehet kapni, ha egyáltalán lehet, vagy keressen az emberegy japo havert és hozasson gyári 12AT kittet, de felteszem az már ott is csak használtan van.
A 12AT kittekkel szinte kivétel nélkül 165LE körüli adatokat értek el és ( Gábor most figyelj! :))) nem kellett módosítani a hajtásláncon, fékeken, futóműveken, a korabeli tesztek dícsérték nagyon ("Rotary Beast", "Far East Dragon" stb.) Amihez módosítani kell az említetteken az a 13BT alapú átépítés, de arról eltérnek a vélemények, hogy mekkora módosítást igényel.
Erről ennyit, ha 12AT-vel van kérdés még, szívesen válaszolok, ha tudok :).
Ha nem egy gyönyörű FD3S lenne átépítve, hanem egy új autó design-ja, még nem is tartottam volna olyan csúnyának.... De egy alapból szép autót eléggé elcsúnyítottak
Hol látsz ott RÉGEBBI, sőt szívó RX-7-re kitet??? Lehet hogy én vagyok vak, de csak FD3S-re látok, ami eleve nem régebbi, hanem a legutóbbi RX-7, és ugye twinturbo alapból...
Na mindegy, ezen ne vitatkozzunk, a lényeg az, hogy nem lehet csak úgy felrakni rá egy szettet, aztán irány az út, csapatni. jelentős átalakítások szükségesek, és ezért nem éri meg vele foglalkozni. Drága, sok meló, meg könnyű hazavágni a gépet.
1. Nem írta, hogy szívó... :-) 2. Persze, hogy nem létezik "rácsavarozom, oszt kész" szett. Ezért is írtam, hogy egy csomó mindent is meg kell változtatni, úgyhogy nem érdemes. Hiszen a hajtáslánc, intercooler, stb, és persze nem árt a motort is olyan alkatrészekkel megújítani, ami elbírja
egy komplett turboII motor valtoval ecu-val, stb.. 200-300e Ft korul van (szallitas tengerentulrol +100e; ha mondjuk nemetbol, osztrakoktol, csehektol, angoloktol, stb.. hozza az ember, akkor a szallitas a toredeke az elozo arnak)
Egyébként ismered a szóban forgó feketét? Mert láttam a belsejéről és a motortérről a neten képeket, és eléggé tákolt autó benyomását keltette az a sok szabad vezeték mindenhol, kábelkötegek figyelnek a műszerfal alól, az akkusaruról meg vagy 5 szóló vezeték megy bele a vak világba. Szóval volt jött át a képeken némi kókány íz... Mondjuk attól a technika és a kasztni lehet jó, csak nem túl bizalomgerjesztő.
egy vadiúj szett 3-4 ezer USdollár. De nagyon sok mindent meg kell rajta csinálni, hogy el is bírja a turbo-t. Összköltség új cuccokkal közelíthet a 2 millához szerintem.
Jobb, ha keresel egy turbós változatot külföldön, bontásban, aztán átszereled.
Egy komplett, ihajcsuhaj motorgenerál az kb 300e. De akkor 0km-es lesz a kocsi. Szerelni? Könnyebb, mint egy dugattyúst, persze nagyon oda kell figyelni, kis hibával is haza lehet vágni teljesen a motort, de ha belegondolsz, hogy 1/4 annyi alkatrész van benne...
Van alább egy link, ahova túlképp a fórum elköltözött. Ott sokminden le van írva, lehet hogy alapból megtalálod az infót, de ha kérdezel, válaszolni is előbb fognak :)
Köszi, azt is felhívtam már. :) De itt most nem elsősorban erre voltam kíváncsi. Engem most főként az érdekelne, hogy ezek a belső tömítések mennyire nehezen/drágán szerezhetőek be, illetve, hogy mekkora meló ezekkel a wankelekkel dolgozni és hogy mennyire könnyen szerelhető szerkezetek. Mert ugye az nekem sem süti, hogy veszek egy autót valamennyiért, aztán motorgenerál kétszer-háromszor annyiért.