2006-os Partner Freeway hátsó híd beállt mint a szeg, nem terpeszt nem nyikorog ez fix mint ha össze lenne heggesztve :-) van tapasztalatotok hol vegyek felújított hidat, vagy a sajátom javítása jobb megoldás lenne?
Volna egy Peugeot Partner 2.0 Hdi Freeway 2004-es autóm! Egyszerűen elkezdett akadni a váltó! Járó motornál alig tudom berakni 1-esbe, máskor simán, mint a vaj becsúszik! Nem tudom, esetleg van e valakinek Budapesti bevált szerelője, vagy tippje mi lehet a gond?
Tanácsot szeretnék kérni: lengéscsillapító csere lesz a Berlingón, nézegetem az alkatrész kereskedők oldalait, de...., a gázos vagy az olajos lengéscsillapító a jobb választás? A márkanevekben mennyire lehet még megbízni?
Üdv, sziasztok! Na, bocs a pontatlan fogalmazásért, nem vagyok szakmabeli. :)) Mentségemre szolgáljon, hogy volt két I-es Berlingom, kinézetre és színre is tök egyforma, ráadásul egy időben. Az egyik még a 90-es években készült, a másik 2002-ben. Akkor volt alkalmam összehasonlítgatni, és arra jutottam, hogy épp csak annyit variáltak rajta, hogy szinte semmit sem lehet áttenni egy az egyben a másikba. Lehet, hogy az 1.4-es motoron lényegileg semmit nem változtattak, de a fiatalabb eleve katalizátoros volt, az új motoron már a gyertyákra volt ültetve a hosszú trafó, a régin oldalt volt és gyújtókábelek. A légszűrő környéke is más volt, meg a generátor is. A hőgombák sem ugyan ott voltak, más volt az olajszűrő is, nem ez a műanyag házas, hanem fém és feltekerhető. Szóval a 2002-est hívtam "újabb motornak". :)
Nos, ezek után visszatérve a problémámra, sikerült valamivel közelebb kerülni a megoldáshoz. A relédoboz felújításán túl vagyok, relék és foglalatban a saruk csere. A két gomba közül a kétvezetékes csere, a motor oldalában lévő egyvezetékes még nem (erre voltam kíváncsi, melyik mit csinál, ha tudja valaki). A jelenség sajnos nem változott. Viszont észrevettem, hogy ha a klíma be van nyomva, akkor elindul félgőzzel a két ventilátor, ahogy normális. Utána ha melegedni kezd a motor, rendesen bekapcsol a teljes fordulatszám. Szépen fél állás körül marad a hőmérő. Ezt kikapcsolt klímával nem csinálja meg. Akkor felmegy 3/4-ig, de ventilátor sehol. Tehát röviden, a hűtés nem kapcsol be, csak ha a klíma is megy. :) Nézegetem a Haynes-ben a kapcsolási rajzot. :)
..."már az újabb motor"... ? én is kíváncsi lennék melyik az ,... :-)) ...lehet hőgomba ..de akár a vezérlő relé/k kimúlása, esetleges kontakt hibája ..
Üdv! Meg tudná mondani valaki, hogy I-es Berlingonál (2002-es, már az újabb motor) melyik a ventilátor kapcsoló hőgomba? Klímás az autó, nem tudom számít-e valamit. A blokkban is láttam két hőgombát, és néztem a hűtőt, azon viszont semmi. Viszont gyanús, hogy ez okozza a mutató vándorlását, mert nem hallom, hogy bekapcsolna a hűtés. Menetszéltől visszahűl. Köszi!
Sziasztok. 98'-as partnerről eltűnt a féklámpa. Biztosìték cserével kezdeném a hiba feltárást, de nem tudom melyik bizti lehet. Folytatásként izzócsere majd fékgomba csere a terv. Nem vagyok autószerelő, nem értek a villamossághoz. Okosabb ötlet?
Én is átéltem nagyon hasonlót, és mindent cseréltünk mi is, amit felsoroltál. Nem múlt el. Folytatódott a féltengely cserével (szerencsére volt egy bontott), csattanás maradt, sőt egyre ijesztőbb lett. Nekem járdáról, fekvőrendőrről való "ledöccenéskor" adta elő, és balra kanyarodáskor, ha volt valami szintkülönbség. A megoldás végül valami futómű és kasztni közötti kötőelem cseréje lett jobb oldalon, szerintem a lengővilla végén. Nem tudom a nevét, de eléggé fogyóeszköz. Ilyen fém borítású gumi szilentek rémlenek, az egyik az füles. Minden ilyesmit érdemes kicserélni azon a környéken, mert azonos állapotúak.
Érdeklődni szeretnék, hogy valaki tudja-e hogyan kell lecserélni a kangoo váltógombját? Úgy látom mintha rá lenne préselve. Nem akarok benne kárt tenni.
...nem régiben én is így gondoltam ...tipikus kutyacsont kopogást produkált, de a csere sem segített...aztán csak meg lett a tettes ... igen még esetleg a lengőkar szilent is lehet ...
Szerintem kicsi az esélye mivel a futómű adja ki a csattanós hangot, de megnézem, mert semmi sem lehetetlen! Máshol is kérdeztem már, ott jogosan írták, hogy a Berlingo-k hajlamosak a rúgótörésre és a lengókat csapágya is okozhat ilyen kis kellemetlenséget!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, hátha találkozott már más is ezzel a problémával!
1,4 Berlingo Multispace első lengéscsillapítója akkorát üt mikor egy kis szint különbség van két aszfaltozott rész között, mintha ki akarna szakadni a helyéről! A vicc, hogy nem akkor üt mikor rá megyek a szint különbségre hanem mikor lejövök róla (pl. átmegyek egy agyon használt fekvőrendőrön lassan ahogy kell és olyan mint,ha "ki pörögne/kaparna a kerék") csattan egy hatalmasat!
Még mielőtt mindenki a gátlóval jönne csak mondom, hogy az cserélve volt a stabilizátorral,a gömbfejjel, talpassal, toronycsapággyal és torony szilenttel együtt! A rugóhoz a lengőkarhoz és a tartó rúdhoz nem nyúltunk még!!
A rúgóra tippelünk, de csak tipp (bár annyiba kerül mint a lengéscsillapító...)....
Van valakinek bármilyen ötlete is még a nagyon hülyeséget is meghallgatom!
...igen -igen ... mivel hagyományosan nem szerelhető kell egy kis erőszak , bár ma már lehet kicsit másképp csinálnám , de a lényeg , hogy utána még sokáig működött , kár lenne kiadni pénzt egy bontottért ...
Hú, feladtad a leckét. :) Egy 2013-as körüli hozzászólásodban láttam valami ajtó kapcsolót szétszedve, ha erre gondoltál. Azon eléggé olyan, mintha roncsolással jönne csak szét. De ezek szerint akkor nem is elektromos, hanem mechanikus hiba, ha valami pöcköt kell megtoldani? Lekopik?