Az „Excel” fórum célja, hogy keretet adjon az Excel felhasználók széles táborának tapasztalataik megosztására, és lehetőséget a segítséget kérőknek. Az alábbi összefoglaló azért készült, hogy segítse a helyes kérdésfeltevést.
– Írd le szabatosan a problémát. Úgy fogalmazz, hogy ne csak te magad, de a szakértő is megértse, mire szeretnél választ kapni.
– Írd le, hogy milyen verziójú Excellel dolgozol. (Vagy ha nem – ill. nem csak – Excel, akkor micsoda?)
– Írd le, hogy milyen úton indultál el, és hol akadtál el rajta.
– A kérdés megértése szempontjából sokat segíthet, ha feltölteszt egy képet, amin látszik, hogy mit szeretnél, vagy illusztrálja azt.
– Még jobb, ha feltöltesz egy minta munkafüzetet valahová (pl. data.hu). Feltöltés előtt távolítsd el belőle a nem publikus adatokat.
– Ha a feladat jellege olyan, célszerű az "előtte" és "utána" állapotokat bemutatni. (Miből kellene csinálni mit?)
– Ha VBA kódon kell javítani, másold be a releváns kódrészt. Rövid kód mehet hozzászólásba, hosszú kód inkább ide: http://pastebin.com/
– Ha valami nem úgy működik, ahogy kellene, add meg a rendellenes viselkedés jellemzőit, a hibaüzenetet, és a hibát okozó programsort.
Szia! Elvileg az office 2007-ben írt makrók tudnak futni az újabb verziókon. Ezért azt gondolom, valóban jó lenne, ha egyet-kettőt elérhetővé tennél akár csak úgy, hogy bemásolod ide a fórumra, még munkafüzet sem kell belőle egyenlőre. Kellene viszonta a konkrét Excel verzió, amit a VBA immediate ablakban úgy kapsz meg, ha beírod ezt ? Application.Version majd Enter.
A makrókat így is meg tudnánk vizsgálni.
De ha imre kérésnek megfelelően megosztasz egy fájlt, az is működhet természetesen.
Az a helyzet, hogy már nem is tudom pontosan regisztrálni az előéletet.
Ugyanis a nejem gépén vásárláskor rajta lévő office szerűség is jelezte egyszer, hogy lejárt, és felajánlotta az office 365 próbaidejű használatát, amit elfogadott. Így már nem is tudom megnézni, hogy milyen néven futott az első valami, mert le lett váltva.
Viszont ezek szerint a 365 sem tudta kezelni a fájljaimat. Gondolom, a próba használatra ugyanaz a verzió futott, mint a végleges fizetős.
De nem foglalkozom tovább vele, bízom benne, hogy az öreg gépemet életben tudom tartani, és használni, még ha veszünk is mellette egy korszerű laptopot, a nejem meg megveszi az office 365-öt, mert most nincs működő office-ja.
Tudom, most már meg kell szokni, hogy minden Windows alkalmazás szolgáltatás üzemmódban működik, és bizony évente pénzbe kerül, csak nekem szokatlan, mert annak idején, mikor a gépemet vettem, az eladó sima kérésre rátette az office 2007-et, gondolom kalóz módon, ki tudja hány kuncsaftnak, és ráadásul ez soha nem jár le, ősidők óta használom gond nélkül.
A régebbi verziók eleve nem lejárónak készültek, egyszeri beszerzés után életfogytig használhatók voltak?
"A múltkor kiderült, hogy a nejem gépén, amelyen 2010-es verzió van, nem is működnek ezek a fájlok."
Tudnál küldeni egy olyan fájlt, ami nem működik a nejed gépén, és nem tartalmaz bizalmas infrmormációkat? Mert akkor ki lehetne próbálni, hogy Windows 10/Office 2021.Office 2019, vagy office 2010 verziók alatt működik-e, esetleg Office 365 alatt, ami előfizetéses. (Javaslom, hogy ha van ilyen fájlod, akkor töltsd fel a Google drive-ra, vagy a Microsoft Onedrive-ra, és csak a linket küldd el. Olyan beállítással, hogy a "link birtokában bárki letölthesse ")
Mellesleg nem tartom valószínűnek, hogy a Windows 7/Windows 10 az oka annak, hogy nem működnek a makrók.
Nekem is az a gyanúm, amit írsz: "Állítólag a nejem gépén már nem is a hagyományos office van, hanem a géppel adtak egy helyettesítő valamit, ami nem azonos és egyenértékű a megvásárolható office verzióval, ezért nem is működnek rajta ezek a régi fájlok."
Jó lenne megtudni, mi ez: Free office, OpenOffice, LibreOffice, Google Sheets? Úgy tudom, hogy az utóbbinál a makrók nem mindig kompatibilisek, bár magam nem is próbálkoztam. De a többinél is adódhatnak problémák.
Ahhoz, hogy eldöntsd milyen office verziót veszel, jó lenne látni, mi várható. Egyébként nem igazán javasolnék a 2021-nél régebbi verziót. Apropó, a most működő gépeden milyen Office verzió van? 2003, 2010, vagy újabb?
Elnézést ha nagyon laikusak a kérdéseim, de igazi júzer vagyok, nem ismerem a mai Office állapotokat hozzáférhetőség és jogszerűség szempontjából.
Az én gépemen még Windows 2007 van, és van egy rakás excel fájlom, amire annak idején jó kis makrókkal profi lekérdező programok készültek még XP-n, amelyeket a mai napig használok nyelvtanuláshoz a 2007-en.
A múltkor kiderült, hogy a nejem gépén, amelyen 2010-es verzió van, nem is működnek ezek a fájlok.
Azóta úgy vigyázok öreg Windowsomra, mint a szemem fényére, óriási adatmennyiség van ezeken a fájljaimon, szükségem van rájuk, futtathatóságukra.
Állítólag a nejem gépén már nem is a hagyományos office van, hanem a géppel adtak egy helyettesítő valamit, ami nem azonos és egyenértékű a megvásárolható office verzióval, ezért nem is működnek rajta ezek a régi fájlok.
Szerintetek ha megveszem az új gépre az office-t, az fogja tudni kezelni a régebbi makrós fájlokat?
Megköszönném, ha valaki kicsit körbefutná a témát, hogy állnak most ezek a dolgok, mert mióta nyugdíjas vagyok kissé lemaradtam az infókkal, amit annak idején kollégáktól meg tudtam szerezni...
Rájuk néztem, de nem mélyedtem el bennük. Így elsőre nem látom azt, amit egyáltalán alapvetően szerettél volna megoldani, az egyes levelekhez más és más csatolmány hozzáfűzését. Ezt tudja a kettő közül valamelyik?
Egyébként látatlanban feltételezem, hogy valószínűleg egyszerűbben kezelhetők, mint a Word körlevél kezelő.
Szia, én azt hittem, hogy a megoldásod megvan valahol a fórumon. De ha nincs, akkor sokat segítenél a kérdezőnek, ha egy mintaoldallal együtt közzétennéd.
Próbáltam ezt is =KICSI(HA(A1:A10<>0;A1:A10);1) Ez meg csak akkor működik, ha bármilyen 0-nál nagyobb érték már van valamelyik cellában. Ha csak 0-k, akkor ÉRTÉK hibát ír ki.
A képen látható, hogy ha a bal oldalon "0" érték van akkor a jobb oldali körnél üres cella jelenik meg. Azt szereném, hogy a "m3" előtt addig míg nem írok a bal oldalra minden cellába értéket addig a következő jelenjen meg: "0m3" = nulla köbméter/KWh.
Azért várj még egy kicsit, hátha m54-b idetéved. Szerintem ő meg tudja oldani. Csak mostanában ritkábban néz ide. De azért vasárnap írt egy másik topikba. Sajnos nem nyilvános az email címe.
Hát, erre nincs sajnos beépített funkció. Még PowerAutomate-el szoktunk hasonló munkát munkát végeztetni, de itt is elérési úttal kap csatolmányt az e-mail. (mivel mással...) Ez ingyenesen windowsba épített eszköz, korlátozásokkal. (A fizetős korlátlan)
Köszi, de ha ez makrós ügy és többszörösen is, abban teljesen inkompetens vagyok. Ráadásul nem lehet hogy ellenőrizni és ha tényleg kimegy tucat email rossz helyre az nagyon gáz volna. Inkább nem kísérleteznék vele. De köszönöm a válaszokat! 👍
Ezt VBA-val úgy készítettem el, hogy egy táblázaton végigmegy egy ciklus és a táblázatban szerepel a csatolmány elérési útja is. (és minden egyéb ami kell a levélküldéshez a VBA számára - mint levéltörzs, tárgy, cc, stb...)
Csak még egy kérdés a körlevélhez... Lehet hogy inkább Outlook funkcióra vonatkozik, de egy olyan kérdés merült fel, hogy ha van excelben egy email címlista és mellette még egyedi doksi mellékletek, lehetne-e csoportosan emailt küldeni ez alapján úgy, hogy adott címzettnek szólóan a rá vonatkozó egyéni doksi melléklettel automatikusan küldözgesse ki a rendszer az excel lista alapján amit kell? Magyarul, ne kelljen a titkárnőnek 150 emailt külön megszerkeszteni és egyenként elküldözgetni.