Keresés

Részletes keresés

baratom! Creative Commons License 2023.12.05 0 0 57089
Előzmény: baratom! (57088)
baratom! Creative Commons License 2023.12.05 0 0 57088

gugliztam    van studio 21        de csak NYUGATON kerultek fel a wikipediara     

Előzmény: division by zero (57085)
baratom! Creative Commons License 2023.12.05 0 0 57087

menj be a hivatalba , ott kiderul mikor epult a haz , es onnan , de az onkormanzathoz is be-mehetsz fuss neki

Előzmény: division by zero (57085)
baratom! Creative Commons License 2023.12.05 0 0 57086

guglizd ki neki

Előzmény: division by zero (57085)
division by zero Creative Commons License 2023.12.05 0 0 57085

STUDIO 21 rendezvényház. Koncertek, kiállítások, konferenciák, esküvők.

 

De szerintem a kérdező nem arra kíváncsi, hogy az épület hasznosításával milyen bérlő próbálkozott utoljára, hanem arra, hogy eredetileg mi célból épült ez a fura ház.

Előzmény: baratom! (57084)
baratom! Creative Commons License 2023.12.05 0 0 57084

nagyra NAGYITOTTAM a hozza szolasod     a te betuid olvashatoak de az epuleten levo molino betuid NAGYITOVAL SE OLVASHATOAK     pedig az SEGI--tene

Előzmény: koling (57083)
koling Creative Commons License 2023.12.05 0 0 57083

Tessék mondani, mi volt ez az ojjektum? Mindig elmulasztottam megnézni, mostanra meg lebontották. 

John Howard Creative Commons License 2023.12.04 0 1 57082

A sörgyári (Élessarki) aluljárónál sejthetően a Terebesi út felé kanyarodnak a vágányok, nem a Fehér út felé...

Előzmény: Zolcsi67 (57081)
Zolcsi67 Creative Commons License 2023.12.04 0 0 57081

Kár, hogy pont a folytatásnál van egy lyuk a térképen, nem látszik, hova és hogyan csatlakozna :-(

Előzmény: John Howard (57080)
John Howard Creative Commons License 2023.12.04 0 0 57080

Hmmm... (szinte azóta ezt a térképet nézem...)

 

Ránéznétek erre itt?

 

A Füredi és a Vezér utca sarkán egy tervezett, nagyméretű, kör alakú tér. Ez még hagyján, de mi lehet a vágány, ami innen(?) indul dél felé, majd a Kerepesi út előtt kétvágányú lesz, és folytatódik át Kőbányára? Ez nekem teljesen új információ. Mit terveztek ide? Esetleg a - későbbi - 64-es villamos vágánya lenne, és a Fehér út helyett innen csatlakozott volna az Élessarok felé?

rezgaras Creative Commons License 2023.12.02 0 0 57079

Kösz, értem. Érdekes, hogy a térképen pirossal jóval későbbi változások is szerepelnek, de sem a repülőtér, sem pedig a laktanya.

 

Még egy érdekességet találtam. A mostani Apor Vilmos téren régen a villamos nem úgy kanyarodott a Böszörményi útról a Jagelló útra, mint most, hanem egy nagyobb ívben. Nyilván a "vízmosás" fölött lévő híd miatt. Ez a régi ív viszont megfelel a régi - de későbbi - villamos végállomás (60-as, 57-es) helyének. Vagyis az ott lévő támfal feltehetőleg még nem a végállomásnak, hanem magának a villamos pályának készült.

Előzmény: John Howard (57077)
John Howard Creative Commons License 2023.12.02 0 0 57078

A térkép linkje a #57052 hozzászólásból.

 

Előzmény: John Howard (57077)
John Howard Creative Commons License 2023.12.02 0 0 57077

"...a Kőérberki út ma is elkerüli a repteret, ha oda került volna a 7-es, akkor nem zavart volna..."

 

A Kőérberki út MA elkerüli a repteret. Az alant is belinkelt 1912-es alaptérkép színes javításain látszik, hogy _eredetileg_ a Kőérberki út a későbbi repülőtér területét északkelet-délnyugati irányban átvágta. Ezt a nyomvonalat akarták először felhasználni a balatoni műúthoz, a mai repülőtér nyugati végénél felüljáróval átemelve a vasúton, és a Kamaraerdei út vonalában folytatni, és felüljáróval keresztezték volna a törökbálinti HÉV vágányait is. A térképen a tervezett emelkedések (százalékok) is olvashatók. Ezek szerint a legnagyobb emelkedő a mai Kamaraerdő buszvégállomás után, az akkori Fővárosi Szegényház mellett lett volna, 6,70 %-os. A fennsík egyébként itt már valamivel alacsonyabb, mint a mai Panoráma-kanyar felőli oldalon, de legalábbis nem olyan "hirtelenül" emelkedik, mint ott. A szerpentin miatt lényegesen hosszabb úton is 4,16...4,59 % a legnagyobb emelkedő a "patkóban".

 

Magának a Kőérberki útnak az áthelyezését (a mai Egérúttól délre) egyébként éppen a repülőtér építése tette szükségessé, anyagilag is abból a keretből finanszírozták. Ezen a nyomvonalon (illetve a folytatásában) azonban már nem lett volna megvalósítható a Tétényi fennsíkra a felkapaszkodás, így teljesen új kezdőpontot kellett találni a műútnak. Az eredeti tervektől eltérően nem már létező utak korszerűsítésében gondolkodtak, hanem teljesen új nyomvonalon, "zöldmezős beruházás" létesült.

Előzmény: rezgaras (57076)
rezgaras Creative Commons License 2023.12.02 0 0 57076

Kösz, nagyon érdekes. De a cikk alapján nem világos: a Kőérberki út ma is elkerüli a repteret, ha oda került volna a 7-es, akkor nem zavart volna. Vagy már a reptér bővítésére gondoltak? Volt ilyen elképzelés? Mert aztán a reptér nem volt hosszú életű, egy régi, repülős leírás szerint nagyon utálták, mert a budaőrsi katlanban gyakran megült a köd. Vajon a ferihegyi reptér építése miatt adták fel a budaőrsi bővítésének a gondolatát?

 

A Kőérberki folytatása sem világos. Hiszen a belemegy a laktanyába (ifjúkorom Kinizsi laktanyája...). A laktanya mikor épült? Valamikor a háború előtt, az világos. Vagy a Kőérberki út folytatását egy ívben kelet felé vitték volna? És hogy úszták volna meg a szerpentínt, hiszen a Kamaraerdei út is elég meredek, a jelenlegi vonalvezetése nem alkalmas egy országos főútnak. Tehát a Fennsíkra valahogy fel kell jutni...

Előzmény: eMPet (57074)
John Howard Creative Commons License 2023.11.30 0 0 57075

Hú de jó, hogy ezt a cikket megtaláltad! :-)

 

Ezek szerint az eredeti tervekben az "új balatoni út" messze elkerülte volna mind Gömbös miniszterelnök úr birtokát, mind Landthaller Tasziló telkeit, és - valóban - a repülőtér területén vágott volna keresztül. Magam sem értem, hogy ezt miért nem találtam meg, illetve miért nem "értelmeztem" az (eredetileg) 1912-es datálású térképen. (Holott az feltűnt, hogy maga a repülőtér nincs rajta.) Ez érdekes, új fejlemény részemre is, tényleg nagyon jó találat! :-)))

Előzmény: eMPet (57074)
eMPet Creative Commons License 2023.11.30 0 0 57074

A híd alatti átvezetés szélessége érdemben nem változott, ha jól emlékszem, akkor csak a híd áthidaló felszerkezetét bontották el az Egér út építésekor (hétvégén ott bizigliztünk a félkész úton, mint ahogy előtte a régi és szemetes töltésen).

Ha jól emlékszem, akkor a talajszint is lejjebb volt, mint most a kerékpárút kövezése, tehát nagyobb volt a belmagasság.

 

 

A Kőérberki út áthelyezésére is találtam 1935-ös czikket, megnézve az 1912-es térképen, még két nyomvonal van rajta:

 

Budaörs határában kijelölt új repülőtér folytán át kell dolgozni ,a Balatonhoz vezető műút budapesti szakaszát. Az eredeti tervek szerint ugyanis a balatoni műút bundapest szakasza a Kőérbereki-út egy részének felhasználásával és annak folytatásában épült volna, márpedig ez a vonalvezetés kettészeli azt a területet, amelyet az új repülőér céljaira kijelöltek. A hatóságok pedig ragaszkodnak ahhoz, hogy a repülőtér területe egységes maradjon és azon olyan nagyforgalmú útvonal, mint a balatoni műút, ne haladjon át. Király Kálmán tanácsnok, a fővárosi útépítési ügyosztály vezetője, a mai tanácsnoki értekezleten ismertette a helyzetet N.Kui Károly polgármester előtt és bejelentette, hogy a változott körülmények folytán a Balatonhoz vezetett műutat Budapest területén más irányba kell terelni. Az új tervek szerint a Balatonhoz vezető út a Budaörsi-út és a Sasadi-út szögelléséből indulna ki, a Péterhegyi-dűlőn és a Kamaraerdőn át és a főváros határán túl torkollanék a balatoni állami útba. A változott vonalvezetés folytán a balatoni útbudapesti szakasza körülbelül ezer méterrel lesz hosszabb és ennek megfelelően emelkednek az átépítés költségei is. Miután a korábban tervezett útépítésre már megtartották a versenytárgyalást, azt most a főváros kénytelen megsemmisíteni és amint a részletes tervek elkészültek, új pályázatot fognak kiírni a balatoni útbudapesti szakaszának építésére.

 

https://adt.arcanum.com/hu/view/PestiHirlap_1935_05/?pg=203&layout=s&query=%22Balatoni+%C3%BAt%22

Előzmény: rezgaras (57073)
rezgaras Creative Commons License 2023.11.30 0 0 57073

Na ezért furcsa a kis híd. Amikor építették, az iparvágány már régen nem létezett, bicikliútnak pedig ma sem alkalmas. Vajon mire gondolhatott a megalkotója?

Előzmény: eMPet (57071)
eMPet Creative Commons License 2023.11.30 0 0 57072

1937 júniusban adták át a Balatoni utat.

https://filmhiradokonline.hu/watch.php?id=2341

 

Telekrendezés-kisajátítás is kellett a Balatoni út kialakításához, így már az előkészítésnél rávezették a módosításokat kataszteri térképre, vagy megvárták az átadást?

Előzmény: John Howard (57054)
eMPet Creative Commons License 2023.11.30 0 0 57071

A Baltoni út feletti hidacskát 1993-94-ben építették át az Egér út ezen sz akaszának kiépítésével és tényleg a keserűvíz telep iparvágánya volt alatta egykor. Az Egér út átadása óta egy semmibe vezető kerékpárút vége (utána a lámpánál) vezet át alatta.

 

A keserűvíz-iparvágány az 1-es vonal korrekcióját túlélte, de a 70-es években már nem volt meg.

 

http://real-eod.mtak.hu/4741/1/Tanulmanyok_2005_38_Major_Saxlehner_Andras_es_a_140_eves.pdf

 

... A 2,5 km hosszú iparvágány kiépítését 1888- ban fejezték be ...

 

Megszüntetésének időpontjára hirtelen nem találtam forrást.

 

Előzmény: rezgaras (57059)
lazar Creative Commons License 2023.11.19 0 0 57070

Köszi, érdekes, hogy Szegeden is van "Hatházak", de az sajnos az a pestinél jobb sorsra érdemes.

Előzmény: John Howard (57061)
Némedi László __ Creative Commons License 2023.11.10 0 0 57069

befejezem, de még ezt :)))

 

Előzmény: Némedi László __ (57068)
Némedi László __ Creative Commons License 2023.11.10 0 0 57068

hm, 1947 is:

Előzmény: Némedi László __ (57067)
Némedi László __ Creative Commons License 2023.11.10 0 0 57067

annyiban javítom magam, hogy valszeg ez egy 1912-es térképre rárajzolgatott módosítások, ami még munkaanyag lehetett, és ezért nagyobb változások nincsenek rávezetve, csak esetleg kisebb módosítások

Előzmény: Némedi László __ (57066)
Némedi László __ Creative Commons License 2023.11.10 0 0 57066

lehet, hogy félreértem, de ceruzával elég sok bejegyzés van. ahol /1942 szám szerepel, és persze rengeteg 193x évek, gondolom a bejegyzésekben van a dátum is törtként, ez alapján van olyan oldal, ami 1942-es lehet, viszont lehet, hogy nem minden oldalon van update-t, talán ez magyarázza, hogy az általad várt korábbi változás viszont nincs benne?

Előzmény: John Howard (57065)
John Howard Creative Commons License 2023.11.10 0 0 57065

Így van. Tehát maga a térkép, ami látható rajta, semmiképpen sem tekinthető 1912-es állapotnak; és most itt ez a lényeg. A térképalap(!) valóban 1912-es, és erre rávezettek színessel változásokat. Ilyen az átépített vasútvonal, és az új 7-es út is. Mivel az átvezetések között nem szerepel a Budaörsi Repülőtér (meg pl. a Horthy Miklós híd sem), mindenképpen 1937 előtti állapotot látunk. De nem 1912-es, tehát a dátum mégiscsak szkeptikusan kezelendő. A tényleges, megjelenített állapot dátuma nem derül ki - de kideríthető (elég komoly kutatómunkával, amitől most eltekintenék) annak alapján, hogy mi szerepel rajta "színessel", javításként és mi az, ami még nem. Továbbra is fenntartom tehát a véleményemet, hogy a térkép (tartalma, "színtől függetlenül") 1929 és 1937 közötti állapotot tükröz.

Előzmény: Divrotcé (57064)
Divrotcé Creative Commons License 2023.11.10 0 0 57064

Huhú, ezeknek a térképeknek a dátumozását erős kritikával kell ám fogadni! Többször beleestem már én is, hogy azt gondoltam, végre találtam egy valódi (pl.) 1937-es térképet, aztán kiderült, hogy '45 utáni...

 

A térkép megnevezése: 1912, utólagos kataszteri átvezetésekkel. A nyomtatvány 1912-es, a kifogásolt újabb részletek éppen az utólagos színes (tus)tintával tett átvezetések.

 

Előzmény: John Howard (57054)
DeriMiksa Creative Commons License 2023.11.07 -1 1 57063

A képek lemaradtak..

 

DeriMiksa Creative Commons License 2023.11.07 0 1 57062

Sziasztok!

Hímezni tanulok és alapvetően magamnak, de gyakorlás miatt készítettem több 90-es évek metró logó felvarrót.
Ha érdekel valakit, eladóak, amíg a készlet tart.

Kb 4x4cm, minőségi anyagokból. Hátoldalán vasalható fólia, amivel könnyen felvasalható pólóra, pulcsira, kabátra, táskára, de természetesen felvarrni is lehet.

 

Köszi!

John Howard Creative Commons License 2023.11.06 0 0 57061

Hirtelenjében ezt találtam...

 

(Érdemes végigolvasni, de az elején egyéb "telepekről" - Hős utca, Illatos/Gubacsi út, stb. - van szó. A Hatház a végefelé szerepel...)

Előzmény: lazar (57060)
lazar Creative Commons License 2023.11.05 0 0 57060

Ez a "Hatház" ez micsoda pontosan? Hatház utcát találtam, nyilván arról nevezték el.

Előzmény: John Howard (57058)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!