86pid biztos jobban értesz a Skodákhoz mint én mikor megvettem a coupét . De akkor is azt javaslom mikor elhozod a kocsit , egy alkatrészkatalógust vigyél magaddal és csináljatok egy hozzávetőleges leltárt. Nem olyanra gondolok ,hogy megvan e hengerfej , de ehhez a kocsihoz annyi különleges küttyü van , hogy igy szétszedva képtelenség átláttni, és ha valami ott marad , később nehéz lessz besazerezni.
És a /4-es jellel GLS töltelék volt benne?
Most hirtelen nem tudom ,hogy a GLS /hányas, de én úgy gondolnám ,hogy akkor annak kéne beleütve lenni. A forgalmi szerint is 1174ccm ?
Az a szivet szomorító 130RS roncs a Balatoniék féle zebracsíkos "Harapós Skoda" ami 500e Ft volt 75-ben?
" Arra lennék még kiváncsi , hogy ugye 77-től létezett 120LS-es motor , hogy szerelhették-e ezzel az utolsó szériákat? "
Nándi , a válaszom erre röviden : igen !
Tegnap este volt egy kis időnk , és megnéztük a haverom ' 80 január 29 - én gyártott coupéját , és bizony 1174 ccm , gyári / 4 motor , és a haverom emlékezett is a GLS hengerfejre és dugókra .
Szevasztok!
86pid, úgy látom elég őrült vagy, egy mercit lecserélni skoda kupéra...- úgy hogy a feleség nem lelkesedik...bátorságra vall.(bár nem láttam a mercedeszt) Ebből viszont az is következik hogy jó kupés leszel.
A motorhoz kapni mindent, ( ha a motor egyenletesen, rezonancia nélkül forog, bármily nagy a csábítás egy új főtengely vagy könnyített lendkerék személyében, a főtengely-lendkerék-ékszíjtárcsa hármas egyes tagjait nem szabad csrélgetni, felújítani igen, de összejelölve ugyanúgy kell őket visszatenni - ha lehet, a hajtókarokat is, egy-két évtized alatt az alkatrészek összeérnek) a rozsdamentesítésnél megvan mindenkinek a maga eljárása, én nem szeretem a vegyi anyagokat, ha egy kis rozsdamaró a festék alatt marad, ott dolgozni is fog. Én lelkiismeretesen mehanikusan (drótkefe, flex) távolítottam el a rozsdát, ami kevés rajta maradt azt 'megfogtam' egy kevert alapozóval, budaprimer és hammerite fele-fele arányú keverékével. A festő szerint jó alap volt.
A képeken ki szeretnék térni a visszapillantó tükrökre, részben magamat is helyesbítve. Az összes kocsin nyurga, egyenes szárú tükör látható, 70-74-ig. A különbség köztük hogy a talp hátra vagy előre! néz.(72-es kétlámpás) Valamint hogy ajtóra vagy sárvédőre helyezték-e. Számomra is meglepő hogy a rövidebb, hajlított szárú(a'la 105-120) csak a német exportváltozaton látható, és persze a kiskerekű 80'-as modellen.
Egy tipp: ha valaki az eredeti kupén (vagy 100-ason)valamivel szélesebb tengelytávot szeretne elől, bontott első kerékagyból esztergáltathat 0.5-0.6 mm vastag alátétet, amire az eredeti kerékcsavarok még felmennek.Egyszerű, olcsó, és az 1.2 cm-rel szélesebb tengelytáv nagyon is érzékelhető.
Még valami: a skoda motor, lévén sok alkatrészből álló, nagy belső súrlódású motor, nagyon hálás tud lenni ha az olajába teflonos adalékot tesznek. Ez is érzékelhető, füllel is , lábbal is.
És végül a vesszőparipám, a halk skoda motor, négyes váltóval. (merthogy hangosat bárki elő tud állítani) GLS vagy 110 kupé dugattyús motor, 100-as vezérműtengely, 100-as egytorkú porlasztó(vagy JÓ! kupé porlasztó) favorit gyújtás, süllyesztett elektródájú (nem brisk, mondjuk bosch) gyertyák, teflonos motorolaj, 105-120-as váltó, nagy kerekek hátul(175 R14), ledugózott hátsó motortartó cső. 100 km/h alatt aludni lehet mellette, e felett rohamosan zajosodik, de ez a kis motor bűne. A másik megoldás a 130-as motor és az ötös váltó, viszont az jó nagy átalakítás.
Ha minden igaz balázs 130-asához van valahol műszerfal szellőző rács, a közeljövőben megkeresem.
zsolt.
Nem az nem jött össze, mert felesbe akartam valakivel, hogy összehozzunk két autót.Nem jött össze. Ezt a gépet itthon találtam, ráadásul egy ismerős srác garázsában porosodott 1987 óta félig szétszedve. De most, hogy kicsit körülnéztem vannak még itt érdekes dolgok.
86pid
Sziasztok
Vasárnap megegyeztünk, lefoglaltam mert azt kérte az ember, hogy ha nem sürgős akkor adjak neki 3-4 hetet amire összekészíti a cuccokat. Annyira be van építve, hogy nem is sok ez az idő. Aztán addig eldől, hogy hova szállítsuk.
Most a Mercit árulom, ha szerencsém van és elviszik akkor egyenesen műhelybe mehet.Ha nem sikerül a terv akkor haza jön és lehet nézni. Van pár képem, ha gondolod elküldöm és ha akarod, és ha nem nagy fáradtság te fel tudod tenni.
Az asszony nem sírt, jól viselte:))
Ü :86pid
Akkor a sok replika után legyen egy eredeti , " gyári " 130RS , azon kevés versenyautók egyike , ami Mo - ra került , és versenyeztek is vele . Szegényből mára már csak ennyí maradt :
-Balázs itt a kesztyűtartó fedél , Gyuri tegnap délután hozta , ha olvasod ugorj be érte.
-Balázsal ellentétbe az enyémen a fényező csinált mindent , az új elemeket én is lekentem , hogy ne kapja meg a rozsda , de a fényező nem értékelte.
Fémig lecsiszolták a kocsit, és szórógittel telibe szórták úgy nézett ki mint egy szobor.
Aztán ezt alakították a fényezés előtt.
-Peti a Skoda coupé sosem volt olcsó kocsi , tehát a képen látható autó ára kb egy Suzuki 10x-e lenne, használati értéke nulla /egy piknikkosarat nem tudok az elejébe betenni/.Csak az autókázás örömére van kitalálva. Ez is az oka , hogy kevés van belőle. Ha megtudnánk nézni a forgalmikban az első tulajok nevét , szerintem a fele Dr-el kezdődne.
Ma néztem meg alaposan a gépet, hát van rajta gyári fényezés is de nagyobbrészt a cserélt idomok szürke alapozója uralkodik. Azért van egy kevés felületi rozsda is, hál.istennek lukadás az nincs.Akkor lesz mit csinyálnom mire telibe kenegetem. Régebben óvtak a rozsdamarótól, azért kérdeztem, hogy hogyan érdemes kezdeni.Gondolom a gyári fényt -ha nem sérült -rajtahagyhatom.
Más : Nektek is ilyen sz@r a fórum egész nap?
Köszkösz :86pid
Láttam a képeket, az aztó tényleg nem eredeti, viszont a csomaktartó nyílása igen! :o)
A ladás módszertan lett adaptálva?
Remélem azért a motort nem rakod előre! :o)
Elbénáztam re:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]Ha nem sikerül megnézhetitek itt: kep.tar.hu/kiiss
nem raktam még fel túl sok képet mert lassú egy picit.
Ez a gép itt fatornyos falucskámban Kerepesen pihen egy ismerősnél. Biztosan nem nézte más mert tudnék róla.
Más: Néztétek már a veterán lapon a hirdetéseket? Ott is vannak érdekes dolgok.
Ezekkel a képekkel nem tudok boldogulni pedig rettentő érdekel, mivel én is hasonlóképpen gondolkodom.
Ü : 86pid
86pid:
Merre van ez a Coupe,mert én is egy pont hasonló paraméterekkel rendelkező autót néztem meg most.Ha nem publikus akkor jöhet privat mailre is a válasz.
A 220R szerintem jó elgondolás,futurista megemlékezés egy szoci Porsche-ről avagy a mai divatos nevén retro autókészítés,csak szerintem ezek az újjátervezett csodák nem biztos,hogy magukban hordozzák az eredetiséget,a régi szép idők feelingjét meg pláne nem.De azért nem mondanék nemet egy új Minire vagy egy új 220R-re sem.Fiatosoknak jó hír,hogy jön a Fiat 500 retrója is.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Ma hoztam haza az autómat a karosszériástól. Tudom hogy ti törekedtek az eredetiségre én meg arra hogy egyedi meg vagány legyen lehet hogy ezt majd megbánom egyszer de majd akkor visszaalakítom eredetire.
Sziasztok
Segítsetek nekem egy kérdésben ha lehet.
Nézegetek egy coupét aki kb. 15 éve áll egy garázsban. Lehet e a motorhoz szerezni csapágyakat,hüv.garn, meg ilyesmiket ,mert gyanítom, hogy ennyi idő alatt már megfáradtak.Amúgy a motor egyben van csak azóta nem indították be.
Másik kérdésem a kasznihoz kapcs.
A fényezés előtt, hogy szoktátok lekezelni a kasznit?/rozsdamaró,alapozó stb/
Remélem adtam témát. Köszönettel:
86pid
"Farmotor, két ajtó, kerek lámpák - a Skoda 110R szinte Porsche. A legendák feltámasztása pályázatra a hvtm is a Porsche 911(964) alapjaira építette az utódot. A stuttgarti gép új orrot, és fart kapott, valamint kisimult sárvédőket, bordát az oldalára. Megnyúlt az utastér, megváltozott a C-oszlop, összementek a lökhárítók, áthelyeződött az index és eltűnt az eresz a tetőről. A légbeömlő forrása az eredeti 110R, tüköré és kerekeké az Octavia RS, a kilincsé pedig a Superb. A farban legyen egy 20V 2,2 literes 220 lovas turbomotor, így ez lehet a legfürgébb Skoda."
Ez a lentebb leírt címről származik, ez egy "virtális tuning lap"
Kizárt dolog!!!
Teljesen más,ránézésre is a karosszéria. Abban sem vagyok biztos , hogy hátul van a motorja , nézd a lökhárító alján van rács. Nagyon szép.
Ha létezik akkor ez egy olyan retro mint a Bogárból , vagy a Miniből csináltak. Ha piacra kerülne az ára is hasonló lenne , de ennek sajnos nem nagy a valószinűsége. Kicsit 911-es beütése van , igaz ez a eredeti coupén is fellelhető. Ennek a kocsinak sajnos nem látom létjogosultságát
a VW palettáján, habár a Superb is drágább mint a Passát . Fene tudja , hogy gondolkoznak a németek.
-Ez valami vicc?????
-Vagy valami új retro ?
-Ezt hol találtad?
-Több kép nincs róla? paraméterek ? adatok ?
-Ez nem lehet átszabott kocsi mert a hűtőrácson kívűl semmi sem stimmel.