Nehogy kialakuljon egy vita ezeken a lapokon arról hogy mi a jobb, az eredeti 110r vagy az átalakított. Én speciel szeretnék minél több átalakított változattal találkozni, fenntartva hogy a szívem az eredeti -veterán- őshöz húz. A lényeg hogy 110r legyen, hogy milyen ruhában, gyárira restaurálva, vagy egy saját álom megvalósulásaként, vagy 130RS köntösben, az a tulajdonos saját elgondolásán, ízlésén, fantáziáján múlik. Mert milyen unalmas lenne 12 db eredeti kupé libasorban ( na jó, nekem nem lenne unalmas) vagy egy tucat RS, esetleg egy csomó saját fantáziára formált kupé-változat az eredeti nélkül. Minél többen vagyunk, minél változatosabb kocsikkal, különböző tapasztalatokkal, annál erősebbek is. És végül is mindeggyikünk a saját örömére, a barátok, márkatársak elismerésére és nem utolsó sorban a kívülállók irigykedő pilantásaiért csináljuk mindezt. Két éve nyáron Hajdúszoboszlón leparkoltam a sétálóutcában, tízmilliós sportcsodák közé, leültünk szembe fagyizni és kajánul néztem fél órán keresztül hogyan forgatják a fejüket a járókelők a kocsim mellé érve, miközben a többit észre sem veszik. Ott bocsájtottam meg magamnak azt a rengeteg munkát és fáradtságot amibe ez a kocsi került.
A 100-as és 110kupé csomagtartófedél zsanérja valóban különbözik, mint ahogy a kitámasztás is.
zsolt.
NAgyon jó az a zöld coupé. Ha van még róla kép azt nagyon szívesen látnám. Amugy én is egyetértek veled az eredetiség kérdésben 86pid.
JA és nagyot tévedsz Nándi ha azt gondolod, hogy az a zsanér ami nyitja a csomagtértetőt az ugyan az mint a 100asé mert nem a csomagtértető ugyan az de a zsanér nem. JA és mutass olyan bontót ahol van coupé:) Mert itt olyan 100km-res körzetben nincs....
A zöldet én is majdnem megvettem kb 7-8 éve
Ugye Lada motor volt benne, és 86-os kasztni
Két probléma volt vele, nem volt forgalomba helyezve, és a csomaktartó fedél elég gyenge állapotban volt.
Nézelődő köszi az infót tavasszal összehozuk a mustrát, apropó mi a terve a haverodnak vele?
Engem lehet, hogy érdekelne.
Gyuri köszi a kesztyűtartó fedelet!
A hülyeség pillanatai határtalanok , ezt az is bizonyítja, hogy volt egy rapidom is amit szintén eladtam.Szinte nem is kell mondanom, hogy azt is megbántam.
86pid
Igen, és sajnos egy gyenge pillanatomban eladtam, azóta is úgy bánom mint a kutya:((
Lehet, hogy azért vettem újra coupét mert azt hiszem, hogy majd ez is olyan lehet.
Egyébként már vissza akartam venni de nem adják.
A köveket gyűjtsed van itthon két rohamsisakom:)))
86pid
Sziasztok
Napok óta halódik az index nem tudom mi lehet, fél órákat várok mire megnyitja a lapot.
Más: lehet, hogy nem jó helyen járok de én nem akarok gyári eredeti gépet építeni. Olyat szeretnék, hogy szép legyen és öröm legyen vele autózni. Aztán ha műanyag a lökös, vagy kicsinykét szélesebb a nyomtáv az sem baj.Azért ne kövezzetek meg, ha nem lesz rajta esőcsatorna :))
86pid
Az egy dolog, hogy mi van a forgalmiban... (az 1100MB-L-em is 1000MB lett, 988ccm-vel de a /2 beírták.)
Mi van az adattáblába vésve ? (ccm ill. /x)
Lécci nézzétek meg a kedvemért! :)
Örülök, hogy létezik ilyen fúrum!
Évek óta tervezgetem, hogy rendbehozok egy coupét, és most úgy döntöttem nekiállok ennek a hatalmas, és költséges feladatnak! Beszereztem egy aránylag jó állapotú coupét, most készítem a pontos leltárt, hogy mi hiányzik. Úgylátom elég sokmindent be kell szereznem, de nem gond, majd idővel. A célom, hogy amennyire lehet, eredeti állapotra állítsam vissza az autót. Abszolút egyetértek a topicindító gondolataival, segítsük egymást!
Nekiállok kutakodni eredeti alkatrészek után! Ha van tippetek, nyugodtan írjatok emailt, és énis segítek bárkinek amennyire tudok! Tervezek tavasszal egy Szlovákiai alkatrészbeszerző kiruccanást. Ha valakinek lenne kedve hozzá, az jelezze!
Szépa coupé de amire én gondolok ezen a kocsin nem látom, mondjuk nem is hiányzik róla . De egy eredetire restaurált kocsin nagyon sikít ha a ablakgumikéderben nincs alufeszítő , a homlokfalon
krómcsík skoda felirattal , v. az ajtók tetején és az esővetőn díszléc stb.....
Peti én még mindég azt mondom , hogy alakítsátok vissza a csomagtértetőt a zsanér ugyan az mint a 100-as-é csak csavarok tartják , te is meg tudod csinálni nem kell hozzá kasznis. A 110-est a bontóbol nem vetted meg?
Sziasztok
Nézelődő Dehogy haragszom, inkább százszor megköszönöm a segítségedet.
Megoldódott az alapozási dilemmám, mert a fényező azt mondta, hogy egy újjal se nyúljak hozzá amíg ő meg nem vizsgálta, és azután dönti el, hogy mi legyen vele./ látatlanba 100 pénz/
Különben sasszem kolléga nyert mert a sárvédő egy kicsit ki van verve kb.8-10 cm szélesen és kb. 2.3 cm.-rel kijjebb. Sebaj.
Még valami. Itt a nagy keresésben találtam egy 1000 MB-t, és egy olyan oktáviát aminek a hátulja platós. Ha érdekel valakit szóljon segítek.
Ü : 86pid
Peti S110R , mint lentebb irtam ez nem az én autóm , 86pid legujabb szerzeménye , én csak a képeket raktam fel :) Amugy nincs kiszélesitve a sárvédője .
Nándi , 86pid - et azért _annyira _ nem kell félteni a coupétól , ime egy kép , amit 2000 május elsején készitettem az akkori autójáról :
http://www.extra.hu/klajzen/097.jpg
86pid , remélem nem haragszol érte :)
Balu130rs : ez _valóban_ egy 130RS , aluminium tetővel , mint a képen is látszik ( törött ) plexi első szélvédővel és oldalsó üvegekkel ,és nem 110R alvázszámmal :)
Pesten a haverom kertjében van az autó , tavasszal , ha jobb idő lesz megnézheted .
Nézelődő lehet tudni, hogy hol van ez a roncsváz 130 rs ? Eredeti, vagy magyar átalakítás? Mert az eredeti gyári kaszniban alumínium volt a tető, a motor és a csomagtér tető is. Szívesen megnézném ezt a kasztnit. Felpiszkálta a fantáziámat.
Zsolt a műanyag fúvókákat a műszerfalra előrre is köszi!
86pid biztos jobban értesz a Skodákhoz mint én mikor megvettem a coupét . De akkor is azt javaslom mikor elhozod a kocsit , egy alkatrészkatalógust vigyél magaddal és csináljatok egy hozzávetőleges leltárt. Nem olyanra gondolok ,hogy megvan e hengerfej , de ehhez a kocsihoz annyi különleges küttyü van , hogy igy szétszedva képtelenség átláttni, és ha valami ott marad , később nehéz lessz besazerezni.
És a /4-es jellel GLS töltelék volt benne?
Most hirtelen nem tudom ,hogy a GLS /hányas, de én úgy gondolnám ,hogy akkor annak kéne beleütve lenni. A forgalmi szerint is 1174ccm ?
Az a szivet szomorító 130RS roncs a Balatoniék féle zebracsíkos "Harapós Skoda" ami 500e Ft volt 75-ben?
" Arra lennék még kiváncsi , hogy ugye 77-től létezett 120LS-es motor , hogy szerelhették-e ezzel az utolsó szériákat? "
Nándi , a válaszom erre röviden : igen !
Tegnap este volt egy kis időnk , és megnéztük a haverom ' 80 január 29 - én gyártott coupéját , és bizony 1174 ccm , gyári / 4 motor , és a haverom emlékezett is a GLS hengerfejre és dugókra .
Szevasztok!
86pid, úgy látom elég őrült vagy, egy mercit lecserélni skoda kupéra...- úgy hogy a feleség nem lelkesedik...bátorságra vall.(bár nem láttam a mercedeszt) Ebből viszont az is következik hogy jó kupés leszel.
A motorhoz kapni mindent, ( ha a motor egyenletesen, rezonancia nélkül forog, bármily nagy a csábítás egy új főtengely vagy könnyített lendkerék személyében, a főtengely-lendkerék-ékszíjtárcsa hármas egyes tagjait nem szabad csrélgetni, felújítani igen, de összejelölve ugyanúgy kell őket visszatenni - ha lehet, a hajtókarokat is, egy-két évtized alatt az alkatrészek összeérnek) a rozsdamentesítésnél megvan mindenkinek a maga eljárása, én nem szeretem a vegyi anyagokat, ha egy kis rozsdamaró a festék alatt marad, ott dolgozni is fog. Én lelkiismeretesen mehanikusan (drótkefe, flex) távolítottam el a rozsdát, ami kevés rajta maradt azt 'megfogtam' egy kevert alapozóval, budaprimer és hammerite fele-fele arányú keverékével. A festő szerint jó alap volt.
A képeken ki szeretnék térni a visszapillantó tükrökre, részben magamat is helyesbítve. Az összes kocsin nyurga, egyenes szárú tükör látható, 70-74-ig. A különbség köztük hogy a talp hátra vagy előre! néz.(72-es kétlámpás) Valamint hogy ajtóra vagy sárvédőre helyezték-e. Számomra is meglepő hogy a rövidebb, hajlított szárú(a'la 105-120) csak a német exportváltozaton látható, és persze a kiskerekű 80'-as modellen.
Egy tipp: ha valaki az eredeti kupén (vagy 100-ason)valamivel szélesebb tengelytávot szeretne elől, bontott első kerékagyból esztergáltathat 0.5-0.6 mm vastag alátétet, amire az eredeti kerékcsavarok még felmennek.Egyszerű, olcsó, és az 1.2 cm-rel szélesebb tengelytáv nagyon is érzékelhető.
Még valami: a skoda motor, lévén sok alkatrészből álló, nagy belső súrlódású motor, nagyon hálás tud lenni ha az olajába teflonos adalékot tesznek. Ez is érzékelhető, füllel is , lábbal is.
És végül a vesszőparipám, a halk skoda motor, négyes váltóval. (merthogy hangosat bárki elő tud állítani) GLS vagy 110 kupé dugattyús motor, 100-as vezérműtengely, 100-as egytorkú porlasztó(vagy JÓ! kupé porlasztó) favorit gyújtás, süllyesztett elektródájú (nem brisk, mondjuk bosch) gyertyák, teflonos motorolaj, 105-120-as váltó, nagy kerekek hátul(175 R14), ledugózott hátsó motortartó cső. 100 km/h alatt aludni lehet mellette, e felett rohamosan zajosodik, de ez a kis motor bűne. A másik megoldás a 130-as motor és az ötös váltó, viszont az jó nagy átalakítás.
Ha minden igaz balázs 130-asához van valahol műszerfal szellőző rács, a közeljövőben megkeresem.
zsolt.
Nem az nem jött össze, mert felesbe akartam valakivel, hogy összehozzunk két autót.Nem jött össze. Ezt a gépet itthon találtam, ráadásul egy ismerős srác garázsában porosodott 1987 óta félig szétszedve. De most, hogy kicsit körülnéztem vannak még itt érdekes dolgok.
86pid