1000MB : mondod hogy használtad télen is a kocsit . Láthattam ezt az 1000MB-t decemberben a Teréz körúton parkolni? türkizkék , kopoltyús hütőrács, és elég jó állapot. Ez a te kocsid?
Nekem is nagyon tetszik a MB vonalvezetése. Ha lenne kósza egy millám , építenék egy olyan coupét amire az MB karosszéria elemei vannak felszerelve és akkor lenne egy eredetim és egy olyanom amin szárnyalna a fantáziám : szélesfutómű, 5-ös váltó , favimoci bla,bla,bla,bla..... ja persze rengeteg króm hogy korabelinek tünjön. De ez csak álom mert nincs kósza egy millám.
Értsétek már meg, hogy irígységből írtam, de nem a rossz értelemben vett irígységből! :) Ne kelljen már magyaráznom, hogy NEM fikázom az embicskut meg a jó kis lengőtengelyes mikrobuszt, nna! Nekem nem sokat ér az a veterán amit vitrinben tartanak, és nem mehet ki az esőbe meg a hidegbe. MENNI jó vele, nem? Azért autó. Nem szobor!
tatrafan!
1.mi az hogy ósdi az MB???szerintem nem tudod miről beszélsz....a fűtésével pedig semmi gond,talán még jobb is mint az újabb farmotorosokban.
2.ki a f..om jár ilyenekkel?????talán az aki szereti a régi autókat,ezekre költi a pénzét,ezeket csinosítgatja.abban igaza van Nándinak hogy,nem kéne őket már nagyon strapálni...dehát sajnos ez nem mindig megoldható,például ha nincs másik autó vagy nincs garázs.Legszivesebben én is dédelgetnék plussz 1 MB-t a garázsban de nincs rá mód,és egyébként is nekem élmény egy ilyen kocsival menni,nem azért költök rá hogy évente egyszer kitoljam és májerkodjak vele 1 kört.
3.miért vett 1000mb fan skodabuszt???mondjuk azért mert ha egy régi autó kedvelő meglát 1 romos veteránt,akkor egyből megfájdul a szive és megpróbálja rendbe tenni(főleg ha jó állapotban van és ráadásul ingyen mint ezesetben)utánna már tuti nem fog x-be állni a kereke.
látom már elnézést kértél a márkatárstól,de ezt le kellett írnom!
1000MB: Jó, elismerem, ez durva volt!!! Nagyon-nagyon szégyellem magam, ne haragudj, hogy megbántottalak, valószínűleg idősebb és komolyabb vagy nálam, meg tegnap valóban féktelen jó kedvemben voltam és elvethettem a sulykot. Nem sértegetni akartalak, irigykedtem, TÉNYLEG!!! Az 1000MB miatt, ami nagyon tetszik, kedvelem is és szívesen eljárkálnék egy szép darabbal ha lenne... Léci ne tagadj ki innen, én is Skodával járok, jó, nem "igazival" de volt már mindenféle. Nyilván a veterán (vagy nosztalgia) autókhoz a családtagok türelme is kell, ami nem mindenhol van meg. Nálunk nincs... Erre céloztam, csak kicsit túl durván. Ne haragudj még egyszer, bocsánatot kérek és sok sikert kívánok a buszhoz is!!!
-1000MB megpróbálom lefordítani tatrafan üzenetét: szerintem arra gondolt ,hogy ha valaki pénzt és fáratságot nem kimélve felújít egy veterán autót, azzal nem megy 11000km-t télen hóba sárba sóba , hanem kiméli és csak kedvtelésből veszi elő, ritkán. Valószínü , hogy ez az értelme az üzenetének , csak nem érződik át a monitoron sziporkázó humora.
-Ádám tudod-e már mikorra várhatóak a gumikéderek?
yonee: budepesti vagyok, szombathely kicsit odebb, de lemennek a bringaert, ha 79 elotti aztan kikapnam az alvazszamot, meg leszednem ami kell, aztan tolem megrohadhat a szemettelepen, mert elhozatni ide horibilis.
tatrafan: elolvastam a hozzaszolasod, es ketszer el kellett olvasnom, hogy elhigyjem amit latok, eloszor probaltam magam nyugtatni, hat hogy ennek a gyereknek nehez sora volt es nem tanitotta meg arra, hogy a humornak is van hatara, aztan kenytelen kelletlen el kellett fogadnom, hogy bizony itt egy nagykepu felmuvelt tirpakrol van szo. Kicsit elszomoritott a dolog, mert ugy tunt ide azert korrekt jo arcok irogatnak, szerintem rajtad kivul ez mindenkire igaz is. Javaslom, hogy keruld a skodasokat, foleg ezt a forumot nagyon nagyon messzirol. Nyiss szepen egy tatra forumot, es irogass magadnak jokat, hogy jol szorakozz magadon.
Birom az olyan arcokat, akik "jopofak", es abban a hitben elnek, hogy oket mindenki szereti:))
Kozben meg aki ismeri csak menekulne eloluk....
Rám gondoltál ezzel? Sajna nem tudom melyik hozzászólásra reflektáltál, így nem tudok érdemben megnyilatkozni. Most jól megasszontam, mi? :o)
Ha az alvázméretek, akkor nekem is csak az a fénymásolat állt rendelkezésemre, amit a levlistán adott valaki (lehet, pont Te). Az viszont nem tudom, hogy hová lett. De elvileg neked is meg kéne legyen abban a fénymásolt könyvben...
1000MB : TE EGY IGAZI HÜLYE VAGY! :))) Ki a faszom jár még nap mint nap egy ósdi "embicsku"-val, meg ki vesz meg egy Skoda mikrobuszt aminek X-be állnak a hátsó kerekei??? Mi tetszett meg benne, a hátsó lámpa???? :)))))))) Tisztellek, komolyan! Figyejjé má! Azalatt még csőváz van mint az oktáviáknál, vagy szabadban megy a kardán? Az embicsku fűtését kellett tuningolni, vagy simán oké? (Fázós vagyok...) A haverom annakidején lopott bele egy ZIL fűtőventillátort és beszerkesztette a hátsó ülés alá.
Részvétem az ismerőseidnek! (A hozzátartozóid gondolom már régebben elhagytak...)
Örülök, hogy ilyen sokan válaszoltak együgyű kérdésemre. Közben én is voltam kint a gépnél, kapott szép új ponyvát, meg lefényképeztem az alját, teljesen felszedtem a szőnyegeket, meg a hátsó üléseket... huhh, nagyon kemény. Haveromék feketeöves veteránosok, náluk láttam ennél durvábbat, ott az egyik kocsinak egyáltalán nem volt alja. Sajna az én kincsem is efelé tendál, és most egy darabig gyűjtögetek a lakatosmunkára, aztán majd államvizsgám alkalmából meglepem egy bérelt garázzsal.
MB Fan! Hová valósi vagy? Itt Szombathelyen áll egy 1203-as egy udvarban jópár éve. Még egyben van, legalábbis messziről :-)))
PBr110: nekem nincs, de eppen mostansag szeretnek csinalni egyet. En mar meretekkel is berenem.
B_U_S_Z_O_S_T_ide""
Ugyanis lett egy buszom szombaton tok varatlanul, merthogy baratnom elvittem a baratnojehez, haz udvaran ott figyelt a 1203-as viharvert allapotban.
-Az mi?
-Az elado, de tudodmit, ha viszed tied.
-Jo viszem, de elobb azert atnezem.
(atneztem, kivul mivel szabadban allt eleg lehangolo volt ugyanis a negy sarka tenyernyi helyeken+ugy fel meteren a teton a vizelvezeto porra volt rohadva(ott rohadt, ahova moha nott:). Itt gondoltam, hogy hat ez nem is kene annyira.
Bemasztam.. belul meglepodtem.
Tip Topp allapot, minden karpit kezeloszerv es ules hibatlan, az osszes padlolemez hibatlan( meg alvazvedozve sem volt soha, gyari narancssarga, sehol meg egy roszdafolt sem. Tovabbi kerdezgetes utan kiderult, hogy 66000km van benne, es 10eve nem mozdult onnan, "vasarnapi" hasznalatban volt nagypapanal, aki elso tul. volt mig 10 eve el nem hunyt.(evj 1982)
Szoval most ez van. Kene valaki akinek van busza, mert nem tom, hogyan szerezzek itthon hozza barmit, +ugye kene hozza egy csinald magad konyv is, mert beleszerettem es asszem erre baszom el a tobbi penzem is.:)
Ja meg bontott alkatresz is, illetve busz aminek a kasztnijabol lehet mazsolazgatni.
Ma vegre lemostam az MB-m megerdemelte, ugyanis az iden telen 11000-km kerult bele, ezalatt megevett harom liter tesco olajat ( 5 lityi 1600 penz) elfogyasztott egy gazbovdent, egy legszurot, es egy ekszijat, nameg egy fenyszroizzot.
Mindezert cserebe, soha sehol sem hagyott ott, mindig szepen indult ( a legnagyobb hidegben is)
Ja es tok jo meleg volt benne, ugyanis remekul szuperal a futtes.
A jo kis sozas kihozta a kasztnihibakat, szoval iden nyaron szetszed es kijavit nomeg lefenyez. Nem tragikus a helyzet a merleg nehany aprobb luk itt ott:).. jovoheten ket hatso fekmunkahenger csere, osszes fekpofa csere, gyertyak csere, olaj csere.
Tudna nekem valaki kolcsonadni egy olyan femvazat amire az egesz kasznit fel lehet pakolni. Olyan femvazra gondolok amit a kasznihoz lehet rogziteni a fo meretado pontokban. Ha valakinek van ilyen es hajlando kolcsonadni fizetnek is erte berleti dilyat.
Már egyszer felraktam lsd..147. hozzászólás , de lehet hogy ezek a kódók már nem élnek ,mi sem találtuk ,de biztos van a kocsidon olyan hely ahol eredeti a fényezés pl.: ajtók belseje kalaptartó stb. onnan tud szinmintát venni a fényező és kever ugyanolyat.
Biztos ti is sokszor szoktátok érezni azt, hogy nem birom ki csinálnom kell valamit a skodán és rajtam ma délelőtt kitört ez az érzés és összeraktam a műszerfalat. Pedig festés előtt úgy is szét kell szedni de mivel nem tudom mikor lessz chassem a festésre ezért addig full összerakom a verdát és ha valami nem oké akkor még tudok festés előtt alakítani...
Ja egy kérdés az eredeti színkodját a sárga csodának biztos tudja valaki és remélem közzé is teszitek köszi!
Teljesen cserszavatosak, tehat semmi "'extra" kulombseg nincs. Ha nagyon akarnek ulombseget keresni, akkor a szelepszar atmerobe kotnek bele. Majd lefotozok egy 110r-120-es egy RS hengerfot azt lehet keresgelni kulonbsegeket, bar nekem a 110 es 120 kozott semmilyen vizoldali furatok kozotti kulonbseg nem tunt fel, ami nem zarja ki letezeset.
A hengerfejek között van eltérés!!!!
Ha egymás mellé teszitek akkor a vízátömlő furatok másak. A coupé hf-én nagyobbak a furatok a hűtés miatt. Sőt ha jól emlékszem egy plussz furat is van a coupé hf-én.
semmi extra nincs HF-ek kozott. Ugyanaz az ontveny, csak mashol van az emblema. a nagyobb kompressziohoz van egy bemaras, vagy sulyesztes (kb 4-7fok). A szerszamot szivesen kolcsonadom, de en mar nem szivesen csinalnam meg. Csak egy marogep, vagy egy maszivabb furogep kell hozza(alvanyos vagy szarnyas). Lattam mar kezbol koszorut verziot is, ha valakinek estenkent van ideje meg egy turbomaroja egesz korrekten a dugatyu segitsegevel meg tudja csinalni.
Persze a HF-be bele is lehet marózni, hogy elférjen a domború dugattyú.
Nekem a 110L-hez csináltak ilyen HF-et, amikor 120LS dugókkal akartam összerakni a mocit. Szerintem tök jó lett a bemarás, bár végül is nem azzal raktam össze a mocit egyéb okok miatt.
Ha akar, akkor majd jelentkezik az, aki csinálta nekem :o)
A hengerfejek nem egyformák, a coupéjéba bele van marva az égéstér tetejébe , hogy elférjen a nagyobb sűrítés miatt domború dugattyú.
Lásd előbre... De nem probléma ez ,120-ra kell felújítani , a /4 a fontos.
Coupé hengerfejet találni elég reménytelen.
A régi 105, 120-as futómű viszont ugyan az , a váltó megegyezik a 100-as váltójával 4.44-es, de érdemes bele tenni egy 105-120-as váltót 4.22-est, nem pörgeti úgy a motort .
Lehet hogy már volt, akkor bocsika.
Mi a különbség a 110R és a 120-as hengerfej között?
Az enyémen ugyanis olyan van, sajnos... Egy dolog, hogy műxik, de esetleg elkezdenék keresni egy "igazi", rávaló hf-et.
Még egy lámer kérdés:-)
Van különbség a 110R és a régebi 105/120 első futóműve között?
Továbbá:
Mondják, hogy mások a Coupé váltójának az áttételei. Mennyire? Kicsit saláta a Bata-könyvem, és abban sem találtam. Ez csak úgy szimplán érdekelne.
Holnap megyek ki molyolni rajta vmit, nem kizárt, hogy lesznek még kérdéseim:-)))
Balu porlasztóiból sajna már valaki felhasználta a fúvókákat , egyben találtunk csak fúvóka tartót. Mivel fúvóka nem volt benne , a menet meg a régifajta , fúrattam bele olyan menetet amilyen az újjabb fajta fúvókákon van . Belecsavartam egy 122-t, az eredményről még nem tudok beszámolni , mert a kocsit még nem vettem elő ,/ az okok előbbre/. Majd később megírom ezt is .
Gábor a T gumi árára azt tudom mondani , hogy én sem gondoltam volna ,hogy 23EURO-ért veszek gumikédert az ablak köré , ez van .
Megtaláltam a pilisi utcai boltot, köszönöm. Pedig könnyű túlmenni,csak egy kis réztábla van a kerítésen, a bolt meg hátul van elrejtve. Szinte csak kédergumi jellegű cuccokat tartanak.
Kaptam "T" gumit is a sárvédőhöz, csak az ára volt kissé meglepő; 1200Ft/m ! Vagy én élek a Holdon ?!
(Csak azért kényelmetlen, mert a százashoz jó 2m kell...)