Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

granturismo Creative Commons License 2000.10.24 0 0 29
Hajaj Muzsa!

Megjelent itt ez a két illető.
Itt téged a Jó Isten se ment meg attól, hogy legyen egy GTV-d!
:-))))

fastcar Creative Commons License 2000.10.24 0 0 28
így van 4-500k forintért vehet egy használható állapotú GTV-t! Az megeszi a P924-et, ami mellesleg a Porsche szégyene! Kár szót pazarolni rá, föleg a magyarországi példányokra.
A második gen RX-7 meg a 944-esre hasolít kísértetiesen!
Előzmény: granturismo (27)
granturismo Creative Commons License 2000.10.24 0 0 27
Igazad van IC barátom. De milyen alternatívát lehet ajánlani? Muzsa behatárolta az összeget 2-300eft-ért különleges autót venni ami sportos még működik, de tanulóautó lesz. Elég fából-vaskarika. És akkor Te még felhozod a presztizst is. Lehet, hogy az a legjobb tanács, hogy szánjon erre kicsit nagyobb összeget?
Előzmény: Inner Circle (26)
Inner Circle Creative Commons License 2000.10.23 0 0 26
Mi az fiúk, ez itt az Alfa-topik észosztó különbizottságának gyűlése? Akkor má' beszállok én is!!! :)))

granturismo sporttárs, a Porsche 924-es azért hasonlít a Mazdára, mert a későbbi RX7-est egy az egyben arról koppintották, néhány méterről megkülönböztetni is nehéz (volt is erről egy cikk egy régi Autó Extrában). Szerintem manapság az minimális presztízsű autó, kivéve persze ha ragyog mint a gyémánt, de olyat még nem nagyon láttam. :(

Kedves muzsa! Ne hallgass sportivora a régi autókat illetően, addig kell régi autót buherálni, ameddig az ember megteheti, aztán bánhatod öt év múlva, hogy akkor nem kezdtél bele. (Más kérdés hogy azt még jobban, hogy igen! :))) ) Úgy látom, esetedben a reménytelen szerelem esete forog fenn, ezt ismerem én is: ameddig csak vissza tudok emlékezni, szerettem volna egy olyan autót, ami végre fél év óta a ház előtt áll. Azóta istenteleneket szívok vele, holott az nem Wankel-különlegesség... Úgyhogy csak óvatosan. Ha a szerelem mellett maradt egy kis józan ész (nálam egy csepp sem :))) ), akkor inkább ne.
Sajnos a Mazdáról szóló kevéssé pozitív vélemények asszem egytől-egyig megalapozottak. A fenntartása egy rémálom, még a legkevesebb, hogy az átlagfogyasztása 15 liter.
Itt van előttem a '80-as katalógus, benne a Mazda, hát nagyon szép, én is tanakodtam rajta, de ilyet SZVSZ csak akkor vegyél ha van mellette egy teljesen szürke átlagautód, amivel jársz, a Mazdát meg hétvégén szeretgeted és mész vele egy-egy kört.

Előzmény: muzsa (18)
winkler Creative Commons License 2000.10.23 0 0 25
Múzsa!
Khm: úgy tudom (egy barátom valahogy kinyomozta, ő is RX 7-et akar), hogy a legnagyobb magyar RX 7-guru Balmazújvárosban lakik, szerelő, a kertben 17 db roncs RX 7, de megbeszélés függvényében, vételi szándék, stb, összerak egyet-egyet.
Neve Jenei Sándor
Telefonja 06 20 986 11 89

De persze, ha tudsz várni, előbb utóbb TotalCar-ilag kiszállunk hozzá, és mélyinterjút készítünk magával a guruval. Csak Balmazújváros kicsit messze van.

GTI 16V Creative Commons License 2000.10.23 0 0 24
Muzsa!

Nem tudom, hogy tanuló autónak mennyire jó egy sportkocsi, mert máshogy kell őket vezetni, főleg önulamra van szükség bennük. Jobb egy gyengén tapasztalatot szerezni (annak kitaposni a belét) és amikor kicsit lehigadtál akkor jöhet az erősebb.
Persze ezt nem kell megfogadni csak tanács volt (én 110 Le vel kezdtem egy golf1-ben és voltak cikis helyzetek a lóerők és a vezetési ismeretek viszonya miatt.)

A Váci út Megyeri sarkon van egy autókereskedés és van ott egy rx7-es, szűrke többet nem tudok róla

Előzmény: Törölt nick (22)
granturismo Creative Commons License 2000.10.23 0 0 23
OK Sportivo mester!
Legalább mi egyetértünk. Most már csak a Selenia-ban egyezzünk meg.:-)))))
Előzmény: Törölt nick (22)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.23 0 0 22
Jól beszélsz.
Mondjuk az "igazi" porschésok lenézik, de ez ebben az esetben (olcsó jópofa kezdőautó) tökmindegy.
Meg a 924-es is pislogólámpás. És van sibedás meg furnérbetétes is. Bizony.

Csak szerintem már a legtöbbet lepattintották meg szétberhelték meg összetörték meg uv-lilára átfényezték.

Előzmény: granturismo (21)
granturismo Creative Commons License 2000.10.23 0 0 21
Persze egy valódi Porsche vagy az RX-7 menetteljesítményeit ne várd tőle, de azért buli. És még egy. Akárnennyire lelakod bármikor találhatsz egy őrültet aki megveszi tőled!
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.23 0 0 20
A 924-es tényleg jó ötlet.
A Trabnt mondjuk tényleg elég messze van Múzsa elképzeléseitől...
Előzmény: granturismo (19)
granturismo Creative Commons License 2000.10.23 0 0 19
Szia Muzsa!

Ha mindenképp valami csodabogarat szeretnél, akkor inkább vegyél egy Porsche 924-et. Az még valamennyire hasonlít is a Mazda-hoz(elölről). És az általad említett árkategóriába is belefér. A javítása nem egetverő (tele van VW alkatrésszel bogár hátsó fék, 2.0 125LE Audi motor).

Előzmény: muzsa (18)
muzsa Creative Commons License 2000.10.23 0 0 18
hali fiúk,
az a helyzet, hogy ha ebbe a kocsiba itt ni szerettetek bele, akkor elég nehéz belenyugodni egy Corollába (ami 1általán nem hasonlít), nem beszélve a Trabantról:)(ami pedig nem autó - bár a veterántrabantok azért megdobogtatják a szívemet néha)
Értem én az ellenvetéseket, és meg is fontolom őket, főleg mivel én kértem, hogy tántorítsatok el.
De valami jobb alternatívát nem lehetne kifundálni nekem?
A wankel motorról a mondottak után le is mondanék akár, bár még mindig zseniális dolognak tartom.
csók
antforce Creative Commons License 2000.10.23 0 0 17
Wankel lada tenyleg van,csak oroszorszagban lehetett hozzajutni, nem volt nagy szerias, ha jol emlekszem 150le korul volt a teljesitmenye..

Ant

TCSA Creative Commons License 2000.10.23 0 0 16
lehet hogy egyeseknek nem fog tetszeni de leírom:
Trabant mint tanulóautó: az ég áldjon meg midenkit akinek volt alkalma benne ülni - én eddig 1* ültem benne, a vezetéséből nem kérek, remélem, ha így haladnak a környezetvédelmi fejlesztsek, 5 éven belül eltűnik az összes kétütemű autó az országból. Sorry a trabi-fanoknak.
Én pl Golf2-n tanultam vezetni - szervo nuku, 1300kcm-es szörnyeteg a motorházfedél alatt :o) annak is volt feelingje!

Fefe2: Wankel motoros Lada Samara??? ne hülyíts már meg.... :o)

muzsa: Mazda és társai: japán autókra globálisan jellemző a drágaság
esetleg egy 1980-85-ös Toyota Corolla.... azokban az 1.9D-ről legendák keringenek...
ha benzinest akarsz szedj még össze egy kis pénzt és újíts be egy mx-5-öst.
Egyébként a vw corrado/scirocco se rossz... fiat punto 1000Fire... az is elmegy...

Fefe2 Creative Commons License 2000.10.23 0 0 15
Trabant, mint tanulóautó :

Mással nem is szabad kezdeni. És nem csak a költségek miatt. Véleményem szerint vezetéstechnikát tanulni csak Trabanton és társain lehet. (nekem Trabim volt, mással nincs tapasztalatom, de hátsókerék-pártiaknak ott a Polski :) Ott lehet igazán "érezni" a kocsit. Megtanulod, mire való a követési távolság, meg hogy miért kell kanyarban lassitani. Meg az utat is érzed magad alatt. Autósiskolában engem Vectrán oktattak, és nagyon nem szerettem, mert mentem ötvennel, tekergettem a kormányt, nyomkodtam a pedálokat, és olyan volt, mint egy szimulátor. Aztán vettem a Trabit. Feeling vazzeg :) Csak egy dologra kell vigyázni : én pl. egy év Trabantozás alatt elvakult keleti kocsi-fanatikus lettem :) A keleti autók nyugati szemszögből nézve 1szerűen rossz minőségű autók. De ez igy nem teljes kép. A keleti kocsiknak olyan egyéniségük van, amitől függővé lehet válni. Nekem a két kedvencem a Trabi és a Lada. Most egy Samarám van, és ez is nagyon megfogott. Olyan "elpusztithatatlan" feelingje van. A szar magyar utak meg se kottyannak neki, ennek a futóművét orosz utakhoz méretezték. Motorja eszik vagy 8 litert, de szó nélkül elmegy 300 ezer kilométert, úttartásban meg lazán veri a Suzukit, sőt szerintem még az Astra sem jobb. Ja és egy főfékhenger 5000 Ft, a karburátort kb. 4000-ért felújitották :) Szóval ha low budget autózásról van szó, Lada rulez (akár Szamár, akár hátsókerekes), de tanulóautónak túl jó, arra Trabant az igazi. Ezzel persze nem akartam leszólni a nyugati és távolkeleti kocsitat, csak én keleti-párti vagyok. Egy Wankel-motoros kocsit meg én is szivesen kipróbálnék... Btw a Samarának is van Wankel-motoros változata, bár élőben még nem láttam, egyszer kipróbálnám :)

cs_geza Creative Commons License 2000.10.20 0 0 14
Utana meg az ablaktorlo karon valtson sebesseget....:)))))))
Előzmény: BGC (13)
BGC Creative Commons License 2000.10.20 0 0 13
Szerintem mindenkinek trabanttal kellene kezdeni, hogy aztán ne legyünk elszállva, ha jobb kocsiban ülünk.

BGC aki szintén trabival kezdte

Törölt nick Creative Commons License 2000.10.20 0 0 12
Muzsa drága!

Kitaláltam az okosat!!!

Ha már coupe-t akarsz, akkor vegyél olyat, mely nagyszériás technikára épül.
Aránylag jól tud kinézni, de nem kell amerikai nagybácsi a javítási költségek miatt.

Példa:

VW Scirocco (=VW Golf I)

Előzmény: muzsa (11)
muzsa Creative Commons License 2000.10.19 0 0 11
:((
Előzmény: Törölt nick (10)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.19 0 0 10
Ja még egy kis "apróság":

A Wankel motor nem azért nem terjedt el, mert a sok szemét autógyár bunkó akart lenni Wankel bácsival.
Inkább az volt az ok, hogy pár "pici" konstrukciós hibáját nem igazán tudták áthidalni az amúgy zseniális találmánynak:

Kicsit sok benzint fogyaszt (asszem olyan 16 körül a Mazda).
Zabálja a motorolajat.
Szeret motorhibás lenni.

Az érzékeny hajtóművet itthon nem javítja senki (pár éve még így volt), szóval lehet az autót kivinni az osztrákokhoz. A haverom anno onnan szerzett cseremotort a motorhibás RX7-be (miután fél évet pihent az autó a kertjében).

Régi "dögös" autóknak még van sajna az a kis hibájuk is, hogy az értékcsökkenésük miatt egyre fiatalabb kezekbe kerülnek.
A fiatal ugye nyomja mint barom, viszont nincs nagyon pénze rendesen karbantartani a gépet. Szóval az összes ilyen párszázezres sportautó roncs (na jó - majdnem az összes).

"Kispolgári" autót viszont lehet szépet kapni öregben is.

Előzmény: Törölt nick (8)
cs_geza Creative Commons License 2000.10.19 0 0 9
Kemeny szavak, de a meztelen igazsagot mondjak...
Előzmény: Törölt nick (8)
Törölt nick Creative Commons License 2000.10.19 0 0 8
Muzsa!

Az RX 7-est nagyon gyorsan verjed ki a kis fejedből (főleg ha a kétszázakárhányezres árkategória).

Gondolom fiatal vagy, és nem szánsz iszonyatos pénzeket az első autódra. Akkor esetleg nem az autógyártás legelvontabb példányait kéne így érzelmi meggondolásokból nézegetni (olyan ari a bukólámpája,stb.)
Majd rá fogsz a saját károdból jönni, hogy nem megvenni drága egy (lepukkadt) elvont autót.
Iszonyatos pénzeket el tud nyelni egy ilyen járgány. A motorjára ráköltesz lazán fél millát, ha bedöglik (és be szokott...).

Szerintem ha már "low budget" van, (szóval negyedmillás autókat nézegetsz)akkor valami egyszerű, elterjedt, strapabíró autókát kéne nézned.
Stílusos, jópofa, villantós verdád lesz majd késöbb még elég.

Sportivo, aki megunta az autóbuherálást.

Előzmény: muzsa (5)
PENDRAGON Creative Commons License 2000.10.19 0 0 7
Má megint egyetértünk...:)További érvek a drága kicsi Mazda (Mazda rulez:)))) tanulóautóként való használata ellen: a tanulóvezetők összes hibáját elkövetheted egy biztonsági felszerelésekkel viszonylag jól ellátott autóban - megúszod. Ebben viszont nincs semmi, ami megóvhatna, ha elszáll az agyad a pörgös motortól és elbénázod magad 120-szal az autópályán...+ ha bénán parkolsz és meghúzod, vagy letöröd a tükröt, stb. nagggyon sokba fog kerülni+lányt sportautóban nem nagyon illetnek meg a női vezetői bénázásnak járó türelmes fejcsóválások. Akinek ilyen autója van, vezesse azt jól! De azért ne csüggedj, ha jól vezet a pasid (és nem rest tanítani Téged egy kicsit), és sokat gyakorolsz egy kevésbé feltűnő autóban, jöhet a Mazdicsek! P.
Előzmény: cs_geza (6)
cs_geza Creative Commons License 2000.10.19 0 0 6
Csak annyit irtam, hogy szamits ra, hogy....:)))))
Tanuloautonak azert alkalmatlan, mert:

1. Nem konnyen kezelheto (mint altalaban a sportautok egyike sem). Eros auto, markans, hatarozott, pontos vezetest kivan.
2. Ha osszetorod (marpedig ilyen konnyeden megesik eleinte) akkor baromi draga a renovalas.

Tanuloautonak inkabb alkalmas egy kis, olcson javithato varosi szeker. Pl. egy jo allapotu skoda, egy D kadett, golf 1-2, stb. Fillerekbe kerul hozza minden. Lehet amortizalni...:)

Előzmény: muzsa (5)
muzsa Creative Commons License 2000.10.19 0 0 5
hááát... ez a fiat nekem túl szögletes. a hátulja nem győz meg.
persze, meg kellett volna nézni közelről, hogy milyen a mazda, de mondom, sajnos túl sokáig tartott megtennem az első lépést életemben egy autótulajdonlás felé.
ps: az hogy megy mint a golyó, az klassz ám, remélem nem a hátulütőjeként soroltad fel:)
ja, és miért alkalmatlan tanulóautónak?
Előzmény: cs_geza (4)
cs_geza Creative Commons License 2000.10.19 0 0 4
Latni kellett volna kozelrol....Frissen fenyezett-e, tavaszra mar alulrol megindult volna a festes....motorhang....futomu...gumik...millio kockazati tenyezo. Egyebkent en mar ultem olyanban, ami nagyon egyben volt, veszedelmes eszkoz!
Muzsa! Nezz meg egy Fiat X1/9-et, le7, hogy azert is megtanulnal vezetni! :)))
Előzmény: muzsa (2)
PENDRAGON Creative Commons License 2000.10.19 0 0 3
Ezzel maximálisan egyetértek!!! (csak nem akartam szegény Muzsa kedvét elvenni teljesen, a szerelem, még ha autó is a tárgya, úgyis vak)...P.
Előzmény: cs_geza (1)
muzsa Creative Commons License 2000.10.19 0 0 2
tnx P, hát nagyon drágáért vszínüleg mégsem ilyet vennék, hanem mondjuk 1 magánrepülőgépet:))
a konkrét autó amit láttam az 275.000 volt, az volt benne a + finomság.
Előzmény: PENDRAGON (0)
cs_geza Creative Commons License 2000.10.19 0 0 1
Szamits ra, hogy:
1. Baromi nehez nem rohado peldanyt kifogni belole
2. A szerelok nem ertenek hozza (meg a mazdasok se mindig)-> oriasi jav.koltsegek.
3. Iszonyu alkatreszarak.
4. Megy mint a golyo!

Tanuloautonak alkalmatlan.

Előzmény: muzsa (-)
PENDRAGON Creative Commons License 2000.10.19 0 0 0
Szia Muzsa, jó ízlésed van, de tényleg meg kellene tanulnod ehhez vezetni, még öregecskén sem gyenge darab...:)próbálkozz a Mazda Szigetszentmiklósnál vagy a Mirainál, jó drágán, de behozzák neked, ha annyira akarod.Sok sikert!P.
Előzmény: muzsa (-)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!