Keresés

Részletes keresés

Il Leone Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348328

Hajrá, kíváncsian várom a kritikáid.

Előzmény: Ashi Valkoinen (348325)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.13 -1 1 348327

A bekarikázott lehetőségnél át lehet menni a túloldalra a Budafoki másik oldalára DÉL felé, ahogyan azt a második képen nehezményezed, hogy nem tájékoztat semmi arról, hogy veled szemben megjelenhet bringás. A kérdés, hogy miért is kéne tájékoztatni erről, hogy szembe jöhet veled kerékpáros az átvezetésen és szabályosan dél felé mehet tovább?

 

A helyszín alkalmatlan arra, hogy ott szabályasan kétirányú kerékpárút legyen a járdán a gyalogátkelőhely és a Dombóvári út között.

 

Amúgy ezt az egészet a terelés számlájára írni nettó rosszindulat és tudatlanság. Eleve egy korlátozott állapotnak pont az a lényege, hogy korlátozva van a keresztmetszet és bizonyos irányokat is csak máshogy lehet megadni.

 

A helyszínrajzi adottságok és a munkavégzéshez szükséges minimális terület biztosítása miatt ott nem nagyon látom, hogy milyen módon lehetne az ízlésednek megfelelő kialakítást létrehozni úgy, hogy a közúti forgalomnak irányonként két sávot fenn kell tartani a tanítási időszakban.

 

Alapvetően teljesen mindegy, hogy mit csinálnál, a gyalogosok és a kerékpárosok nem fogják betartani a rá vonatkozó dolgokat. PL. a Fehérvári úton a keleti oldal a gyalogosok elől lezárásra került, útirányjelző táblákkal át lettek terelve a nyugati oldalra, és csak a kerékpárosoknak maradt meg a keleti odalon egy egyirányú kerékpársáv, mégis a gyalogosok a kerékpársávban gyalogolnak a keleti oldalon.

Bónusz, hogy a kerékpárosokat a Fehérvárin sem érdekli az irányhelyes infra, mindkét oldalon kerekeznek mindkét irányba. Ez annyira általános, hogy a Nagykörúton is rendszeresen látom nap mint nap, hogy az irányhelyes kerékpársávon ellenirányba kerékpároznak.

 

Egy terelt állapotban, amikor sokminden megváltozik, és bizonyos esetek fennállnak, igenis jobban oda kell(ene) figyelniük egymásra a közlekedőknek, és ez igaz a gyalogosokra és a kerékpárosokra is.

Előzmény: Ashi Valkoinen (348322)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.13 0 1 348326

Pont az ilyenek miatt fosnék a közútkezelő munkatrársai helyében: Elég egy peches baleset, meg egy élelmes ügyvéd valamelyik biztosítónál, ami nem akar fizetni, és kezdődhet a nyomozás az ismeretlen tettes ellen...

Előzmény: Il Leone (348320)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348325

Mindenesetre a héten (szerdán) kipróbálom majd délről észak felé, és meglátjuk, mennyire egyértelmű, ha az ember a kihelyezett közúti jelzéseket követi.

 

 

Előzmény: Ashi Valkoinen (348322)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348324

ezek szerint a kerékpárutak Svájc felségterületéhez tartozhatnak ;)

Előzmény: Il Leone (348319)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348323

Fedvény, mert így félremagyarázható és nem pontos.

 

Szóval a mondat vége helyesen néhol alkalmazzák a sárga felfestést is.

Előzmény: Il Leone (348319)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.13 -2 0 348322

"Mindkét oldalon mind észak, mind pedig dél felől egyértelműen egyirányú a járdán vezetett kerékpársáv, az, hogy ezt a kerékpárosok lesz@rják, másra próbáld rásózni."

 

Akkor a képen bekarikázot felállási lehetőség hova vezet? Csak nem szembe az egyirányúsított infrán?:)

 

A bekarikázott helyről az alábbi helyszínre érkezhetsz, ami irányhelyes, és szembe azzal, ahonnan jönnek. Hely sincsen több, mindenhol egy sávnak van.

Nyilván, adja magát a délnek fordulás lehetősége a Duna-felől, de én, aki egyirányú kerékpársávon érkezem, egyszercsak az egy sávnyi széles helyen a zebra mellett megjelennek a velem szembe közlekedők, a sárgával kerékpárútra mázolt zebrás kerékpáros "csomópontban" pedig engem, észak felől érkezőt, semmi nem tájékoztat arról, hogy amúgy velem szembe is jönnek majd (azok a szerencsétlenek, akik az északi irány felé nézve csak konténereket és útlezárást látnak, ezért a kiépített lehetőségen átkelnek az úton (keletről-nyugatra), hogy egy egyirányú sávban találják magukat.

 

A munkaterület mellett meg lehet, hogy van elvezetés, de az egy ember széles.

Kifejezetten alkalmas gyalog- és kerékpárútnak, különösen azzal a rendelkezéssel, hogy:

 

A gyalog- és kerékpárúton a kerékpáros a gyalogos forgalmat nem akadályozhatja.

A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja.

 

Ha van is ott infra, ott két ellenkező irányba tartó gyalogos is akadályozza egymást.

 

5 kerékpáros jött velem szembe.

Ebből 4 az egyirányú sávon, egy pedig a Dombóvári útról, nyugatról érkezett, ő balra, nagy íven, északnak fordult.

 

Nem vagyok jó véleménnyel a kerékpárosok szabálykövetési hajlandóságáról, de azért ami itt van, az kurvára nem oké, és egyáltalán nem user error.

Előzmény: Il Leone (348317)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348321

2023-as évben készült felvétel, amikor a Déli Körvasút miatti forgalomkorlátozás még sehol sem volt:

 

https://www.google.hu/maps/@47.4694514,19.0530136,3a,42y,359.25h,82.39t/data=!3m7!1e1!3m5!1sfYA_0frkDK9UNP_pf7PmEw!2e0!5s20230801T000000!7i16384!8i8192?entry=ttu

Il Leone Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348320

Egyébként a másik dolog, hogy már több helyen volt sárga felfestésű átkelő, még akkor is, ha a jog szerint olyan nem lehet.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348315)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348319

Érdekes módon az egész országban elterjedt megoldás, hogy a kerékpárutat keresztező gyalogos-átkelőhely felfestése sárga.

Előzmény: ÁsítóSárkány (348315)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.13 0 1 348318

Az még az infrastruktúra hiányosságára lehetne egy megoldás, ha a mai vonatmennyiség menne nagyobb kapacitással (pl. KISS végére akasztott Flirt, vagy akár ha lenne 8 kocsis KISS).

De jelenleg nincs rá jármű, és nem is látszik, hogy 3-4 éven belül honnan lenne. 

Fura nekem, hogy amíg a HÉV-ek (infrastruktúra), meg 142, stb. terveződnek, évek óta semmilyen előváros járműbeszerzés nincs folyamatban. 

Jelenleg azt sem látni, hogy a 150-est milyen járművekkel tervezik újraindítani - hacsak nem lesz vele párhuzamosan teljesen kizárva a 71, de ugye most a 142-es van jobban fókuszban. És akkor majd valamikor ezekre is kéne járművet szerezni. 

Előzmény: NAR (348311)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.13 -1 0 348317

Nos, akkor sorban.

 

Nincsenek a kerékpárosok sehová sem átterelve, nincsen kint sem tábla, sem felfestés erre vonatkozóan, szóval nem tudom, hogy honnan veszed ezt az információt.

 

Az első képen nem értem mi a problémád, az amin a sárga nyilad van, már elég régóta egyirányú, míg a túloldalt a munkaterület mellett közös gyalogos-kerékpáros felület van kijelölve azon a rövid szakaszon ameddig a munkaterület miatt a járda és így az azon vezetett kerékpárút is el van korlátozva, de a csomópontban az átvezetés még szétválasztott, és a másik oldalon is amilyen hamar csak lehetett vissza lett terelve a kerékpáros az eredeti meglévő infrára.

 

Mindkét oldalon mind észak, mind pedig dél felől egyértelműen egyirányú a járdán vezetett kerékpársáv, az, hogy ezt a kerékpárosok lesz@rják, másra próbáld rásózni.

 

A második képre pedig szintén ugyanazt tudom írni, mint az előző mondatom, egyértelmű, hogy a kerékpárút egyirányú, azt, hogy ezt a kerékpárosok nem tartják be, nehogy már a kezelő, vagy a tervező felelőssége legyen.

 

3. képhez, ezt már korábban tárgyaltuk a Bogdánfy út felőli élménybeszámolódnál, a kivitelező nem felszedte a felfestést, hanem X-eket festett fel, ez nem jó, ez a kivitelező és a kezelő felelőssége.

 

Annyit azért előre leszögeznék, hogy a környéken még sokkal durvább forgalomkorlátozás, és érdeléődéssel várom, hogy milyen módon fog megvalósulni a további ütemekben a felfestések.

Előzmény: Ashi Valkoinen (348313)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348316

Ezeket csak sejtettem, és ilyesmiknek szólt az esetleg szó a 100a kapcsán...

Előzmény: Fizolti (348314)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.13 0 1 348315

 

"Sárga, na az van. Sárga kijelölt gyalogosátkelőhely, mellette sárga kockás kerékpáros-átvezetés, a régi görbe sárgával érvénytelenítva, ahogy a forgalomtól eltárt terület is érvénytelenítve, hogy legyen hely"

 

Csak a szokásos dilettantizmus :-/
KRESZ 18. § (1) bekezdés g) gyalogos-átkelőhely (152. ábra);

(2) Az (1) bekezdés

a) a), b), c), e), h), i) és k) pontjaiban említett útburkolati jel fehér vagy sárga,

b) l)–n) és p) pontjaiban említett útburkolati jel sárga,

c) a többi útburkolati jel fehér.

Ha az a) pontban említett útburkolati jel sárga színű, az úttestnek, illetőleg egy részének a lezárása miatt szükséges forgalmi rend változásra hívhatja fel a figyelmet.

A gyalogátkelőhely csak fehérben létezhet jog szerint!


Előzmény: Ashi Valkoinen (348313)
Fizolti Creative Commons License 2024.05.13 0 2 348314

A Rákosrendező-Nyugati problémán még lehetne átmenetileg segíteni a fejpályaudvar elkerüléssel

 

Részben egyvágányos, vagy kisebb sebességgel járható, vagy biztosítóberendezés oldalról nem túl szerencsés irányokról van szó. 

Pl. Rákosrendezőn a 3. vágányt alapesetben a 70-es vonal személyforgalma nem nagyon használja. 

De Városliget elágazás felől Rákosrendező I. vágányra nem lehet bejárni (nincs átszelési kitérő, csak egy vágánykereszt), második vágányt szinte folyamatosan a 70-es befelé menő forgalma használja. 

A rendezőben meg peron nincs, illetve alapvetően ott is 1-2 vágányt lehet sűrűn használni. 

 

Angyalföld-Elágazásról Palota felé egy ma már funkcióját vesztett iparvágánykiágazás fedezőjelzője bonyolít, amit csak a palotai bejárattal közösen lehet kezelni, tehát percekkel megnyújtja a behaladásra szánandó időt (utasvédelem/Veres felől-felé keresztbejárás). 

 

 

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (348312)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.05.13 -1 8 348313

Ma - amolyan ellenőrző körút jelleggel - Újbuda-központtól Zuglóig a Hungáriával párhuzamos kerékpáros infrán tekertem (ez nyilván hosszabb, mint a belvároson át).

 

Meglep, hogy ilyen förmedvények vannak egy kerékpárosbarát városban, mint ez. A körvasút építése miatt, a vasúti és a Budafoki út találkozásánál a városba befelé igyekvő bringások át vannak terelve a városból kifelé menő irány irányhelyes sávjára. Persze, aki északról délre, a "helyes" irányba teker, semmilyen táblázással, felfestéssel nem találkozik, mindössze azzal, hogy jönnek az egy sáv széles kerékpáros infrán szembe. Amíg nem volt egy-két percem a  tökéletesennn hangolt lámpánál álldogállni, addig fel sem tűnt a "terelés", aztán már látszott, hogy az északi irány irányhelyes sávja nem játszik.

 

A menetrögzítőből kimerevített pár pillanatképpel mutatnám be, milyen kiváló az ideiglenes forgalmi rend:

 

 

Tényleg egyirányú a nyilacska szerint, de a sporttársak már jobb híján sorbaállnak a helytelen irányból:

 

Sárga, na az van. Sárga kijelölt gyalogosátkelőhely, mellette sárga kockás kerékpáros-átvezetés, a régi görbe sárgával érvénytelenítva, ahogy a forgalomtól eltárt terület is érvénytelenítve, hogy legyen hely:

 

 

A következő mocsok már nem a Déli Körvasúthoz kapcsolódó forgalmi rend okán van, ez szimplán a telibeszarom a közlekedőket ingatlanbefektető retke:

 

Na, merre tovább, miután 2 perc 40 mp átjutás megvolt a csomóponton?

 

A másik vége, igényes megoldás:

 

 

A Ferencváros-kocsiszínél lévő átvezetéstől a Népligetig egy takarítatlan, bokorral benőtt, használhatatlan szar, állt a por, az aprószemű kavics mindenhol. Ez a rész biztosan kimaradt a választás előtti propagandatakarításból - nemcsak idén, hanem 2019-ben is. Kaka. A jelzőtábla és a csík megléte sincs szinkronban, de legalább vannak oszlopok és mocsok.

 

 

Népligetnél lett némi "nyomvonal-áthelyezés", csak épp az előző is fennmaradt. Pedig itt biztos lett volna idő felmarni a megmaradt sárgát, vagy csak lemázolni. Bal vagy jobb? Ha szigorúan értelmezem a táblát, akkor Kerékpárút kezdete, tehát mindkét irány az.

 

 

A balt választottam, persze járdává változott. Pedig olyan meggyőző volt az a sárga csík (záróvona? Ideiglenes felfestés? Minek tekintsük?):

 

 

Kedvencem ez a lámpa. Kb. 15 mp-vel előbb tilt le a gyalog- és kerékpárúton, mint a közúton. A sporttárs még kurvaanyázott egyet (mert megálltam a pirosnál), aztán a lámpát kikerülve vígan átment a szintén zöld gyalogos jelzésen. Akkor a gyalogosnak gyorsabb bringásoknak miért tilos a jelző?! Még az sem lehet, hogy ad közúti jobbrakanyart bringás és gyalog nélkül, hiszen a figyelmeztető sárga villog és a gyalogoknak is zöld.

 

 

Kőbányai út és Stadionok között minősíthetetlen trehányság ismét, kosz, kavics, választási plakát a sávon belül. Kerékpárosbarát fővárosban értelmezhetetlenül elhanyagolt útvonal, szintén választási ciklusok óta nem láthatott karbantartást.

 

 

Ez a kerékpárosbarát főváros.

Milyen lenne, ha nem lenne kerékpárosbarát?

 

A Kerékpárosklub is tud K.G.-vel pózolni valami (szintén elbaszott) infra új átadóján, de az érdekképviselet az már nem megy. 

 

Ezekért az infrastruktúra elemekért a fenntartásáért, karbantartásáért felelős szervezet dolgozóinak már rég börtönben kellene rohadni.

 

Ja, és mivel az úttal párhuzamosan van infrastruktúra, nem is opció az úton tekerni. Pedig az egész körgyűrűn kevésbé lenne veszélyes körbetekerni, mint ezen a hulladékon, amit kerékpárútnak mernek hívni. A jobbhorgokkal együtt, ugye.

 

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348312

Ilyen kérdések bennem is felmerülnek. Hozzáteszem, a veresegyházi vonal kapcsán Rákospalota-Újpest keskeny peronjai sem javítanak a helyzeten (sőt...)

(A Rákosrendező-Nyugati problémán még lehetne átmenetileg segíteni a fejpályaudvar elkerüléssel, de amennyire értem, jelenleg  eginkább csak a 80a/120a, esetleg 100a vonalak irányába volna rá érdemben esély, Soroksár vagy Érd irányába hosszú távon több értelme lenne a dolognak szerinem, de ahhoz leginkább a Déli körvasút projekt és/vagy V0 és/vagy további helyszíbekeb szintbeni keresztezések nem szintben kiváltása kellene -- egyik sem a fapados költséghatékony kategória)

Előzmény: NAR (348311)
NAR Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348311

Arra gondoltam, hogy a naiv megoldás ("akkor járjon több vonat Vác és a Nyugati között") azért nem megy, mert Rákosrendezőnél már nem férnek el ugyanazon a pályán a váci, a veresegyházi és az esztergomi vonatok? Ha jól sejtem, a Nyugati felől Esztergom felé, illetve Veresegyház felől a Nyugati felé meg szintben keresztezik a szembejövő Vácra/Vácról jövő pályát és az sem segít a kapacitáson?

Előzmény: ÁsítóSárkány (348308)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.13 0 1 348310

Alapvető kérdés, hogy mégis ki és hova gondolná elhelyezni azt a bizonyos Káposztásmegyer vasúti megállót?

Addig amíg ez nincs tisztázva gyakorlatilag a Töltés utca és a Homoktövis utca közötti területen lehet találgatni, ami a vasútvonalon 2,5 km-et jelent.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.13 0 1 348309

Az a busz jelenleg csak a Töltés utcánál lévő átkelőt tudná használni... ott elég szerencsétlen helyen van az autóápoló szalon, de annak északi szomszédjában lehetne esély valamit csinálni.
Mondjuk elvileg megoldható talán az is, hogy előre megépítsenek 1-1 kitérőt madjnem a fővonalig, peronnal, aztán pár hétvége alatt megoldják azt, hogy a váltók a helyükre kerüljenek (akár irányonként), ez nem tudom, mennyit dobna az áron... és a biztosítóberendezés része a történetnek is kritikus lehet.

És mindezek mellett a dunakeszi utaslemaradás ott van, mint független probléma.

Ezzel együtt, Káposztásmegyerről alighanem többet érne egy gyors belvárosi kapcsolat kevesebb megállóval, mint a hármas metró hosszabbítása -- feltéve persze, hogy fel lehet férni a vonatra...

Előzmény: altenberger (348305)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348308

Káposztásmegyer nem esik sem az esztergomi, sem a veresegyházi vonalra -- ez a része kizárható.

Korábban felmerült amúgy a reggeli csúcsforgalomban befelé már meglévő utaslemaradás is Dunakeszin, mint ellenérv.

Előzmény: NAR (348307)
NAR Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348307

"simán egy plusz megálláshoz nem elég a rendelkezésre álló kapacitás"

 

Ez azt jelenti konyhanyelvre lefordítva, hogy a zónázó utolérné a személyt? Vagy az Esztergom (vagy Veresegyház) felől jövő vonatot?

Előzmény: toto92 (348304)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348306

Nincs fapados és költséghatékony megoldás. Vagyis van, csak akkor másnaptól nem jár arra a vonat.

Előzmény: altenberger (348305)
altenberger Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348305

"elég messze"

 

Pár busz megálló.

 

Amúgy értem, hogy vannak tervek, hogy a távoli jövőben, minden milyen klassz lesz, de addig? Nem lehetne egy fapados/költséghatékony átmeneti megoldást?

Előzmény: Il Leone (348303)
toto92 Creative Commons License 2024.05.13 0 7 348304

Miután Újpalotán egy sokkal szűkebb (kb 30 méteres sáv a két körvasút sor között) rendelkezésre álló területen sikerült új megállót építeni, nehezen hihető hogy Káposztásmegyeren ahol a Rákospalota felőli oldalon 20-30-50, a másikon pedig 60-100-170 méter áll rendelkezésre, ne férne el sehol egy megállóhely, pláne hogy bőséggel akad nyílegyenes rész ahol a nem létező ívek nemigen okozhatnak problémát.

 

Tudtommal amúgy azért nincs megálló, mert nem lenne elég két peront ledobni, simán egy plusz megálláshoz nem elég a rendelkezésre álló kapacitás, innentől meg a hazai viszonyokat ismerve csak valami faltól falig nagyprojekt keretébe férhetnek bele a szükséges átépítések.

Előzmény: altenberger (348302)
Il Leone Creative Commons License 2024.05.13 0 0 348303

Káposztásmegyeren a vasút elég messze van a sűrű beépítésű lakóterületektől.

 

Nem a szabványokkal van a baj, hanem azzal, hogy van terv arra, hogy a 70-es vonal Dunakesziig négy vágányossá lenne bővítve, és a két belső vágányon mennének a nemzetközi és a gyorsított valamint a zónázó vonatok, amik ott nem állnának meg, és a két szélső vágányon közlekednének a személyvonatok, plusz figyelembe kellett venni a 3-as metró hosszabbítását, és a tervezett Megyeri úti áttörést a közútnak, amivel ki lenne váltva a Mogyoródi-pataknál lévő közúti átkötés.

Előzmény: altenberger (348300)
altenberger Creative Commons License 2024.05.13 0 1 348302

Peronszélesség, akadálymentesség, ívek, ilyesmik miatt van így. Lehet, hogy csak pár méteren múlik! :-(

Legalább is így magyarázta nekem egy (nálam jobban) szakértő :-)

(nem néztem utána, mert hihetőnek tűnt).

Előzmény: Grgabácsi (348301)
Grgabácsi Creative Commons License 2024.05.13 0 2 348301

Milyen szabványok a hivatkozás alapjai?

Kötve hiszem ui. a valóságtartalmát.

Előzmény: altenberger (348300)
altenberger Creative Commons License 2024.05.13 -2 0 348300

Az megvan, hogy miért nincs állomás Káposztásmegyeren?

 

A szabványok miatt csak úgy férne el az új állomás, hogy gyakorlatilag új nyomvonalat kellene kiépíteni! Tehát tök mindegy, hogy van a település közélében már vasútvonal, vagy nincs. :-(

altenberger Creative Commons License 2024.05.13 0 1 348299

"a vasúttársaság (állam6város) felvásárolja a megálló körüli földeket, majd amikor kiépül az állomás, akkor kiparcellázza és eladja az állomás közelsége miatti jó fekvésű telkeket"

 

Régen (egészen régen pl. a dualizmus alatt) ez bevett gyakorlat volt, pl. a nagykörút és a sugár út építésénél is alkalmazták. Az államszocialista időszakra nem volt jellemző ez a szemlélet.

Előzmény: NAR (348291)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!