MÁS:----------------------------------------
Nekem is van szerelmem, akárcsak Muzsa-nak.
Ez egy 198x-es évjáratú Jaguar XJ6. (csak én fiú vagyok és nem kezdőautó lenne ;-) )
Ahhoz képest, hogy milyen gyönyörű elég olcsón hozzá lehet jutni (1-2 milla, külföldön meg 500-600 ezer!!!)
Jó lenne, ha engem is el tudnátok halmozni tanácsokkal. Érdemes lenne erre egy topikot nyitni, vagy úgysem jönne senki arra???
(Mert igazatok van abban, h ez egy rx7 topik, bár Muzsa már rég járt erre...)
A Bertone az jo auto, csak abbol is nehez olyat talalni ami nincs szetrohadva atomjaira.
Ha beleraksz egy Uno Turbo motort akkor az isten sem fog meg :)
Ami nem tetszik rajta az hogy talan egy kicsit tulsagosan szogletes, meg nagyon pici.
A Fiero az tuti nem MR2 mutacio merthogy Fiero elobb volt mint az MR2.De lehet hogy rosszul tudom...
A Fiero nem Toyota MR2-mutáció? Amicarban nem vagyok otthon, mittomén, ki vett kitől licencet. :))) Ebben a kategóriában a Fiat X1/9 már felmerült, de az muzsának nem teccik. Nekem nagyon. :)
Talán devianciám jele, hogy az eddig felsoroltaknál hosszabb ideig tudok bámulni egy régi Fiat 850 Sport Coupe-t, a Népferrarit... nagyon, nagyon, nagyon szép. És nem nézik benne HVCS-nek az ember gyerekét. :)
Nem merült fel még a Pontiac Fiero.
4k körül már lehet kapni, szerintem tigrisül néz ki, kurvalapos, és középen van a motorja!!! (Ja, és mindegyikban van légkondi).
Naszoval hol is kezdjem.
Negyed milliobol valoban nem lehet jo allapotu kocsit venni, RX7-est meg plane nem.
Elso generaciost ugy 350-400 korul szoktak kinalgatni, ezek azert mar jo allapotban vannak.
Lattam mar olyat is amit en is megvettem volna harmadiknak :)
Tanuloautonak valoban nem ajanlom.
Hogy miert is:
-gyors kocsi
-hatsokerek hajtas, lehet vele erdekes manovereket csinalni ha nem szoktal hozza :)
-bizony eszeget rendesen
-tores eseten ritka az alkatresz es nem is olcso
Ami miatt erdemes egy ilyen kocsit legalabb kiprobalni: Ha jo allapotban van akkor szenzacios elmeny.A motor, a futomu a pontos valto egy egyseget alkot, tokeletes osszhangban.
A kocsi fogja az utat, imadja a kanyargos palyat, es persze kapkodja a tappancsait :)
A motorja egyenletesen huz 7-8ezerig,nem szenved,nem horog.
A negativum viszont hogy ha behal a motorja akkor bizony valoban nem olcso.
Mondjuk ha belegondolunk melyik kocsinak olcso a motorja? Semelyiknek.Itthon az emlitetten kivul letezik mas szerelo is, a neve Kincses Istvan es Gyorben lakik.
Most nagy hirtelenjeben ezek jutottak eszembe, ha kerdes van ne habozz feltenni.
Naszoval meg nem olvastam teljesen vegig, de eloljaroban annyit mondanek hogy nekem 2 db RX7-esem van.
Ja, es nem zabalja az olajat, es motorhibaja sincs olyan surun mint allitjak.Sot.
Mondjuk tenyleg fogyaszt rendesen a lelkem :)
Muzsa,
Ha barmi kerdesed lenne, irj nyugodtan legjobb tudasom szerint valaszolok!
Igen a 914-es volt a "Volkswagen-Porsche", amely kezdetben az 1600 VW 1.7-re felfúrt 4 hengeres boxer motorját kapta, ami késöbb 1.8, majd 2.0 változatban is készült. Ez volt az elsö Volks-Porsche. Ennek méltó folytatása a 924-es, a frontmotor jegyében. Az összes frontmotoros Porsche transaxle elrendezésü, bezárólag a 928, illetve 4-hengeresek közül a 968-al.
Ebben persze sok igazság van, ám ha üzleti szempontból nézzük, SZVSZ jobban meg lehet élni több olcsóbb kocsi eladásából, mint kevés drágából. A mítosz a Porschénél megmaradt, csak a sznobok nem vették meg a 959-est azért, mert van 924-es is és az olcsó. A gyár alighanem úgy döntött hogy inkább elad olcsó autót is, így lesz pénze kifejleszteni a drágát, a néhány sznob kuncsaft elvesztését meg valahogy túléli majd.
Ezzel szemben a Ferrari kitartott, és a műszerfalakon megjelentek az olcsó Fiat-kapcsolók... :(
Szerinted a máig független Porsche vagy a Fiatarri csinálta jobban? Nem beszélve gyakorlatilag az összes neves márkáról, pl. Lamborghini, Rolls-Royce, Jaguar, Aston Martin. :(((
A legnagyobb ballépést úgy értem, hogy ezeket a 924-eket olyan olcsó áron adták amennyiért Porschéről azelőtt nem is álmodhattak. Persze, hogy vették mint a cukrot. Csak hogy ezzel felhigították, aprópénzre váltották a márkanevet. Ezért bizonyos emberek akik igazi drága járgányt vettek volna elfordultak tőle hiszen az exkluzivitás, a limitált darabszám ezzel elveszett. Fizetett ezért a Porsche több mint egy évtizedig és SZVSZ a 968 és a többi sikeretelenségének is ez volt az oka. Képzeld IC ha 3.5-4 milláért Ferrarit lehetne venni! Biztos sokan szaladnánk vásárolni, de mi lenne a Ferrari mítosszal?
Nem 914 vagy más 91* számú Porsche volt, vagy harminc éve, a "Volkswagen-Porsche"? Ettől még lehet a 924-es is, de a 91* tényleg ronda, Porschéhez méltatlan abszolút VW lett, és jól meg is bukott. Ha a 924-es, ami eléggé bejött nekik, a legnagyobb ballépés (szerintem az új vízhűtéses 911 sokkal inkább), akkor mekkora a 91* vagy a 968, mely utóbbit néhány év után megszüntették?
A 924-es úgy tudom, Transaxle elrendezésű, ami azért a VW-kre és Audikra annyira nem jellemző.
A Mantát ugyan nem szeretem de az analízisetek SZVSZ csak annyira passzol, minthogy minden nagy Merci cigányé vagy gengszteré. A legtöbb Manta télleg lepusztult, de láttam már nagyon-nagyon szép gépeket is. És ugye ez a legtöbb régi autóról elmondható, akkor miért lenne rosszabb mint mondjuk egy Cápa BMW 323?
Én úgy hallottam, hogy a 924 eredetileg VW emblémával jött volna ki, csak a VW az utolsó pillanatban meggondolta magát és saját tervezésű járgányt hozzott ki. (scirocco).
A Porsche választhatott, vagy szemétbe dobja az elkészült terveket vagy kiadja saját néven. Ők a másodikat választották. Ez volt történetük legnagyobb ballépése.
Valahogy így :))
Manta buli mobil mégis sokakat megfog és istenként tisztelik a masinát. Pedig gyárilag még egy jó motort sem sikerült beletenni abba a nehéz kasztniba. Mert ha egy autó megy azt már én is tisztelem mindegy hogy néz ki...
A Manta pedig a hátsókerekes Opel Asconának felel meg technikailag.
Egyébként egy kispályás, égő, ciki, lejáratott autó amit mindenki körberöhög.
Németországban kb 600.000 Manta vicc van. Még filmet is csináltak e témában (Manta-Manta).
Alapvető kelléke egy Mantásnak a "Bundesliga" frizura, a kígyóbőr veszkócsízma, a Mantának a CB-antenna tetejére és belsőtükörre akasztott lófarok, a fehér szőrös kormányvédő és üléshuzat, különböző TURBO, 16V, 2fast4you,... feliratok az autó különböző lemezfelületein, és egy konyhaasztal méretü üvegszálból készült (enyhén repedezett) hátsó szárny.
Azért a Mantát talán mégse kéne ajánlani ennyire nem tolhatsz ki szegény Muzsával :))
A Scirocco tényleg egy választás, mert a kasztni kivételével egy golf1-es és fillérekből lehet hozzá alkatrészt kapni. Egyetlen hátránya, hogy nagyon csúnya szegényke :)
Dehogynem... korral jár. A múltkor még azt is elsütöttem hogy Alfasud Spider. Naná hogy Sprint, láttam is ma egy szép sárgát. "Kis GTV", ezentúl akkor így írom. :))) Sorry! De muzsa akkor se jár rosszul ha Spidert vesz (ötször annyiért). :)
Én hangsúlyozottan Spidert írtam! :))) GTV, az kicsit nagyobb falat, annyi pénzért használhatót?... Oké hogy fastcar a szagértő, de én nagyon nem hiszem hogy megoldható lenne. Nem beszélve a szokásos nyavalyáiról, amik egy Spider esetében tán ritkábbak és könnyebben orvosolhatók.
Hogy ne menjünk messze hazulról: Alfa Spider? (Nem jobb mint a Porsche, viszont nem is várják el tőle hogy jobb legyen, míg a Porsche ha nincs 100% állapotban, akkor húfelvágósbunkóautó. Jó Porschét pedig elég drága csinálni.)
Ford Capri (kicsit nagyobb, nem igazán nőies) vagy Honda Accors vagy Prelude (azokól is a '80-as, mindkettő NAGYON karakteres kis gépezet, hölgyet is nagyon jól el tudok bennük képzelni)? A Scirocco sem rossz, de az én ugye az emblémája miatt elvből nem mondhatom. :)
Ugyanakkor van egy olyan gyanúm hogy muzsát nem érdekli más csak az RX7. :)