Nem arra gondoltam, hogy a hóna alá kapja és beteszi a csomagtartóba. Inkább egy szekrényke vagy puttony. Ha jól meg van csinálva, pár perc a csere. Mintha gáztartályt cserélne.
A trolihoz hasonló. A kerékagyhajtás a '90-es években egyszer már kudarcot vallott, a ZF mégis kínál most kvázi kerékagymotoros tengelyt, ez nem tudom hogy bizonyít. Sebességváltó nem kell villanymotorhoz.
Elektromos midi buszokat karosszál vagy 10 gyár, nehéz követni. Pici buszok, 100-150 km hatótávolságot elérő, nehezen használható hajtásokkal. Nincs rájuk állandó igény. Nem véletlenül nem foglalkoznak a nagy gyártók a szegmenssel. Akit annyira felvet a pénz, hogy új és még nem bizonyított technológiákkal kísérletezzen, az is inkább a használható hibridekkel kísérletezik.
Kínában van az a pénzmennyiség, és erős központi akarat az új keresésére, hogy efféle méregdrága játékokkal játszanak.
Én csak az Alfánál és az ITK-nál láttam, mozgásban még nem...
A hajtásláncnál - ha jól tudom - vezérlési gondok voltak, de valaki azt mondta, hogy ez heteken belül megoldódik.
A kocsiszekrény - szerintünk - eredetiben teljesen alkalmatlan volt leketromos járműnek, többször át lett szabva, de azt hiszem, egy teljesen új felépítmény lenne az igazi - ami további 2 év csúszást jelentene...-:(
Ha már itt vagy...Szerinted melyik a legjobb meghajtás-model:
kerékagy-megjatás,
merev tengely difijének meghajtása nagy nyomatékú motorról, á lá troli,
hátsó portál híd, Z-meghajtás, aut. sebességváltó és motor, ami azt hajtja???
Beleraktak egy amerikai hajtást és megpróbálták magyarként eladni, derék dolog. De valamit nagyon elméretezhettek a fiúk, mert nem igazán volt forgalomban az elmúlt években a ,,magyar" csoda... A beígért gyár szintén sehol...
Illetve én úgy gondolom, hogy jelenleg ahol érdemes lenne nagyobb tömegbe megjelenni a elektromos buszoknak, az a ~8 méteres midi kategória. Jelenlegi technológiai szinten értve. Aztán majd valahova eljutunk később.