Keresés

Részletes keresés

I-shift Creative Commons License 2012.01.28 0 0 32

Nem provokállak, csak tudás-hiányos vagyok ebben a témában...

 

Az alacsony padlós trolik szöghajtással, vagy oldalra helyezett motorral dolgoznak?

 

Előzmény: Zahnrad (30)
Zahnrad Creative Commons License 2012.01.28 0 0 31

A katalógus papírja sokmindent kibír, a tapasztalat 200km alatt van.

Előzmény: I-shift (26)
Zahnrad Creative Commons License 2012.01.28 0 0 30

12 méteres tisztán elektromos buszt nem gyárt senki, 1-2 proto rohangál az egész kontinensen.

 

A Volvo hibrid egy párhuzamos rendszerű dízel-villamos hibrid, és az alulméretezett dízelmotor és a pici akkumulátor miatt használ váltót.

 

Mi is az a lórúgás effektus? Mert szerintem ilyen nincs a korszerű hajtások esetén...

 

,,A "troli-difi" lehetetlenné teszi a végig alacsony padlót...-:(("

 

Te most direkt provokálsz? Budapesten és a világ számos pontján utahatsz végig alacsonypadlós trolikkal.

Előzmény: I-shift (24)
I-shift Creative Commons License 2012.01.28 0 0 29

Volt ilyen 1910 körül...utánfutóban húzták az akkut, aztán kellő helyen utánfutót cseréltek...

 

Ma pl. Budapesten egy városi busz évi 60.000 / napi 200 km-t megy.

 

A mai akku-technika ezt úgy tudom, hogy bőven nyújtja...

Előzmény: nincsparmezán (27)
I-shift Creative Commons License 2012.01.28 0 0 28
nincsparmezán Creative Commons License 2012.01.28 0 0 27

Nem arra gondoltam, hogy a hóna alá kapja és beteszi a csomagtartóba. Inkább egy szekrényke vagy puttony. Ha jól meg van csinálva, pár perc a csere. Mintha gáztartályt cserélne.

Előzmény: I-shift (26)
I-shift Creative Commons License 2012.01.28 0 0 26

Egy JÓ minőségű akku-csomaggal akár 280 - 300 km-t is meg tudnak tenni a katalógusok szerint.

 

Töltésidejük 0,5 - 3 óra, élettartamuk 10 év, vagy 5 - 6.000 töltés.

 

A súlyuk rettenetes, 1.800 kg körül...

Előzmény: nincsparmezán (25)
nincsparmezán Creative Commons License 2012.01.28 0 0 25

Nem volna egyszerűbb cserélhető akkupakkal tervezni ezeket?

I-shift Creative Commons License 2012.01.28 0 0 24

Volvo Hybrid azért használ aut. váltót a villanymotor után, mert így kisebb nyomatékkal is elmegy, de elmarad a troli "lórugás-effektus"..

 

A "troli-difi" lehetetlenné teszi a végig alacsony padlót...-:((

 

Előzmény: Zahnrad (23)
Zahnrad Creative Commons License 2012.01.28 0 0 23

A trolihoz hasonló. A kerékagyhajtás a '90-es években egyszer már kudarcot vallott, a ZF mégis kínál most kvázi kerékagymotoros tengelyt, ez nem tudom hogy bizonyít. Sebességváltó nem kell villanymotorhoz.

Előzmény: I-shift (20)
I-shift Creative Commons License 2012.01.28 0 0 22

...és 12 m-es buszt gyárt valaki?

 

Előzmény: Zahnrad (21)
Zahnrad Creative Commons License 2012.01.28 0 0 21

Elektromos midi buszokat karosszál vagy 10 gyár, nehéz követni. Pici buszok, 100-150 km hatótávolságot elérő, nehezen használható hajtásokkal. Nincs rájuk állandó igény. Nem véletlenül nem foglalkoznak a nagy gyártók a szegmenssel. Akit annyira felvet a pénz, hogy új és még nem bizonyított technológiákkal kísérletezzen, az is inkább a használható hibridekkel kísérletezik.

 

Kínában van az a pénzmennyiség, és erős központi akarat az új keresésére, hogy efféle méregdrága játékokkal játszanak.

Előzmény: I-shift (18)
I-shift Creative Commons License 2012.01.28 0 0 20

Én csak az Alfánál és az ITK-nál láttam, mozgásban még nem...

 

A hajtásláncnál - ha jól tudom - vezérlési gondok voltak, de valaki azt mondta, hogy ez heteken belül megoldódik.

 

A kocsiszekrény - szerintünk - eredetiben teljesen alkalmatlan volt leketromos járműnek, többször át lett szabva, de azt hiszem, egy teljesen új felépítmény lenne az igazi - ami további 2 év csúszást jelentene...-:(

 

Ha már itt vagy...Szerinted melyik a legjobb meghajtás-model:

 

kerékagy-megjatás,

merev tengely difijének meghajtása nagy nyomatékú motorról, á lá troli,

hátsó portál híd, Z-meghajtás, aut. sebességváltó és motor, ami azt hajtja???

 

 

Előzmény: Zahnrad (19)
Zahnrad Creative Commons License 2012.01.28 0 0 19

,,lásd debreceni ITK busz"

 

Hol is lehet látni? A telepen rohadni?

 

Beleraktak egy amerikai hajtást és megpróbálták magyarként eladni, derék dolog. De valamit nagyon elméretezhettek a fiúk, mert nem igazán volt forgalomban az elmúlt években a ,,magyar" csoda... A beígért gyár szintén sehol...

Előzmény: I-shift (-)
I-shift Creative Commons License 2012.01.28 0 0 18

Hány európai gyártó gyárt teljesen elektromos meghajtású buszokat?

Előzmény: Zahnrad (17)
Zahnrad Creative Commons License 2012.01.28 0 0 17
Előzmény: DVV-494 (13)
Dante001 Creative Commons License 2012.01.28 0 0 16
Előzmény: I-shift (15)
I-shift Creative Commons License 2012.01.28 0 0 15

Gyönyörű...-:)

 

Előzmény: Dante001 (14)
Dante001 Creative Commons License 2012.01.28 0 0 14
Előzmény: I-shift (10)
DVV-494 Creative Commons License 2012.01.28 0 0 13

http://www.bkv.hu/hu/kozlemenyek/elektromos_busz_a_margitszigeten

 

Róla hallott már valaki?

 

Készül sorozatban is?

 

(tudom hogy már rég tesztelték)

I-shift Creative Commons License 2012.01.28 0 0 12

Már a 80-as években jártak pici elektromos buszok pl. a via Corson, utaztam velük, talán 15 főt szállítottak - de remekül-:)

 

Előzmény: Törölt nick (9)
Törölt nick Creative Commons License 2012.01.28 0 0 11

A jármű:

 

Előzmény: Törölt nick (9)
I-shift Creative Commons License 2012.01.28 0 0 10

Hány európai gyártó gyárt teljesen elektromos meghajtású buszokat?

 

Az olaszok gyártottak midiket, néha 5-6 métereseket, de hol a francia és német ipar?

 

Vagy ők inkább a hidrogén meghajtásra specializálódnak?

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2012.01.28 0 0 9
Komlósfecskés Creative Commons License 2012.01.28 0 0 8

A BredaMenarinibus Zeus típusa. Ottjártunkkor egy rövid, 4 megállós hurokvonalon közlekedtek a prágai vár oldalában.

Előzmény: I-shift (1)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2012.01.28 0 0 7

Itt az oldal alján, a galéria alatt/mellett van a hivatalos kiértékelés.

Előzmény: I-shift (4)
Spaceliner Creative Commons License 2012.01.28 0 0 6
Spaceliner Creative Commons License 2012.01.28 0 0 5

Én csak "nem szakmai", inkább egyszikú buszbarát megnézi a villanybuszt c. írással tudok róla szolgálni. Az olyan amilyen.   http://eurobus.blog.hu/2011/09/27/villanycsiga

 

Kristófék is tuti irtak róla az IHon.  + sok más helyen, eltérő véleménnyel. Még az időkép.hu is hozott le róla egy cikket.

 

Tudja, google :D

Előzmény: I-shift (4)
I-shift Creative Commons License 2012.01.28 0 0 4

Jelent meg róla valahol valami teszt, kiértékels, kép?

Előzmény: Spaceliner (2)
Spaceliner Creative Commons License 2012.01.28 0 0 3

Illetve én úgy gondolom, hogy jelenleg ahol érdemes lenne nagyobb tömegbe megjelenni a elektromos buszoknak, az a ~8 méteres midi kategória. Jelenlegi technológiai szinten értve. Aztán majd valahova eljutunk később.

Előzmény: Spaceliner (2)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!