Ne aggódj, én a bitument foltbenzinnel szoktam lemosni vattával. (Persze utána egyből mosás.) Nagyon hatékony és nem vettem észre, hogy károsítaná a festést. (Az egyik régebbi autómat teljesen át kellet mosni vele, mivel aszfaltozták az utcánkat. :( )
Egyébként nekem is szürke a műszerfal, ezért is keresek valami dögös tisztítót rá.
A kérdésem továbbra is: Pronto (por stop) vagy hogy reklámozzák, vagy esetleg monitor tisztító?
Egyébként én tök kiakadtam, amikor egyszer végignéztem, hogyan pucolják a "profi" autókozmetikában a gépemet.
Egy alapos gôzborotvás majd samponos mosás után a szárazra törölgetett kocsin végigment egy fickó olyan kis arcálpoló vatta pamacsokkal és egy üveg alkohollal, és egyenként lemosta róla a bogárpöttyöket, a kátránycseppeket, a gyantát, fákról rácsöpögött egyéb szutykokat. Csak utána estek neki polírozni, aztán külsô műanyag- meg gumiápolni. A belsô pucolás is megérne egy misét (mesét). Én évente 2x megcsináltatom a kocsin a full kozmetikát, megéri, meghálálja. Naés az a feeling, amikor másnap beleülsz :-) Szerintem nem nagyon lehet megkülönböztetni egy új kocsitól...
A Pronto jól hangzik a műszerfalra, hogy ez eddig nekem nem jutott eszembe! Abban egyébként méhviasz van, és nagyon jó az illata...
Az elôzô kocsimban bézs színű volt a kárpit meg a műanyagok, annak a pucolására tökéletesen bevált az irodai gépeket és számítógépeket tisztító hab. Csak ráfújtam, hagytam 1-2 percig hatni, aztán törlés. Szinte lemarta a koszt a műanyagról...
Errôl jut ezsembe, szerintem akinek szürke vagy fekete a kocsija belül, nem is sejti, hogy mi mocsok rakódik le a levegôbôl :-(((
Na, autó mosás után elmentem bevásárolni. Ameddig a boltban voltam, anyuci pici kisfia teljesen körbetapperolta az előtte porban játszó kis kezével az autót. És ezt nekem végig kellett néznem az üzlet ablakán keresztül a pénztárnál ácsorogva! Anyuci természetesen megvárta, még teljesen körbe ér az autón a csemetéje, utána meg tűzés. Irgum-burgum, hogy az a......
A szilikonról csak annyit, hogy apámnak a Peugeotjában régebben tönkrement valami ketyere, a szakszervízben azt mondták neki, hogy többet ne használjon szilikont műszerfalra.
Az üvegtisztításnál én a Prevent lilás flakonú sprére esküszüm (már nem lehet kapni, én a pinyóban találtam néhány flakont) atomjól tisztít és foltmentes. Egyébként az üvegtisztításhoz érdemes külön rongyot használni, olyat, amivel soha mást nem csinálsz.
Nem, nem. :-) A mosószert nem ismerem, amikor én az Amway-el 'foglalkoztam' akkor még nem volt a piacon autómosó lötty. Én magát a céget (rendszert) utálom. Ettől még lehet jó a mosószer. :-)
Érdekes amit a szilikonról írsz, mert tudtommal nagyon sokan használják (és ajánlják) a gumi részek ápolására. Ha viszont a gumira nem jó, akkor hová igen?
Szilikonnak nem vagyok a barátja, gumira veszélyes, mert kirepedezik tôle egy idô után. Rövid távon szép lesz tôle, de hosszú távon tönkreteszi. Vannak spéci gumiápolók, azok jobbak.
A szilikon veszélyes az üvegre is, mert ha egyszer rákerül, az isten se szedi le róla. Foltos-zsíros-maszatos-homályos lesz tôle az ablak, esôben alig lehet kilátni tôle.
Uhh, én alig bírtam kikecmeregni az Amway-buliból, úgyhogy dögöljek meg, ha azzal mosom a kocsit. Akkor már inkább legyen mocskos... :-)
A műszerfalra (műbőr kárpitra) én is Prontot használok. Régebben sima szilikon sprayt fújtam oda is. Nem volt rossz, de kellemetlen volt a szaga. Végül is csak azért kell némi nedvesség, hogy a finom szálló port megkösse, különben hiába törlöm le, felverem a port ami visszaszáll 10 perc múlva. Ennyi erővel tehát egy jól kicsavart vizes rongy is jó lenne. Csak az nem olyan elegáns. :-)
Egy jó wax viszont nekem is kellene. Vettem egy fekete Prevent polírozót+waxot (2 in 1), de csalódtam benne. Marhára nem vízlepergető...
Ami a "böhöm nagy állatot" illeti, én is kiakadtam, amikor elôszzör estem neki a kombi Volvo összes ablakának. De én is élvezem, igaz, hogy csak jó idôben...
Hol lehet kapni Turle Wax bôrápolót?
A Volvo szervízben dolgozik egy kis maszek cég, autókozmetikusok, ôk valami "Maxolan" nevű cég anyagait használják, hót profin dolgoznak, szinte sokkoló eredménnyel. Érdeklôdtem a löttyeik iránt, azt mondták, csak ipari kiszerelésben lehet kapni...
A tiédé is porosodik? Én is a monitortisztítóról hallottam, de ami itt a cégnél van, az büdös löttyel átitatott papírzsebkendő-szerűség. Nem hiszem, hogy ez lenne a megfelelő...
Piros flakonos rulez! Nekem is nagyon bejön ablaktisztításra. ;) Műszerfalra tudtok valami jót, ami antisztatizál? Én a monitortisztítót hallottam ilyen célra. Próbálta már valaki?
Motormosásra a Brigéciol -t használtam, eddig minden kocsi túlélte :-) A szélvédőre nem érdemes semmit rákenni, csak koszos lest tőle. Tiszta vizes ronggyal áttörölve mosás után, nekem teljesen tiszta marad! A másik módszer szintén tiszta víz + lehúzó, így gyorsabban megszáradnak az ablakok.
Mosáshoz Amway-es mosószer van. Volt Turtle Vax is, de ez tartósabb, és a Turtle nem pergeti le a vizet annyira, mint ez. Polírozni a Matizt még én sem políroztam. Motorhoz, előző kocsihoz és tesóm kocsijához szintén Amway-es polírozószert használunk. Tartósan vízlepergető és szép csillogó lesz tőle a kaszni.
Szélvédôre szerintem legjobb a piros flakonban kapható "Tükör" ablaktisztító, legalábbis a Clin citrusnál mindenképpen jobb. Volt egy idô, mikor üvegasztalon festettem, (mint grafikus) akkor csak ezzel a régi csodaszerrel sikerült tökéletesen lepucolni az asztallapot, a Clin után zsíros maradt...
Prontot még nem próbáltam a fabetétre, jó ötlet.
A kérdésem az lenne: nem ismertek véletlenül valami bôrápoló szert? Mindenhol kerestem, de nem találtam semmit. Kellene bôrtisztító, meg kondícionáló, esetleg valami 2in1 liposzómás, hidratáló, intelligens molekulás cucc...
Annak hogy a külsejével különösöbben nem foglalkozom bizonyára az az oka, hogy már van jópár apró karc, horpadás az autón. Viszont már be van jelentve, full fényezésre, alvázvédelemre...NA MAJD UTÁNA :))
A motorhoz eddig kb kétszer volt merszem nekikezdeni. Gond nem lett belőle, (igaz diesel, elvileg nem is lehet), de mindig paráztam hogy leszáll valami vezeték, beázik a riasztó, vagy tudomisén. :)
Épp ma takaírottam ki a kocsim (és a faterét is), fullosan. Prontó, műszerfalápoló, kárpittísztíó ezek OK, viszont a szélvédőtisztó habbal, nem igazán tudok bánni, valahogy mindig foltos marad. Kisebb felületekél mint pl visszapillantók, még szép is lesz, de egy szélvédő tisztítására szerintem egy férfi nem képes :) Eleinte mindig jól néz ki, aztán amikor szembesüt a lemenő nap, semmit sem látok ki az autóból, szenvedek a napellenzővel és a napszemüveggel. Úgyhogy ezt a fázist (ablakok) ha lehet kihagyom, ha valakinek van erre valami tutti módszere, jó lenne ha leírná, mert szerintem erre születni kell :)
Én most fújtam át a motort blokk-tisztító sprével. Pár percet hagyni kell hatni, után nagy nyomású vízsugárral le kell öblíteni. Paráztam is rendesen amikor mostam :-)
De tényleg működött, lement róla az összes olajszennyeződés. Utána szépen törölget és kész.
És ha nagyon turhás a motortér? Mivel lehet/érdemes tisztítani?
Van olyan wax ami _valóban_ vízlepergető? Mert nekem fekete autóm van (nem, nem koporsókat szállítok :-) és ha csak pár csepp eső esik rá, már meglátszanak a cseppek miután megszárad.
Ps. A por is nagyon látszik, de az ellen nem jó a wax...
Motortér: Az eljétől fogva szakadt rossz polokkal áttörölgetés. Ha letörölgetitek, nem tud megragadni rajta a dzsuva, és olyan marad, mint új korában. Sőt, jobb, mivel új korában befújják valami szarral, és azt le kell törölgetni, különben ráég.)
Remélem, segíthettem.
Én a turtle wax termékekre esküszöm. :) A régebbi gépeimet azzal waxoltam, és nagyon tetszett az eredmény. A jelenlegi is a fent említett márkát kapja, csak waxos samponban. (Waxolni még egy kicsit korai lenne.) Meg vagyok elégedve az eredménnyel!
Gépi mosóban eddig egyszer volt. Remélem nem ez nem lesz gyakori, de akkor muszáj volt.
"A külsejével nem szoktam szórakozni, az nem olyan jó móka, inkább beállok egy gépi mosóba."
Belsö takarítás OK, de gépi mosó? Részemröl soha!
Igenis jó móka kívülröl mosni, takarítani az autót! Ilyenkor lehet észrevenni minden apróságot, ami az autóval történt. Apró karcolás, köfelverödés, valami. És talán még segíteni is lehet rajta.
Én lemosom tiszta vízzel, aztán vax, hogy fényes legye, meg minden makacs maszat eltünjön. Aztán krómtisztitás, a preventnek van egy remek krómtisztitója, lökhárító műanyag gumicsíkja letisztít szilikonzsírral, aztán börtetöápolás, mert a nyári napsütés nagyon megviseli.
Szóval szerintem az lenne hasznos, ha mindenki leírná, mit milyen szerrel, és eszközzel tisztít, és milyen sorrendben halad, egy nagyon alapos autótakarításnál. Én úgy kéthetente nekiesem, és teljesen kitakarítom a kocsimnak a belsejét. Az ablakokat clín-el, majd kárpittisztító, műszerfalápoló, fabetétet prontóval, stb. A külsejével nem szoktam szórakozni, az nem olyan jó móka, inkább beállok egy gépi mosóba.