Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

avantage Creative Commons License 2001.05.28 0 0 50
Fargo,

>Car Lovely
Ez ilyen felujito csoda, mint a TVshopokon is szokott lenni. Katranyfolt, alkohol meggyujtva, meg karcolasok egy megmattult oreg verdan. Utana olyan szepen csillogott, hogy csak na. Ablakra is jo allitolag.

Előzmény: fargo (44)
bbks Creative Commons License 2001.05.28 0 0 49
Csatlakozom az előttem szólóhoz.

Én 2-3 havonta "kenem" át a kocsit szilikonos vaxal. Ez tényleg nem koptatja a gyári fényezést, viszont óvja és fénylik mint a Salamon t*ke. Köztes időszakokban csak mosószer nélküli egyszerű vizes lemosások ismétlődnek, ha a szükség úgy hozza.

Tényleg qrva nagy meló, de kénytelen vagyok, mert Bpest belvárosában parkolok rendszerint az utcán (csillaggarázs). Az előző kocsimat 3 évesen adtam el, de a fényezése még mindig tip-top volt.

bbks /saca

Macimedve Creative Commons License 2001.05.28 0 0 48
A vaxolásnak vannak különféle fokozatai. A legkeményebb vaxok nem autóápolásra valók, ezekkel a fényezők szokták festés előtt az elhanyagolt kőfelverődéseket javítani, az olyanokat amik körül már egy kicsit vöröslik a rozsda, de még nem súlyos. Szépen le lehet dörzsölni a rozsdát és fényezni. (Illetve eladás előtt a fényezés el is maradhat:-))) Csak akkor az első eső után újra kiüt.... Ezekben a pasztákban nagyon sok csiszolóanyag van.

Az un. kemény vaxok úgy működnek, hogy a bennük lévő csiszólóanyag eltávolítja a festés felső, lemattult rétegét. Egy idő után már nem marad semmi, ezért max évente 1-2-szer szabad csinálni. Én még ritkábban szoktam, csak ha tényleg láthatóan szükséges, de aki állandóan az utcán áll, annak többször kell... Új autót kemény vaxszal nem szoktak polírozni. Ezek szerint kivétel a Skoda.......

A lágy vaxokban nincs vagy csak nagyon kevés és finom szemcsés polírozóanyag van, ez csak a szennyeződéseket, bogármaradékot stb. távolítja el, a festéket nem bántja. Többnyire viaszt tartalmaznak, ez vízlepergető és szép fényt ad a kocsinak. Ezzel célszerű ősszel a sózás előtt lekenni a kocsit, majd még 1x tavasszal, a sok eső, sár hó után. Ilyesmi a gépi mosónál kapható viasz is, csak az nincs rádörzsölve a kocsira. Viszont az ablakra is megy, amit aztán az ablaktörlő keserves munkával visz csak le.
Új autónál bőven elegendő a lágy vax, kár a festést polírozni.....

A vaxolás kézzel kemény meló: vattával körkörös mozdulatokkal keményen dörzsölni kell, majd ha megszárad egy puha kendővel laza mozdulatokkal fényesíteni. Csak árnyékban és hűvösben szabad csinálni. Utána az első napsütésben azonnal látszik, hogy hol maradt ki pár cm2....
A gumi részekre sem mehet, mert azokról rettenetes fekete koszt old le, amit aztán szétken az ember az egész autón. Egyes műanyag részeken meg szép fehér foltokat okoz, ami csak hónapok után tűnik el.

Ha van az embernek gépe, az sokat könnyít a dolgon, de a kényes részekre (sarkok, élek, stb) nem fér oda a gép.

Ha a vax az ablakra megy az gáz.... Ugyanis taszítja a vizet és nem műxik az ablaktörlő.....

Szóval, nem könnyű meló.

Előzmény: fargo (40)
Detonátor Creative Commons License 2001.05.28 0 0 47
Hű, ehhez már nem tudok sokat hozzászólni. Szerintem vedd fel a kapcsolatot egy restaurátorral, esetleg egy régésszel. Ők jobban tudják, hogyan kell ezekkel a dolgokkal bánni. ;)))
A műszerfalra mosás után esetleg valami bútorápoló. Az ülés meg rejtély. (Látom még neked is.) :)
Előzmény: BlackStar (42)
BlackStar Creative Commons License 2001.05.28 0 0 46
Jaaaa, úgy könnyű...! :))
De igazából az a kunszt, ha én csinálom...
Már tervezem is a lábait amivel a jalanlegi széket fogom lecserélni (tudod, kevés olyan szék van, ami elbírja a gép elé 3 méterről parabolikus ívben levágódó 110 kilós BlackStart... :)) )
Nekem lesz a legfrankóbb székem a világon! Háh!!
Méghogy kárpitos! Mit ért az ehhez? :)))
Előzmény: Dobcsi (45)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.27 0 0 45
Egy autókárpítos megcsinál mindent, amit leírtál.
Előzmény: BlackStar (42)
fargo Creative Commons License 2001.05.27 0 0 44
Miért, mit csinált?
Előzmény: avantage (43)
avantage Creative Commons License 2001.05.27 0 0 43
Car Lovely nevu csodaszerrol mar hallottatok?
A bemutaton nagyon meggyozo volt.
BlackStar Creative Commons License 2001.05.27 0 0 42
Huh. Szakértői gárda :)
Tényleg, Ti mit tennétek a helyemben?
Nos, a helyzet a következő. Van 1 SAAB ülésem és egy SAAB műszerfalam (kicsiben kezdem :) )
Ezeket a dolgokat (mint az a TotalCar SAAB-talival foglalkozó cikkéből is megtudható, a találkozón egy szabadrablás tárgyává tett régi 900-asból boncoltam ki. :) )
Egyik sincs olyan igazán gyári állapotban.
Akkor jönnek a kérdések:
Egy huszonkét éves, merő retkes műszerfalat (SAABét) mivel mossam le? Illetve, addig, hogy lemos, tiszta. De hogy utána mivel kenjem le?
Aztán.
Az ülést majd' fél napos munkával széjjelszedtem (illetve csak az üléshuzatot húztam le :) ). Az anyaga valami olyasmi, mint a törülközőé :) bár lehet, hogy a 22 éves bőr ilyen :)), a hátulja pedig valami műbőrszerőség. Mivel tisztítsam? Elvigyem tisztítóba? Ahol ki van kopva, mivel lehet megtoldanifoldani?
És ami még nagyon fontos: tudtok valami tuti tippet az ülés szivacsának az ápolására/ragasztására/valami anyaggal való kitömésére? Kicsit öreg már szegény :( Mivel kötöznétek fel egy leszakadt ülésaljat?

Hmm.
Egyenlőre csak ennyi. Ha valakit érdekel a dolog, írhatok még a SAAB900as üléséről (és egy összehasonlító elemzést a T72es harckocsi vázával... :)) )

Detonátor Creative Commons License 2001.05.25 0 0 41
Hát ez tényleg nem semmi. Inkább tennének rá normális fényezést.

Házilag, kézzel waxoltam néhányszor (nem a mostanit). II: Szétken, megszárad, ledörgöl :II ... és így tovább. Még a pöcsömön is folyt a víz. Egy Volvot nem csinálnék meg kézzel, de lehet, hogy már mást sem. ;)

Előzmény: fargo (40)
fargo Creative Commons License 2001.05.24 0 0 40
Valamelyik régebbi topicban volt róla szó, hogy valaki reklamált az egy éves Skodája rossz fényezése miatt, de visszautasították, mert nem vaxoltatta a kocsit. Állítólag fél évente keményvaxolást (az mi?) kell csinálni a kasztnin, csak úgy érvényes a garancia, le volt írva valami kisbetűs részben. No, ez nem semmi...

Én saját magam még nem vaxoltam a kocsit, mindig elvittem a márkaszervízbe. Mekkora meló az? Mexakadós, vagy élvezhetô? Lehet kézzel is, vagy leginkább géppel érdemes?

Cgo Creative Commons License 2001.05.24 0 0 39
Külső vaxhoz még túl új az autóm

Miert nem jo a kulso vax az uj kocsiknak?

Előzmény: Macimedve (36)
Detonátor Creative Commons License 2001.05.24 0 0 38
szálvédő=szélvédő! :)
Előzmény: Detonátor (37)
Detonátor Creative Commons License 2001.05.24 0 0 37
Szálvédő tisztító hab? Amegmán milyen?
Előzmény: Dobcsi (35)
Macimedve Creative Commons License 2001.05.24 0 0 36
A szilikon nem való az autóba..... A műszerfalról felgőzölög az üvegre, aztán télen nem látsz ki a párától, nyáron este meg megvakul az ember a szembejövőktől... Eladás előtt röviddel viszont nagyon jót tesz a gumiknak és az ajtótömitéseknek.:-) Sokkal jobban mutat... Egy öreg fényező barátom az ilyen eladásra szánt autók gumijait mindig bekente mezei fekete zománcfestékkel. Pár kilométerig szinte újnak tűnik a gumi... Lámerek sokszor megeszik.

Vettem egyszer egy autót egy fodrásztól, aki az autóját is ápolta. Mindenféle spéci csodaszerrel, a motor csillogott, a csövek bekenve valami fényesítővel, a cockpitot pl. valamilyen elég márkás cockpit ápolóval.... Na ez is felgőzölgött az ablakra az első full napos parkoláskor.... Este meg majdnem megvakultam. Én azóta nem igazán próbálkozom ilyen csodaszerekkel.

A szélvédő kívülről be volt kenve azzal a RainX nevű akármivel. Marha jó volt, amíg nem kellet ablaktörlőt kapcsolni. De nagyobb esőben csak egy homályos folt volt az ablak, olyan, mintha fóliából lenne. Éjjel valahol Stuttgart környékén kapott el egy eső, félre kellett állnom, mert egyszerűen nem láttam. Akkor vettem a benzinkútnál egy Sonax „Silikon und Wachs Entferner” nevű cuccost. Na, az nagyon bejött. Olyan, mint a wax, be kell kenni az üveget, átpolírozni vattával, majd száradás után puha ronggyal letörölni. Nagyon királyul levisz mindent. Nálunk is kapható, utoljára egy OMV kútnál vettem. Évente 2x megcsinálom a szélvédővel.

Egyébként a cockpitot egy olyan mezei nedves monitortörlő kendővel szoktam takarítani. Olyannal, amilyen éppen van otthon. Ezzel gyönyörűen meg lehet pucolni a kezelőszerveket, a rádiót stb. is.... Még valamennyire antisztatizál is.

Ablaktisztításra volt egy Carramba nevű habom, az nagyon jó volt, de sajnos sehol nem találok ilyet. Utoljára egy Rex nevűt vettem, az nem annyira jó. (Ezeket csak bogáreltávolításra szoktam használni, út közben, vagy indulás előtt)
Mosáskor a piros flakonos tükör, vagy a Clinnek van egy újabb, kék flakonos aktív zsíroldós cucca, az is nagyon jó. (Ezt a konyhából szoktam elcsenni) Ezekkel vigyázni kell, hogy ne menjen a fényezésre és a gumira, mert állítólag nem tesz jót neki....
A Piros flakonos tükör meg egyesek szerint nem más, mint denszesz és víz keveréke.... Szerintem van benne más is, mert az alkohol nem oldja a zsírt.... A Tükört nagyanyám receptje szerint Népszabadsággal kombinálva használom. Lehet Szilvia törlőkendővel is, de az előbbi olcsóbb....
Jó még a monitortisztító hab is, de ezt csak hűvösben lehet használni, mert nagyon gyorsan szárad és nehéz letörölni.

A kátrányfoltokat patikabenzin és petróleum keverékével szoktam eltávolítani. Olcsó és nagyon jó. E helyett hallottam már nitrohígítót is használni, modern fényezésnek nem árt.... Persze én mindezt mosás előtt szoktam. Mosásra pedig szintén a konyhából elcsent Sunlicht mosogatószert szoktam használni. A legjobb a hagyományos Ultra por, az sokkal könnyebben viszi le a bogarakat és zsír meg olajfoltokat, de nem mindig és mindenhol lehet kapni. Én többnyire vidéken, falusi boltokban veszem, ott mindig van.
Mosás: először slaggal locsolás, a kerékjáratok kiveretése, a nagyobb sárfoltok beáztatása. Aztán puha kefével mindig hideg, mosogatószeres vízzel, a tetőtől indulva, fentről lefelé. Majd újra a slag, leveretni a habot és a maradék felázott sarat. Aztán törlés szarvasbőrrel, az ajtók aljánál meg a hasonló kevésbé kényes helyeken Vileda törlőkendővel.

Külső vaxhoz még túl új az autóm, de fiatalabb kocsijaimat ősszel át szoktam kenni egy nem jut eszembe nevű lágy vaxszal, ebben méhviasz van, nagyon jól dobja le a vizet, de nem políroz. Ez egy lapos dobozban kapható, a tetején egy átlátszó PVC kupakban van a szivacs.
Idősebb kocsikra a kocsi színével megegyező színű vax.

Előzmény: Dobcsi (35)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.23 0 0 35
Fargo: Szilikon eltávolításra létezik, prevent Silikon eltávolító spray. (sosem próbáltam de van nekem is a garage-ban.)

Detonátor: Nekem a kilométeróra előtti plexire, a belső és külső visszapillantó tükrökre és a kis tükörre a napellenzőben tökéletesen bevált a szélvédő tisztító hab. (a szélvédőre nem :))

üdv,
Dobcsi.

kivi Creative Commons License 2001.05.21 0 0 34
Hűha... rettegve várom a szerdát, amikor le akarom pucolni a műszerfalat. :-)

Még a szilikonról annyit, hogy télen (az első havazás után) az ajtótőmítéseket töröltem át szilikonos ronggyal. Az eredmény (a tisztaságon kívül) az lett, hogy egy picit sem fagyott be az ajtó, pedig 5 napig állt a kocsi a hó alatt.

A zárba fújható 'jégoldó' vagy egyéb nem bántja az elektronikát?

Előzmény: fargo (27)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.21 0 0 33
Raadasul a plexinel vigyazni kell, ne karcold ossze.
Előzmény: Detonátor (31)
Törölt nick Creative Commons License 2001.05.21 0 0 32
Mondjuk ki, a Matiz belsejeben van jocskan muanyag. Nagyobb takaritaskor egyszeruen mososzeres viz+sika kefe+szaraz rongy kombinaciot hasznalok. Korbesikalom az ajtokarpitokat, muszerfal tetejet, egyeb helyeket es attorlom. Aztan nincs ra gond a kovetkezo nagytakaritasig, eleg torolgetni. Most kimostam a belso szonyegeket, hetvegen a szel es a nap gyorsan megszaritotta, jott tett nekik. A muszerfal porosodasaval egyetertek, sajnos videken ez elkerulhetetlen, hiaba kerulom messzirol a foldutakat.
Detonátor Creative Commons License 2001.05.21 0 0 31
A műszerfal plexi az egy külön téma. Mindig ott kergetem rajta a kis pamut rongyommal a port, de hol az egyik, hol a másik sarokba tologatom vele, mivel addigra jól feltöltődött. :(

Az olyan zsíros monitortisztítót akkor kihagyom. :) A szilikonról meg már kifejtettem a véleményem. Persze az is jót tett a "lyánykoromban" használt kispolákom műanyag lökhárítóinak. Az egyébként kifehéredett műanyag szép fekete lett tőle. Eladás előtt nagyon jól mutatott. :)

Előzmény: fargo (30)
fargo Creative Commons License 2001.05.21 0 0 30
Ami nekem van monitor tisztító, az bztos nem jó a műszerfalra, mert olyan furcsa zsíros állaga van. Az tuti, hogy csak üvegen működik, mert addig kell dörgölni, míg teljesen el nem tűnik, gondolom marad utána valami film az üvegen. Az ujjlenyomat rettentôen meglátszik rajta, nem is lehet hozzámatatni a monitorhoz utána. Viszont hónapokig sem lesz poros.

A Pronto az biztos jó rá, bár én a műszereket fedô plexire leginkább semmit sem kennék. Ezek a műanyagok annyira kényesek, hogy ha a legpuhább ronggyal törlöd át, az is karcot hagy rajta...

Előzmény: Detonátor (29)
Detonátor Creative Commons License 2001.05.21 0 0 29
Ne aggódj, én a bitument foltbenzinnel szoktam lemosni vattával. (Persze utána egyből mosás.) Nagyon hatékony és nem vettem észre, hogy károsítaná a festést. (Az egyik régebbi autómat teljesen át kellet mosni vele, mivel aszfaltozták az utcánkat. :( )
Egyébként nekem is szürke a műszerfal, ezért is keresek valami dögös tisztítót rá.

A kérdésem továbbra is: Pronto (por stop) vagy hogy reklámozzák, vagy esetleg monitor tisztító?

Előzmény: fargo (28)
fargo Creative Commons License 2001.05.21 0 0 28
Egyébként én tök kiakadtam, amikor egyszer végignéztem, hogyan pucolják a "profi" autókozmetikában a gépemet.

Egy alapos gôzborotvás majd samponos mosás után a szárazra törölgetett kocsin végigment egy fickó olyan kis arcálpoló vatta pamacsokkal és egy üveg alkohollal, és egyenként lemosta róla a bogárpöttyöket, a kátránycseppeket, a gyantát, fákról rácsöpögött egyéb szutykokat. Csak utána estek neki polírozni, aztán külsô műanyag- meg gumiápolni. A belsô pucolás is megérne egy misét (mesét). Én évente 2x megcsináltatom a kocsin a full kozmetikát, megéri, meghálálja. Naés az a feeling, amikor másnap beleülsz :-) Szerintem nem nagyon lehet megkülönböztetni egy új kocsitól...

fargo Creative Commons License 2001.05.21 0 0 27
A Pronto jól hangzik a műszerfalra, hogy ez eddig nekem nem jutott eszembe! Abban egyébként méhviasz van, és nagyon jó az illata...

Az elôzô kocsimban bézs színű volt a kárpit meg a műanyagok, annak a pucolására tökéletesen bevált az irodai gépeket és számítógépeket tisztító hab. Csak ráfújtam, hagytam 1-2 percig hatni, aztán törlés. Szinte lemarta a koszt a műanyagról...

Errôl jut ezsembe, szerintem akinek szürke vagy fekete a kocsija belül, nem is sejti, hogy mi mocsok rakódik le a levegôbôl :-(((

Detonátor Creative Commons License 2001.05.21 0 0 26
Na, autó mosás után elmentem bevásárolni. Ameddig a boltban voltam, anyuci pici kisfia teljesen körbetapperolta az előtte porban játszó kis kezével az autót. És ezt nekem végig kellett néznem az üzlet ablakán keresztül a pénztárnál ácsorogva! Anyuci természetesen megvárta, még teljesen körbe ér az autón a csemetéje, utána meg tűzés. Irgum-burgum, hogy az a......
Astra Agressor Creative Commons License 2001.05.21 0 0 25
A szilikonról csak annyit, hogy apámnak a Peugeotjában régebben tönkrement valami ketyere, a szakszervízben azt mondták neki, hogy többet ne használjon szilikont műszerfalra.
Az üvegtisztításnál én a Prevent lilás flakonú sprére esküszüm (már nem lehet kapni, én a pinyóban találtam néhány flakont) atomjól tisztít és foltmentes. Egyébként az üvegtisztításhoz érdemes külön rongyot használni, olyat, amivel soha mást nem csinálsz.
Detonátor Creative Commons License 2001.05.21 0 0 24
A szilikonba bele ragad minden. Én nem igazán javasolnám. Ez a Pronto vagy mifene, jó lehet a műszerfalra? Az nem olajos, ragacsos?
kivi Creative Commons License 2001.05.20 0 0 23
Nem, nem. :-) A mosószert nem ismerem, amikor én az Amway-el 'foglalkoztam' akkor még nem volt a piacon autómosó lötty. Én magát a céget (rendszert) utálom. Ettől még lehet jó a mosószer. :-)
Előzmény: Törölt nick (19)
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.20 0 0 22
A műszerfalápoló az u.a. mint a Szilikon? Mert a hatás szinte u.a.
Dobcsi Creative Commons License 2001.05.20 0 0 21
És belülről gondoltam... :) Kivülről nem nagy dolog, az ablakok belső oldalával van gondom...
Előzmény: Törölt nick (9)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!