A Pronto tök jól bevált a fabetétekre, és a műszerfal műanyagai is szépek lettek tôle.
Viszont a Prevent gumiápoló kékre festette az egyik felnimet, alig tudtam levakarni róla. A gumi szép lett tôle, de a felnikre vigyázni kell, ha ezt használja az ember. Biztos van jobb is, de most ez volt kéznél...
A legutóbbi szervizben való mosástól a felkent viasz csúnyán megmattult.Nem akar semmiféle szerrel lejönni, viszont mechanikailag ahol nagynehezen ledörzsöltem, ott jól néz ki.(Meleg víz sem segít, forróval meg nem merem)
Csak az a baj, hogy így elég sokáig tart, és féltem e festéket.Még nem próbáltam saját magával leoldani, mivel polírozós anyag, és nem akarok többet lecsiszolni.
Van valakinek valami ötlete, hogy mifel jön le a viasz ?
Szasztok !
Az én autóm elején egy bazi nagy céges embléma van. Hogy lehetne felszedni? Olyan öntapadós fólia vagy mi a csuda volna. Állítólag hosugárzóval aztán polír...
Ötlet?
Na mielőtt közröhej tárgyává válnék, mivel tényleg több forrásból olvastam, hallottam (indoklás nélkül), íme egy idézet a kocsimhoz mellékelt kezelési útmutatóból:
"Autóápolás: Kerekek és gumiabroncsok - Ne tisztítsa nagynyomású mosóval.". Ennyi, és semmi magyarázat.
Egyébként én sem értem, ezért dobtam fel a kérdést. Ha viszont indokolt a tanács, akkor az valszeg nemcsak Opel specifikus.
Köszi, Zak, de én nem teljesen viccből mondtam. Én kerékpárversenyzem (magyar nyelv rulez :-), és nálunk is van ilyen probléma. A 8 barra fújt gumi hiába feszül állatul a felnire, be tud szivárogni a víz. Ki viszont nem jön, és amig el nem párolog, adig a vizes-homokos lötty csiszolja a felnit és a gumit.
kivi
Gondolod,hogy a levegő nem jön ki de a víz bemegy????(persze tömlő nélküli abroncsnál)
Az igaz,hogy ha tömlővel van szerelve a cucc akkor a peremnél egy idő után beszivárog a víz és elkezd rozsdásodni de ez nem a nagynyomású víztől,hanem az esőtől is bekövetkezik.
Több helyen olvastam, hogy a gumiabroncsokat nem szabad nagy nyomású vízzel tisztítani ? Tudja valaki miért ?
S mi számít ilyen szempontból magas nyomású berendezésnek ? Csak a gőborotva, vagy a benzinkutaknál található, zsetonos kézi 'spriccelő' is ?
GOLF II-be keresek (hang)szigetelo anyagot (talan filcbol van?). Sajnos beazott es eleg dohos szaga van. Nem hiszem, hogy a kiszaritas segitene es nincs mar valami jo allapotban. Tudja valaki, hogy hol lehetne ilyen szigeto anyagot beszerezni?
A valaszokat alore is koszi.
.
A motort nyugodtan le lehet mosni akár gőzborotvával is... Arra viszont ügyelni kell, hogy az elektromos részekre ne spricceljen direktben a vízsugár. A generátor nem szereti, ha a résein nagynyomású vízsugár áramlik befelé.... A máshonnan ráspriccelő vagy fröcsögő vizet viszont gond nélkül elviseli.
Természetesen mindez csak akkor igaz, ha a tömítések kifogástalan állapotban vannak. (Biztosítótáblák fedelei, elosztófedél, gyújtókábelek stb.)
A másik szokásos gyenge pont a riasztó, ezt célszerű mosás előtt egy reklámszatyorral beburkolni...
A gyanta természetes oldószere az alkohol (és a denaturált szesz). Szerintem ez nem bántja a fényezést.
Én most vettem egy Johnson féle 'Rally Classic' waxot. Miután visszakapom a kocsit a szervizből, kipróbálom a terméket. Ez sem tartalmaz polírozó anyagot, csak waxot. Kicsit elröhögtem magam, amikor elolvastam a német szöveget: 'Auto pudding' néven említi a waxot. :-)
Más. A motortérben lévő csöveknek, kábeleknek, csatlakozóknak mennyire árt a víz? Mert pl. a Prevent motorblokk tisztítót úgy kellene használni, hogy lefújjuk vele a motor, aztán pedig nagynyomású vízzel lemossuk. Nem árt ez a generátornak, ventillátornak és a többi elektromos résznek?
Adalékként a korábbi Skodás fényezési garancia történethez ill. az új kocsik karbantartási előírásaihoz Opel módra: az új kocsihoz mellékelt kézikönyv szerint a verdát évente 2-3 alkalommal kell viaszolni, ennek hiányát megsínyli a fényezés. Természetesen OPEL márkájú!!?? wax-ot javasolnak, még a termékkódot is feltüntették. OPEL szalonba vissza, ahol csak néznek rám hogy mit akarok, hiába tartom eléjük a könyvet a rendelési kódszámmal. Napok múlva viszahívtak hogy a keresett waxot már évek óta nem forgalmazzák, de egy legalább olyan jót tudnak helyette szerezni kb 4000Ft-ért. Kérdezem hogy pontosan milyen, MOTIP Fast Wax. Namármost ez szinte bármely autósboltban beszerezhető, kb.850Ft, tényleg jó, polírt nem tartalmaz. Azóta is azt használom, ragyog, még a bogarak maradványait is könnyebb eltávolítani, ez korábban kész rémálom volt.
Viszont adjatok tanácsot: fenyő gyantát s mindenféle, fáról csöpögő trutyit mivel lehet eltávolítani a fényezés károsodása nélkül ? (Egy mátrai kiruccanás alkalmával nem értettem hogy tűző napsütésben mások miért nem az árnyékos helyet választják parkoláshoz, most már tudom.)
Na, vettem egy Mr Sheen nevű bútorápolót. Rá volt írva, hogy műanyagokra is jó, antisztatikus, meg tévé képernyőn tesztelve. És láss csodát! Tényleg egész korrekt. Gyönyörűen leszedi a port, (Amit, eddig csak kergettem a műszerfalon.) fényesít, és nem lesz ragacs utána. 200 HUF volt az ára.
Ezek a jó régi cuccok (piros dobozos Tükör ablaktisztítő meg Ultra por) falusi vegyesboltokban teljes biztonsággal fellelhetők.... A sokat tapasztalt falusi öregasszonyokat nem lehet átverni TV reklámmal:-)))
A 15 éves lemattult kasznit inkább kezelném egy tisztességes Johnson, Sonax stb. vagy hasonló márkás és kipróbált vaxszal mint egy ilyen TV-shopos izével.....
Vettem egyszer egy autót, 8 évesen, szinte soha nem volt mosva (Németországban ez nem gond, ott nincs sár...) és az udvaron állt.
Rettenetesen nézett ki, fényezésen spekuláltam. Aztán próba szerencse alapon a gépháztetőt levaxszoltam a Johnsonnal.... Elsőre is egész jó lett, de másodikra szinte új fénye volt. Persze az egy gyakorlatilag érintetlen festékréteg volt, volt róla mit ledörzsölni.... Az autó fehér volt, az viszonylag hálás szín, egy sötét gépnél a dolog sokkal nehezebb.
Ezért kell a piros flakonos ablaktisztítónál és társainál maradni. ;) Csak sajnos ezek a cuccok már kihalófélben vannak, és kénytelen az ember valami újabb csodaszert kipróbálni.
Ôk mesélték pár hete, hogy kaptak valami kárpittisztító "csodaszert", jól kipróbálták egy V40-esen, tök jól műödött, de két hét múlva teljesen kibolyhosodott az ülés :-(
A tavalyi ôszi Volvo találkozón volt egy autókozmetikus cég, na ôk mezei Maxolan (?) cuccokkal csodát tudnak művelni egy 15 éves lemattult kocsival is...
Egy biztos, 1-2 eves autora en se kennek ilyet.
De nem hiszem, hogy egy 15 eves abszolut matt fenyezesnek tobbet artana, mint hasznalna.
Szerintem a gaz az araval van.
Valahogy én ezekben a varázsszerekben nem hiszek, valaki azt mondta, hogy a csoda csak 3 napig tart, oszt meg jön a lepetés: több kárt okoz, mint amennyi hasznot hajt. Jó lenne, ha valaki, akinek van tapasztalata vele, mesélne róla, mert kíváncsi vagyok, hogy mi is az igazság...