kivi,
2 percig folyo vizzel aztatod, aztan meg hagyod 3 percig azni. Fogsz egy rongyot es picit erosebben ranyomva letakaritod.
Ha lusta vagy ennyit varni, Armor All spray-el lefujod es 2 perc mulva simara torlod.
A Pronto tök jól bevált a fabetétekre, és a műszerfal műanyagai is szépek lettek tôle.
Viszont a Prevent gumiápoló kékre festette az egyik felnimet, alig tudtam levakarni róla. A gumi szép lett tôle, de a felnikre vigyázni kell, ha ezt használja az ember. Biztos van jobb is, de most ez volt kéznél...
A legutóbbi szervizben való mosástól a felkent viasz csúnyán megmattult.Nem akar semmiféle szerrel lejönni, viszont mechanikailag ahol nagynehezen ledörzsöltem, ott jól néz ki.(Meleg víz sem segít, forróval meg nem merem)
Csak az a baj, hogy így elég sokáig tart, és féltem e festéket.Még nem próbáltam saját magával leoldani, mivel polírozós anyag, és nem akarok többet lecsiszolni.
Van valakinek valami ötlete, hogy mifel jön le a viasz ?
Szasztok !
Az én autóm elején egy bazi nagy céges embléma van. Hogy lehetne felszedni? Olyan öntapadós fólia vagy mi a csuda volna. Állítólag hosugárzóval aztán polír...
Ötlet?
Na mielőtt közröhej tárgyává válnék, mivel tényleg több forrásból olvastam, hallottam (indoklás nélkül), íme egy idézet a kocsimhoz mellékelt kezelési útmutatóból:
"Autóápolás: Kerekek és gumiabroncsok - Ne tisztítsa nagynyomású mosóval.". Ennyi, és semmi magyarázat.
Egyébként én sem értem, ezért dobtam fel a kérdést. Ha viszont indokolt a tanács, akkor az valszeg nemcsak Opel specifikus.
Köszi, Zak, de én nem teljesen viccből mondtam. Én kerékpárversenyzem (magyar nyelv rulez :-), és nálunk is van ilyen probléma. A 8 barra fújt gumi hiába feszül állatul a felnire, be tud szivárogni a víz. Ki viszont nem jön, és amig el nem párolog, adig a vizes-homokos lötty csiszolja a felnit és a gumit.
kivi
Gondolod,hogy a levegő nem jön ki de a víz bemegy????(persze tömlő nélküli abroncsnál)
Az igaz,hogy ha tömlővel van szerelve a cucc akkor a peremnél egy idő után beszivárog a víz és elkezd rozsdásodni de ez nem a nagynyomású víztől,hanem az esőtől is bekövetkezik.
Több helyen olvastam, hogy a gumiabroncsokat nem szabad nagy nyomású vízzel tisztítani ? Tudja valaki miért ?
S mi számít ilyen szempontból magas nyomású berendezésnek ? Csak a gőborotva, vagy a benzinkutaknál található, zsetonos kézi 'spriccelő' is ?
GOLF II-be keresek (hang)szigetelo anyagot (talan filcbol van?). Sajnos beazott es eleg dohos szaga van. Nem hiszem, hogy a kiszaritas segitene es nincs mar valami jo allapotban. Tudja valaki, hogy hol lehetne ilyen szigeto anyagot beszerezni?
A valaszokat alore is koszi.
.
A motort nyugodtan le lehet mosni akár gőzborotvával is... Arra viszont ügyelni kell, hogy az elektromos részekre ne spricceljen direktben a vízsugár. A generátor nem szereti, ha a résein nagynyomású vízsugár áramlik befelé.... A máshonnan ráspriccelő vagy fröcsögő vizet viszont gond nélkül elviseli.
Természetesen mindez csak akkor igaz, ha a tömítések kifogástalan állapotban vannak. (Biztosítótáblák fedelei, elosztófedél, gyújtókábelek stb.)
A másik szokásos gyenge pont a riasztó, ezt célszerű mosás előtt egy reklámszatyorral beburkolni...
A gyanta természetes oldószere az alkohol (és a denaturált szesz). Szerintem ez nem bántja a fényezést.
Én most vettem egy Johnson féle 'Rally Classic' waxot. Miután visszakapom a kocsit a szervizből, kipróbálom a terméket. Ez sem tartalmaz polírozó anyagot, csak waxot. Kicsit elröhögtem magam, amikor elolvastam a német szöveget: 'Auto pudding' néven említi a waxot. :-)
Más. A motortérben lévő csöveknek, kábeleknek, csatlakozóknak mennyire árt a víz? Mert pl. a Prevent motorblokk tisztítót úgy kellene használni, hogy lefújjuk vele a motor, aztán pedig nagynyomású vízzel lemossuk. Nem árt ez a generátornak, ventillátornak és a többi elektromos résznek?