Tudna valaki mondani egy helyet ahol a belso szovetkarpitokat kitisztitjak az autoban?
Geppel, vagy nem tudom hogyan de lenyeg az , hogy jol dolgozzanak.Budapesten kellene lehetoleg XIII-XVI.ker. kornyeken.
Ezzel csak az a gáz, hogy forgalmi szerinti N. VÖRÖS ( szinkod is van ) szin a műszakiztató szerint sem létezik, a házilag mellékevert narancssárga korallpiros átmenet pedig a nem 1xü szinek közé tartozik ~ : ( Bár nem nagyon érzek késztetést sem, hogy "levaxoljam" a vasat.
absolution:
A Prevent cuccokért hálás köszönet. Azokat nagyon eltalálta akárki is csinálta őket.
Az az igazság, hogy egészen véletlenül találtam erre a site-ra. Örülök, hogy ilyen sokan foglalkoznak az autóápolás kérdésével és ahogy végigolvastam nem kis szakértelemmel állnak egyesek a témához!
Én jelenleg a Medikémia Rt.-nél dolgozom idestova 1 éve, mint termékcsoport menedzser és nagyon szívesen fogadnám ha itt a fórumban akár a termékcsaládjainkkal (Prevent, Prelix, Kentaur,)akár az autóápolással, üzemeltetéssel kapcsolatban kérdéseket és mint felhasználók észrevételeket tennétek felém. Ezzel, nagyon sokat tudnátok segíteni a munkámat és egyben a későbbi fejlesztések akár a ti ötleteitek alapján történhetnének meg.
Én évente 1x vagy max 2x eddig minden autómat szépen lepolíroztam. Még egyiknek sem volt baja tőle, sőt.
Ami biztosan árt, az a minden heti mosás utáni vaxolás.
Láthatsz bőven öreg Ladát, Skodát, Varnyút stb. amit a nyugdíjas tulaj péntek délután kitol a garázs elé (nem indítja be, mert akkor fogyaszt!!) aztán nekiáll szerelni, a szereléssel elmegy a szombati nap meg a vasárnap délelőtt, majd vasárnapi rántotthús után délután egy minden négyzetmilliméterre kiterjedő vaxolással fejezi be a hetet, aztán visszatolja a vasat, ráteszi az ajtóra mind a 13 lakatot és ezzel a következő péntekig el van intézve az autózás kérdése..... Ennek egy minősített esete a lakótelepi parkolóban végrehajtott autós hétvége....
Na, ezeken a kocsikon a sarkoknál már szépen előjön a szürke alapozó....
A klasszikus értelemben véve a kemény vax políroz+viaszol, a lágy vax meg viaszol (vagy valami hasonló réteget visz fel)..... Az angol wax (és a német Wachs) szó egyébként viaszt jelent.
Bár ma már nehéz eligazodni a sok elnevezés mag fantázianév között. Azt mindenesetre már többször tapasztaltam, hogy ha lágyvaxolás közben valami makacs szutyok nem akar lejönni, akkor azt a következő keményvaxolás akár hónapok múlva is könnyedén viszi. Ez mindenképen polírozóanyag jelenlétére utal. Legalábbis az általam használt Johnsonnál...
Egyébként tartósságban nem tapasztaltam különbséget, néhány mosást mindegyik kibír, aztán eltűnik......
Aztán vannak olyan színes vaxok is, amik a kisebb karcokat feltöltik. Idősebb, megviseltebb autókra nagyon jó eredménnyel alkalmazhatók, főleg, ha éppen van az autó színéhez nagyon hasonló....
Tudtommal a keményvax nem attól kemény, hogy polírszemcséket tartalmaz, hanem hogy keményre szilárdul, hosszan védve ezzel a lakkot.
Természetesen sok vax van, amiben polírszemcsék is vannak!
Köszi Névrokon,
az én kocsim egy 9 éves, de annál újabbnak tűnő (5 év) metálfényű példány. Eszerint jobb ha nem bántom ezzel az anyaggal, mert elvékonyítja a lakkréteget...ugye?
Egy ilyen szituációban meg lehet-e reszkírozni a tavaszi eljárást?
A kemény vax minden vaxolásnál leszedi a festék felső rétegét.... Egy idő után aztán nincs mit leszedni. Nem szabad sűrűn használni, célszerűen max. évente 2x. Egyszer a tél előtti 1x meg a tavaszi nagytakarításra.....
Az őszi takarítás után jól látszik minden hiba, kőfelverődés a fényezésen, ezeket is célszerű kijavítani. Az őszit lehet lágyvaxos kezeléssel helyettesíteni, és utána javítani.
Kéményvaxot a legjobb csak tavasszal használni, akkor leszedni minden trutyit, a felverődött olajos-saras rétegeket, kormot stb. Ettől tiszta, fényes lesz a kocsi, jópár mosás után is taszítja a vizet. Egyben védőréteget is képez a napsütés ellen....
Viszont lágy vaxszal lehet évente többször is, ez nem bántja a fényezést, csak egy viasz vagy hasonló réteget visz fel, ami taszítja a vizet és szép fényt ad. Ez már csak ráérés kérdése......
A Rex Dauerwachs tapasztalatom szerint nagyon jó, bár neve ellenére nem annyira tartós. Én kb. minden ötödik mosás után kenek rá egy keveset. Nemcsak könnyebb mosni, de az eső is lepereg róla, nem is szólva arról, hogy milyen jól néz ki, amikor az esőcseppek kis pöttyökben állnak rajta. Innen lehet megismerni, hogy ki szereti a kocsiját, és ki nem!
Ja, és a bogarak még egy hét múlva is simán lejönnek. Úgyhogy szerintem nyugodtan használd.
van minden Esso kutnal. Polus centerrel szemben (XV.), Csömöri ut-Miskolci u. sarok (XIV.), van a Vaci uton, a patak elött meg egy OMV kut (XIII.).
Egyelöre ennyi jut eszembe azon a környeken.
Zoli
Nem tud valaki az Ors-on levo Aral kuthoz hasonlo kezimosot?Az az a moso ahol te magad nagynyomassal moshatod a kocsit egy boxban.
Valahol beljebb kellene a varosban, XIII-XIV.kerulet leginkabb.
Viszont, ha faluhelyen vagy, s van hely is, hülyén hangzik, de rögtönözz fölé egy fóliasátrat. Mondjuk a pára ott is befigyel, de a hó, miegymás nem a kocsidat veri. bár elég elvetemült az 5let ~ : )))) Bár akkor már az 1xü garázs jobb lenne.
Veszel pár oszlopot, leásod őket, mondjuk oldalanként 3-4et, agyik oldalt 1/2 méterrel lejjebb, vagy legalább 20 cm, majd beboritodd hullámpalával, esetleg farostlemezzel ( bár az áttázik ) alapozást nem igényel, a pár oszlop, meg pár tábla hullámpala nem nagy pénz, hamar megvan, s türhetően véd.
A ponyva eleg maceras, csak akkor eri meg, ha hosszabb ideig leallitod a kocsit. A ponyvat u.i. nem huzhatod ra siman az autora, mert egyreszt a para nem tud kiszabadulni alola, es pango viz marad az auton, masreszt a szel mozgasaval az ohatatlanul jelenlevö finom por- es homokszemcsek, mint smirgli karistoljak össze a lakkot.
Igazabol tetöcsomagtartot kell feltenni, es ugy rahuzni a kocsira a ponyvat, hogy lehetöleg sehol ne erjen a karosszeriahoz.
En nem szivesen töltenek reggelente es estenkent min negyedorat a ponyva fel es lerakasaval.
Van foltjavitó, vagy sima lakk filc. nem szép, de csunya. Annyit, hogy amég friss, azaz nem oxidálódott a fém, rámész vele, és annyi. Ha oxidálódott már, akkor sajna kicsit rá kell dolgozni(400-800-as smirglivel ) , különben rohad tovább a festék alatt. Esetleg kevertetsz a kocsidhoz ( vagy keversz ) festéket, s 4-es ecsettel simán ledolgozod. ( mondjuk nekem neolux-al van festva a vas, van cirka 3 dl maradék festék, azzal szoktam lepöttyözni. ) Kicsit igénytelen, de a célnak megfelel.
Autómosás: WU2 sampon ( occsó ), vagy sunlict. Szép fényes marad, elvileg foltmentessen szárad, s láthatóan nem rongálja a festéket, gumit sem.
Ablak: na ez kicsit más. Régen a piros tükör-ablak pucolo volt a nyerő, de cirka 1-2 éve ujjitották fel a szert, s azóta kicsit érdekes. Néha olajos szinfoltot hagy maga után az üvegen ~ : (, igy áttértem a Clean-re. Bár az átható citromillatot utánna lehet szellőztetni, de jól pucol, s kevésbé párásodik utánna.
Motormosás: az elektronikára vigyázz, mert ha beázik szivás, de amugy nemárt neki. Ja mondjuk ha lehet, ne üzemmeleg motort mossál.
Alváz: április közepe, május elején, mikor már lemosta a sót az utakról az eső, meg ha valami irdatlan földuton összedzsuváztad rendessen, akkor érdemes, hogy ne legyen miben megállnia a nedvességnek, meg ne legyen párkilóval nehezebb a vas. "Jó" buli, mikor egy alvázmosás után derül ki, hogy jé, itt lyukas a vas = : ((((
Van valakinek tapasztalata autóra való ponyváról ? Egy
családi ház udvarában álló kocsira lenne jó, mivel nincs
garázs és talán a ponyva is sokat számítana a különféle
környezeti hatásokkal szemben. Hol lehet ilyent kapni ?
Sajnos a kocsimnak az első szélvédője karcos. (Valószínűleg az első tulaj a retket száraz ablaktörlő használatával szerette eltávolítani.) A karcok ívben futnak(ablaktörlő). És sajnos esőben "megáll" benne a víz, ami elég zavaró. Mivel szélvédőpolírozást vállaló egyénnel még nem találkoztam (csak kiírta, de nem vállal...) és az AM-ben láttam szélvédő polírozó reklámot, gondoltam legfeljebb elbukom az árát.
Szóval CarPlan: Crystal clear terméke
Leírás alapján a kisebb karcolásokat eltünteti. (Az, hogy ez mekkora senki sem tudja).
Próba eredménye: a "törésmutatón" nem változtat, ergó a karcok ugyanúgy látszanak.
Viszont: az esővíz nem áll meg a karcolásokban (lévén kitöltötte), így esős időben sokkal jobban látok, illetve a felkenődött rovarok könnyebben lejönnek.
Ha sok bogarat összeszedek, mondjuk autópályán, akkor ahogy megérkezek, izibe lenyomatom valami benzinkútnál gôzborotvával. Frissen könnyen lemosható, ha sokáig rajta felejti az ember, akkor már elég nehéz levakarni...