Keresés

Részletes keresés

M62 099 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4503

;) Lalikirály már csöves???

Előzmény: Wolf27 (4502)
Wolf27 Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4502

Zoli!

 

Van a "nem csövesről" is felvételed?

 

Üdv!

Előzmény: Szárnyas FiFi (4501)
Szárnyas FiFi Creative Commons License 2012.09.25 0 0 4501

Meizi!!!! 

 

szegecsszámláló Creative Commons License 2012.09.14 0 0 4500

Ha már nem írogatunk...

 

Kölcsönvettem Vonatguru indás albumából két képet a B96-F96 átmenetről.

 

Kipróbáltuk, egész jó fotózóhely egy modulrendszerbe építve, a lankás oldalra telepített lekaszált búzamező hagyja dolgozni a fényképezőgépet, a túloldali dombos erdőrészlet a kerámiás sürgönyoszlopokkal pedig jó hátteret ad a fotókhoz.

 

 

Nincs véletlen valakinek egy felesleges szénásszekere? Majd egy éve kergetem az aratáshoz. Ha láttok valahol modellboltban elfekvőben, értesítsetek. (Kombájnok kíméljenek)

 

L

 

szegecsszámláló Creative Commons License 2012.09.13 0 0 4499

vagyis aki most épít, melyiket használja....

 

Nézd, szerintem amelyik a megformálandó terepedhez passzol. Ha szükséged lesz rá, adok kölcsön átmenőmodulokat B96-F96 közé.

Előzmény: rezgaras (4496)
szegecsszámláló Creative Commons License 2012.09.13 0 0 4498

B96-os-ból elvétve van a padláson 6db... :-))

Előzmény: tomaszmodell (4497)
tomaszmodell Creative Commons License 2012.09.12 0 0 4497

Az itthoni modulok többség F96-os csatlakozó felülettel készült. Elvétve akad néhány B96-os is.

Előzmény: rezgaras (4496)
rezgaras Creative Commons License 2012.09.12 0 0 4496

Kösz, világos. Igazán az érdekelt, hogy most mi is a Ti prefenenciátok. Vagyis aki most épít, melyiket használja.

 

Előzmény: szegecsszámláló (4494)
szegecsszámláló Creative Commons License 2012.09.12 0 0 4495

Bocsánat, egy meggel több maradt a szövegben a kelleténél.

szegecsszámláló Creative Commons License 2012.09.12 0 0 4494

Szervusz !

 

Amennyire tudom, egymással kompatibilisek az egyes fejlesztési fokozatok elemei, a homloklaptípusok közti átmenetet meg vegyes homlokfalú átmenő modulokkal oldhatod meg.  

Nyilván a kétvágányú pálya egyvágányúba valamilyen elágazóállomáson válik szét, itt nem kell átmeneti modul.

 

Üdv:

 

Lajos

Előzmény: rezgaras (4488)
tomaszmodell Creative Commons License 2012.08.29 0 0 4493

Egy kis TV-s beszámoló a Balatonlellei rendezvényről:

http://www.lelletv.hu/2012/08/12/vasutmodell-kiallitas/

sxapuka Creative Commons License 2012.08.22 0 0 4492

Üdv!

http://www.vasutmodellfesztival.5mp.eu/ lapon olvastam a kiállítók névsorát.

Kérdezem, digitális modullal kik lesznek magyar részről (Nagyberki, Magyaryzerdahely, Pellérd, Dunaföldvár stb.)?

 

MMIKVMK Creative Commons License 2012.08.22 0 0 4491

Itt van tőlem is néhány kép, főleg az eddig még nem látott modulokról:

 

 Wies - Eibrisswald állomás a Graz Köflach-i vasútról

 

 Az állomáshoz tartozó kapcsolópult és biztosító berendezés. A pultról és a számítógépről is egyaránt működtethető. Egy külön képernyőn pedig naplózta a tevékenységet.

 

 St. Martin forgalmi kitérő, és iparvasúti csatlakozás egy kerékpár gyárhoz.

 

 

 A rendeszer madártávlatból, 8 állomás, 2 tároló állomás, egy forgalmi kitérő, 4 iparvasúti csatlakozás, és rengeteg nyíltvonal az állomások között.

Előzmény: burgeri (4489)
burgeri Creative Commons License 2012.08.22 0 0 4490
Előzmény: burgeri (4489)
burgeri Creative Commons License 2012.08.22 0 0 4489

Négyen elmerészkedtünk a Gerecse Egyesületből Frohleitenbe a FREMO-kiállítást megnézni. Az út hossza (5 óra) ellenére megérte, a látnivalók útközben és a kiállításon kárpótoltak. Néhány kép Olga jóvoltából:

rezgaras Creative Commons License 2012.08.13 0 0 4488

Tényleg, a sok Fremo homloklap szabványból nálunk mi az elfogadott? Mert még az azonos jellegek (hegyvidéki, síkvidéki) között sem teljesen kompatibilisak az egyes évjáratok (87, 96, 00 - ennyit a németek rendszeretetérôl :-)))

 

Előzmény: rezgaras (4487)
rezgaras Creative Commons License 2012.08.13 0 0 4487

A Fremo-nak pont az a lényege, hogy a modulok hossza nincs megkötve. Ennek megfelelôen általában nem körpályákat építenek belôlük, hanem ágas-bogas, ide-oda kanyargó pályákat több végállomással.

 

Előzmény: MÁV EUROFIMA (4476)
BaTTka 1 Creative Commons License 2012.08.10 0 0 4486

Jaj, dehogynem:-)) Csak tessék okoskodni nyugodtan! Soha se lehet tudni mikor bukkan fel egy új információ az odoskodás halmazból:-))

Előzmény: SÜNÖCSKe (4485)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.08.10 0 0 4485

Ez igaz. Akkor maradjunk annyiban, hogy nem okoskodom :)

Előzmény: BaTTka 1 (4484)
BaTTka 1 Creative Commons License 2012.08.10 0 0 4484

Olyan modult kell csinálni, hogy ne az legyen rajta a legnagyobb látványosság hogy 1-2 mm-re szélesebb mint a mellette levő:-) Ha van rajta egyéb nézni való a kutya észre nem veszi ha kicsit az illesztésnél nem passzolnak egymáshoz. Én legalábbis még soha nem azzal a szándékkal mentem kiállításra hogy ilyen részletekben "gyönyörködjek".

Előzmény: SÜNÖCSKe (4481)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.08.10 0 0 4483

Közben megnéztem, az én moduljaimon (és ebből fakadóan sok másén is, mivel asztalos által előregyártott fakeretekről van szó) az oldalfal teljes hosszúságú, és a homlokfal a keskenyebb. Ez se rossz megoldás, csak talán nagyobb precizitást kíván :)

Előzmény: MÁV EUROFIMA (4482)
MÁV EUROFIMA Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4482

Bölcs gondolat. Egyébként én is a végpofil teljes szélességre hagyása mellett voksolnék ugyanis a német leíráshoz mellékelt rajzon is a végprofil van ami a teljes szélesség méretét határozza meg. Nem hagyott lehetőséget arra, hogy még az oldalfalnak is legyen hely. Ebből fakadóan nem azzal volt a baj, hogy nem egyértelműen ismertették ezt hanem azzal volt a baj, hogy én értetlenkedtem. :D

Előzmény: SÜNÖCSKe (4481)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.08.09 0 0 4481

Másik kérdésedre válaszolva, bár most nincs előttem, hogy a saját moduljaimon hogy van :)

 

Szerintem érdemes a végprofilt teljes szélességűre szabni, és ehhez rögzíteni hátulról az "oldalfalat". Ez azért jó, mert így nyugodtan figyelmen kívül lehet hagyni (természetesen a józan ész határain belül) az anyagvastagságot, és senkit nem zavar, ha esetleg 1-2 mm-rel hosszabbra sikerül a modul (egyenesben szerintem nincs különösebb jelentősége, ívben meg ennyi még talán belefér?), csak hozzá kell szabni a sínt :) Míg egy 1-2 mm-es oldalirányú hiba már feltűnő lehet (még ha a furatok a vágányhoz képest jó helyen is vannak, tehát üzemszerűen lehet használni a munkadarabot).

Előzmény: MÁV EUROFIMA (4480)
MÁV EUROFIMA Creative Commons License 2012.08.08 0 0 4480

Majdnem megkérdeztem, hogy mi az az AS szabvány. :D

 

Köszönöm szépen a segítségeteket! Amint lesznek még kérdéseim (mert lesznek), jelentkezek.

 

Előzmény: RhB (4479)
RhB Creative Commons License 2012.08.08 0 0 4479

Tudtommal nincs meghatározva a pontos hossz, ahogy előttem is írták. Leginkább a szállíthatóság határozza meg. A pontos 50 cm, 100 cm 150 cm stb. akkor lenne lényeges, ha a modulokat önmagába záródó kör alakban akarják elrendezni, ez viszont ritka, mint a fehér holló, leginkább össze-vissza kacskaringózó forma a "divat". :-) Szóval elvileg tetszőleges hosszúságú lehet, azaz az AS szabványnak megfelelő. :-)

 

Ami miatt mégis tartani szoktak valami méretet, az a szállítókeret, vagyis két vagy három modult összefognak egy-egy közös tartó "valamivel", ezáltal egy nagy dobozt képez a szállítás/tárolás idejére. Emiatt lényeges az azonos méret (ami végülis lehet akér 92,34 cm is, csak egyforma legyen).

Előzmény: MÁV EUROFIMA (4476)
MÁV EUROFIMA Creative Commons License 2012.08.08 0 0 4478

Köszönöm a válaszodat! Az oldal-, illetve homloklapok hosszúságára valamint szélességére tudsz/tudtok-e mondani valamit? Szeretném a lehetőségekhez képest a leginkább tartani magam a szabványhoz (és a valósághoz) de egyelőre csak német nyelvű leírásom van és ott sincs minden egyértelműen leírva. Szándékaim szerint rétegelt lemezből készíteném azonban azt még nem tudom, hogy milyen vastagságúból kellene.

Előzmény: SÜNÖCSKe (4477)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2012.08.08 0 0 4477

Igazából nincs meghatározva egyik sem. Mi TT-sek elfogadtuk azt az ökölszabályt, hogy mindenki akkora modult épít, amekkorát szállítani tud. Legtöbben (ha jól tudom) 800 mm hosszú modulokat készítünk. AutoCAD-del szoktam tervezgetni (pl. állomásokat, már van egy pár tervem, csak kérdés, hogy elég hosszú életű leszek-e ezek megvalósításához), ott néha belefutok olyan dolgokba, ami miatt célszerű pl. a méteres, vagy félméteres osztás is. Példaképp Lakitelek állomás Tillig EW3 kitérőkre optimalizált változata (azért EW3, mert lusta vagyok, és így a váltókörzetet fel tudtam pakolni 1:2 hossztorzítással) 500 és 800 mm hosszú modulokból "épül fel", de Őcsény megálló-rakodóhelyet (ami a nyílt vonali moduljaim elkészültét követően a következő projektem lehet) például kényelmesen fel tudtam osztani négy 800-asra. Próbaképpen csináltam egy vázlatot Eplény állomásról is, ott azt hiszem, 1000 mm-es darabokból építkeztem, mert az "adja ki" szépen. Sajnos az otthoni számítógépem megmakacsolta magát, így ezek a rajzok egyelőre pácolódnak a vinyómon.

Előzmény: MÁV EUROFIMA (4476)
MÁV EUROFIMA Creative Commons License 2012.08.08 0 0 4476

Merülnek fel kérdések. Ami így a kezdetek kezdetén leginkább érdekelne az az, hogy az egyes modulok szabványos hossza mennyi lehet? Egyáltalán megvan-e határozva a hosszúsága? A magyar szabványnál úgy tudom, hogy 500 mm illetve ennek a többszörösei az elfogadott.

Továbbá érdekelne az is, hogy az oldallapoknak kell végig érniük vagy a homloklapoknak kell teljes szélességben érniük.

Előzmény: Törölt nick (4475)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.28 0 0 4475

Üdvözlet!

 

H0e, TT és N-es leírások itt találhatók:

 

http://booci.hu/index.php?p=fremo_hun.html

 

A H0-ás fordítása folyamatban, de addig is szívesen segítünk, amiben tudunk...

 

Üdv

e94

Előzmény: MÁV EUROFIMA (4474)
MÁV EUROFIMA Creative Commons License 2012.07.28 0 0 4474

Tiszteletem az uraknak!

 

Érdeklődnék, hogy van-e valakinek magyar nyelvű leírása a FREMO szabványról emely alapján bele lehet vágni a modul építésbe. Előre is nagyon köszönöm a segítséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!