Nekem egy 2005-ös Citroen C3-asban volt ilyen váltó, ott Sensodrive néven fut a technika. Nem tudom, hogy maga a koncepció volt rossz vagy csak a francia autógyártás mélykora miatt, de pár év alatt elég nagy eséllyel mentek ezek tönkre, amiket gyakorlatilag csak a márkaszervizben komplett váltócserével lehetett orvosolni, mondanom sem kell, horribilis áron. A ráncfelvarrásnál végül a franciák hagyományos automatára cserélték a szerkezetet mindenki legnagyobb megelégedésére.
2009-es 1,4 -es i-Shift váltós kocsim van, 150 ekm, 2014-tól nálam, második tulajdonosként.
Sokan "köpködik" az i-Shiftes váltót, nos az igazság az, hogy kb1-2 hónapig váltáskor nálam is "bólogatott".
Aztán elmúlt, megszoktuk egymást, azaz az agyam-lábam ráhangolódott, s úgy megy mint egy villanymotor. Igaz tetettem bele utólag tempomatot is, kisebb forgalomban még városban is jó.
A váltója tkp egy 6 fokozatú manuális (ebben 120 ekm-ként kell olajat cserélni!), és egy elektromos szerkezet kapcsolgat helyettem. Automata üzemmódban 900-2500 fordulat között, (autópályán 130-nál kb 3100 1/ford). Ha manuálisan kapcsolom (nem szoktam) akkor akár 6500-ra is felförög, ilyenkor sokkal dinamikusabb (a VTEC rendszer a nagyobb emelésű bütykökre kapcsol át), de természetesen ekkor szomjasabb is.
Nekem semmi bajom nem volt vele, mindig teszi a dolgát, szeretem használni!
szerintem azert nehez erre valaszolni, mert egyeni igenyektöl is függ.
en siman hasznaltam 1.2i-DSi* Jazz-t is 4 szemellyel autopalyara is, nekem elég volt az is ! (A, Hu; D-ben nem ezt választottam volna, és USA-ban sem)
es biztos van, akinek 200 ló vagy 100 kW/1000 kg autotömeg alatt kevés
ez ugye 78 lo, amiböl sosem hasznaltam szerintem 50-et sem - ugye az összes ló akkor nyerít, ha annál a fordulatnál, aminél a max. teljesitmeny van, 100% terhelést (gazpedal) adunk.
kíváncsi vagyok, ki hanyszor tett ilyet - nagy fordulaton teljes gáz - a Jazz-ével ?
ez a L13B2-re, ami 6000 rpm-nel 75kW-os, pl. ha valaki 4000 rpm-nel ad teljes gazt, akkor csak 48-49kW-os. ...szerintem már ez is ritka (sajat hasznalatombol indulok ki :), nem ?
Koszonom valaszod. Igen, mindenhol arrol olvasok hogy a hasznalata es a kifinomulatlansaga miatt nem erdemes valasztani. En kifejezetten szerettem hasznalni a robotizalt valtot. Inkabb a megbizhatosagarol , szervizelhetosegerol nem talaltam semmi infot.
Gondolom, mások is azt fogják mondani, hogy I-Shiftest ne vegyél, ha nem vagy maradéktalanul biztos benne hogy olyat szeretnél. Nagyon kevesen szeretik (a használat közben (is)).
Talán nagyobb műszaki gáz nincs vele, de nem véletlen, hogy a Honda is elengedte ezt a vonalat, és 2012 körül visszatért a CVT automatára.
Szeretnék 2009-2011 jazzt vasarolni. Felmerult hogy a vasarlas targya legyen egy automata, i-shift verzio.
Korabbi autonk hasonlo elven mukodo , robotizalt szekvencialis valtoval szerelt ford fusion volt. Ezzel elegge befurodtunk , mert a valto megadta magat, es a szakszervizen kivul (akik horribilis arat adtak a javitasra) egyetlen embert talaltunk az orszagban aki foglalkozna vele, a javitas koltsege itt menet kozben derulne ki.
Summa summarum, az lenne a kerdesem: mi tortenik ha meghibasodik az I-shift valto? Ennek a javitasa is ilyen nehezkes? Javitasra milyen konnyu szerelot talalni? Mennyire megbizhato a valto? Volt valakinek tapasztalata ezugyben? Masik kerdesem : fekbetetek az i-shift eseteben is gyakran fogyo eszkozok? Fordnal evente megevett egy garniturat .
Sziasztok! Egy 2018-as Comfort felszereltségű Jazzbe szeretnék tolatókamerát beépíteni úgy, hogy a képe a rádió kijelzőjén legyen. Ismertek olyan budapesti vagy Budapest közeli műhelyet, ahol vállalkoznak ilyenre?
A 2004-és Jazzünk egyik slusszkulcsának a műanyagja a fém kulcs szárnál eltört. Ha össze ragasztjuk, nem lehet többet elemet cserélni benne. Járt már valaki így? Mit lehet tenni? Egy új gyári kulcsot rendelni gondolom igen drága.
Mivel a tank, a többi autóval ellentétben elöl van, a töltőcső sokkal hosszabb. Sajnos emiatt lassabban is folyik át. Az első kattanás után 4-5 liter még simán belemegy, ha lassan töltöd (persze ha nincs senki mögötted a kútnál, mert ez eltart egy pár percig). A Jazz-be tankoltam egyszer 41 litert is (éjszaka :-))!
Következő posztod valószínűleg arról fog szólni, hogy e tankolás óta elmentél már 200+ kilométert, és a benzinmutatód még mindig maximumon áll, mi a véleményünk, vajon nem akadt-e fel.
Igen. Itteni topiktárs írta azon a fórumon is. Azóta mindegyik felszereltségű "GK"-ba beépítették. Mindegyiknél megy. (Az Elegance-ben van gyárilag is.)