Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2006.01.16 0 0 856
Bocsánat! Nemrég kezdtem nézegetni a fórumot... Pedig egyszer ezt a topic-ot már átnéztem. Úgy tünik elég felszínesen... :(
Előzmény: Törölt nick (855)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.16 0 0 855
Tulajdonképpen ugyanezt találod az itteni 227-es hozzászólásomban is leírva. Klassz a bobai honlap........
Előzmény: Törölt nick (854)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.16 0 0 854

Nem tudom láttátok-e már de az 1945-ben elpusztult bobai fűtőház rövid története olvasható az alábbi linken. Sajnos kép nincs, viszont érdekes...

 

www.cellbibl.hu/boba/A%20BOBA.html

ha6pc Creative Commons License 2006.01.16 0 0 853
a víztorony.hu oldalon mintha láttam volna.
Előzmény: tpiri (837)
HTomi Creative Commons License 2006.01.16 0 0 852

Hegyeshalom

7578 Creative Commons License 2006.01.16 -1 0 851

Szia Titibi !

 

Nem is arra gondoltam, hogy mind a több száz fűtőház történetét kellene összegyűjteni, hanem arra, hogy Józsqahoz hasonlóan, ha valakinek van fotója régi, vagy elcsatolt fűtőházról, akkor azt itt leközölné...

Előzmény: Törölt nick (850)
Törölt nick Creative Commons License 2006.01.16 0 0 850

Mindent lehet! Magam szerelmese vok többek közt a fűtőházak témának is, szép gondolat! Bennem így még nem fogant meg, egyelőre Cell története, Ajka története és TAPOLCA története foglalkoztat leginkább. Alig hiszem, hogy a család és a munka meg az egyebek mellett ilyen munkára is lenne energiám.

Azonban megígérem, ha lesz ilyen szerveződés akkor a rendelkezésemre álló infókkal segíteni foglak benneteket.

 

Előzmény: 7578 (848)
charly31 Creative Commons License 2006.01.16 0 0 849

Sziasztok!

 

Nincs valakinek véletlen a Déli pu fütőházáról kép?

7578 Creative Commons License 2006.01.15 -1 0 848

Szia Józsqa !

 

Nagyon tetszik a fotó a petrozsényi fűtőházról. Tudnál erről valami bővebb információval is szolgálni? Gondolom vannak még fotóid, esetleg ezekből közölnél itt a topikon, vagy magánban? Nagyon érdekel a fűtőház, örömmel fogadnám a segítséged.

 

Titibi !

 

Gondoltál már arra, hogy össze kellene gyűjteni a Nagy-Magyarország fűtőházainak listáját? Egy időben foglalkoztatott a gondolat, kb 270-280 fűtőházról sikerült valami információt találni. A hazaiak még úgy-ahogy felkereshetők, de az elcsatoltakkal már gond van.

Itt a neten fel lehetne kérni a Vasútbarátokat, hogy segítsenek ezekről fotót találni...

 

Üdv: 7578

Előzmény: Józsga (843)
tpiri Creative Commons License 2006.01.15 0 0 847
Ezt én is gondoltam, csak azt nem tudtam, melyik mai ország területén van most.
Előzmény: k.novotny (845)
sínbohóc Creative Commons License 2006.01.15 0 0 846

Hol van Petrozsény?

 

Innen megtudhatod.
Előzmény: tpiri (844)
k.novotny Creative Commons License 2006.01.15 0 0 845
Mivel annak idején Petrozsény magyar terület volt, ezáltal a magyar szabvány fütőházat építették oda, tehát a hasonlóság e téren elfogadható
Előzmény: tpiri (844)
tpiri Creative Commons License 2006.01.15 0 0 844

Vaooooo,

Nagyon szép, a kapukról nincs véletlenül fényképed? Úgy tűnik, hogy eredeti kapuk vannak rajt. Bámulatos, hogy milyen szép eredeti állapotban van az épület maga is(felépítésileg hasonló a miskolci, szegedi fűtőházhoz...).

Hiányos a műveltségem, hol van Petrozsény?

Van több képed is?

 

 

Előzmény: Józsga (843)
Józsga Creative Commons License 2006.01.15 0 0 843

A petrozsényi mozdonyszín:

 

 

tpiri Creative Commons License 2006.01.12 0 0 842

Hát a multkor rendesen meg is kergettek engem a kutyák, amikor gyalogszerrel sétáltam arrafelé. Másodszor már könnyűpáncélossal mertem csak arrafelé menni a fénykép kedvéért...

 

Előzmény: Nydqist (840)
A.Balu Creative Commons License 2006.01.12 0 0 841
Kedves fórumozók!

 

Ajánlom figyelmetekbe a kisterenyei fűtőház megmentésével foglalkozó topicot: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9134657&la=50829736

 

Valamint a leendő Kisterenyei Körfűtőházért Egyesület megújult honlapját is:

www.kisterenye-futohaz.fw.hu

 

Üdv:

Ackermann Balázs

Nydqist Creative Commons License 2006.01.12 0 0 840
Gyakran előfordulok arrafelé. -:) Régebben meg még gyakrabban. Ma már kevésbé, de a helyismeretem elég jó. Konkrétan arrafelé gombázni jártam, de legalább 10 éve nem voltam arra, mert bekerítették, az erdőt meg kiírtották. Volt két gombázórét, a rendezőről is jártak oda sokan. Ott a kocsijavító mögött van a Silimbusz sírja, aki ott olyan volt, mint Istvántelken a Lajos.
Előzmény: tpiri (839)
tpiri Creative Commons License 2006.01.12 0 0 839

Ha Celllből a Hunyadi utcán kimész a rendező felé és átmész a vagonjavító oldalára a sinen, az út tovább megy a MÁVÉPCELL mellett és pár 100m után véget ér a vagonmosónál. Ott van ez a szép épület.

Celli vagy tán???

 

Előzmény: Nydqist (838)
Nydqist Creative Commons License 2006.01.12 0 0 838
Majd jó időben kibicajozok én is ide megnézni. A Marcal felé eső oldalon van? Mert én ezt még nem láttam.
Előzmény: tpiri (837)
tpiri Creative Commons License 2006.01.12 0 0 837

A következő képet Celldömölkön csináltam a rendező mögötti vagonmosónál. Ki tudna (terv)rajzot illetve bármilyen adatot szerezni egy ilyen vízházról?

 

 

vízház
Blokki Creative Commons License 2005.12.31 0 0 836

 Adja isten, hogy igazad legyen, remélem ezt a tervet sikerül az új évben megvalósítani. Segíteni anyagilag nem nagyon tudok, talán valami más módon, ismeretségi körön keresztül. Valóban a Nohabok otthona volt a tapolcai fűtőház, de voltak púposok (M40-es sorozat) is, azokat sem kéne kihagyni. Ismereteim szerint M63-as gép elvétve járhatott csak Tapolcán.

 

  Békés Új Évet: Blokki!

Előzmény: m61019andras (835)
m61019andras Creative Commons License 2005.12.28 0 0 835
Reméljük, hogy ez.
Előzmény: Blokki (834)
Blokki Creative Commons License 2005.12.28 0 0 834

 Én nem azt mondtam, hogy ha Cellből elviszik a javítások nagy részét akkor összeomlik minden, hanem arra gondoltam, hogy lényegesen romlani fog a vasúti járműpark eddig sem túl fényes műszaki állapota, értem ezalatt a személy-teher kocsik állapotát, v-mint a mozdonyokét.

 Különösebben nem lepett meg az a hír, hogy a MÁV az ünnepek előtt azért nem tudott több mentesítő vonatot indítani, mert nem volt hozzá elég személykocsi. Nem az IC-re gondolok, hanem pld. mentesítő gyors 15 perccel történő későbbi indítására az IC után. Cellben volt kocsijavító, hogy ott most mi van, azt nem tudom. Dunakeszin is volt kocsijavító. A kisebb fűtőházak lassan már ipari műemlékekké válnak, már amelyiket meg tudják menteni ilyen célra. Kíváncsi lennék arra, hogy a tapolcai fűtőháznak mi lessz a sorsa.

 

  Nyugisabb, boldogabb Új Évet kívánok Neked és Minden fórumosnak: Blokki!

Előzmény: Szütyi (832)
A.Balu Creative Commons License 2005.12.24 0 0 833
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és gőzmozdonyfüstös Boldog Új évet kíván a leendő Kisterenyei Körfűtőházért Egyesület!

 

Üdvözlettel:

Ackermann Balázs – www.kisterenye-futohaz.fw.hu

Szütyi Creative Commons License 2005.12.21 0 0 832

Annó, mindenki meg volt győződve, hogy ha Cellből elviszik a fenntartás nagy részét összeomlik minden. Aztán azóta is mennek a vonatok...

 

Előzmény: Blokki (831)
Blokki Creative Commons License 2005.12.20 0 0 831

  Egyutt érzek veled, na mindegy, elbasztam az írást. Voltam én a tapolcai füttőházban, igaz  próba-gépmenet volt. És akkor mi lessz a mozdonyjavítással, ki fogja ezeket a gépeket 'ún szolgálatképessé tenni' Megmondom Neked, majd a Móka Kóka János közlekedési miniszter Úr megmondja. MÁV-trendi az van, csak hogy milyen pénzből, ez relytély. A szívem fájt, amikor megláttam  BP-en a nyugatit, 7 fogadóvágánnyal megkurtítva, ott voltam blokkos, ismertem majdnem mint a tenyeremet. Ráadásul a MÁVTI-nél  meg is voltak a tervrajzok, olyan lett volna mint a keleti, és talán nem lett volna úgy elbaszva, mint ahogyan a keleti pu.

  Én attól félek, hogy a celli fűtőház is ilyen sorsra  jut.

 

 Ha esetleg lenne képed a pápai füttőházról tedd föl légyszi ide a netre, mert esély van rá, hogy senki sem fogja tudni, hogy mi az az indóház, meg hogy miért fűtőház a mozdonyjavító.

 

  Békés Karácsonyt, Eredményesebb Új évet kívánok Titibi, meg mindenki másnak is, aki a szívén viseli a kötöttpályás vontatást.

 

  Visszatérünk a lóvasúthoz, ezt megin elbaltáztam Blokki!

Előzmény: Törölt nick (830)
Törölt nick Creative Commons License 2005.12.20 0 0 830

Ma volt utoljára Tapolcán a műhelyben lakatos, az júliusi elbocsájtást megúszók most karácsonyi ajándékba utilaput kaptak a talpukra! Ismét a Magyar vasúttörténet egy jelentős létesítménye zárta be kapuit.

 

Ez a karácsony olyan szépnek indult, s a családom körében szép is lesz. De: 

ad1 nagymamám állapota a parkinson kórnak és 87 éves korának köszönhetően rohamosan romlik, ezért mindenre fel vagyunk készülve.

ad 2 hiába voltam felkészülve arra, hogy Tapolca bezár valahogy nem igazán bírom megemészteni, s ez is rányomja majd bélyegét a karácsonyi hangulatomra.

 

tpiri Creative Commons License 2005.11.22 0 0 829

Olyan képe(ke)t keresek, ahol egy csuklós rendszerű fordítókorong lemezcsuklója, a  végén lévő futókerekek és felfüggesztése, illetve a királycsap alsó (láthatÓ része jól látható.

Tulajdonképpen bármilyen kép jól jönne, ami egy MÁV-os fordítókorong (pl. Füsti, Miskolc, Székesfehérvár, Szeged, ...) valamilyen részletét ábrázolja.

 

 

lemezcsukló

 

 

Blokki Creative Commons License 2005.11.18 0 0 828

      

          Titibi!

 

  Kösz a celli fűtőházi panorámaképet, elmentettem a gépemre, egy kicsit majd kinagyítom A4-es méretűre, hogy legalább Celldömölkön is maradjon valami a Vulkán fürdőn kívül.

 

    Üdvözlet: Blokki, aki Peti!

Előzmény: RhB (791)
gw Creative Commons License 2005.11.14 0 0 827
kis mozdony a nagy mozdonnyal a még nagyobb fűtőház előtt
etwg Creative Commons License 2005.11.09 0 0 826

S tudod mi volt a legnagyobb vicc a rövid forditok esetében:

 

Amikor a mozdonyok illetve a szerkocsi elsö ill. utolso tengelyeit egy szellemes szerkezettel megemelték, hogy egy 20-nél nagyobb tengelytávolságu mozdonyt is meg lehessen forditani a 20 m-es korongon.

Tölünk keletebbre ez elmés szerkezet neve "lánc" volt, amit beakasztottak a kerék küllöjébe, majd mentek a mozdonnyal egy darabot. A lánc igy feltekeredett és felmelte a kereket - most már csak egy rudat kellett jo idöben és helyre bedugni, hogy igy az ott maradjon a fordulás idejére.

 

Néhány amerikai meg német mozdonyban gözemelök voltak ugyanerre a célra beépitve.(Gyakorlatilag egy dugattyu - hasonloan a mai hidraulikus emelökhöz).

 

Ez föleg akkor volt divatban amikor hirtelen megjelentek a hosszu mozdonyok amikhez még nem volt korong.

Előzmény: giulus (821)
tpiri Creative Commons License 2005.11.08 0 0 825

Köszi, az egyik telefonszámon megadták a helyes számot: 06-1-5141133, ahol egy kedves diszpécser jelentkezett, aki le is mérte volna a téglát, de sajnos már sötét van... majd holnap.

 

Előzmény: sínbohóc (824)
sínbohóc Creative Commons License 2005.11.08 0 0 824

A tudakozó szerint:

Miskolc 3530 Szemere Bertalan utca 26  (46) 345-935

Miskolc 3530 Szemere Bertalan utca 26  (46) 359-550, (46) 358-541, (46) 342-881, (46) 351-422

Előzmény: tpiri (823)
tpiri Creative Commons License 2005.11.08 0 0 823
Nincs valakinek telefonszáma a miskolci fűtőházból?  ;-)
A.Balu Creative Commons License 2005.11.07 0 0 822

Sajnos Ceglédről már csak múlt időben beszélhetünk. :-((((((((((( A '90-es évek közepén lebontották.

 

Ez azért is kár, mert az egy kisérleti jelleggel vasbetonból épület körfűtőház volt.

Előzmény: pancserzoli (819)
giulus Creative Commons License 2005.11.07 0 0 821
"Nemcsak volt, talán van is. '

Bizony!
Pl. Kanizsán mindkét fordító ilyen. Bár a 20-méteresnél már több helyen kiszedték a kereszteket, de a 18 méteresnél megvan majdnem mind. :)
Előzmény: pancserzoli (819)
RhB Creative Commons License 2005.11.07 0 0 820
A békéscsabai tényleg úgy tűnik, de majd megnézem a saját fotóimat is. Cegléden és Zalaegerszegen sajnos még nem jártam.
Előzmény: pancserzoli (819)
pancserzoli Creative Commons License 2005.11.07 0 0 819
..... Nem is tudom, hogy Magyarországon volt-e ilyen egyáltalán?

Nemcsak volt, talán van is.

Ezen a topikon 387-ben látszik, hogy a Zeg.-i fordítókorong 1950-ben még kicsi, volt, ezért keresztezés is volt. 1972-ben már nem.

431-ben látszik, hogy Cegléden 1980 táján még volt, lehet, hogy ez máig így maradt.

786-ban én úgy látom, hogy Békéscsabán éppen elfogynak a sínek, mintegy szívcsúcsban érnek össze, nem fér el két sínszál egymás mellett. (De lehet, hogy nem jól látom...)
Előzmény: RhB (815)
A.Balu Creative Commons License 2005.11.07 0 0 818

 -> Nem is tudom, hogy Magyarországon volt-e ilyen egyáltalán?

 

Volt még Kisterenyén is, mert valaha ott csak 10m-es volt a korong.

 

Apropó Terenye! A honlapon újabb múltbéli képek vannak fenn, akit érdekel: www.kisterenye-futohaz.fw.hu

Előzmény: RhB (815)
tpiri Creative Commons License 2005.11.07 0 0 817
Valószínűleg igen, mert a miskolci fordítókorong (a mostani épülettel) 1917 táján 15 m-es volt, ami viszont magával vonja azt a tényt, hogy akkor bizony keresztezték egymás a sínek.
Előzmény: RhB (815)
braun Creative Commons License 2005.11.07 0 0 816
 Láma kérdés, de a cserény az mi? Én arra a fedett színre tudok gondolni hirtelen.
Előzmény: scsabi (810)
RhB Creative Commons License 2005.11.07 0 0 815

Igen, azt sejtettem, hogy konkrétan ebben az esetben nem keresztezték egymást a fűtőházi vágányok. Különösen a mostani koronggal, mert ha a korongot megnagyobbítják, akkor egy esetleges ilyen szituáció éppen megszűnik. Nem is tudom, hogy Magyarországon volt-e ilyen egyáltalán?

Előzmény: tpiri (814)
tpiri Creative Commons License 2005.11.07 0 0 814

Igazad van, lehetséges (a gőzmodonyok topikban részletesebben is ki lett fejtve egy dokumentumban), de arra gondoltam, hogy a miskolci fűtőháznál nem keresztezik egymást, tehát ha a miskolci fűtőházat rajzolom a mostani koronggal, akkor nem lehet, hogy a rajzon keresztezzék egymást (merthogy a valóságban sem keresztezik).

Közben a másik topikban felajánlotta valaki, hogy ma megméreti a korongot... még nincs info...

Előzmény: RhB (811)
kis59 Creative Commons License 2005.11.07 0 0 813
Bocs, lemaradt!
Szeretném idővel a modelljét elkészíteni.
F.
kis59 Creative Commons License 2005.11.07 0 0 812
Üdv!
Segítséget kérnék: a romhányi fűtőházról keresek fotókat. Nyáron anno körülötte töltöttem a gyermekkoromat még a gőzmozdonyok idején, de már fakulnak az emlékek...:(((
Köszi:
Feri
RhB Creative Commons License 2005.11.07 0 0 811

A sinpárok (pl. 1 és 2 állás) még a fordító előtt keresztezik egymást (a rajzon a piros körök)!!!

Ami ugyebár nem lehetséges.

 

De lehetséges! Nem tudom, hogy konkrétan itt volt-e ilyen, de a valóságban előfordult ez a szituáció. Ilyenkor tkp. egy kitérő ill. kereszteződés szívdarabját (a szakemberek majd kijavítanak) építették be közvetlenül a korong pereme elé. Majd keresek fotót valami újságban, beszkennelem és felteszem ide (hacsak valaki nem előz meg).

Előzmény: tpiri (809)
scsabi Creative Commons License 2005.11.06 0 0 810
A Budapest anno topicban találtam ezt a képet. A műszaki kocsihivatal előtt (a csömöriben saccra a CsIV-VIII vg-oknál) áll egy cserény. Mi lehetett ott?
tpiri Creative Commons License 2005.11.05 0 0 809

Megint segítség kellene...

A.Balu rajzai, helyszíni fényképei és mérései alapján megszerkesztettem a miskolci fűtőház alaprajzát (csak a régi 11 állást). Minden ellenőrzőméret pontosan kijött, amit A.Balu számolt.

Viszont van egy nagy-nagy gond. Először megkerestem a fordítókorong középpontját (szerintem ahol az állások képzeletbeli falai összefutnak...), majd berajzoltam a 21 m-es fordítókorongot (a rajzon a kisebb kör). Utána berajzoltam az állások sineit, és itt kezdődött az első probléma.

A sinpárok (pl. 1 és 2 állás) még a fordító előtt keresztezik egymást (a rajzon a piros körök)!!!

Ami ugyebár nem lehetséges.

Ha berajzolok egy 26 m-es kört (a rajzon a nagyobb kör), az jó, az előtt még nem kereszteződnek.

A.Balu azt mondta, hogy a sinek azért keresztezik egymást, mert én az állásokat 7,5 fokonként csináltam, a valóságban pedig nem az. Ezt nem értem, mert a méretek is azt adják ki.

Én úgy tudom a valóságban tényleg 7,5 fokosak.

Vagy Miskolcon tényleg 26 m-es korong van?

Vagy a 21 m-es korong nem is 21 m-es, hanem egy kicsit agyobb?

 

 

rajz
Bounty2 Creative Commons License 2005.11.05 0 0 808
Sziasztok!
Valaki tudna betenni képet a Győri villanyszínről illetve annak oldaláról vagy, olyan képet ahol kétállású fűtőház van ahova villanymozodnyok szoktak állni?
Előre is köszönöm.
Üdv.
Bárdos Imre Creative Commons License 2005.11.05 0 0 807

Off

 

RhB!

 

Írtam Neked (is) egy mailt az itteni és a másik címedre is kocsi témában.

 

On

Előzmény: RhB (806)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!