Ha végeznék kotta szerint 12:20-kor és a zavar miatt nekem 12:00-kor kellene indulni a végálomásról, és a váltóm még sehol, az akárhogy számolom a körúton 80 perc túlóra. Ez nem minden szolgálatba fér bele. Azt pedig nem tehetjük meg, hogy ha a végzés ideje mondjuk a Blahán ér bennün,et akkor hazamegyünk. Ha benn van előbb a váltó, akkor általában leváltja a délelőttöst, de nem mindíg, nem kötelezhető rá. Mindezek mellett, ha a villamosok nincsenek sorban, akkor a műszaki pihenők se úgy alakulnak ahogy. Bár kívülről úgy tűnik hogy nagy sárga és megy, igyekszünk bele némi rendszert is vinni. De ha ezzel kapcsolatban még kérdésed merül fel, szívesen válaszolok rá. Küldj e-mailt, mert ez már itt OFF.
Vagy max. annyival később, amikor késve a végállomásra ér. Ennyit ki kell bírni.
OFF tudom, hogy nem versenyszféra, csak az összehasonlítás kedvéért írtam. Remélem előbb-utóbb helyrebillennek az arányok, persze ilyenkor jön a "most akkor sztrájkolunk, mert nekünk ez már hú-ha...". És persze akkor is az utasok szívtak.
Nem értem ezt a túlórázás dolgot. Ha pl. 4:30-13:00-ig van a délelőttös beosztva, akkor zavar esetén is 13:00-kor végez, mivel akkor már ott van a váltója.
Ad 1. A BKV nem versenyszféra. Ad 2. Kurvára nem mindegy, hogy mondjuk egy pillanatra elbóbiskolsz a monitor előtt ülve, vagy elbóbiskolsz több száz utassal a hátad mögött egy robogó villamost vezetve... nem véletlen van kitalálva a nyolc óra...
(Bocsánat, hogy outsiderként beleszóltam a témába)
Mivel a pihenőidők leváltással történnek, így igenis nem mindegy, hogy melyik villamos merre van. Szerintem meg éppen ezért mindegy, és nem kellene járműtárolónak használni csúcsidőben egy kétvágányos végállomás egyik vágányát. Járművezető pihenjen, a jármű pedig forogjon.
A menetrendszerű forgalom helyreállítása közben törekednek a menetrendtől túlzottan nem eltérő közlekedésre, amikor az irányítástól kapjuk az indulási időket, akkor általában oylan időket kapunk, amikor úgyis indulna járat a végállomásról, csak nem az, ami épp indulni fog. Erről beszélek én is. Nem a jármű a fontos, és nem a vezető haja színe, hanem az, hogy az előírt gyakorisággal induljon valami. Emiatt nem kell félrerakni járműveket.
Gondolom, amikor te bemész a munkahelyedre, szeretsz az előre tervezett időben végezni Nem nyert. Ma már egyre több ember nem 8 órát dolgozik, csak a BKV érzi még magát szociális foglalkoztatónak. Trolinál, busznál is megfigyeltem, hogy járatkimaradás esetén is inkább elküldik a szokásos garázsmenetet, ahelyett hogy tenne még egy (fél)kört. Tudom irigyelni azokat, akiknek az a legnagyobb gondja, hogy rendkívüli helyzetben 20-30 perccel meghosszabbodik a munkaideje. A versenyszférában a 8 óra csak papíron létezik, helyette feladatok vannak, amit vagy megcsinálsz (mindegy mikor és meddig foglalkozol vele), vagy keresnek helyetted olyat, aki megcsinálja.
Mivel a pihenőidők leváltással történnek, így igenis nem mindegy, hogy melyik villamos merre van. Zavarok idején így is előfordul, hogy 5-10 perc szusszanás idő marad az ember pihenőidejéból, ami azért bárhol kevés lehet, nemhogy a körúton. Utasszempontból teljesen mind1, h melyik villamos indul, nekünk viszont nem. Így is volt tegnap nem egy ember a délelőttösök közül, aki túlórázott, volt akinek így majdnem meghalatta a megengedett maximumot a szolgálata. Olyan is volt, akinem meghaladta volna a megengedett maximumot a szolgálata, ezért kellett a villamost félreállítani. Este pedig végzéskor nekünk is jó, ha a tervezett időben végzünk, mert akkor elérjük a buszt, vonatot, akármit, amivel haza tudunk menni (bár tudom, ez senkit se érdekel, csak ne kelljen gyalogolni, mert aki manapság 30 méternél többet gyalogol, az csavargó...).
"Ehelyett inkább egész napra kitolják a zavart (utasok csak szívjanak), a lényeg hogy a pályaszámok hozzák a papírformát?"
Ezt pedig simán nem értem. Ha zavar után nem kezdik el a vonalat helyrepakolni, hanem úgyhagyják, akkor húzódik ki egész napra a zavar. A menetrendszerű forgalom helyreállítása közben törekednek a menetrendtől túlzottan nem eltérő közlekedésre, amikor az irányítástól kapjuk az indulási időket, akkor általában oylan időket kapunk, amikor úgyis indulna járat a végállomásról, csak nem az, ami épp indulni fog. Így van sansz. Mivel elég sok késés volt, behozni reménytelen volt (pláne, hogy volt aki már nem tudott túlórázni, viszont a váltója még nem volt bent (volt aki 20-30 perccel is korábban kezdett, és nem mindneki ér be ennyivel korábban, és ez el se várható).
Gondolom, amikor te bemész a munkahelyedre, szeretsz az előre tervezett időben végezni, ez velünk is így van (tudom, elfogadtuk, változó munkaidő, satöbbi, sokszor nem is sikerül), de azért, ha mód van rá, azon vagyunk, hogy valamilyen úton módon minden kocsi a helyére és idejébe kerüljön a zavar után.
Adott esetben lehet, hogy nem mindegy. Nem ismerem a körúti számokat, de KSZ szerint egyben maximum 4,5 órát, összesen maximum 10 órát lehet vezetni, és ezeket semmilyen körülmény miatt nem lehet átlépni. (A 4,5 órát még csak-csak át lehet egy nagyon picivel, de 10 órát semmiképpen.)
A BKV még mindig ott tart, hogy zavar után az a legnagyobb gondja, hogy a villamosok a helyükön legyenek? Nem tökmindegy, hogy adott időpontban melyik kocsi indul? Követési idő adott, az indul, amelyik következik. A vezető se hal bele, ha 10-20 perccel később kajál, vagy akár ennyivel később végez. Ehelyett inkább egész napra kitolják a zavart (utasok csak szívjanak), a lényeg hogy a pályaszámok hozzák a papírformát?
Mi volt a reggeli galiba? Én egy olyan villamossal mentem fél 8-kor, amin fölösleges volt kapaszkodni, mert a kb. 400 álló utas stabilan megtartotta egymást függőleges helyzetben...
Gondolom a reggeli galiba után próbálták a menetrend szerinti forgalamt helyreállítani. Ez azzal is jár, hogy ha a villamosok nincsenek sorban, akkor aki rossz helyen van, félreáll, és várja a helyét. Sajnos ekkor a körtéren egyvágányozni tudnak csak. Sajnos a zavar következtében oylan mértékű vonali késés keletkezett, amit nem tudtunk behozni, ezért nem volt célszerű "megpörgetni" a vonalat, inkább átfordították, és így állt helyre a menetrend szerinti forgalom délután 4-5 között. (Majd én robbantam le egy offtopik szerelvénnyel, és álltam félre a Fehérvári úton ;) ).
Ma háromnegyed 2-kor a Moriczon csak 1 vágányon tudtak váltani a villamosok. Ezt még a Budafoki útnál mondta be a vezető.
Ahogy elnézem , 2 villamos állt még elöttünk. Az a kérdésem ,hogy ilyenkor nem lenne ésszerübb egy kicsit lerövidíteni a forduló időt??? Pl..: Beáll, leszáll, átsétál, felszáll ,indul.