Valaki cserélt mostanában kereket? A jobb első keréknél nálam olyan, mint ha hiányozna egy takaróelem a kerék és az ékszíjtárcsa közül. Megnézné nekem valaki, hogy ha alá van szedve a kerék, akkor onnan ez neki látszódik-e?
ha nem, akkor az utolsó szervízelésnél ezt nem tették nekem vissza.... :-(
Lehetséges, hogy egyszerű kontakthiba áll a dolog mögött. Először is mozgasd meg a biztosítékokat mind a műszerfal alatt mind a motortérben. Nézd meg a sebesség jeladó csatlakozását a sebváltó hátsó részénél. Egy kis fekete műanyag jeladó belecsavarozva a váltóba.
Problémás a számolásod. :) Maradjunk 2 év alatt, hiszen mégis csak egy patent újjal állnak szemben. Első 4 hirdetés, mind 4,5M, három piros, egy fekete (az egyik talán metál, de az se biztos), egy garnitúrával mind. A Suzuki honlapján pont ugyan ennyi az új, tehát kerek 100 ezerrel drágább (a forgalomba helyezés végett). Azt ne mondjátok már, hogy emberek úgy vesznek autót, hogy így csütörtök délután kipattan a fejükből és a Tesco-ba menet lecserélik a régit. :) Nálam alapjáraton több hónapos projekt ez, simán beleférne pár hónap extra várakozási idő, azért hogy egy zsír új autóba ülhessek.
Egyébként nem saját okból jött fel a téma, én a nagyobb autókat preferálom (Octavia), azok újkori ára meg messze van a büdzséhez képest. Viszont faterék vennének valami kis apróságot, szánnának rá mondjuk 2,5M-ót, gondoltam ebből már egy majdnem új kisautónak ki kéne jönnie. Hát pont nem. Hasra ütve kb jó, ha 10-15%-al olcsóbb egy hasonló Octaviánál. Felfoghatatlan. Volt régen a mondás, hogy az Opel sose kop el. Ezek szerint ma ez a kisebb autókra vonatkozik. :)
Számoljunk kicsit: Legyen közepes GL+ Swift. 3 690 000- től indul a legolcsóbb helyen. Ha nem a sima piros kell, akkor +120 000 a metál. Forgalomba helyezés 90-110 ezer. És számoljunk hozzá egy olcsóbb lemezfelnis téli garnitúrát 150 ezerért, mert a 2-3 éves használthoz azt többnyire adják, az újhoz viszont meg kell venned. Ez így összesen nagyjából 4 050 000- Huf. És várhatsz rá 4-5 hónapot, ha nincs nagy szerencséd. Ellenben egy használt, GL+os Swift két évesen, huszonpárezer kilométerrel, még gyári garanciával elhozható 3,4 millióért. A névre írás még kb. 60 ezer. Jó esetben kaphatsz hozzá még néhány extrát is, mint pl: könyöklő, mankókerék, csomagtér tálca, stb. És, ha a kihaló félben lévő szívómotort nézzük, egyre inkább nő a kereslet rá használtan, a várhatóan alacsony szervizköltség miatt. Ezeket érdemes átgondolni vásárlás előtt.
Prózai oka van: kereslet-kínálat! ;) (jó persze a jelenlegi, nem éppen szokványos helyzetben ez - esetleg - megint változik picit)
2017-ben amikor én álltam autóvásárlás előtt, mondjuk úgy, hogy 0. pontként én is feltaláltam magamnak a spanyol viaszt :D és elkezdtem logikázni, hogy OK a fő szempont az volt, hogy (amennyire lehet) racionális alapon válasszak, hosszútávra, tehát minél fiatalabb és számomra minél jobb ár/érték arányút, de nem feltétlen ragaszkodok a 0km-es autóhoz >>> a Vitarából az első darabok akkor voltak ~2 évesek, szóval én is lefuttattam fejben a gondolatsort: nem urizálunk, tökéletes lesz nekem egy 2015-2016-os (fiatal, keveset futott - ha esetleg kéttónusú, pláne türkiz/fekete az meg csak ajándék a köbön :) ) Vitara 1.6 GL+ 2WD MT, mondjuk úgy töredék áron, hisz az elején veszít nagyot az értékéből az autó. Majd megnéztem a kínálatot és elkezdtem hümmögni: akkor 4M-tól indultak felfelé a használt árak, kirívó példaként egyetlen 2015-ös galaktikus-szürke/fekete példányt hirdettek 3.8-ért (magas futással és őzet fogtak vele korábban, kapott az eleje - de korrekt mód elmondtak telefonban mindent) alku nélkül. Újra (ha jól emlékszem) ~4.25-ért volt ajánlatom (plusz üzembe helyezés, OK na de a használt átírásánál is van ám vagyonszerzési illeték stb.), ami (OK, hogy 1-200e HUF is pénz, de ekkora összegnél arányaiban nézve) mondhatni nevetséges különbség, rendben, lehessen még alku benne nyilván, de reálisan ott tartott a dolog, hogy nagyságrendileg alku után is kb 10% árkülönbség van a ~1,5-2 éves használt vagy az új 0km-es közt. A szokásos dogmák (új autó elején sokat veszít az értékéből, kihozod a szalonból és máris százezrekkel olcsóbb stb-stb) miatt meglepett amit tapasztaltam, aztán végiggondoltam mit is tapasztalok: újat jellemzően csak várólistán/rendelésre tudnak adni, viszik, mint a cukrot, erősen túlkereslet van/volt >>> így aztán könnyebben tartották ki az árakat a használt-autó tulajok is, mert ("akinek tegnapra kell" most azonnal címszóval) minden bizonnyal még így is volt rá kereslet. Ez gyorsan lecsengett bennem aztán hamar az újak felé terelődött a csapás...aztán végül ezen belül is S-Cross 1.4 BoosterJet GL+ 2WD MT lett belőle. :)
Szerintetek miért vannak hihetetlen irreális árak a használt kisautós piacon? Az új Swift 3,2 - 3,5M újonnan, 1-2 évesen nem csak ugyan ennyiért de van aki még drágábban adná (???). 3-4 évesen is még kb 10-15%-ot esik az áruk. Totál nem értem a logikát, ha már használt autót veszek, akkor legyen legalább 30%-al olcsóbb.
De valoszinuleg azert kötelező az új autókba ( nem tudom melyik évtől) mert arányaiban sokkal biztonságosabb vele az autó mint nélküle.
vannak amikor hosszabb lehet a fékút mint ahogy írod is.. csak az a lényeges különbség hogy az ABS es autót tudod közben irányítani, míg ha blokkol a kereked akkor elveszted az irányitasi kontrolt csak csúszol egyenesen előre
Igen, tudom, hogy az újabb érezhetően (még)jobb :)) Az a helyzet, hogy egyelőre csak hangosan gondolkozok...nincs valójában napirenden a dolog (de korosodik az OFF autó és ezért szokott - főleg bennem :) - felmerülni, hogy ha újfent kér egy szabad szemmel látható összeget, ami az autó piaci értékéhez képest sok, akkor már érdemesebb lenne váltanunk picit fiatalabbra, felszereltebbre - klíma -, és megbízhatóbb hírben állóra >> így került a képbe a 2005-ös Swift, mint "célszerszám", ahogy nálam is anno más paraméterekkel de hasonló síkon az S-Cross, tudod :)) ), de ha mostanság kéne élesedni a dolognak akkor (mivel most nem ez a legfontosabb) nem igazán mennék el addig az árszintig (maradnánk 6 számjegynél).
ui.: nem mondom, hogy teljesen mindegy mennyit eszik, de a fenntartási költségekben a különbség nem annyira releváns mert relatíve keveset menne az autó...az már érdekelne, hogy ne 10L-t egyen, de az, hogy éppen 6.5-7 vagy 5.5 körül járunk el vele az annyira nem izgat
Nekem volt 2005-ös de biztos, hogy az 2010 utánival olcsóbbra jössz ki ha használod. Az 1.3-as motor futkosás használatban lényegesen többet fogyaszt mint az 1.2-es motor. Erősebb is nyomatékosabb is és csendesebb is. A beltér is kicsivel nagyobb és szebb is.
Az én 2015-ösöm hibátlanul fut a lányom kezében 5 liter körüli fogyasztással futkosó üzemmódban.
Ez a 2005-ös esetében 6.5 literes fogyasztásra jött ki minimum.
Nagyon ki kell fogni egy jó állapotú 2010 előttit. Vagy Honda Jazz, az is egy megbízható kis autó.
Gondolatébresztőnek volnék a véleményetekre kíváncsi (egyelőre csak én gondolkozok benne, nem is akut a dolog csak felmerült, ha esetleg az OFF második autónkat mégis cserélnénk/fiatalítanánk picit): szerintetek második autó szerepben mennyire életképes egy 2005-2010 közti Swift, kettő gyerkőc esetén? A nagyobbik lurkó ~7 éves (ő adott esetben a gyerekülésben/magasítóban már a jobb egybe is ülhetne?!) a kisebbik pedig teljesen 0km-es :) (ő igazából még úton van csak :) de értelem szerűen neki mózeskosártól kezdve babakocsiig minden játszik majd az elején...) Nyilván nem a családi nyaralásokhoz/kirándulásokhoz/utazásokhoz gondoltam (arra ott az S-Cross :) ), de a hétköznapokban ilyen hozom-viszem, iskola-úszás stb. körökre (nyilván kompromisszumokkal) bevállalható? Ismerem egyébként a típust, mondjuk úgy hogy elég jól :) újként anno volt többhöz is szerencsém hosszabb távú próbára (éppen ezért is merült fel kérdésként, mert tisztában vagyunk vele, hogy nem nappali méretű a csomagtartó, jó eséllyel csak ülésdöntögetéssel megy be babakocsi stb. - ezért talán ki is zárnám a forgalmi szerint 4 személyes 3 ajtósokat) de hátha van valakinek ilyen felhasználással gyakorlati tapasztalata is.
ui.: igazából ha csak a józan észt nézem, akkor lehet inkább picit feljebb, az SX4 fele gondolkoznék, de kedvesemnek megnyerőbb a Swift :)) és a fent leírt szituációkat leszámítva elég is lehetne (ha előre tudjuk, hogy autóba kell pattannia a két gyerkőccel akkor úgyis jó eséllyel én mennék a Swfit-el dolgozni ő meg S-Crossozna, csak hát ismerjük milyen az élet: ezért érdekel kíváncsiságból, hogy ha dob egy ilyet elénk, hogy "menni kell" akkor az mennyire megoldható a kisautóval két gyerkőccel)
Az a beszélgetés történelmien régi. én is bele-beleszóltam. Engedjük el a kérdést Rég volt.a kartárs jellemzően segitő szándékkal ir,vollt ilyen story de ezen nem lovagoljunk már.Van más baj...
Ha én is leírom amit te, akkor pont úgy járok, mint amikor érdemtelenül támadtak a fúrt féktárcsáid miatt. Pedig jóindulattal adtad az ötletet, nem értékelte némelyik.
Az idén fordult elő, de nem is egyszer, hogy vészfékeztem, és becs szóra hosszabb volt a fékút, mint szokott lenni, pedig az ABS tette a dolgát..aztán mebnéztem mi volt az ok, aszfalra kifolyt fínom kavicson csúszott. De megviccelt a tisztának látszó aszfalt út is, mert vészfékezésnél azt hittem gyorsít...hát persze...alig látható hajnali jéghártya volt az úton. Az ABS hibátlan, mégis előfordul ilyen baki. (2005 ös szwift)
Az ABS egy olyan dolog ami nem feltétlenül kell egy autóba. Van aki élete során nem tapasztalja meg a működését.
És vannak, helyzetek amikor kifejezetten veszélyes a működése azért mert jelentősen megnyújthatja a fékutat.
Pl ha aprókavics felhordás van az úton és vészfékezni kényszerülsz, vagy macskaköves úton, főleg ha még vizes is, és kavicsos úton is hosszabb fékutat eredményez.
Télen havas úton kanyarodás közbeni fékezéskor viszont jó. Nyáron száraz úton nagyon durva fékezés kell, hogy működjön.
Gyakorlatilag ha normálisan használod a féket akkor sosem fogod érezni....viszont többszázezret kifizettél érte.
Az ABS nélküli fékrendszerrel is együtt lehet élni és éltünk is sokáig.
Nem szuzuki betegség. Több szuzukink volt, van, de még ABS hiba nem fordult elő. Ez csak városi legenda. A gyár mielőtt szerződést kötne egy beszállítóval, a felkínált terméket alaposan bevizsgálják...pláne ha fékről van szó..
Ez az ABS kiiktatás érdekes felvetés. Műszakin, vagy balesetnél nagy gond.
Üdv,kérdezném a hozzáértőket:Suzuki Swift 2005 évjárat-ABS kockánál szivárog a fékolaj-állítólag suzuki betegség-mit javasoltok?felújítás-bontott-vagy esetleg ki lehet iktatni a kockát s akkor sima fékes lenne??köszi
A sapkánál nyomta ki? Mert ha nem, akkor nézz azért a biztonság kedvéért rá. Enyém 2006-os, és vagy 3 éve ki kellett cserélni a betöltőcsövet. Nem tudtam, mi miatt volt benzinszag, főleg tankolás után, meg napon persze. Kiderült, hogy a cső el volt rozsdásodva, de nem volt rajta nagy lyuk, csak a tetején "izzadta ki" a benzint, ha tele volt a tank. Először nem is vették észre, aztán megbeszéltük, hogy visszaviszem csurig tankolva. Mást is kellett rajta csinálni, és amikor meg volt emelve az autó, akkor teli tanknál nagyon lassan csöpögött.
A lemezfelni minden gond nélkül. Az alufelnik nagy többsége is, de van olyan is köztük ami már elég passzos és a szokásosnál vékonyabb súlyokat kell felragasztani mert érintik a féknyerget.
Mikor teletankoltad első kattanásig akkor többet ne tölts bele. Mielőtt rátekered a kupakot mozgasd meg az autót mert a csőben lévő benzin előtt légbuborék van.
Mikor megringatod a kocsit akkor ez a levegő kijön. A betöltőcső vége kicsit belenyúlik a tankba azért, hogy ne lehessen csordultig tölteni.
Mikor a benzinszint töltéskor eléri a cső szintjét onnét csak a csőbe tankolsz.
A tankban annyi levegő marad amennyi a betöltő cső felett elfér. Ez a levegő a napra állított felmelegedő kocsinál tágulni fog és kitolja a betöltő csőből a benzint. Nem mindet, csak annyit, hogy érezd a benzinszagot és bosszankodj. :-)