Öt darab (ÚJ) pár tíz kilométert használt Michelin Energy Saver 195/65 r15 91T három hónapos gumi eladó vagy cserélhető. Új, szalon autóról gyakorlatilag csak hazáig használtak, felni méret váltás miatt!
Hát igen, az a jó kis elektromos szerkezet nem lenne rossz csak akkor amerre járok mindenhol kell egy villanyoszlop:-)
Neked van valami személyes tapasztalat? Azt beszélik ,hogy a webasto vagy eberspacher a jó márka. Az állófűtés fórumon olvastam ott sokan értenek hozzá. Köszi a válaszokat érdekel a téma nagyon!!
Hülyén fogalmaztam de a vége az lenne amit te leírtál. Igen jobb lenne a kocsi fogyasztása. De nem tudom ,hogy egy használt állófűtés kb. mennyi lenne? persze én nem a elektromosra gondolok hanem ami a saját üzemanyaggal megy az én esetembe gázolaj. meg egyáltalán beleférne a motortérbe egy ilyen szerkezet?
No, de immár egészen más szempontokat olvasok, mint az előbb. :-)
Ha az a cél, hogy már meleg kocsiba szállj be, legyen rögtön fűtés, közben a meleg motor élettartamára nézve nagyon pozitív, ha melegen van indítva / járatva, ami a fogyasztásra nézve is pozitív hatással van, akkor már azt tudom mondani, hogy igen, van értelme beépíteni egy állófűtést.
Csak azért lenne jó mert a -12 fokban jobb ha nincs ráfagyva semmi kicsit jobb a hangja kevesebbet eszik és persze melegebb van benne. Az indulásnál meg nem lenne olyan káros a motornak. persze én nem új állófűtésre gondoltam használtra.
Beindulnia amúgy is be kéne neki állófűtés nélkül is, az állófűtés beépítési költségének egy részét inkább a hiba (ha nem indul jól) kijavítására költsed !
Hát igen sajnos nekem vagy 2 órába került mire a hátsó ajtó patentot leszedtem, de már mindennel csináltam az asztalos véső nem jó, mert jó éles és még meg is karmolja a műanyagot ez a csavarhúzó jónak látszik vagy még egy vajkenő kés lesz a következő.
Köszönöm! következő kérdés azokat kárpit rögzítő patenteket,hogy kell leszedni aminek sima a feje ami az ajtókon lévő kárpitot fogja. Van valami szerszám hozzá??
Hát igen lehet az aksi lesz bűnös mert így hidegben nehezebben indul. Lehet ,hogy elmegyek majd az autósboltba hátha megtudják majd mérni ,mert nem tudom mikori aksi van benne mert így vettem 1 fél éve. Jah a távirányító elem azt se tudom,hogy mikori és nekem nem is jelzi ki csak órát jelez. Még valami neked nem volt még olyan hogy csipkedett a kocsi kasznija??
ha jól emléxem nekem is mintaha így kezdte volna,azután meg indításkor villogott a műszer csoport,amikor meg teljesen be krepált akkor még az ablaktörlő is el akart indulni
haver boltjában ahol aksit is forgalmaz megnézte olyan műszerrel ami tud indító áramot nézni.rögtön kiderült hogy az indító A csak a 40% annak ami kéne...
nekem ez volt a gyári 6 évet bírt,nyugodjék békében...
De csak most jött ki nála mióta hideg van és csak akkor mikor köszörülöm a motort. És nem a szokásos hangok mint pl .: a biztonsági öv vagy a világítás vagy az ajtó. Ez más fajta hang. de csak akkor csinál ilyet mikor hidegről indul a kocsi.
Következő lenne a kérdésem 2003-as Citroen Berlingo (2.0hdi) a reggeli -10 fokos induláskor izzítok és utána mikor indítanám sípol valami egyet de csak 1 szer még mióta megvan még soha nem hallottam ilyen hangot tőle kíváncsi lennék mit jelez ez?? Előre is köszönöm a segítséget!!
Nekem a -10 fokban 17 km után lett csak meleg levegőm az 1.6HDI-mben, ezután a Vaterán vettem egy műanyag lemezt, ami kifejezetten a Berlingohoz készült és a hűtő alsó részére pont passzol. Ezek után már 4 km után jön a meleg ha kint -10 fok van :) Maximálisan megérte csak arra kell vigyázni, ha +15 fölé kúszik a higanyszál, akkor a motor semmi perc alatt eléri a műszer szerinti 100 C fokot, tehát le kell szedni!
Ok, hogy a hűtő fele nem megy meleg víz, de az alsó nyíláson a motortérbe rengeteg hideg levegő jut be, ami ott az olajteknőt, motort hűti.
Viszont nekem volt teljes letakarásom, az sok volt elég a 3/4-ed részét letakarni, Egy forró szikével elvágtam a légterelő 1/4-ed részét. a kocsi nagyságrendekkel könnyeben melegszik, illetve az utasteret is sokkal melegebb levegővel tudja fűteni. Én 3500ft-ért vettem kb 5éve.
(Viszont akkor csak szezon előtt lehetett beszerezni)
Ha a termosztátod jól működik, akkor (is) keveset ér a hűtő letakarása. Ameddig a motor kisköre (hűtő nélküli kör) nem éri el a termosztát nyitási hőmérsékletét, addig a hűtőben nem kering a folyadék, addig (majdnem) tökmindegy a letakarás. Picit számít, de csak azért, mert a letakarás csökkenti a menetszél bejutását a motortérbe.
Ha jó a termosztát és mégsem melegszik eléggé, egy magasabb nyitási hőmérsékletű termosztát segíthet.
A hűtő egy részét azért csak takard le, az nem árthat. :-D
van egy 2008-as Berlingom. NAgyon jó, megvagyok vele elégedve. Ami zavar: télen a víz nem igen akar felmelegedni. Hűtőtakarással javul a helyzet? Ki milyet használ? Hol lehet beszerezni?