Alapvetően amit eddig tudni lehet erről a nagy trolihálózat fejlesztésről, az teljesen ad hoc gombhoz a kabát ötletelésnek tűnik számomra.
Ha lesz 82-es az Orczy térre, ahogyan a 2025 végéig megvalósuló fejlesztéseket írják, akkor a 72-es kvázi a 82-es betétjáratává fog válni, és a Hermina úton ritkulni fog szerintem a szolgáltatás, mert hogyan írod is, a 72, 82, 83 és a 9-es busz összességében felesleges túlkínálatot adna a Nyugati és a Diószegy közötti szakaszon.
Én személy szerint a 81-es koncepcióját sem értem, a Miskolci utca kiszolgálására azonnal trolibusz kell? Vajon mit vétett a Mexikói út és az Örs vezér tere hogy egy újabb közvetlen kapcsolat jöjjön ott létre?
Bár értem, hogy a Miskolci utcai járatot máshogy elvarrni és értelmes végállomást találni nem könnyű.
Mondjuk nekem az ilyen U alakú járatokkal is vannak problémáim, már a 72-es is necces, de ez a tervezett 82-es, nem tudom, hogy mire jó.
A 75-ös Köalsóig hosszabbítása teljesen gombhoz a kabát esete, van vezeték a troligarázsig, onnan kiépítik Kő alsóig, csak éppenséggel a troli sem lesz képes kikerülni a Pongrácz úti torlódásokat, ráadásul a 95-ös busz menetrendjébe is belegázolhat, és tartok attól, hogy a 75-ös meghosszabbításának többletét majd a 95--ből fogják kivenni.
Ahogyan 18-09 topiktárs utalt rá, hogy tervben van a 75-ös KöKi-ig történő meghosszabbítása is, egyet kell értsek Zugbegleiter topiktárssal, hogy az csak szétverné a buszhálózat egységét a környéken.
Az Óhegy és az Újhegy bekapcsolása a trolihálózatba ötletelés meg még annál is kezdetlegesebb, mint a többi konkrétabb.
Be kellett dobni valami nagyot, aztán lesz ami lesz, eléggé olyan szaga van, hogy gyorsan ígérgetni kell, meg azt a látszatot kelteni, hogy az elmúlt 5 évben valami érdemi munkavégzés is folyt a Rumbach Centerben, meg a városházán, nem csak látszattevékenység.
Zavaros az egész. Az iho szerint a 72-es menne Kőbányára, de közben valóban beszéltek 90-esről is. Vagy nem tudják, mit akarnak, vagy nem adták elő érthetően.
Az Óhegy-Újhegy hosszabbítás is kitalálatlannak tűnik, gyaníthatóan a 95-ös vonalára gondolnak a Harmat/Kada sarokig, onnan a 85-ösre. Ennek csak akkor volna értelme, ha a Pongrácz úton buszsáv volna, amire nem sok az esély. Buszsáv hiányában Újhegyről időben versenyképtelen lenne az Örshöz képest, de ha lenne buszsáv, akkor se volna gyorsabb. A Vaspálya utcai trolinak Kökiig nem sok tetejét látom, sőt szétverné a buszhálózat egységét.
Az az érzésem van, hogy a villamosfejlesztésekről lélekben lemondtak a következő ciklusra, és ehelyett próbálkoznak a trolival, de ötletelnek.
Az új 81-es viszont jó ötlet, de a Vezér - Szugló - Miskolci nem jó, a Miskolcira jóval hamarabb (Fogarasi vagy Mogyoródi) hátra kell menni az Örs felől, már ha a Csömöri - Erzsébet királyné szakasz tényleg járhatónak bizonyul brutális fakivágás nélkül, amiben még vannak kétségeim. Próbálnak spórolni a vezetéképítéssel, pedig Zuglóban több értelme lenne a dolognak, mint a Pongrácz úton.
Mi a terv a 83-assal vajon, ha Diószegi-Elnök utcában is lesz vezeték megint?
Ki lehetne vinni, Hazlinszky sétányon, Ecseri útig, akár a Valéria térig (kevesebb, mint 5 km önjárva, ezt a mostani járművek is tudnák). Talán a 181-es teljes JA lakótelepi ágát is kiválthatná, az meg 6,5 km.
Ha a 82-es bemegy a belvárosba, majd onnét kimegy az Orczra, akkor ugyanott járnak hosszú szakaszon a Kőbányáig menő 72-essel, a Baross utcában pedig a 83-assal is.
A három pedig már most is kicsit sok.
Ha jól értem a 9-esből lett 90-es troli akkor vissza lenne vágva Óbuda felől, de meddig járna vajon?
A Nyugatiig? Fordulna a Deákon? Ha vezeték nélkül megy Óbudán, akkor hol és mennyi ideig lenne töltve vezeték alatt?
Hülyeség volna szétvágni a kilencest (90-esként) ennyire, mert ha nem is menne már Kőbányára, inkább azt kellene fordítani az Orczyn inkább, a 82-est (meg a 74-est) a Lánchdon küldeni át Budára.
A Baross utcából volna kapcsolat a Városliget felé plusz megmaradna Óbuda felé is a 90-es (plusz a 83)
A Bajcsyról meg Óbuda (90), Liget (82,72), Vár (82), és Orczy-Kőbánya (90/72) irányába.
A Kőbánya alsói 75-öst, ahol szintén 15-20 perces követésre lehet számítani a sűrűbb 95-ös busz mellett, továbbra se értem, milyen indítattásból tervezik, azon kívül, hogy a troligarázsig van drót.
Drót lesz Kőalsóig a Pongráczon és a Kőbányain is.
Javult a terv az előzőhöz képest, ami a zuglói részt illeti.
A Belvárosba a 74A helyett a 82-es menne be, ez előrelépés. A 82-es mellett viszont ottmarad a 82A, tehát továbbra is 15-20 percenként menne a közvetlen járat, nem fogja senki kivárni. Az viszont érthető, hogy a 72-est nem merik feladni, kevés utasának semmilyen értelmes alternatívát nem lehet kínálni.
A Kőbánya alsói 75-öst, ahol szintén 15-20 perces követésre lehet számítani a sűrűbb 95-ös busz mellett, továbbra se értem, milyen indítattásból tervezik, azon kívül, hogy a troligarázsig van drót.
A kiírt trolitender politikailag eléggé veszélyes terepnek tűnik elsőre, de hátha összejön. Ha nem jön össze, ezek a hálózatfejlesztések is mennek az irattárba, ha viszont összejön, akkor az új kocsikat valahová rakni kell, a jelenlegi hálózat nem igényel többletet, és a járműállomány most többé-kevésbé rendben van.
Nekem olyasmi rémlik, hogy 160-170 és 190-200 milla körül. Ugyebár ez a 2015-ös ár a teljes 108 db-os flottára. De talán lesz, aki határozottabban és pontosabban tudja... :-)
Nem tudja valaki, hogy mennyibe kerültek az új budapesti trolibuszok darabjai? Szóval azt szeretném tudni, hogy mennyi volt egy szóló és egy csuklós Trollino. Köszi a választ!
Ott még akár indokolható is lenne, hiszen még mindig nem vonták vissza a menetrend szerinti forgalomból. De a 600-asra már tényleg nincs mentség, hiszen eleve nosztalicskának készítették, ahogyan pl. a 156-ost is.