Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zolee73 Creative Commons License 2007.11.23 0 0 152
Most melyik kispolskiról beszélsz a sárga kombiról?
Előzmény: sapirico (151)
sapirico Creative Commons License 2007.11.23 0 0 151
Az OKA , Mester , az egy gyári autó volt , a Galántai Tamásé meg , az a kék , maga a Szellem és a Humor . Kellett , hogy látsd . Ma a kertjükben áll , a Csabai úttal párhuzamos hátsó földutcában .
Azt meg pláne nem értem , hogy hogyan mondhatod , hogy nem tudsz fölTEnni fotót a Kombi Kispolkáról , amikor meg pont a Te neved alatt jelent meg a 118. sorszám mellett a kép . . .
Két zolee73 van ? . . .
sapirico
Előzmény: zolee73 (137)
=D Doma Creative Commons License 2007.11.22 0 0 150
én is örülök neki )
Előzmény: Flakvierling (148)
=D Doma Creative Commons License 2007.11.22 0 0 149
neve már alakulóban van )
Előzmény: =D Doma (146)
Flakvierling Creative Commons License 2007.11.22 0 0 148
Ezt olyan szépen írtad... De tényleg. :) örülök, hogy leírtad a történetet teljes egészében. Nagyon jól esett olvasni. A továbbiakban is sok örömet hozzá!
Előzmény: =D Doma (146)
Flakvierling Creative Commons License 2007.11.22 0 0 147
igen, jó lenne. :)
Előzmény: zolee73 (140)
=D Doma Creative Commons License 2007.11.22 0 0 146
sajnos jön a tél, esők esnek, és talán fehér lesz végre a karácsony. egy szó mint száz, nem aludhat fedetlenül.eddig tető alatt alhatott, még ha ki is lógott itt ott, de most a szabad ég alá került. tehát elmentünk a közeli műszaki boltba, és páratlan kiszolgálás közepette némi nylonnal tértünk vissza. a tetön sátorelemekből "háromszög" épült, és erre került a ponyva. ahol kell lekötve, és ragasztószalaggal megtoldva a beázás elkerülése végett. még gyorsan felkerült az ablaktörlő, és elkészült a nagy mű. remélhetőleg átsátrazza a telet a vörös, és talán már négy szép tárcsával várom, mikor kibújik a sátor alól )
Előzmény: =D Doma (145)
=D Doma Creative Commons License 2007.11.22 0 0 145
következett a takarítás, és az ismerkedés, hiszen akkor látuk egymást másodszor. sokmindenről kiderült, hogy hogyan és miért, és sajnos a hibák is előtűntek lassan: itt ott kis rozsda még természetes, de a 4ből 3 ajtó nem működött, az akku (milyen érdekes) üres, és a gumi alkatrészek közül is bibis néhány, és egy kissebb horpadás van a tetőn, aminek a történetét sajnos nem tudtam kideríteni. hiányzott pár alkatrész is: egy alucső a légfúvóhoz, és egy ablaktörlőlapát, amit nagyon sajnáltam, mert gyönyörű fémszínű az egész és nem fekete, de pár nélkül, vagy felemásan semmit sem érne...
sajnos jött az első búcsú, megint aggódás hogy mi lesz vele, amíg nem vagyok ott? (hasonló ahoz, ami akkor volt amikor kérdéses volt hogy hozzám kerül e).
aztán nemsokára jött a harmadik randi, és belül is rendbe lett rakva: a szőnyegeket kiszedtem, kiszárítottam, porszívózás, és belső mosás. visszamentem a régi lakhelyre és a fűrészpor és föld alatt megkerült számos alkatrész, köztük a tökéletes állapotú és gyönyörűséges ablaktörlő ). egy próba során kiderült hogy a világítással semmi gond, csak akku kérdése. pedáloztam, tekergettem a kormányt, rugóztam kicsit az ülésben, és talán egy kis berregést is hallattam az élmény kedvéért ) a váltó, ami egy nysa váltója volt anno, szépen kapcsolt jobbra balra fel le, amerre csak gondoltam )
sajnos kék fényt nem láttam, és a hangját se hallatta, de hát sok a biztosíték, ki tudja mind jó e, és akku nélkül is nehéz...
Előzmény: =D Doma (143)
Masgas Creative Commons License 2007.11.22 0 0 144
Zuk ?
Hálás vas, én 8 évet töltöttem vele együtt szerettem!( Pontosabban 3-
al.)
Előzmény: =D Doma (143)
=D Doma Creative Commons License 2007.11.22 0 0 143
de még mindig szinte elérhetetlen volt az álom, még nem én vagyok a főnök, és hogy egy ilyen álljon a kertben??? az kizárt...
"légyszives, a kedvemért, csak most az egyszer erre", ilyen csak egyszer adódik, pislogás, sóhajtozás arra" nehezen, de pártfogóra leltem, és mintegy varázsütésre zöld utat kapott a terv ) miután a kertünkben áll, már senki se bánthatja, biztonságban tudhatom. azonnal írtam, hogy jöhet, stipi stopi, enyém, ne adják senkinek. aztán eljött a megfelelő pillanat, a rákövetkező hétvége. irány a ház, hozzuk az autót...
előkerült a vonókötél, gyűltek a segítők, és már nalam voltak a papírok, a kulcsok, és a rövid történetét is meghallgattam...
kiszabadítottuk, és irányba forgattuk. seprűvel egy kis tisztogatás, és máris ki lehetett látni a szélvédőn )
kötelet rözítettük, és lassan elhagyta "otthonát" a swift bizony megbírkózott vele hiszen több mint a kétszeresét nyomja a zuk ) a végén már úgy tűnt fel is adja, füstölni kezdett a kuplung... de míg végigmentünk a főutcán egyre többen kísérték a kocsit. előtörtek az emlékek, és egyszercsak mindenki segíteni akart. nagy megkönnyebbülés lehetett ez a swiftnek, hiszen már tolták is, könnyebben gurult a vörös. végül leakadt és már csak emberi erő mozgatta. beállítottuk a helyére, új otthonra lelt )
Előzmény: =D Doma (142)
=D Doma Creative Commons License 2007.11.22 0 0 142
persze nem csak egy esemény vezetett ide, hiszen ez a zuk csak egy volt a párból, és az álom hogy ilyenem is lesz csak álomnak tűnt.
nyáron egy kedves szomszédunk és barátunk, aki egyébként önkéntes tűzoltó mesélt egy valahai tűzoltóról, amit 8 éve eltettek, és azóta talán páran el is felejtették, hiszen új sheriff érkezett a városba. ) egy gyári zuk tűzoltó volt.
és a szavakat tett is követte, megmutatta a kocsit. hátsóudvar, dzsumbuj, ahogy kell és feltűnt egy kopott, koszos, elfeledett, fakó bordóspiros tűzoltó nyitott ablakokkal, itt ott hiányosan )
azonnal megtetszett...
a tetőn a kerek villogók, a pöttylámpák, és a tagadhatatlan tűzoltó jegyek )
szinte rögtön jött a kérdés: "nem lehetne e, hogy a villogókat megkapjam?"
megígérte hogy utána kérdez.
aztán rá egy napra gyorsan felvetettem a szirénát is a listára ) hiszen honnan máshonnan lehetne szerezni (vannak olyan tárgyak, amik mint a régi autók, ugyan úgy "megmentésre" szorulnak, de legalábbis mindenképpen kellenek. a teljesség igénye nélkül: jelzőlámpák, régi mobilok, táblák, telefonok, modellek, lávalámpa, plazmagömb... megkülönböztető villogók, sziréna, stb)
szóval ezekre feltétlenül szükségem lett volna )
aztán sajnálni kezdtem szegényt "8 év háborítatlanság után megfosszam attól, ami leginkább tűzoltóvá teszi?" megkérdeztem mi a sorsa, bekerül e a múzeumba? de nem voltak vele ilyen tervek, hiszen pár kilóméterre aktívan szolgált egy másik zuk.
és akkor gondoltam nem jól van ez így, kérdezze meg hogy akkor mi lesz vele, nehogy ott vesszen, fészerré legyen, vagy esetleg valaki bevigye a méhbe.
nemsokára jött a válasz: nem kell senkinek, csak útban van, azé aki előbb viszi...
Előzmény: =D Doma (141)
=D Doma Creative Commons License 2007.11.22 0 0 141
hát kezdjük az első részlettel )

megláttam és megszerettem ) a zuk (mint minden régi autó) nagy érték a szememben. személyisége, arca van, amit gyerekkoromban megkedveltem, és az utóbbi időben hiányozni kezdett. teltek múltak az évek, lassan fogyni látszott a zukok száma, aztán a nyáron megláttam egyet. egy okkersárgászöldesbarnás színű furgon állt a parkolóba, és azonnal fotózni kezdtem ) aztán jött a tulaj, kicsit beszélgettünk, és legközelebb már itthon a letöltött képeken láttam viszont, de erre még visszatérek )
akkor ott a zukot nézve előtört a talán már általatok is ismert érzés, a sajnálat, hogy lassan már belőlük is csak hírmondók, vagy még azok sem maradnak. mint megannyiszor akkor is átvillant egy gondolat, egyszer, amíg még van, be kéne egyet szerezni és megmenteni a következő koroknak...
szóval éppen itthon néztem vissza a képeket, és ledöbbenve láttam, amit láttam ) egy tűzoltó volt, csak immár villogók nélkül, de a fellépők, a tetőcsomagtartó és a villogók emelvényei bizonyították a tényt )
folyt )
Előzmény: sapirico (76)
zolee73 Creative Commons License 2007.11.22 0 0 140

A Nysa ami itt van közel hozzám tudod, nem tudom elkapni a tulaját mert  a szomszédok szerint ritkán megy oda de ha egyszer találkozom vele megkérdezem neked mert  szerintem érdemes lenne megcsinálni biztos szép lenne és tényleg még ha akar az ember találni hozzá alkatrészt.

Előzmény: Flakvierling (139)
Flakvierling Creative Commons License 2007.11.22 0 0 139
Mit nem adnék, hogy egyszer láthassam élőben a mentőt. De hát sose jön a hajdú-bihari veterántalálkozókra. :( Úgy néz ki, nekem kell mennem majd. :)))
Előzmény: zolee73 (138)
zolee73 Creative Commons License 2007.11.22 0 0 138

Szépen felújítva.

Ez is szép.
Előzmény: Flakvierling (132)
zolee73 Creative Commons License 2007.11.21 0 0 137

A háromajtós kiszsiguli neve Oka és van itt egy Pécelen sajnos képet a kispók kombiról én sem tudok feltenni túl nagy és a gép nem teszi fel a csabai úti autóról nem tudok semmit.

Előzmény: sapirico (135)
sapirico Creative Commons License 2007.11.21 0 0 136
Írhatnál nekünk , Híveidnek , földi halandóknak jó sokat erről . . .
Más . Nékem borzasztóan sok olyan fotóm van , amin visszapontiacosított Warshow--k vannak , meg sok egyéb . . .
Előzmény: zolee73 (133)
sapirico Creative Commons License 2007.11.21 0 0 135
Ha ott lax , akkor kell , hogy tudd ,a Csabai úton sokáig volt egy Háromajtós Kiszsiguli (! ). A kormányszerkezetjavítók műhelye előtt állt , ma hátul . A Galántai Tamás kiszedett a kis Zsigmondból 80 cm--t , és én riportfilmet készítettem vele , Róluk , ezt pedig levetítettem a Második R.I.L.A.K.találkozón a nyáron .Arra kérlek meg , hogy a Teáltalad itt leközölt Kombi Kispolkáról a fotót add be az itteni Polski Fiat rovatba , és a www.polski.hu--ba , mert én eddig bunkónak bizonyulok a képek felrakását illetően . Még egyszer megkérdem , honnan az a múltkori, Általad ide berakott kép arról a Kombi Kispolkáról ? . . .
Előzmény: zolee73 (125)
Flakvierling Creative Commons License 2007.11.21 0 0 134
ha jól tudom, a Lublint lehet a ZUKok és Nysák utódjánk tekinteni. Lenne még egy kérdésem: a daewoo-t felvásárolta a Chevrolet, akkor most van lengyel autógyártás?
Előzmény: zolee73 (133)
zolee73 Creative Commons License 2007.11.21 0 0 133
Nem akarom lehúzni a Nysát mert azért Mo.-n hosszú ideig szolgált mentőként sok életet mentett. A maga idejében és kategóriájában jó autó volt. Most Daewoo-Lublinnal fogok járni egy újjal most fog elkészülni a felépítmény rá ez már 2.5 diesel. 
Előzmény: Flakvierling (132)
Flakvierling Creative Commons License 2007.11.21 0 0 132
nem akarom megcáfolni a tapasztalatodat, csak leírtam, amit hallottam. Egyébként nem mindegy, milyen évjáratú Nysáról van szó, mert a szocializmus utolsó éveiben már a színvonal annyira lesüllyedt (ezt is hallottam), hogy volt kocsi, aminek menetközben az úton landolt a motorblokkja és volt, amelyiknek erős fékezéskor tovább szállt a szélvédője. Viszont a régebbiek még nem voltak ennyire rossz minőségűek. ha meg belegondolsz, hogy a mai kocsikat két-három évre tervezik és utána már nagyobb lesz a baj, mint egy válórecsegés, akkor nem is olyan szörnyű. Egy Nysa meg legalább kibír jópár évtizedet.
Előzmény: zolee73 (131)
zolee73 Creative Commons License 2007.11.21 0 0 131
Megboldogult inas koromban a műhely ahol dolgoztam vett egy vadonat új Nysát de arra a mai napig emlékszem hogy a fogyasztás meg a gyujtás volt a legnagyobb problémája, a váltón kívűl ami nem nagyon vett egy sebességi fokozatot sem reccsenés nélkül. Az hogy lehetséges hogy a gyár nagyobb fogyasztást mér egy gyári beállítású új motoron. Ja az tuti hogy a kisiparosok kedvence autója lenne mert olcsó igénytelen gazdaságos és nagy hidegben is biztonságosan indulna nem veszödnének azzal gazdaságtalan dieselel.
Előzmény: Flakvierling (130)
Flakvierling Creative Commons License 2007.11.21 0 0 130
Nem így van. Mármint az alkatrészekkel kapcsolatban. Elég sok ZUK és Nysa alkatrész van még, több helyet ismerek ahol még nem használt cuccokat lehet beszerezni Nysához.
A fogyasztásról hallottam olyat, hogy 8 liter körül is fogyasztott (egyik ismerősömnél) és egyébként a Barkas meg társai sem voltak kisebb "étvágyúak". :)
Előzmény: zolee73 (128)
zolee73 Creative Commons License 2007.11.20 0 0 129
Egyébként a fiat126.hu-n olvasható egy  kombi kispolskiról egy írás amit egy Magyar honfitársunk alakított át nem is akárhogyan gratula neki.
Előzmény: sapirico (123)
zolee73 Creative Commons License 2007.11.20 0 0 128

Miért a nysához sincs olyan sok alkatrész. Meg azért az egy több mint 2000 köbcentis motor az 12 liter alatt nem fogyaszt.

Előzmény: Flakvierling (126)
Flakvierling Creative Commons License 2007.11.20 0 0 127
Most Sapirico után én is megkérnék mindekit: gyűjtsetek és küldjetek ötleteket a készülő weblaphoz, mert csak úgy lesz ténylegesen KLUB HONLAP!
Flakvierling Creative Commons License 2007.11.20 0 0 126
nem szivatás ez. csak elgondolkodtat. habár a Nysával még jobban járok, mert egy polonezhez alkatrészt se lehetne keríteni. :)
Előzmény: sapirico (123)
zolee73 Creative Commons License 2007.11.20 0 0 125
Eszembe nem jutna bárkit is megszivatni aki úgy érzi mégis attól most bocsánatot kérek. Egyébként pécelen lakom a XVII. kerülettől pár kilométerre.
Előzmény: sapirico (123)
zolee73 Creative Commons License 2007.11.20 0 0 124
Ez egy eredeti Lengyel gyártmány.
Előzmény: sapirico (122)
sapirico Creative Commons License 2007.11.20 0 0 123
Azért , Zolee , ezzel meg ne szivatsd Szegény Flakvierlinget . . .Igazán nem ezt érdemli Tőled , hogy ilyen Fotókat küldj neki . . .Még álmatlan éjszakákat fog elszenvedni , aztán nem fog Téged vagy negyed év múlva egy Fontos szakértői , weblapba korszakalkotó szakértői munkakörbe Téged meghíni . . .

KÜlönben hol laksz ? Lengyel LUBUSKI gint inni velm Pesten , mennyire vagy ? TE írtad azt , hogy Vácott élsz ?
Előzmény: zolee73 (121)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!