aha... (na mostmár csak kivárom a MÁV válaszát, hátha írnak valami érdekeset)
az új szabályokban mi változik? jobban leszabályozzák, mikor hol és mit kell tenni, mikor mik a felelősségek stb? Arra gondolom sajna nem jut majd pénz, hogy biztonságosabbá tegyék a szakaszokat....
(nekem elég rossz tapasztalataim vannak az ilyen EU-hoz közelítő változásokkal kapcsolatban... valahogy mindig szív miattuk az ember... ráadásul iszonyú sokba kerülnek)
Ehelyett ugye olyan utat kéne építeni, amelyiken nem tudna a jármű felgyorsítani. Szerintem még, még úgy is, hogy nem járna zajjal, az engedélyezett sebesség mellett.
Azon filózok, hogy az melyik kerület... szerintem mindkettő így ehhez tényleg két oldalról kell bombáznunk... (ld. magányos farkasként nem megy). Mondjuk nem bánnám ha rendbe tennék a vasút melletti részt is - ha már egyszer a házak körül mindig rendet raknak (ld. folyamatosan metszik a fákat nehogy leessenek a faágak stb.)...
Földhivatal: hihi :)) (van egy trükköm amivel max. 10 perc alatt mindig végez az ember... na jó, ma 15 percig tartott az ügyintézés de csak azért mert nem találtam az egyik beadandó papírt)
Annál többet ajánlani, amit rg7 írt az imént, én sem tudok. Ha van türelmed hozzá megpróbálhatod. Az új szabályaink bevezetése, amik ezt a problémát részben megoldják, jövőre halasztódott. Én most várnék addig, hátha ebben is közelebb kerülünk Európához.
Ugyanez történik, amikor a hagyományos teljes sorompót fénysorompóra cserélik. Mindenki örül, ünnepel, szalag, tv, minden, aztán jön a feketeleves. Ezek után ugyanis a környéken éjjel sem lehet aludni.
Ennek a közút-közút analógiája is megvan:)) Adott az utca új burkolattal, szűkített keresztmetszet a gyalogátkelőhelynél, előtte egy kis felhajtóval (majdnem fekvőrendőr). Örül mindenki, biztonságosabb lett a zebra, csak éppen az ottlakók akadnak ki, mert mostantól megnövekedett a dobbantó miatti zaj és kipufogógáz-terhelés (lassít, átdöcög a macskakövön, lehuppan és gyorsít).
Azért is jó, hogy ilyenekről írogatunk, mert sok helyen nem ilyen ideiglenes oka volt a zavartatásnak. A csendbe (már amennyire a vasút mellet csend van), építettek egy átjárót. Ilyen helyen nem áll az, hogy a vasút hamarabb volt ott mint a ház. Pedig így van. A vasút az ott volt, csak az átjáró nem. Ugyanez történik, amikor a hagyományos teljes sorompót fénysorompóra cserélik. Mindenki örül, ünnepel, szalag, tv, minden, aztán jön a feketeleves. Ezek után ugyanis a környéken éjjel sem lehet aludni. Egy érdekes dolog Gödön történt. Az egyik átjáróban annyi balaset történt, hogy a hatóság arra hivatkozva, hogy az nem biztonságos, megyszünttette. Erre néhány év múlva jöttek a helybéliek, hogy arra márpedig szükség van, nehogy már autóval egy km-t kerülni kelljen. Néhány millióért újból megépítették, persze biztonságosabban, az úttest már merőlegesen éri a vasútat, osztott pálya stb. Igen ám, de a hangjelzés mellőzését lehetővé tevő szabad rálátást csak nem lehetett biztosítani. Mi újból zajongunk, ők meg szidnak minket. (Persze néhány autót azóta is sikerült itt összegyúrni.)
A szakasz láthatóságának a javítása miatt kit kellene zargatni?
A terület tulajdonosát, illetve kezelőjét. Ha jól tévedek, akkor hagyományosan a vágánytegelytől jobbra-balra mért 10 méteres sáv tartozik az épített pályához, ami Kincstári tulajdon, de a MÁV van kijelölve a kezelésére. Ez persze egyes helyeken eltérhet. Így a MÁV + önkorm. kombót ajánlom ugyanazon levélben. (Nem hinném, hogy a Földhivatalt is meg akarod látogatni:)))
Hát igen, engem is így szocializáltak (ld. tiszteljem a vonatot mert az tutira erősebb nálam... vagy a kocsinál...). Igaz, nem is jártunk a Balatonra:)
Lezárás: igazából azt lenne jó tudni, hogy kik használják (a sötétben arrafelé mi is reflektorral megyünk a hirtelen felbukkanó futók miatt).
A szakasz láthatóságának a javítása miatt kit kellene zargatni? Az önkormányzatot (XIV, XVI) vagy a MÁV-ot?
Hmmm, sok állatos sztorim van nekem is, és nyilván mindenkinek
Ezt a képet 3,5 éve tettem be a valamelyik topikba. Jól fel is háborodtak rajta. Aligánál pattogtunk bj13-mal, és valami miatt a fényképező gép használatban volt. Látni nem láttuk a macsekot, csak egy apróbb zörejt hallottunk. A képet itthon kiértékelve derült ki, hogy az a hang egy macsek volt...:(
"Hiába van meg a rálátás, ez sok esetben csak azt a hamis érzetet kelti a szabálytalankodóban, hogy "messze még a vonat, addig még átérek!"."
ja... ezért szokott a HÉV olyan sokszor gázolni ... (én már legalább négyszer ültem úgy HÉV-en, hogy leszállítottak mert gázolás történt... ami azért elég durva... ráadásul valami miatt mindig a gyalogosátkelő MELLETT történik a dolog és az esetek legnagyobb részében idősebb emberekkel... na ez az amit én sem értek)
A mozdonyvezetőket eről nem kérdezik. De jobb is, mert a vélemények erősen eltérnének. Az, hogy melyik átjáró elé milyen jezés kerül az a láthatóság függvénye. A távolság a pályán alkalmazható sebességtől függ. A jelenlegi szabályok szerint ennek ötszörösét kell biztosítani a közút egy meghatározott helyéről. Ezen a szakaszon, ahogy már írta is valaki, 80km/h sebesség miatt 400m. Ez szerintem rákosszentmihályi vasútállomás felőletek eső végénél biztosítható lenne. Így ebből az irányból haladó vonatok mentesülhetnének e hangjelzés kötelező adása alól. Ellenkező irányból ez már nem ilyen egyszerű, ahhoz a szabályokat is meg kéne változtatni. A gyalogátkelő ilyesztő? Ahogy vesszük. Nekem már óvodában tanították: Vigyázz, ha jön a vonat! Akkora köd ritkán szokott lenni, hogy nem lehet 200m-re ellátni. Tehát biztonsággal át tud kelni az, aki körülnéz. Úgy mint az úttesten. Mi van ködben? Hát ezt én is megkérdezném azoktól akik úgy döntöttek, hogy az ilyen átjáróra nem kell felhívni a mozdonyvezető figyelmét valamilyen jelzőeszközzel. A lezárást soha nem tartom jó megoldásnak. Nem mindegy gyalog mekkorát kerülünk, könnyen összejön néhány kilométer.
jó, persze... teljesen igazad van, igazából így, ahogy most beszélgetünk már én is máshogy látom a dolgot és én is inkább azon filózok, hogy lehetne olyat kitalálni ami a vezetőknek jó (mert akkor senki sem riogatja őket stb. stb. és ez ugye nekünk is jó)
(Az a helyzet, hogy én soha nem laktam vasút mellett, amikor ide költöztünk, marha sokat jártunk ide, hogy felmérjük a terepet a vasút szempontjából és az összes itt lakó barátot kifaggattuk, hogy mi is a helyzet... megnéztük, hol van átjáró, stb. stb. Az ember simán megszokja a dolgot, nem zavarja, nem anyázódik amikor néha megy a kürt -ld. olyankor sejti, hogy annak meg van az oka... a Panoráma felől pedig mindig szólt a kürt csak az alig hallatszik ide. Pont ezért itt a lakások a vasút ellenére is keresettek, könnyen eladhatók, szeretnek itt élni az emberek (ezért nem is tetszettek azok a beszólások, hogy miért költöztünk ide... azért, mert ez egy jó, biztonságos környék ahol a vasút szerintem egyáltalán nem zavaró tényező, inkább csak a környezet része). És akkor egyszercsak szó szerint elszabadul a pokol, nincs semmi infó csak annyit vesz észre, hogy hűha, gáz van, mintha hirtelen egy kikötőbe költözött volna... és ki akarja deríteni, hogy mi történt, vagy mi változott, mert ami most kezd kialakulni az több mint ijesztő ráadásul kiiktathatatlan és megmagyarázatatlan... és ennek nem látja semmi okát, nincs rá semmi racionális magyarázat, nem lát a környéken a sinek mellé költözött családokat, se hasonló dolgokat, ráadásul a nyári szünetnek is vége, a gyerekek -akik eddig a játszótéren dekkoltak néha egészen hajnalig- be lettek parancsolva stb. Itt tehát nem arról volt szó, hogy ideköltöztünk és ledöbbenve vettük észre, hogy gáz van, rosszul vettük a lakást, mert itt szó sem volt róla, nagyon is tisztában voltunk azzal hogy itt vonatok járnak, éveken át semmi bajunk nem volt vele, max. nyáron ha nyitva voltak az ablakok olyankor kicsit feljebb nyomtuk a TV-t. Na ez az alapszitu... a többit már ismered... és mégegyszer köszönöm a magyarázatot arra, hogy mi is történt mostanában. Ha ezt tudtam volna akkor meg se szólalok és szép csöndben kivártam volna a dolog végén és annyi. Bár úgy látom nem olyan nagy baj, hogy felmerült a dolog mert a Panoráma környéke valószínűleg egyre jobban be fog épülni és akkor egyre többen fognak reklamálni stb.)
Hmmm, sok állatos sztorim van nekem is, és nyilván mindenkinek, hiszen utazunk. Keresztül-kasul a vadon élő (és elkóborolt házi-) állatok területén, előfordul az ilyesmi. Meg néha ember is (már volt az is, sajnos). Bennem mégis a madaras maradt meg leginkább, azért írtam le pont azt. Amúgy meg rohadtul utálok rajzási időszakban ablakot pucolni!!!! :-))))
Nagyjából egyetértek az általad leírtakkal. Aki felelőtlen, azt valószínűleg nem a kürt fogja megállítani, hanem az ütköző, vagy a pályakotró, ill. a kerék darálja le (elnézést, de ez van). Pár napja Monoron a hosszú kürttel azért sikerült egy életet megmenteni, nekem ez is teljesítményszámba megy, főleg a nevezett helyen. (Ott az állomás átépítése óta extrém sportot űznek az életvédelmi szalagkorlát alatti átbújásból - áthaladó vonat közeledése közben). Tehát van azért olyan szitu, amikor jól jön egy kis hangoskodás. De szerintem sem volt sok értelme ökölszabályként kötelezővé tenni.
Korábban már leírtam, hogy én az adott átjáró forgalmának és az átjárót biztosító eszközöknek a függvényében tennék ki egyszerű/különleges útátjárójelzőt. Hiába van meg a rálátás, ez sok esetben csak azt a hamis érzetet kelti a szabálytalankodóban, hogy "messze még a vonat, addig még átérek!". De másik példával élve: egy mezőgazdasági holtszezonban sosem használt átjáróba minek a kül. útátj. jelző? Számtalan példát tudnék írni, és nyilván minden mv. kolléga, de a szabályalkotókat a legkevésbé sem fogja érdekelni azoknak a véleménye, tapasztalatai, akik az ő jó vagy rossz döntéseiket nap mint nap kénytelenek végrehajtani/elviselni.
A tervezett új szabály pedig nekünk, és a vasút mellett élőknek is kedvez. De az ezzel kapcsolatos aggályaimat is leírtam már korábban. (Nem nyomod a kürtöt, mert nem kötelező, de komoly baj történik, a bíróságon meg amiatt szorítanak sarokba, hogy a hangjelzéssel tehettél volna valamit a baj elkerülése érdekében, de mégsem nyomtad - mivel nem rendelkezünk jövőbelátó képességgel - és mert nem kötelező...).
Ha már balatoni vonal, ha már madarak. Már jól ment minden de még felügyelet alatt rohangáltam. Tél vége volt és Lepsény után páros vonattal mentünk. Láttam a fácán kartást és hallottam a csattanást. Siófokon odajött a forgalmista és felnyújtotta a zsákmányt. Elmondása szerint a csavarkapocs tetején landolt. Csak a feje zúzódott össze a többi rendben volt. Egy vadász nagyobb kárt tett volna a madárban ha lelövi mint ahogy elütöttem én. Azóta volt nyúl, vaddisznó, egy őz is, de humanoid eddig szerencse nem, kopp.... kopp....
De már tucatszor csak másodperceken v. métereken múlott.
Én meg köszönöm, hogy e témát itt ismét felvetetted. Mint írtam sajnos nemcsak a Ti problémátok, gyakorlatilag minden vasúton utazó, és annak közelében lakó gondja. Persze aki ilyen szabályokat alkot, az nem is vasúti átjáró közelében lakik.
Sajnálom, de én is nyomtam. És nyomom is, mert nekem ezt írták elő. Aki meg kitűzte a vágány mellé az erre parancsot adó jelzőt, vagy beleírta a menetrendbe azt a bizonyos jelet, annak meg azt írták elő. De kérlek lásd be, a hülyék nem mi vagyunk!!! Azok ott feljebb keresendők. Tudod azok a tanult emberek. Csak éppen azzal nincsenek tisztában mi a következménye annak, amit tesznek.
A panorámások, ha olvassák ezt, talán nem a mozdonyvezetőt fogják szidni.
(Igen, ez az az átjáró ami a Panorámánál van... jól látom, hogy mintha a jobb oldalon kerítés is lenne? )
Egyébként a tapasztalatom arra, hogy miért mennek át a gyalogosok a lezárt sorompón (ez most tudom, hogy nem ér semmit csak én ezt láttam a sinek mentén): szóval amikor jön valami ami marha lassú -pl. egy lassú mozdony- akkor már relatív korán lezárul a sorompó - és hát az átlag ember azt látja, hogy csak nem jön a vonat és elindul... errefelé pedig ez elég megszokott dolog (volt, kivéve az utóbbi néhány hónapot)... na ehhez képest ha IC vagy más, nem 10-zel zötyögő jármű jön akkor szívás van.
Az a gyalogos átkelő tényleg ijesztően néz ki, arra kéne valamit kitalálni (azért onnan nincs olyan messze a hivatalos átkelőhely, nem hiszem, hogy nagy baj lenne ha kilobbiznánk, hogy lezárják... vagy igen? kíváncsi lennék a véleményekre... mert a lezárást -kerítéssel ha a mellette lévő csík is kerítés- szerintem el lehetne érni...)
A mozdonyvezetők véleményét nem szokták kikérni az egyes szakaszok jelöléseivel kapcsolatban?
Nekem az a vélemémyem, hogy aki nem veszi észre, illetve nem veszi figyelembe a vasúti átjáróra figyelmeztető jelzőtáblákat, útburkolati jeleket, a fénysorompó jelzését, annak hiába dudálunk.
E két átjáró éppen arra jó példa, hogy ezeknél teljesen felesleges minden vonat mozdonyvezetőjének kötelezően kürtölni.
A balasetek több mint 90%-a a fénysorompó tilos jelzése ellenére történik. Erre nem az a megoldás, hogy minden vonat kürtöljön. Sajnos az illetékes szabályalkotók azt a néhány hozzászólásból is tükröződő elgondolást tették magukévá, hogy inkább zajongjunk, mint baleset történjen. Pedig mint az előbb is írtam, a kürt nem fogja megállítani azt, aki szándékosan akar szabályt szegni.
Sajnos a mozdonyvezetők nagy része saját hatáskörben megoldja ezt a problémát, azzal, hogy egyszerűen tudomást sem vesz a kitűzött jelzőkről, és a menetrendben lévő jelekről. Aki meg következetesen betartja az erre vonatkozó szabályt, legkevesebb hogy a mamáját emlegetik, vagy pl: Rákosszentmihály mellett bottal fenyegetik. De volt már szidás a vonaton utazók részéről is.
Csak emiatt nagyon sajnálom az új utasítások bevezetésének elhalasztását. Reméltem végre megszabadulunk ettől az örökös kürtöléstől.
Nem vagyok egy ideges típus, de párszor - teherrel - arrafelé "tévedtem". Az egyik alkalom szezon alatt volt, kábé 35 fok volt kint, az emberek a vízbe menekültek (én is megmártóztam volna szívesen). A baj csak az volt, hogy az a rohadt vasút pont keresztezte az ő céljukat. Hát, azt a szolgálatot míg élek nem felejtem el! Amúgy is folyt rólam a víz, mert a gépen legalább 50 fok volt, de olyan hajmeresztő dolgokat műveltek a gyalogosok, amik még engem is rendesen próbára tettek. Na, akkor elhatároztam, hogy ha még egyszer arra kell mennem, akkor az lesz a minimum, hogy végig nyomom a kürtöt, lesz ami lesz. De a következő alkalom novemberben volt (azóta sem jártam arra, hála az égnek), és a környék hihetetlenül kihalt volt. Ég és föld a két szolgálat közti különbség, jól írtad! Le a kalappal azon kollégák előtt, akik nap mint nap arra járnak!
Exmv-nek és mvjeno-nek reagálva:
Egyszer Farmos környékén olyan szúnyoginvázió volt, hogy mire Tápiószentmártontól Tápiószeléig értem, alig lehetett kilátni a homlokablakon. De az abszolút befutó egy ragadozómadár volt, Pusztamonostor és Jászberény között. Mint a rajzfilmeken, úgy nekirepült a homlokablaknak (kitárt szárnyakkal, a feje oldalt fordítva, stb.). Kissé meglepődtem, annyira groteszk volt! :-) Kész csoda, hogy még csak egy repedés sem lett az üvegen. A madár viszont rosszabbul járt...
NÁLAD A PONT!!!!!! Akkor ezért nem értettem, mi a fene történt, hogy néhány hete éjszakánkén is folyton nyomták!!!!!! ÖRÖK HÁLA AZ INFÓÉRT, talán már nem fogok hülyén meghalni.... (komolyan... így már tök érthető -és ennek az infónak a birtokában már elfogadható- a dolog ...)
Mondjuk a Panorámásoknak ez tényleg nem vígasztaló... de annak nagyon örülök, hogy ez a topik tényleg a problémamegoldásról szól mostanában és így talán sikerül valamit kitalálni ami mentén tovább lehet haladni...