A "megtekintetted" szó mögé kérdőjelet szeretTEm vón TEnni .Mégegyszer sok sikert a vételhez . Ha kellene valami , csak szólj segítek . UI. A PAS001 még most sem tette föl , pedig megigérte , azokat az oldalszelepelt NYSAcskákat . . .Micsoda képek pedig !!!!!!
Nézd meg a kisebbik postaládád .A postásbácsist a mai napon adom fel . A Bp. XX. kerületit megTEkintetted , Másfelől . Amiket most írtál , egyetérTEk . De azért a Tolóajtóst se feledd . . .
Bár a skoda és a zuk porlasztó is Weber rendszerű nem tudom fel megy e közdarab nélkül? Próba:) Ha az alaplap lötyög akkor ez is okorhatja az egyenetlen alapjáratot. Ha jól emlékszem két kis íves L alakú fül tartja az alaplapot a fészkében, kívülről megcsavarozva.
Ennyire azért nem néztem + a porlasztót + a gyújtást...de +nézem amiket írtál. 1ébként az alapjárat egyenetlen, füstölni 1általán nem füstöl, de nagyon lehet érezni a kis füstben h csupa benzingőz. 50-60-nal szoktam menni, olyan öregurasan, mert így élvezetes...és takarékos (lenne). Viszont az a vákuumos cucc mozog a gyújtásházon...lötyög, nem tom baj e.
Tegnap vettem 1 skoda 120 porlasztót...kipróbálom azzal is miután beállítottam szépen mindent.
"úgy sem fogod tudni megűberolni" -- erről beszéltem. nem akarok semmit "megűberolni", de ha akarnék is, akkor sem lennék kapásból hitehagyott. Puding próbája az evés, vagy nem??? :)
A tolóajtósról nem tudok semmit (az ismerős azóta nem jelentkezett...), egy mirelitest nem tudnék használni, a mentő viszont megvan, sőt nem is drága.
A célom nem versenyzés. Mármint szerintem nincs értelme összehasonlítgatni két kocsit, hogy melyik szebb. Ha én szeretem a sajátomat, akkor mit érdekel engem, hogy egy kívülálló mit gondol, ha odaállok egy másik mellé. Különben meg jó dolog volna, ha legalább a hajdúböszörmény-tokaj távolságon belül akadna egy eladó körablakos nysa, de erre nagyon kicsi az esély. Azt pedig nem szeretném, hogy az a mentő elrozdáljon vagy cigányok vigyék méhtelepre.
Szóval oké, hogy van két másik, szebb állapotú Nysa is az országban, de nem értem, hogy ez miért indokolja egy harmadikról való lemondást. Persze ha addig sikerül felkutatnom a Nysa 522 T tulaját és eladná, akkor elgondolkozok rajta, de már jó ideje a mentő az esélyes jelölt.
Nem fognak . De megkérdezném , hogy miért mentőt vennél ? A Horváth Laciét , amiről épp az imént írtam , s ami a szigetszentmiklósi Mentőautó Központban van , úgy sem fogod tudni ( nagyon baróak a lengyel zenéid , amiket küldtél , Flakvierling . . .,köszigyár . . .) megűberolni , a MAVAMSZ elnökének is most lett egy NYSA mentője , van még egy Tizenkétablakos , mert nem tudta a veterán Citroen Klub vezetője , György balázs megmondani , az a MAVAMSZ elnök most a miskolcit , avagy a szegedit vevé meg vajon , szóval ezen 2 település valamelyikén .A kérdésem az, hogy nem inkább arra a tolóajtósra kellene--é utazz inkább ?Avagy a mirelite--es verzióra . Nos ?
Pont így van az a srác is , aki mentős , és úgy restaurált egy Tizenkétablakost , hogy még hatásfokcsökkentőt is hozzákevertetett a mai fehérhez , hogy az akkori pusztább fehér jöjjön ki .Átmarsíroz a városon , csak a vörös zászlót nem teheti föl . csináltam véle is egy kis riportfilmecskét , de a 480 perc R.L.L.A.K. kazira már nem fért ő fel . Nem baj , mire megcsináljuk a Harmadik R.I.L.A.K. Találkozót , lesz egy folytatáskazetta is . . .
akkor jó. A menetlevél azért kicsit fura dolog, főleg ha csak kocsikázik az ember. Mindegy, ha ZUK tűzoltót nem állítanak meg, akkor Nysa mentőt se fognak. :)))
No ha jól megy akkor lehet sokat kap. Át kellene nézni a karburátort hogy a fúvókák métret szerintiek e, a féklevegőnél nincs e kisebb levegő fúvóka , pillangószelep alapnyitás...... Szelepet a legjobb a fülkéből állítani: Levett gyujtás vezetéknél indítózgatni nagyon rövideket míg az egybenyitás környékére ér és akkor jobb kéz benyúl a ventillátorhoz bal egykicsit az ékszíjat nyom és pontosan egybenyitásra tekerni. Ha könnyíteni akarod a dolgod akkor a gyertyákat is kiszedheted. A vákumos szabályzót legegyszeűbben akkor tudod csekkolni ha leveszed a vákumköcsög csövecskéjét a karburátorról és szájjal szívogatod , közben figyeled a gyujtáselosztó alaplapját hogy akadás nélkül szépen mozog e . a röpsúlyos részét ha a gyuj eloszt tengelyét tekered a forgásiránnyal megegyezően és rugalmasan tekeredik és szépen visszatér az alaphelyzetbe, ha már ezzel foglalkozol akkor érdemes megnézni a tengelyt hogy nem lóg e . Visszatérve a fogyasztásra akkor fog csak elfogadhatóan fogyasztani ha nagyon öregesen autózol vele, országúton sem praktikus 80 nál többet menni vele, bár az én tapasztalatom úgy 75 km/óra körül van. Ez a szelepek kímélése miatt is fontos lenne. Legutoljára szerintem nem ártana egy kompressziómérés ha füstöl. Bár én legelőször az úszószintből próbálnák meg visszavenni, ha túl alacsony akkor úgy is torpanni és melegedni fog. Ha jól emlékszem az úszóház alján van egy letörés kb 45 fokban én annak idején addig állítottam a benzinszitet hogy a letörés felső élénél legyen. Ja most jut eszembe hogy a gyorsítófúvókából nem szí állandóan benzint? Mert ha nem ül a golyó akkor ezt is meg tudja csinálni. Alapjárat egyenletes nem lóg a pillangószelep tengelye? ja és a tűszelep zár ezt is szájjal tudog nézni billegetve a leszerelt karburátorfedelet , függőlegesen tartva hogy az úszó lefele áljon, majd egy kissé hanyatdöntve hogy az úszó kissé nyomja a tűszelepet akkor szájjal is érezhetően záródnia kell. Kicsit bő lére eresztve :) Nehéz javítani fórumon keresztül:):):)
Az adó az ugyan úgy van mint a személyatóknál, súlyadó van...illetve mostmár teljesítmény adó, ami évjáratfüggő is...Nysa és Zuk esetében ez 1 elég kis pénz lesz majd. menetlevelet mindig kell írni, szépen szorgosan, akkor is ha nem szállítasz semmit...nagyon rászállnak a rendőrök a menetlevélre ha teherautót állítanak meg. Én szerencsére előnyben vagyok, mert az útszélén igazoltató rendőrök vhogy nem akarnak megállítani sosem...na persze, ki állítana meg 1 tűzoltót? :-)
Gyújtáselosztó vákuumos, azt h jól működik e azt nem tom, szelepeket még nem tudtam beállítani, kurbli hiányában...ezért is keresek. Egyébként jól gyorsít, 90-et is mentem már vele, pillanatok alatt ott volt, motor nem melegszik jobban mint kéne. 95-nél alacsonyab oktánszámút nem tok beletenni...bármennyire is szeretném.
Arra gondoltam h talán kopott a porlasztó...a kipufogót szoktam nézni, lehet látni és érezni h sokat kap.
A Nysa kistehernek van vizsgáztatva. Csak mivel nekem még nem volt kisteherautóm (és saját kocsim se'), jól jönne pár infó. Pl. hogy mennyi egy ilyen adója, stb. Meg az is, hogy mindig kell-e írni menetlevelet? Stb. Ilyen infók.
Az úszóházban a benzinszintet praktikusabb úgy 2 mm rell lejjebb állítani a gyári értéknél. Előgyujást adni neki + 1-2 fokot vagy csak fülrfe hogy még erőltetett gyorsításkor se csörögjön.( akkor túl sok) A gyujáselosztó előgyujtás része rendben? vákumos, röppsújos? A szvúcsűben a tolattyú ami pótlevegőt ad és a karburátor működtetei nincs leragadva? (ezt előről tudod megnézni a hűtő felől) És a legnehezebb: jók a szelepek? Ha minden ok akkor kb 13 körül el kell tudni járni városban. Ja és minnél alacsonyabb oktánszámú benzint tankoljál! Nem melegszik a motor? Gyakorlat szerint hézagot a szívó szelepet 0,2 re húzósan a kipufogó szelepet 0,2-re lazábban.
Keresek 2 tükröt (kis alakú fém házú szögletes), előre Zuk feliratot, kurblit, váltóra gombot, szivatógombot.
Szerintetek normális az h 17l-t fogyaszt üresen, 50km/h átlaggal nyáron is? mert sztem nem, csak nem tom h mi az oka, pedig szépen beállítottam mindent ahogy kell.
Az autóm eredetileg hagyományos csukott Zuk volt, semmiféle átalakítás nem volt rajta mert ez nem tűzoltó autó volt hanem tűzoltósági...tehát ezzel nem lehetett oltani, csak szállítani a cuccost. Volt hátul benne +1 üléssor, tűzoltó bácsik utaztak rajta, szivattyút tömlőt szállítottak...erre használták. Az eredeti színe vszürke, csak kívül pirosra fújták...ennyi.
Teherautónak van vizsgáztatva. Mi a gond a Nysával?
Én nem sok dolgot hallottam a kétszemélyes nysákról. :) Meg egyáltalán. A KRESZ-ben, ha jól emlékszem, a lakóautóknál van olyan kitétel, hogy csak a fülkében szabad utast szállítani (2 személy), a "raktérben" nem. meg nekem azért fontos lenne, hogy ne csak egy embert vihessek. :) Azért van a mentőben 5 ülés (+ hordágy, de az nem számít :).
Most viszont még rosszabb híreket kaptam: az adója is igen magas, így az éves költség 50-60 ezer körül áll meg. .(
A kötelező biztosítás meg ha jól tudom kötelező (benne van a nevében), ha kocsit veszek, ezt ki sem kerülhetem.
Azért szeretném előre megtudni ezeket, mert ismerem magam. Ha egyszer odamegyek megnézni, biztosan nem jönnék el nélküle. :)))
rendszámleadás? nem vagyok benne otthon, de a néha előveszem a kocsit, és próbarendszámmal megyek vele dolog nem megoldható? amúgy a vaterás pick up már olcsóbb ) "zsebpénz"
majd segíTEk azt illetően , hogy hogy is kell átíratni dolgokat , hogy Néked is a NYSAcskád 2--személyes legyen . . .ADYgis mondd el , hol van nagyjából a kicsike , milyen állapotban van , keresTEd--é föl azt a Bp. XX. kerületi NYSA--t , amit írtam , stb .Én most mind a 3 kocsinkat átírattam Genertel--re , azzal 40 %--ot spóroltam meg ( te , ez a Varsói Filharmónikusok fantasztikusok amit küldtél , most is ezt hallgatom . . .überállat , ahogy ezt a Jumbojet mondaná . . .). A biztosítást illetően nem értem , amiket ír tál , a casco nem kötelező .Vagy rosszul tudom ? Na , mesélj már .
Sajnos épp most látszik rombadőlni a tervem. Pedig olyan közel vagyok! Lesz időm, valamennyi pénzem is rá... DE: Most hallottam, hogy állandóan menetlevelet kellene töltögetni (mivel kisteher), lehet hogy idővel tachográf is kell bele (!!!!!) és az átíratás meg minden egyéb másfélszer annyit kóstál, mint az egész kocsi maga. Így az embernek kicsit elmegy a kedve...
Főleg, ha figyelembe veszem a 12-15 literes fogyasztást és a 24-25 ezer / év biztosítást. :( És az adóról meg semmit nem tudok.
Mindennek a tetejébe én egyetemista vagyok. Tehát nincsenek jó kilátások.. :((
Úgy néz ki, ez a Nysa is szétrohad vagy cigányok viszik el a méhbe. :(
Amúgy én hiszek az optimizmusbvan és az elszántság erejében is, de bizonyos esetekben már ez nem mindig elég....
Még annyi reményem maradt, hogy esetleg valami olcsóbb megoldást találok a kiadásokra. (Bár ez valószínűleg lehetetlen.)
Boldog vagyok , hogy a barátaid között említesz meg .Nem nagyon vagyok méltó reá . Jelen pillanatban a Te általad küldött lengyel zenéket hallgatom , és ccsak megköszönni szeretném amiket TEszel a R.I.L.A.K. honlapért .Írod , hogy februárban lehet , hogy lesz egy Tizenkétablakosod . Mesélnél erről többet ? Kívánok Néked is kevés korróziós évet és sok vidámságot . Meg Lengyelhonba való kiutazást . . .