Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2019.05.07 0 1 12320
Előzmény: monogram (12319)
monogram Creative Commons License 2019.05.07 0 0 12319

https://www.uni-max.hu/termekek/autotechnika/lehuzok/egyeb-lehuzok/univerzalis-kihuzo-keszlet,  van ahól reisz kalapács vagy hütyüző kalapácsnak is nevezik hogy miért az a képzeletedre bízom

 

Előzmény: monogram (12318)
monogram Creative Commons License 2019.05.07 0 0 12318

Bár  soha nem cseréltem feltételezem hasonló mont a motorkerékpároké, vagyis  megemeled, lehajtod a kerékanyacsavart, kiütöd a tengelyt az egyik irányba, közben figyeled hogy milyen sorrendben esnek ki a távtartó gyürük és honnan, lehetöleg abban a sorban és helyzetben teszed le a földre, amikor kint a tengely elöre felé kijön a kerék ha ügyes vagy a tengelyt se húzod ki teljesen és így esetleg fent marad a kilómétermeghajtó ha van, a kint lévő kerékből kiveszed a dobfék pofatartó rész és szintén figyelsz hogy volt e benne távtartó hézagolás alátét, innen már a kezedben a kiszerelt kerék a maradék ott lóg a fékbovdenen, a csapágy kiütése  vagy célszerszám( csapágykihúzó ) vagy ügyeskedés egy a csapágy tengelyméretnél kicsit vékonyabb vasrúd átlós behelyezésével körkörös ütögetéssel  ha van esetleg seeger gyürű azt ki kell venni a cumi ha van bent távtaró csőtengely akkor ez kicsit nehezebb ha kint az egyik a másik könnybben ki jön.Visszahelyezés  kitisztitott fészekbe ovatosan behelyezni a csapágyat és finom körkörös utögetéssen visszatenni ügyelve a derékszögűségre, tengely párhuzamosságra   a lényeg hogy ne a közepét üssed,  távtartócső vissza  ha van, ha van seeger azt is mehet vissza a helyére  fékdob be,  tengely be finom ütögetéssel távtartók a helyükre, alátét , anya, meghúz, jármű leenged , kéz megtöröl ........ és kész

 

Előzmény: Csúfbéka (12314)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.05.06 0 0 12317

Még itt a környéken sem ismerek , nem hogy az ország túlsó felében . Egyébként azt is csodálom , hogy EGYÁLTALÁN találsz szerelőt a járgányodhoz .

 

https://totalcar.hu/belsoseg/2018/01/07/percek_kerdese_hogy_belefulladjunk_a_szakemberhianyba/

Előzmény: Digires (12316)
Digires Creative Commons License 2019.05.06 0 0 12316

Szia!

Nem ismersz valakit aki Szegeden foglalkozik Aoe javirással? Van ahova viszem de az utóbbi idöben sok a munkájuk és ezért 2 hetet kell rá várni én meg ezzel dolgozom. 

Előzmény: Bakancs4 (12315)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.05.05 0 0 12315

Hmmm ..... ha jól utánagondolok , én háromkerekű járműben soha semmilyen kerékcsapágyat nem cseréltem . Négykerekűben annál inkább , most is kéne a Tibi bácsi-féle Ligierben a 4 elülsőt .

 

Csúfbéka Creative Commons License 2019.05.05 0 0 12314

Sziasztok!

 

Nincs valakinek leírása útmutatója hogy hogyan kell Ape első kerékcsapágyat cserélni?

 

Bakancs4 Creative Commons License 2019.05.04 0 1 12313

Végülis jó helyre kerültek . Az ilyen technikát mindig kicsit sajnálja az ember , hogy esetleg elprédálódik , esetenként bontáson végződik , vagy esetleg fiatal suhancok kezére kerül akik széthajtják -- majd utána kerül a bontóba .

Ugyanakkor minden érdekes-értékes járművet nem lehet megmenteni , iszonyat sok jármű lett legyártva az elmúlt bő száz évben .

Ezeknek a Charlyknek a használati értéke nem túl nagy , a gyűjteményi értéke sem olyan horribilis -- noha iszonyat ritkák . Én még nem láttam élőben ezt a "Winter"-nek nevezett kivitelt , noha foglalkozom efféle minijárgányokkal .

Mindenesetre az elbontás réme egyelőre elkerült a két kis műanyag csoda feje fölül .

Remélem én is tudok időt végre szakítani a saját kis háromkerekű Charlymra   és kiverethetek vele a forgalomba feltűnősködni .

Előzmény: 2bi (12312)
2bi Creative Commons License 2019.05.04 0 1 12312

Márt nálam vannak ! Megvettem őket 

Előzmény: vaskalap31 (12309)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.05.04 0 0 12311

Kizárt dolognak tartom a magyarországi forgalmazást . Azokat a matricákat valaki valakinek csinálta . Jó tizen-huszon éve Székesfehérváron Folk Laci bácsi foglakozott üzemszerűen ilyen kis háromkerekűekkel . A lomisok által behozott kis járgányokat nagyon olcsón ( de tényleg nagyon olcsón ) felvásárolta , rendbe rakta és a Bazárban hírdette  jó pénzért . Elég normálisan megcsinálta , belőle kinézem, hogy esetleg a nehezebb felfogású ügyfélnek fel is matricázta a verda kezelését .

 

Előzmény: vaskalap31 (12305)
VolksrodZoli Creative Commons License 2019.05.03 0 0 12310

Árulják, négykerekű, nem Sulky. Charly...

Előzmény: vaskalap31 (12309)
vaskalap31 Creative Commons License 2019.05.03 0 0 12309

Köszönöm. A Marketplacon árulnak két négykerekű Sulkyt 180 ezer.

Előzmény: 2bi (12308)
2bi Creative Commons License 2019.05.03 0 0 12308

Az enyèm ugyan egy lampas de az utastèrben van egy táblán közèpen a ( müszerfal alatt közèpen)

Előzmény: vaskalap31 (12298)
2bi Creative Commons License 2019.05.03 0 0 12307

4 kerekü charly rol mit tudni ?? Hozzá lehetne jutni???

Laza86 Creative Commons License 2019.04.30 0 0 12306

Meg van, hogy milyen lámpa való bele. Piaggio sfera robogónak a lámpája van benne. 

Előzmény: Bakancs4 (12253)
vaskalap31 Creative Commons License 2019.04.29 0 0 12305

Köszönöm, igy már tiszta a kép. Ha igaz a hetvenes évek gyártmánya. Ami nekem érdekes, hogy a motortérben és a szélvédőn magyar nyelvű matricák vannak amik a kezelésére utalnak. A külsején a kereskedő matricája még látható miszerint Mödling b. Wien Wienerstr 8 u.10. Talán forgalmazták Magyarországra?

Előzmény: Bakancs4 (12303)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.04.29 0 0 12304

Sulky mopedauto irányváltó ja, és motorja megegyezik az ape motorjával? Kerekei jók az ape hez?

 

A Sulkyt többféle meghajtással ( Ape50 ; valamilyen 50-es robogó + irányváltós merevhíd ; Minarelli kéziváltós blokk + irányváltós merevhíd ; Minarelli lábváltós blokk + irányváltós merevhíd ; BCB motor + variátoros hajtás + merevhíd stb ) készítették .

Készült az Ape50-es hajtáslánccal is , azok a példányok megegyeznek egymással ebben a tekintetben .

Bakancs4 Creative Commons License 2019.04.29 0 0 12303

Hát itt a fórumon -- némileg önkényesen -- az a nevezéktan alakult ki , hogy a tiédet "tömpeorrúnak " , az általam feltett képen szereplőt "vasorrúnak" , az ennél újabbat pedig a hivatalos típuselnevezésében is megjelölt "Kore" néven emlegetjük :

 

Előzmény: vaskalap31 (12301)
Coolio0011 Creative Commons License 2019.04.29 0 0 12302

Szép napot! Egy kis segítségre lenne szükségem! Sulky mopedauto irányváltó ja, és motorja megegyezik az ape motorjával? Kerekei jók az ape hez? Köszi a segítséget! 

vaskalap31 Creative Commons License 2019.04.28 0 0 12301

Gondoltam az enyémet becézik vasorrúnak, de ezek szerint tévedtem. Keresem tovább az alvázszámot.

vaskalap31 Creative Commons License 2019.04.28 0 0 12300

Köszönöm, nincs meg. Kutatom tovább.

Előzmény: Bakancs4 (12299)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.04.28 0 0 12299

Ebben nem tudom , az ennél eggyel újabban , az ún. "vasorrúban" a motortérben , középen .

Előzmény: vaskalap31 (12298)
vaskalap31 Creative Commons License 2019.04.28 0 1 12298

 

 

Sziasztok!

 

Hol találom az alvázszámot?

Alfred Creative Commons License 2019.04.21 0 0 12297

Balra fönn az osztrák bácsi jogosítványa, alatta sorban vércsoport igazolás, véradó kártya és tetanusz oltási kártya...
Ezekkel nyilván könnyebb forgalomba helyezni Magyarországon a Reliant-et... :oD

Előzmény: Bakancs4 (12296)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.04.21 0 1 12296

https://auto.jofogas.hu/fejer/Reliant_Egyeb_Mopedauto__Jo_allapot__91505402.htm

 

Kissé vicces , amikor a Reliant Robin ( 850 ccm , 40 lóerős ) háromkerekű autócskát a tulajdonos okmányaival ( betegkártya , talán kórházi belépő ) árulják . Bár mentségük legyen a nagyon baráti másfélszázezer forintos ár .

 

Bakancs4 Creative Commons License 2019.04.09 0 0 12295

 

Beszorult az egyik keréknél a fékpofa le szeretném venni a kereket

 

Valóban azt a nagy csavart kell kitekerni , normál forgásiránya van. Az én Sulkymon a véletlenszerű letekeredés ellen rákalapálnak egy kiscsit a peremből . A nagy anyacsavar alatt van egy kúpos alátét , azt is ki kel venni . Majd utána elvileg kijönne az egész fékdob .  Hacsak nincs rászorulva valamelyik fékpofa .  AMikor nekem ilyen volt akkor kénytelen voltam némi erő alkalmazásával lehúzni . És összesen csak 2 képet találtam :

 

Csúfbéka Creative Commons License 2019.04.09 0 0 12294

Sziasztok!

 

 

Segítséget szeretnék kérni

 

Beszorult az egyik keréknél a fékpofa le szeretném venni a kereket hogy kiszabadítsam.  Gondolom a középső nagy csavart kell kitekerni, a csavarnál van egy kis stift vagy pöcök kinek mi, az mire jó ?  Nem tudtam levenni a kereket és van valami sejtésem hogy az miatt.

 

A választ legyetek szívesék úgy irni hogy értsem mivel "nőből vagyok"

 

 

Előre is köszönöm mindenkinek!!!

Csúfbéka Creative Commons License 2019.04.09 0 0 12293

Sziasztok!!

 

Én napi szinten használom a háromkerekűmet és nem érdekel hogy lenéznek sőt még jó is, mert nincs sok irigyem Szépen rendben tartom dédelgetem nekem szerencsés mert reklámom is rajta van.

Előzmény: oljeg12 (12281)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 12292

Így néz ki egy rendezett papírú példány :

 

https://auto.jofogas.hu/fejer/Piaggio_Ape_magyar_papirokkal___90454956.htm

 

Ennyiért nem is sok , mert papíratalan romokért szoktak ennél többet kérni , azzal a felkiáltással , hogy " nem kell erre rendszám , mi is úgy jártunk vele és soha nem szólt érte a rendőr, pedig többször látták !" ...

Előzmény: Bakancs4 (12291)
Bakancs4 Creative Commons License 2019.04.07 0 0 12291

piaggio vespacartm kisautót, 220cm2,viszont nincs papírja, csak adásvételi szerződést tudok írni az előző tulajjal.

Kell a járműre rendszám ? Kell bizony , igencsak kellene .

Forgalomba tudom helyezni? Szerintem esélytelen .

Milyen lehetőségek vannak? Gyakorlatilag semmilyenek .

 

 

Hát arra , hogy forgalomban LEGÁLISAN használni lehessen annak lehetősége gyakorlatilag = nulla ...

 

Korábban már volt szó erről :  http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=147578459&t=9120771

 

Az adásvételi a gyakorlatban csak akkor elegendő , ha a jármű valóban segédmotoros kerékpár -- tehát ha HÁROMKEREKŰ , és a motor (benzinmotor esetén ) NEM nagyobb 50 cm3-nél . ( Elvileg lehetne benne  max. 4 kW-os villamos hajtás vagy max 4 kW-os dízelmotor , akkor is segédmotornak számítana ) . Szóval ha nagyobb 50 cm3-nél akkor nem segédmotoros kerékpár , ergo nagymotor : vagyis szükség van az eredeti (külföldi) okmányaira és el kell vinni műszakira , regadó , eredetiség vizsga , okmányiroda ...

Ezek híján a legtöbb bevállalós tulajdonos segédmotorként használja illegálisan -- megteheti , mert a lebukási kockázat nem túl nagy . Elvileg közúti ellenőrzésen szúrhatják ki , ha felmerül a gyanú ( szemre-fülre-dinamikára ) hogy nagyobb a motor 50 cm3-nél . Illetve balesetnél kezdhetnek el vizsgálódni .

 

Mielőtt még valaki túl cinikusnak érezné az általam megütött hangot igyekszem leszögezni : minden tiszteletem a kérdezőé , aki ELŐBB jött ide a fórumra MEGÉRDEKLŐDNI a jogi helyzetet . A többieknek visszájaképp , akik ELŐBB VESZIK meg a legalizálhatatlan jog helyzetű masinát jó drágán , majd UTÁNA regisztrálnak be és KÉRDEZNEK ... És persze szemesülnek a nagyon kellemetlen tényekkel ...

Ehhez nehéz bármit hozzátenni .

 

Szeretnék képet ( vagy legalább hirdeti linket )  kérni a masináról .

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!