Bár soha nem cseréltem feltételezem hasonló mont a motorkerékpároké, vagyis megemeled, lehajtod a kerékanyacsavart, kiütöd a tengelyt az egyik irányba, közben figyeled hogy milyen sorrendben esnek ki a távtartó gyürük és honnan, lehetöleg abban a sorban és helyzetben teszed le a földre, amikor kint a tengely elöre felé kijön a kerék ha ügyes vagy a tengelyt se húzod ki teljesen és így esetleg fent marad a kilómétermeghajtó ha van, a kint lévő kerékből kiveszed a dobfék pofatartó rész és szintén figyelsz hogy volt e benne távtartó hézagolás alátét, innen már a kezedben a kiszerelt kerék a maradék ott lóg a fékbovdenen, a csapágy kiütése vagy célszerszám( csapágykihúzó ) vagy ügyeskedés egy a csapágy tengelyméretnél kicsit vékonyabb vasrúd átlós behelyezésével körkörös ütögetéssel ha van esetleg seeger gyürű azt ki kell venni a cumi ha van bent távtaró csőtengely akkor ez kicsit nehezebb ha kint az egyik a másik könnybben ki jön.Visszahelyezés kitisztitott fészekbe ovatosan behelyezni a csapágyat és finom körkörös utögetéssen visszatenni ügyelve a derékszögűségre, tengely párhuzamosságra a lényeg hogy ne a közepét üssed, távtartócső vissza ha van, ha van seeger azt is mehet vissza a helyére fékdob be, tengely be finom ütögetéssel távtartók a helyükre, alátét , anya, meghúz, jármű leenged , kéz megtöröl ........ és kész
Nem ismersz valakit aki Szegeden foglalkozik Aoe javirással? Van ahova viszem de az utóbbi idöben sok a munkájuk és ezért 2 hetet kell rá várni én meg ezzel dolgozom.
Hmmm ..... ha jól utánagondolok , én háromkerekű járműben soha semmilyen kerékcsapágyat nem cseréltem . Négykerekűben annál inkább , most is kéne a Tibi bácsi-féle Ligierben a 4 elülsőt .
Végülis jó helyre kerültek . Az ilyen technikát mindig kicsit sajnálja az ember , hogy esetleg elprédálódik , esetenként bontáson végződik , vagy esetleg fiatal suhancok kezére kerül akik széthajtják -- majd utána kerül a bontóba .
Ugyanakkor minden érdekes-értékes járművet nem lehet megmenteni , iszonyat sok jármű lett legyártva az elmúlt bő száz évben .
Ezeknek a Charlyknek a használati értéke nem túl nagy , a gyűjteményi értéke sem olyan horribilis -- noha iszonyat ritkák . Én még nem láttam élőben ezt a "Winter"-nek nevezett kivitelt , noha foglalkozom efféle minijárgányokkal .
Mindenesetre az elbontás réme egyelőre elkerült a két kis műanyag csoda feje fölül .
Remélem én is tudok időt végre szakítani a saját kis háromkerekű Charlymra és kiverethetek vele a forgalomba feltűnősködni .
Kizárt dolognak tartom a magyarországi forgalmazást . Azokat a matricákat valaki valakinek csinálta . Jó tizen-huszon éve Székesfehérváron Folk Laci bácsi foglakozott üzemszerűen ilyen kis háromkerekűekkel . A lomisok által behozott kis járgányokat nagyon olcsón ( de tényleg nagyon olcsón ) felvásárolta , rendbe rakta és a Bazárban hírdette jó pénzért . Elég normálisan megcsinálta , belőle kinézem, hogy esetleg a nehezebb felfogású ügyfélnek fel is matricázta a verda kezelését .
Köszönöm, igy már tiszta a kép. Ha igaz a hetvenes évek gyártmánya. Ami nekem érdekes, hogy a motortérben és a szélvédőn magyar nyelvű matricák vannak amik a kezelésére utalnak. A külsején a kereskedő matricája még látható miszerint Mödling b. Wien Wienerstr 8 u.10. Talán forgalmazták Magyarországra?
Hát itt a fórumon -- némileg önkényesen -- az a nevezéktan alakult ki , hogy a tiédet "tömpeorrúnak " , az általam feltett képen szereplőt "vasorrúnak" , az ennél újabbat pedig a hivatalos típuselnevezésében is megjelölt "Kore" néven emlegetjük :
Szép napot! Egy kis segítségre lenne szükségem! Sulky mopedauto irányváltó ja, és motorja megegyezik az ape motorjával? Kerekei jók az ape hez? Köszi a segítséget!
Balra fönn az osztrák bácsi jogosítványa, alatta sorban vércsoport igazolás, véradó kártya és tetanusz oltási kártya... Ezekkel nyilván könnyebb forgalomba helyezni Magyarországon a Reliant-et... :oD
Kissé vicces , amikor a Reliant Robin ( 850 ccm , 40 lóerős ) háromkerekű autócskát a tulajdonos okmányaival ( betegkártya , talán kórházi belépő ) árulják . Bár mentségük legyen a nagyon baráti másfélszázezer forintos ár .
Beszorult az egyik keréknél a fékpofa le szeretném venni a kereket
Valóban azt a nagy csavart kell kitekerni , normál forgásiránya van. Az én Sulkymon a véletlenszerű letekeredés ellen rákalapálnak egy kiscsit a peremből . A nagy anyacsavar alatt van egy kúpos alátét , azt is ki kel venni . Majd utána elvileg kijönne az egész fékdob . Hacsak nincs rászorulva valamelyik fékpofa . AMikor nekem ilyen volt akkor kénytelen voltam némi erő alkalmazásával lehúzni . És összesen csak 2 képet találtam :
Beszorult az egyik keréknél a fékpofa le szeretném venni a kereket hogy kiszabadítsam. Gondolom a középső nagy csavart kell kitekerni, a csavarnál van egy kis stift vagy pöcök kinek mi, az mire jó ? Nem tudtam levenni a kereket és van valami sejtésem hogy az miatt.
A választ legyetek szívesék úgy irni hogy értsem mivel "nőből vagyok"
Én napi szinten használom a háromkerekűmet és nem érdekel hogy lenéznek sőt még jó is, mert nincs sok irigyem Szépen rendben tartom dédelgetem nekem szerencsés mert reklámom is rajta van.
Ennyiért nem is sok , mert papíratalan romokért szoktak ennél többet kérni , azzal a felkiáltással , hogy " nem kell erre rendszám , mi is úgy jártunk vele és soha nem szólt érte a rendőr, pedig többször látták !" ...
Az adásvételi a gyakorlatban csak akkor elegendő , ha a jármű valóban segédmotoros kerékpár -- tehát ha HÁROMKEREKŰ , és a motor (benzinmotor esetén ) NEM nagyobb 50 cm3-nél . ( Elvileg lehetne benne max. 4 kW-os villamos hajtás vagy max 4 kW-os dízelmotor , akkor is segédmotornak számítana ) . Szóval ha nagyobb 50 cm3-nél akkor nem segédmotoros kerékpár , ergo nagymotor : vagyis szükség van az eredeti (külföldi) okmányaira és el kell vinni műszakira , regadó , eredetiség vizsga , okmányiroda ...
Ezek híján a legtöbb bevállalós tulajdonos segédmotorként használja illegálisan -- megteheti , mert a lebukási kockázat nem túl nagy . Elvileg közúti ellenőrzésen szúrhatják ki , ha felmerül a gyanú ( szemre-fülre-dinamikára ) hogy nagyobb a motor 50 cm3-nél . Illetve balesetnél kezdhetnek el vizsgálódni .
Mielőtt még valaki túl cinikusnak érezné az általam megütött hangot igyekszem leszögezni : minden tiszteletem a kérdezőé , aki ELŐBB jött ide a fórumra MEGÉRDEKLŐDNI a jogi helyzetet . A többieknek visszájaképp , akik ELŐBB VESZIK meg a legalizálhatatlan jog helyzetű masinát jó drágán , majd UTÁNA regisztrálnak be és KÉRDEZNEK ... És persze szemesülnek a nagyon kellemetlen tényekkel ...
Ehhez nehéz bármit hozzátenni .
Szeretnék képet ( vagy legalább hirdeti linket ) kérni a masináról .