Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Ha drága/beszerezhetetlen ez a kacat, meg lehet próbálni feltöltőhegesztéssel is. Az már csak a technológia miatt is keményebb anyagot eredményez csak a veztengely meg ne bánja. De az nem olcsó. Bár figyelj... Én egy értelmesebb bányalakatossal is hegesztetnék rá pár (3) milliméternyit, leköszörülném és egy nem olyan fasza motorban kipróbálnám. Szerintem (a fizika) bírnia kell, ha leesik egy, azonnal észrevehető, mert csattogó lesz a szelephang, de az autó használható marad, a darabka meg ott lesz a szelepfedél pereménél. Naoszt nem vált be... Egy gyakorlott hegesztő megmondja, hogy szabad csinálni, hogy tartós legyen.
Az enyémben is nagyon kopott volt. Talán nem ennyire. Kapott egy jobb bontottat. Szerintem a nem jó olaj használatától tud ilyet csinálni. És mivel ide elég lenne a jelen lévő olaj (nem siklócsapágy), így az az elméletem, hogy hígabb olajjal jobb a kenés, mint a sűrűbbel. Legalábbis ha nem pislog az olajnyomás-lámpa már a sűrűbbel is.
Megvannak a "tükrös" dészlécek is oldalra (mind szép, a bontósról lett levéve, ami ezen nem volt tökéletes), de nem lett még visszaragasztva. A ragasztási magasság is megvan.
Működik a csomagtartó roló!
Fordulatszámmérős a műszerfal. Amúgy pont 20%-ot csal a sebességmérő.
A lámpák nagyon szép állapotúak.
Az üvegek is jók, van komplett tartalék-garnitúra (a tartalék szélvédő javíthatóan repedt).
Igazábólúgy gondoltam, hogy odaadom vele a bontott alkatrészeket is, ha eladom, nem lesz szükségem rájuk. Motor, váltó, futómű (első), stb. Csak a Balaton-felvidéken van a cucc.
Meg van pár raktározott új cuccom is (gyári új szilent, csapágyak, tömítések, talán kormány-összekötő stb.). Ezt megnézem, hogy mi, és valamit kitalálunk rá.
Most hirtelen ennyit találtam. Van még pár valahol.
Nem jött elő rozsda (kerestem, de nem találtam). A sógorom lakatolta (restaurálta), nekem. A hátsó híd porfestve van, azt ki kellett cserélni a lakatolás óta, de nem a rozsda miatt, hanem mert mechanikusan lett KO.
Mikor a kipufogót csinálták, alaposan megnéztem az alját, de ott sem találtam semmit. Persze ettől még lehet rozsda, de egyelőre nem ütközött ki sehol, nem buborékosodik a festés stb.
2007-ben lakatolva (kis restaurálás), és fényezve. Polírozva még nem volt fényezés óta.
Aztán 3,5 évet töltött a gombapincés szervizben, ennek a nyoma a kárpitokon érződik, de azok amúgy is elég szakadtak. Van kevésbé szakadt, nem büdős cserekárpit, de az nem színazonos.
Teljesen fel lett újítva a futómű (összekötők, szilentek (mind), csapágyak ahol kellett cserélve), a motorban a tömítések lettek cserélve (minden), új Valeo tengelykapcsoló van benne (szett).
Mosó van a hidraulikában, de jól emel, jól fékez, jól szintez (a mosót most tervezem lecserélni). Mindene működik, talán az ablakmosó nem, és csak tompított/refi van, helyzetjelző külön nincs.
A karbit be kell állítani, de megy, indul, és nem is fogyaszt rosszul, csak a gyorsításoknál lódul meg, aztán meg torpan.
Nagyon jó állapotúak az első fényszórók (van cseredarab is), van új hátsó lámpaszettem (csereként), az üvegek jók, a gumik (155/65-15 Cont. téli - ezt kaptam) erre az autóra lettek először feltéve (de régiek), a fékek jók, a kormány is.
A telken elhelyezés az utolsó alternatíva. 150km oda. Akkor gyakorlatilag nullára csökkenne a használata, amit nem szeretnék, nem hiszem hogy jót tenne neki, ha csak áll.
Vizsga májustól 1 év még. Az én nevemen van. Új (1 éves) akku van benne. Az ára még mindig 350eFt. De nem hirdetem sehol. Ha olyan venné meg, aki tudja, hogy mit vesz, annak eladom, szétkergetni, elhasználni nem.
Kíváncsi lennék az árára. Az enyém is van talán ilyen állapotban (a belsejétől eltekintve), műszakilag meg valószínűleg legalább ilyen jó, igaz nem eredeti, felújított. Bagóért sem vették meg, mondjuk nem is hirdettem túl sok helyen (=nem adtam volna el bárkinek, itt hirdettem :-D ).
Sziasztok! Most, hogy már úton vannak a ködlámpáim, kiderült, h az egyik ködlámpa tartó konzolom valahol elveszett a szó szerint szétporladt régi köténylemezről... mert már miért is menne simán a dolog :/ Nincs véletlenül elfekvőben ilyen konzolja valakinek?
Úgy rémlik nekem, hogy egyszer találtam egy olyan szimeringet, aminek a vastagsága és a belső mérete stimmelt, de kisebb volt és esztergáltam egy közbetétet a ház és a szimering közé.